Hei
olen sairastanut selkärankareumaa ja nyt sain biologisen lääkkeen kun tavalliset lääkkeet eivät tehonneet.
Onko kenelläkään cimzia lääkettä ollut käytössä ja mitkä kokemukset on siitä biologisesta lääkkeestä ja sivuvaikutuksista.
selkärankaeuma ja biologinen lääke cimzia
2
464
Vastaukset
- awek
Itselläni on nyt neljäs biologinen lääke juuri lopetettu, koska olen saanut kolmesta iho oireita ja yhdestä hiipui hyvin äkkiä teho. Cimziasta sain päänahkaan jotain paukamia. Niveliin ovat kyllä auttaneet. Jokaisen kehohan niihin reagoi eri tavalla. Ei auta kun pitää peukkuja että on tehokasta ilman sivuvaikutuksia! :)
Itse olen valmis jokaisen uuden tarjottavan lääkkeen kohdalla ottamaan riskin, että sivuvaikutuksia ilmaantuu. Liikuntakykyä en ole alle kolmekymppisenä valmis menettämään (en päässyt sairauden pahimmassa vaiheessa oikein edes kävelemään ) - kipuilevanaikkonen
Minulla on ollut embrel humira ja simponi käytössä...kaikista sivuoireita...tätä cimzia ei ole kyllä ollunna,mutta mun vastustuskyky silloin nollassa joten muuten aina kipeenä noiden kokeilujen aikana...nyt elän kivuissani ja kortisonia pistelty joka niveleen...mullakin selkärankareuma oli jo yli 20 vuotta..diagnoosin sain vasta 2006...rintakehä kipu yhtä helvettii....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä831601Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691531Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2661252Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691252- 56857
- 65834
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em64827Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40811- 40797
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44771