Talojen hintojen nousu 20008-2015?

thnousu

Paljonko omakotitalot ovat kallistuneet v. 2008 jälkeen? Eräässä 100.000 asukkaan kaupungissa vuonna 2003 rakennettu talo maksoi 194.000 euroa v. 2008, talolla ikää silloin 5 vuotta. Nyt tämä saman talon pyyntihinta on 245.000 euroa, talon ikä 12 vuotta.

Silloin 2008 olisimme halunneet ko. talon ostaa, mutta joku toinen ehti ensin myydä oman rivarinsa. Nyt talo olisi siis saatavilla, mutta onko hinta kohdillaan?

Mitäs olette siis mieltä tuollaisesta 51.000 euron hinnannoususta 7 vuoden aikana? Tuntuuko pieneltä vai isolta?

Kiitos vastauksista! :)

3

154

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi, todellinen hintakehitys riippuu paikkakunnasta, sijainnista, talon rakennusmateriaaleista, talon ominaisuuksista, ympäristöstä jne..
      .
      Mitään yleispätevää ei voi sanoa, mutta tästä löydät tilastokeskuksen tilaston omakotitalojen todellisesta keskimääräisestä hinnankehityksestä. Siitä ehkä voit päätellä jotain http://aijaa.com/pktehR

• thnousu

Kiitos pundit linkistä. 2008 vuosi ei tuossa enää näkynyt, mutta ehkä on ollut samaa tasoa 2009 vuoden kanssa.

• Moi, olen näitä tarkempiakin lukuja eri paikkoihin kirjoitellut, löysin tässä yhden kirjoitukseni josta myös saa viitteitä omakotitalojen hinnankehityksestä. Tuossakaan ei ole valitettavasti vuotta 2008, mutta onpahan tarkka keskimääräistieto vuodelta 2005. http://keskustelu.suomi24.fi/t/13852503/tilastokeskuksen-vahvistetut-hintatiedot-ok-talot
        .
        Maanmittauslaitoksen sivuilta löytyy keskimääräisiä kauppahintatietoja ja mediaanitietoja varmaan myös etsimältäsi vuodelta ja todennäköisesti myös etsimästäsi kaupungista. Se vaatii enemmän aikaa, jos ei tiedä mitä hakee ja mistä hakee. Itse olen noita tietoja penkonut monta kertaa. Ja voin etsiä sinulle tarkemmankin tiedon ja lähettää sen sähköpostiisi, jos laitat suoraan meiliä minulle. Yhteystiedot löytyvät tuosta Pundit-nimeä klikkaamalla.
        .
        Omakotitalojen keskihinta vuonna 2008 oli 1379 euroa neliöltä
        Omakotitalojen keskihinta vuonna 2009 oli 1385 euroa neliöltä
        Omakotitalojen keskihinta vuonna 2010 oli 1474 euroa neliöltä
        .
        Omakotitalojen mediaanihinta vuonna 2008 oli 1319 euroa neliöltä
        Omakotitalojen mediaanihinta vuonna 2009 oli 1336 euroa neliöltä
        Omakotitalojen mediaanihinta vuonna 2010 oli 1409 euroa neliöltä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1580
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      104
      793
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      598
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      128
      561
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe