Tilastokeskuksen vahvistetut hintatiedot ok-talot

Tilastokeskus on julkaissut vahvistetut neliöhinnat omakotitaloista per Q2/2015.
.
Koko Suomi..........................2015....2013.....2012.....2010....2005
Keskihinta/neliö.................1596....1560.....1545.....1485.....1104
Mediaanihinta/neliö..........1487....1486....1483.....1407.....1090
.
Pääkaupunkiseudulla keskimääräinen neliöhinta per Q2 oli 3224 euroa ja muualla maassa 1493 euroa.
.
Pääkaupunkiseudulla omakotitalojen keskineliöhinta vuonna 2010 oli ennakkotietojen perusteella 2693 euroa ja muualla Suomessa 1405 euroa.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3-8

      huonolta näyttää. OK-ladot näyttävät ottavan kovaa osumaa suurimmassa osassa suomea.

      nyt pundit voikin aloittaa multinikkaamisen :D

      • Rekisteröi nikkisi ja kirjoita asiaa, älä trollaa. Älä hyökkää toisia kirjoittajia vastaan mitä nyt jatkuvasti ja yksinomaan teet. Sinunkaltaisesi pilaavat tämän ja muutkin vastaavat palstan. Jos kirjoittaisit asiaa, sinunkin kirjoituksestasi voisi joku oikeasti tykätä. Mietipä sitä.


      • 1-19
        pundit kirjoitti:

        Rekisteröi nikkisi ja kirjoita asiaa, älä trollaa. Älä hyökkää toisia kirjoittajia vastaan mitä nyt jatkuvasti ja yksinomaan teet. Sinunkaltaisesi pilaavat tämän ja muutkin vastaavat palstan. Jos kirjoittaisit asiaa, sinunkin kirjoituksestasi voisi joku oikeasti tykätä. Mietipä sitä.

        sinähän täällä kuplapropaganda-agendaa trollaat, multinikkaamisen lisäksi :D

        ja asiaa on, että latojen hinnat ovat romahtaneet muualla, paitsi valikoiduilla alueillla. kokeilisit katsoa sen vuokrakämppäsi ikkunasta joskus uloskin, niin voisi näkemys laajentua, lehtimyyjä :D


      • 1-19 kirjoitti:

        sinähän täällä kuplapropaganda-agendaa trollaat, multinikkaamisen lisäksi :D

        ja asiaa on, että latojen hinnat ovat romahtaneet muualla, paitsi valikoiduilla alueillla. kokeilisit katsoa sen vuokrakämppäsi ikkunasta joskus uloskin, niin voisi näkemys laajentua, lehtimyyjä :D

        Sinun mielestäsi siis Tilastokeskuksen ilmoittamat keskimääräiset asuntoneliöhinnat ovat sitten niitä valikoituja alueita, joissa hinnat eivät ole laskeneet. Sinun mielestäsi Tilastokeskus valehtelee ja minä puhallan kuplaa, koska kerron Tilastokeskuksen julkaisemia tietoja. Jos ymmärtäisit kirjoittamastani edes sen vähän, että minä en ennusta asuntojen hintoja tulevaisuuteen. Minä olen kertonut miten asuntojen hinnat ovat tästä taaksepäin kehittyneet. Sinun pääsi on tyhjempi kuin kupla.


      • 1-19 kirjoitti:

        sinähän täällä kuplapropaganda-agendaa trollaat, multinikkaamisen lisäksi :D

        ja asiaa on, että latojen hinnat ovat romahtaneet muualla, paitsi valikoiduilla alueillla. kokeilisit katsoa sen vuokrakämppäsi ikkunasta joskus uloskin, niin voisi näkemys laajentua, lehtimyyjä :D

        Hetkonen. Kerrotko mitkä ovat niitä ei-valikoituja alueita niin tarkastan otinko osumaa.


    • Pelleily_seis

      Eli ei suurempaa muutosta. Missä vuosia ennustettu ja odotettu rommi?

      • Voisi lainata takavuosien Spede-showta "Nasse-setä on hyvin hyvin pettynyt". Ihmiset haluavat olla oikeassa silloinkin, vaikka tulevaisuuden ennustus olisi saatu lasipalloon tuijottamalla. Nimiä mainitsematta joku on tällä palstalla toistanut kymmenet kerrat, että joka vuosi tulee 10 prosentin rommi. Toiset ovat kirjoittaneet 70 prosentin romahduksesta, joka tulee aina seuraavalla kvartaalilla. Tulokset puhuvat puolestaan.


