Kertokaa mikä on vialla.auto on opel astra-F-caravav.moottori X16XEL.ajamaan pääsee kyllä kylmällä moottorilla mutta kun lämpenee niin sammuu.siinä sit ootellaa jonkun aikaa autossa istuen ja lähtee hyvin käyntiin.onko vika EGR venttiili.vai kampiakselin asennon tunnistin.ja missä tuo EGR venttiili siaitsee.
Nyt tarvis apuu
4
236
Vastaukset
- apuaa5
Jos sammuu, ja ei käynnisty, niin ei ainakaan tuo egr venttiili. Eli noista vaihtoehdoista asentotunnistin. Mutta lisätutkimisellahan se selviäisi paremmin.
Kun ei lähde käyntiin starttamalla, niin polttaako välillä? Jos ei, niin haiseeko putkesta bensa? Ja tuleeko kipinää? Jos ei tule bensaa eikä kipinää on tuo asentotunnistin todennäköinen vaihtoehto, tai sitten ajonesto. - ecuvaidettu
ecu?sit on kallis
- Huuhaa78
Asentotunnistin sytyttäisi moottorin häiriövalon todennäköisesti.
- EiomaaOpelia
Luultavast asia on jo vanhentunu, mut jollain tää tulee uudestaan eteen joten...
Juu EGR-venttiili ja sehän tukkiaa 3-5 vuoden välein varsinkin jos ajelee liian sievästi. Niin ja sitä useemmin jollei vaihtele ilmansuodatint ajois. Kyseessä on siis pakokaasun kierrätyssysteemi. Sijaitsee moottorin ja hytin välissä ainakin -96 vuotisis malleis. Sellanen käsikranaatin kokonen tai hiukan isompi. Aika hankala vaihtaa.
Oon jotain juttuja lukenu, että sen vois ohittaa kokonaan ainakin vanhemmis malleis. Sehän pakokaasunkierrätys vaan puhdistaa tyhjäkäyntipakokaasusta otsonit ja sitä rataa, mut loppuviimein siitä joutuu noi kustannukset maksamaan sit ajoittaisil remonteil. Itse koitin sillai, että ostin venttiilin ja vaihtamatta itse ventiilii laitoin vain sen liittimen siihen uuteen EGR-venttiiliin kiinne. No sehän sammu se moottorivalo kojetaulust ja siit vois ajatella että kenties se kävis ihan suht normaalist vaikka ei antaiskaa sen pakokaasun kiertää. Hiukan oli kyl kierrokset tyhjäkäynnil alhasen oloset. Mut en sit tiedä meneekö se kaikki pakokaasu sen venttiilin kautta ja jos ei mee, niin mitä se tekee sit koko moottorille, jos alkaa pidempään tuollai kikkailemaa. Riippuu siitä minkä arvonen auto on.
Taidan siis vaihdattaa EGR-venttiilin suosiol. Mutta jos tulis pakkorako ajaa sillä autolla, niin on syytä pitää vanha puhdistettu EGR-venttiiili takapaksis. Ehkä sil liitimen virittämisel pääseekin eteenpäin vaikka hamaan loppuun saakka.
Ja hei... Pakokaasunkierrätys toteutuu vain alhasil kierroksil. Jos EGRventtiili alkaa tukkiutumaan, niin kovemmilla kierroksilla kaasuttelemalla pysyy auto käynnis. Siksi se liian sievästi ajaminen ja tyhjäkäynnillä pitäminen tukkiaa sitä venttiilii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1946779- 1591996
- 1131658
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551198Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢461061Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu981027Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6957Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251924- 41899