Halpa auton kaukokäynnistys

tarvitsee_tehdä_itse_kai

Aiempi auton kaukokäynnistysketju tuli täyteen kaikkea höppää, joten jatketaan uudella ketjulla. Alla olevasta linkistä löytyy apu monelle asiasta innostuneelle - Bulldog Security:n DIY Remote Starter Kit.

Katso tuotteet täältä:
http://www.bulldogsecurity.com/Category/1006-do-it-yourself-starters.aspx

Ennen tilaamista varmista autoosi sopiva johdotus Vehicle Wiring Diagrams -kohdasta.

Hakusanoilla "remote starter kit DIY" löytyy kaikenlaista mukavia ideoita, mm. tämä:
http://davehacks.troublem8ker.com/wordpress/remote-start-using-cell-phone-part-1/

Laittakaahan kokemuksia ja havaintoja, valitettavasti omaan autoon en löytänyt sopivaa laitetta kun se on liian uusi/harvempi kyselee siihen.

10

5072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höppää-täyteen

Laitetaan tämäkin täyteen haikkeaa "höppää", kuten että kaukokäynnistyksessä ei ole mitään järkeä. Auton lämmittämiseen on olemassa auton lämmittämiseen tarkoitetut, ja siihen käyttöön paljon paremmin toimivat tuotteet. Siis Suomessa. USA:ssa ei ole, joten siellä käytetään kaukokäynnistystä auton esilämmityksenä. Täällä sitä rajoittaa mm. sallitut tyhjäkäyntiajat, joissa ajoissa auto ei ehdi lämmetä juuri yhtään, ja lisäksi myöskin moottorin kulumisen ja päästöjen vähenemisen edut menetetään, kun kaukokäynnistetään moottori kylmänä.

• minullakäypidempäänkin

Onneksi minun auto ei tiedä sallittua tyhjäkäyntiaikaa ja jatkaa käymistä myös sen täytyttyä. Tänäkin aamuna kävi varmaan kymmenisen minuuttia vaikka olisi saanut käydä vain kaksi minuuttia.

Miten sitä autoa edelleenkään lämmitetään ilman pistoketta tai webastoa muuten kuin käyttämällä moottoria? Ja miten sitä lämmitetään myöskään webastolla jos ajomatkat on lyhyitä kuin käyttämällä samalla moottoria sähkön tuottamiseksi?

• höppää-täyteen
        minullakäypidempäänkin kirjoitti:

Onneksi minun auto ei tiedä sallittua tyhjäkäyntiaikaa ja jatkaa käymistä myös sen täytyttyä. Tänäkin aamuna kävi varmaan kymmenisen minuuttia vaikka olisi saanut käydä vain kaksi minuuttia.

Miten sitä autoa edelleenkään lämmitetään ilman pistoketta tai webastoa muuten kuin käyttämällä moottoria? Ja miten sitä lämmitetään myöskään webastolla jos ajomatkat on lyhyitä kuin käyttämällä samalla moottoria sähkön tuottamiseksi?

Onneksi minun auto ei tiedä suurinta sallittua nopeutta ja jatkaa kiihtymistä myös sen täytyttyä. Tänäkin aamuna jatkoi kiihtymistä varmaan 140km/h:iin vaikka olisi saanut kiihtyä vain 80:iin.

" Ja miten sitä lämmitetään myöskään webastolla jos ajomatkat on lyhyitä kuin käyttämällä samalla moottoria sähkön tuottamiseksi?"

Lue sieltä aiemmasta aloittamastasi höppäketjusta, kas tuosta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13933386/auton-kaynnistaminen-can-vaylan-kautta#comment-81830344

• minullakäypidempäänkin

Niin, ei tiedä minunkaan auto myöskään suurinta sallittua nopeutta. Sinun auto ilmeisesti kuitenkin pysähtyy kahden minuutin tyhjäkäynnin jälkeen, jos se kerran rajoittaa auton lämmittämistä etukäteen.

Entä jos auto ei ole vartissa tarpeeksi lämmin? Tietysti jos neste on jo kuumaa niin kun starttaa ja sisätilan lämmitys täysille niin aika nopeasti se alkaa kyllä siitä lämmetäkin. Mutta kerkeääkö kovalla pakkasella vartissa lämmetä tarpeeksi.

• minullakäyaina
        minullakäypidempäänkin kirjoitti:

Niin, ei tiedä minunkaan auto myöskään suurinta sallittua nopeutta. Sinun auto ilmeisesti kuitenkin pysähtyy kahden minuutin tyhjäkäynnin jälkeen, jos se kerran rajoittaa auton lämmittämistä etukäteen.

Entä jos auto ei ole vartissa tarpeeksi lämmin? Tietysti jos neste on jo kuumaa niin kun starttaa ja sisätilan lämmitys täysille niin aika nopeasti se alkaa kyllä siitä lämmetäkin. Mutta kerkeääkö kovalla pakkasella vartissa lämmetä tarpeeksi.