      • 2-12
        pundit kirjoitti:

        Voisi lainata takavuosien Spede-showta "Nasse-setä on hyvin hyvin pettynyt". Ihmiset haluavat olla oikeassa silloinkin, vaikka tulevaisuuden ennustus olisi saatu lasipalloon tuijottamalla. Nimiä mainitsematta joku on tällä palstalla toistanut kymmenet kerrat, että joka vuosi tulee 10 prosentin rommi. Toiset ovat kirjoittaneet 70 prosentin romahduksesta, joka tulee aina seuraavalla kvartaalilla. Tulokset puhuvat puolestaan.

        itse itselleen vastaten saa näköjään agendansa paremmin läpi :D

        -70-100% rommi on totta jo monessa osassa suomea. jos pankitkin pitävät
        talojen vakuusarvoja noilla alueilla nollana, mistähän se kertoo? ei ainakaan
        sun propagandasta :D


      • 2-12 kirjoitti:

        itse itselleen vastaten saa näköjään agendansa paremmin läpi :D

        -70-100% rommi on totta jo monessa osassa suomea. jos pankitkin pitävät
        talojen vakuusarvoja noilla alueilla nollana, mistähän se kertoo? ei ainakaan
        sun propagandasta :D

        Rekisteröi nikkisi. Lopeta trollaaminen ja hyökkäys toisia kirjoittajia vastaan ja yritä kirjoittaa asiaa. Nollan arvoinen suoritus jälleen, koska viestisi ovat melkein identtistä HUUTOA. Jokainen on tasoa -70 prosentin rommi tulee. Koska kasvat aikuiseksi?


      • savieinari

        Numerokaverin luvut on mennyt säälittävästi pieleen. Mahtaa jo alkaa ketuttaa, kun ei sitä romahdusta tule, ja huomaa olleensa vuosikaudet väärässä. Näyttäisi siltä, että ok-talot säilyttävät arvonsa vuodesta toiseen...


      • 5-5
        pundit kirjoitti:

        Rekisteröi nikkisi. Lopeta trollaaminen ja hyökkäys toisia kirjoittajia vastaan ja yritä kirjoittaa asiaa. Nollan arvoinen suoritus jälleen, koska viestisi ovat melkein identtistä HUUTOA. Jokainen on tasoa -70 prosentin rommi tulee. Koska kasvat aikuiseksi?

        takakireä nuttura taas hermostui :D

        sä tuskin lopetat agendasi mukaista propagandaa koskaan :D

        mulla alkaa nyt kesä, hyydy propagandaasi vuokrakämpässäsi, lehtimyyjä :D


      • 4-13
        savieinari kirjoitti:

        Numerokaverin luvut on mennyt säälittävästi pieleen. Mahtaa jo alkaa ketuttaa, kun ei sitä romahdusta tule, ja huomaa olleensa vuosikaudet väärässä. Näyttäisi siltä, että ok-talot säilyttävät arvonsa vuodesta toiseen...

        kato, OK-homo/loordi jne ja mitä niitä kaikkia sun multinikkejä olikaan :D

        mä en ole tällä palstalla päivystänyt vuosikausia, kuten sä :D

        sähän homobailujasi täällä revittelet ahkeraan :D


      • Hävisit_jo
        4-13 kirjoitti:

        kato, OK-homo/loordi jne ja mitä niitä kaikkia sun multinikkejä olikaan :D

        mä en ole tällä palstalla päivystänyt vuosikausia, kuten sä :D

        sähän homobailujasi täällä revittelet ahkeraan :D

        Ketään muuta kuin sinua ja mogaa ei katoppas vittu kiinnosta kirjoitteleeko joku jotain homojuttuja. Ainoa asia mille täällä nauretaan vedet silmissä on nämä sinun numeropellettelijän säälittävät rommailuyritykset :'D


      • 2-12 kirjoitti:

        itse itselleen vastaten saa näköjään agendansa paremmin läpi :D

        -70-100% rommi on totta jo monessa osassa suomea. jos pankitkin pitävät
        talojen vakuusarvoja noilla alueilla nollana, mistähän se kertoo? ei ainakaan
        sun propagandasta :D

        On tämä erikoinen palsta.
        Rekisteröityneet käyttäjät, heitä väitetään multinikkaajiksi mutta rekisteröimätön tätä ei tee, ja on kaiken lisäksi oikeassa.

        Huh, olipa hyvä että olin kesän muualla, kuvittelin että täälläkin pahimmat puupäät olisi lähteneet mutta jos ei multinikkaa, niin jopa lisääntynyt.

        Ei tällä palstalla ole muuta kuin pari asiallista kirjoitusta, loppu on vain viihdearvoa.


      • laupias60 kirjoitti:

        On tämä erikoinen palsta.
        Rekisteröityneet käyttäjät, heitä väitetään multinikkaajiksi mutta rekisteröimätön tätä ei tee, ja on kaiken lisäksi oikeassa.

        Huh, olipa hyvä että olin kesän muualla, kuvittelin että täälläkin pahimmat puupäät olisi lähteneet mutta jos ei multinikkaa, niin jopa lisääntynyt.

        Ei tällä palstalla ole muuta kuin pari asiallista kirjoitusta, loppu on vain viihdearvoa.

        Lähtökohtaisesti olen monesta asiasta samaa mieltä kanssasi, mutta tätä lausettasi en ymmärrä: "Rekisteröityneet käyttäjät, heitä väitetään multinikkaajiksi mutta rekisteröimätön tätä ei tee, ja on kaiken lisäksi oikeassa."


      • Tarkoitan, että muita multinikkaajaksi sanova luulee että kukaan muu ei multinikkaa. Mutta jos olet rekisteröity, niin silloin olet multinikkaaja, ja rekisteröitynyt ainoastaan yrittääksesi hämätä tätä multinikkaamista.
        En ymmärrä minäkään.


      • laupias60 kirjoitti:

        Tarkoitan, että muita multinikkaajaksi sanova luulee että kukaan muu ei multinikkaa. Mutta jos olet rekisteröity, niin silloin olet multinikkaaja, ja rekisteröitynyt ainoastaan yrittääksesi hämätä tätä multinikkaamista.
        En ymmärrä minäkään.

        Kuule, minua ei kuvaamasi multinikkaaminen kiinnosta. Yhtä vähän kiinnostaisi perättömien tarinoiden levittäminen. Olen toisaalta tottunut häiriköintiin jo aikaisemmin. Nimimerkkinikin aikoinaan rekisteröin vuoden, parin jälkeen häiriköinnin vuoksi. Minun viestihistoriani on ihan kaikkien luettavissa. Tietyistä asioista saatan kirjoitella pyöreästi salatakseni henkilöllisyyteni. Ammattini ei kuitenkaan liity millään tavalla asuntokauppaan eikä asuntoluototukseen. Tuo numeroita monesti käyttävä palstahäirikkö jopa väitti minun "Pelleily_seis" ja "savieinari" ja ties minkä muun nimimerkin olevan kaikkien yhdeltä henkilöltä ihan vaan häiriköidäkseen ellei sitten ole todella tyhmä tapaus.
        .
        Monta kertaa on pitänyt miettiä, miksi vaivautuu kirjoittelemaan tällaisille palstoille. Ei ole mikään referenssi minulle tämä kirjoittelu, mutta on täällä toisinaan ollut hyviäkin keskusteluita. Tuntuu vain, että ns. hyvät keskustelut ovat vähentyneet kahden vuoden takaisesta tilanteesta, kun ensimmäisen kerran tulin tälle palstalle.
        .
        Omissa aloituksissani pyrin monesti tuomaan jotain uutta tietoa ja omaa analysointia asioista. Nytkin on mielessäni ns. kuplan määritelmän pohdiskelu ala J. Stiglitz ja kirjoitus jossain vaiheessa, jossa pohdin tiettyjen taustamuuttujien vaikutuksia asuntojen hintoihin (ansiotulojen lasku, vuokrahintojen nousu jne.).


    • savieinari

      Jäin miettimään mediaanihinnan ja keskihinnan eroa. Mediaanihinnalla tarkoitetaan käsittääkseni lukujoukon keskimmäistä hintaa. Eli jos on 3 ok-taloa myynnissä, hinnat 400 000 e , 500 O00 e ja 900 000 e, niin mediaanihintahan on silloin 500 000 e (joukon keskimmäinen hinta). Keskiarvo taas on 600 000 e, ts (400 000 e 500 000 e 900 000 e)/3 = 600 000 e.

      Jos oikein ymmärsin, niin se ero noiden kahden välillä on, että mediaanihintoja ei vääristä kalliiden ok-talojen myynti. Keskiarvossa kalliit talot (tai vastaavasti halvat) on myös mukana.

      • Ymmärsit ihan oikein. Keskimääräinen suomalaisten saama palkkakin on korkeampi kuin mediaanipalkka. Se johtuu samoista tekijöistä. Yksityisellä alalla palkansaajien säännöllisen työajan keskipalkka vuonna 2015 oli 3.503 euroa ja mediaaniansio 3.100 euroa.


      • savieinari

        Joo, eihän sinne tarvi kuin pari sikariportaan kaveria mukaan tiettyyn väkijoukkoon, niin keskipalkkaa saadaan hilattua suuremmaksi :)

        Kiitos selvennyksestä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe