hei kaikki odottajat! mites teillä tuo oman sydämen syke,tuntuuko kenestäkää koskaa siltä,et pomppii rinnasta ulos ja kovaa kyytiä? =) höh,mulla hakkaa välillä nii maa mahottomasti,et iha hirvittää,monesti illallaki ku o nukkuu menos,nii takoo nii et tuntuu korvisa asti...tänää sitte oli neuvola ja terkkari sano et onha tuo syke aika korkee, 99...
eli onko korkea syke jotenki haitaksi, mulle tai vauvalle ja voiko se olla vaa väliaikasta? kaippa se terkkari ois maininnu, jos ois jotai mainitsemisen arvosta?
sydämen syke
7
604
Vastaukset
- rv28
Kyllä mulla välillä pomppii hurjaa vauhtia! Ton terkkarilla otetun sykkeen voi varmaan jättää omaan arvoonsa, koska mulla ainakin on hurja syke neuvolassa tai lääkärissä!! Normaalisti mulla on n.60 ja neuvolassa pompotti yli 120!!! (kun mitattiin verenpainetta ja tiesin, että sitä nyt tuijotetaan) Mutta kyllä välillä tunnen, että se pompottelee hetkellisesti aika lujaa!
- ...........
joutuu raskaudessa tekemään enemmän töitä (verimäärä lisääntyy ja ohenee ym.) joten ei ihme että sydän spurttailee välillä vauhdilla. Mulla kaikissa kolmessa raskaudessa pulssi ollu yli sadan, ekassa raskaudessa pätkytti hyvin usein 130, olikin sitten myös rytmihäiriöt kiusana, sydän tutkittiin varmuuden vuoksi, mutta ihan terve pumppu oli!
- .....
joutuu raskaana ollessa tekemään enemmän töitä (verimäärä lisääntyy ja ohenee ym.) joten ei ihme jos pumppu välillä spurttailee;) Mulla kaikissa kolmessa raskaudessa pulssi ollu yli sadan, ekassa oli yleensä jopa 130 ja sitten kiusana olikin myös inhoittavat rytmihäiriöt...sydän tutkittiin ja kaikki oli kuitenkin kunnossa, sydän joutui vaan tekemään niin paljon töitä...
Eipä siitä yleensä vaaraa ole, kyllä ne neuvolassa asiaan puuttuu jos tarpeen:)- .....
kone sekoili ja niin minäkin, tuli jutut nyt sit kahteen kertaan, mutta kertaus on opintojen äiti, heh, sorry!
- normaali
Ainakin raskausviikolla 34 oma sykkeeni oli 66. Normaalisti se on alle 60 koska olen urheilija. Ei ole tuntunut että hyppää rinnasta ulos ja mielestäni pitäisi kyllä selvittää tarkemmin jos syke on yli 100 ?? voin olla väärässikin.
- rv 33
kyllä pomppii sydän mullakin, -ja erityisesti just nukkumaan mentäessä! Kun menen maate, niin eikös vaan just kun olen nukahtamaisillani niin sydän rupee takomaan kun duracel pupu, ilman mitään syytä. vähän niinkuin olis pelästynyt jotain hirveästi. Sain neuvolalääkäriltä siihen sellaisin betasalpaajia, mut en ole nyt vähään aikaan käyttänyt niitä kun huomasin että myös se jos ei enää syö illalla mitään (2-3h ennen nukkumaan menoa) auttaa tosi paljon. Korotin myös sängyn päätyä, niin että olen sillai puoli-istuvassa asennossa, niin johan auttoi myös. Mulla ei syke ainakaan enää laske edes 92 alle, päivittäin olen sitä seuraillut (kun samalla mittaan verenpainetta, mikä on ihan ok). Neuvolassa mulle sanottiin, että joillakin odottajilla syke on jatkuvasti yli 100, johtuu vaan siitä kun pumppu joutuu tekemään töitä niin kovasti.
aluksi pelästyin ihan sikana noita läpätyksiä, mut nyt en jaksa aina edes välittää niistä. Usein menevät ohi jos vaihdan asentoa esim. Ja mulle niitä ei ole kyllä siunaantunut muutenkuin silloin kun menen makuulle...Toisinaan myös hirveä närästys saattaa aiheuttaa noita "pumputteluja". Lekuri kyllä kuunteli sydämeni ja sanoi et ihan normaalilta kuulostaa... - Odottelija
Mulla myös, on pamppaillu miltei raskauden alkuajoista välillä tosi hurjasti..
En ole sitä juuri säikkynyt, sydän tosiaan vaan joutuu tekemään enemmän töitä.
Just illalla kun rauhottuu maate, ni alkaa sydän monesti hullun lailla hakata. Myös esim. kauppareissut ottaa välillä jo kovastikin kunnon päälle vaikka olen ennen raskautta kyllä liikkunut ihan säännöllisesti. Tosissaan tuntuu että kunto (ja happikin!) loppuu välillä kesken...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743497Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1391911Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3011641- 881524
- 801499
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531186Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001150Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois721081Uudessa testamentissa on kaksi ristiriidassa olevaa kastekäskyä
Uusi testamentti käskee kastamaan kahdella eri tavalla. Näinhän ei voi olla. Ilmiselvään ristiriitaan on löytynyt selity2881050- 631031