Talojen hintakehitys 2008-2015

TalojenHintojenNousu

Paljonko omakotitalot ovat kallistuneet v. 2008 jälkeen? Eräässä 100.000 asukkaan kaupungissa vuonna 2003 rakennettu talo maksoi 194.000 euroa v. 2008, talolla ikää silloin 5 vuotta. Nyt tämä saman talon pyyntihinta on 245.000 euroa, talon ikä 12 vuotta.

Silloin 2008 olisimme halunneet ko. talon ostaa, mutta joku toinen ehti ensin myydä oman rivarinsa. Nyt talo olisi siis saatavilla, mutta onko hinta kohdillaan?

Mitäs olette siis mieltä tuollaisesta 51.000 euron hinnannoususta 7 vuoden aikana? Tuntuuko pieneltä vai isolta?

Kiitos vastauksista! :)

7

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 111112221

      Vertaa kaupunkisi yleiseen hintakehitykseen ja toteutuneisiin kauppoihin, sehän kertoo markkinahinnan. Prosentuaalisesti kova nousu jos taloon ei ole tehty arvoa nostavia remppoja. Ja pyyntihinta on aina pyyntihinta, muista se.

      • talot_halpenee

        Juurikin tätä 7v on aika pitkä aikana jos taloa ei ole kuin asuttu sieltä 2003-2015 vuoteen.

        Alkaa talotekniikan ikä olemaan seuraavan 10v sisällä vaihtoikäistä ja tuolloin 2008 vain 5vuottta vanhana talona on hinta ollut kohdallaan ja siihen 7vuotta alkaa vaatimaan päivittämistä ja pientä remppaakin.

        Hinta tosiaan löytyy kyseisen seudun toteutuneista kaupoista ja nykyään arvostetaan sitä sijaintia ei taloa.

        Katsotaan hinta sieltä ja sitten arvio mitä remppaa on tehtävä ennen kuin itse kehtaa kiinteistöön muuttaa tämä on tätä päivää, monelle yllätys kun alkaa myymään nyt kun on jostain kumman syystä ostajan markkinat.


    • tippuneeton

      Viimeisten viiden vuoden aikana talojen hinnat ja varsinkaan suuremmat ole nousseet. Ainakin Espoossa tippuneet. Sain omastakin tiputettua reilu 2vuotta sitten 80-90,000 euroa. Vaihtui välillä välittäjä ja pyyntihinnan korjaus 10,000 eurolla... Talo valmistunut 2001-2002



      • TalojenHintojenNousu

        Kiitos "pundit" noista molemmista linkeistä! :)


    • keskeisetteemat

      asunnoissa vaikuttaa sijainti,sijainti ja sijainti. Eli kun huomaat arvoon vaikuttavat asiat huomaat, että se rakennelaatu, pintojen kunto tai vaikkapa piha on hyvin sekundaarisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe