Sennuruoka nivelrikkoiselle vehnäallergikolle?

Adama

Koira on tullut sennuikään ja pitäisi nyt ruoka vaihtaa. On syönyt tähän asti Jahti&Vahdin kanariisiä ja koska keväällä todettiin vasemmassa lonkassa nivelrikko, niin ruuan sekaan lisään lohiöljyä ja nivelravinnetta. Nyt on reilun viikon ajan kokeiltu planet pet societyn sennuruokaa ja se maistuikin alkuun ihan hyvin, mutta nyt koira päätti, että ei oo enää hyvää ja eläinlääkärin kanssa keskusteltuani tultiin siihen tulokseen, että koiralla tulee tästä vissiin huono olo. Nyt 3 päivää syötetään promaxia ja siirrytään takas jahti&vahtiin. Pitäisi nyt sitten miettiä mitä seuraavaks kokeilllaan. Olen vaihtoehtoja tutkinut ja tällä hetkellä eniten kiinnostaa pure natural, barking heads ja canacan. Onko teillä millasia kokemuksia näistä ruuista ja etenkin sennuversioista?

3

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santtu08

      Mulla 7v rotikka ja pari v sit nivelrikko lonkassa ja oik etutassu. Syötin n vuoden ajan J & V kevytruokaa, mut huomasin että ei maistu. Lisänä annoin raakalihaa joka meni. Nyt syödään ihan tavallista Hau hau:ta, mut annan päivittäin Omega 3 kalaöljyä sekä nivelvahvistetta. Lääkäri myös sanoi, että nykyisin hauhau on täysin sopivaa nivel vaivaisellekin. Se ei sisällä vehnää. Sitten annan toisinaan ihan kotiruokaa, mut ehkä kerran viikossa. Välillä lihaa raakana, lisukeilla esim raejuusto, kananmunaa, juuresta. Koiralla ollut ylipainoa mutta nyt paino tippunut n 8 kg ja nivelet voi hyvin.

    • Miksi vaihtaa hyväksi todettu koiranruoka? Ruuan vaihtaminen koiran ikäännyttyä on muutosta muutoksen vuoksi. Jos koiran turkki kiiltää, kynnet ovat hyväkuntoiset eivätkä korvat eritä, on nykyinen ruokavalio vallan erinomainen vaihtoehto. Lisäksi täydennät sitä jo lohiöljyllä, joka tekee hyvää niin päälle kuin nivelillekin.

      Joissain tutkimuksissa naudanlihan on todettu voimistavan elimistön tulehdusreaktioita. Nippelitietoa, mutta ehkä hyödyllistä nivelrikon takia (joka itsessään aiheuttaa tulehdusta). Ylipainoisen koiran ruokavalio kannattaa suunnitella laihdutusaspekti huomioonottaen.

      Jos koiralla ei kuitenkaan ole muita terveysongelmia jo hoidossa olevan nivelrikon lisäksi, niin nykyisessä ruokavaliossa pitäytyminen on hyvä ratkaisu. Koko ikänsä samaa ruokaa syöneen koiran ruokaa ei välttämättä edes kannata vaihtaa. Vanhuksen vatsa ei välttämättä sopeudu uuteen ruokaan.

    • maistuu

      Moro! Mulla oma koira syö ProBooster senior/lightia ,kun on leikattu,mutta ei ole vanha koira. Kalkkuna oli avainsana ruokaa valittaessa,eli maistuu tosi hyvin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2032
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1569
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      150
      1505
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      127
      1007
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      112
      988
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      818
    Aihe