Ei tosiaan ole mitään rajoitinta joka sammuttaisi auton tietyn tyhjäkäyntiajan kuluttua, eikä bensakaan niin kallista ole, joten ihan hyvin voi pitää auton aina käynnissä, niin silloin se on lämmin ja lähtövalmis ihan milloin vain, eikä tarvitse mitään kaukokäynnistyksiä saati Webastoja ja lämpötolppa-asioita miettiä. Parit pysäköintivirhemaksut sallitun tyhjäkäyntiajan ylityksestäkään eivät merkkaa mitään, kunhan on auto lämmin!

Itse koen tämän kaikista parhaimpana ratkaisuna ja pidänkin autoni aina käynnissä. Tosin sellaisen virityksen tuokin vaatii, että saa ovet lukkoon ulkoa päin auton ollessa käynnissä, koska muuten se olisi turhan helppo varastaa. Itse olen tämän ratkaissut niin, että muut ovet manuaalisesti lukkoon, ja kuskin oveen tällainen parilla kulmaraudalla viritettynä: http://tinyurl.com/hhr5aj6 ja hyvin toimii! Biltemasta tietenkin, koska hinta. Varas jos haluaa autoon mennä, niin menee sorkkaraudalla, vaikka olisi Abloyn lukot ja Securitaksen vartiointi, joten siihen on sen enempää turha panostaa.

Ruotsinlaivatkin ovat joka päivä satamassa useita tunteja aina moottori käynnissä eikä niidenkään tyhjäkäyntipäästöistä tai polttoaineen kulutuksesta kukaan valita, vaikka ne ovat varmasti 100x suuremmat kuin henkilöauton tyhjäkäynnin päästöt ja polttoaineen kulutus, saati mitään lappuja laittele komentosillan ikkunaan.

Nytkin on auto töistä tultua posottanut kadun varressa vasta viitisen tuntia eikä lappua näy vieläkään, tosin muutama ihmettelijä pyörinyt ympärillä (töissä toki sammutan kun siellä on tolppa käytössä) ja seuraavaksi pitää töihin lähteä maantantaina klo 7:45, mutta en viitsinyt turhaan näillä pakkasilla sammuttaa, kun viikonloppuna voi tulla yllättävää lähtöä esim. kauppaan, ja olisi ikävä lähteä autoa starttailemaan etukäteen saati kylmällä autolla lähteä liikenteeseen, nytkin kun on viikonlopuksi luvattu jopa lähelle 10C:een laskevaa lämpötilaa, niin johan siellä munat jäätyisi jos ei olisi auto valmiiksi lämpimänä.

Toinen hyvä juttu autoissa on, että onneksi ne eivät myöskään tiedä sallittuja pysäköintipaikkoja, ja jatkaa pysäköimistä vaikka paikka olisi kielletty. Tänäkin aamuna klo 7:53 autoni pysäköi varmaan parisen tuntia keskellä risteystä vaikka olisi saanut pysäköidä vasta parisenkymmentä metriä eteenpäin sallitulle paikalle. Ja käynnissä tottakai!

• muuntajaöljyllä

Minä olen ratkaissut tuon ovien luktsemisen vara-avaimilla ulkopuolelta. Jos maa on luminen niin kauppareissun jälkeen maassa on pakoputken ympärillä halkaisijaltaan 60-80cm musta sulanut öljylammikko, näillä keleillä maa vain kimaltelee sini-vielottina.

Ei oikein tahdo palaa kunnolla tuo muuntajaöljy joka näkyy sinertävänä usvana jonka takia ihmiset usein kyselevätkin että vuotaako moottoriöljyt palotilaan, mutta vanha kunnon jakajapumpullinen dieseli sillä toimii kun pienentää polttoainesuodattimen virtausvastusta, vaihtaa moottoriöljyt riittävän usein, nostaa tyhjäkäynnin 1500rpm ja muistaa itsekin pysytellä poissa pakoputken läheisyydestä...

• minullakäyaina
        muuntajaöljyllä kirjoitti:

Minä olen ratkaissut tuon ovien luktsemisen vara-avaimilla ulkopuolelta. Jos maa on luminen niin kauppareissun jälkeen maassa on pakoputken ympärillä halkaisijaltaan 60-80cm musta sulanut öljylammikko, näillä keleillä maa vain kimaltelee sini-vielottina.

Ei oikein tahdo palaa kunnolla tuo muuntajaöljy joka näkyy sinertävänä usvana jonka takia ihmiset usein kyselevätkin että vuotaako moottoriöljyt palotilaan, mutta vanha kunnon jakajapumpullinen dieseli sillä toimii kun pienentää polttoainesuodattimen virtausvastusta, vaihtaa moottoriöljyt riittävän usein, nostaa tyhjäkäynnin 1500rpm ja muistaa itsekin pysytellä poissa pakoputken läheisyydestä...

Minun autossani ei saa ovia lukittua ulkopuolelta jos auto on käynnissä, siksi tuo pieni mutta mitätön viritys.

• Muuntajaöljyllä_edullise

Itse olen säätänyt syöttöpumpun tappiin ja se on helppo säätää katsastukseen takisin että saa taas vuoden ajaa. Suurempi ongelma katsastukseen on polttoaineen vaihto, sillä ajan työetuna hankkimallani muuntajan eristys/jäähdytysöljyllä ja katsatushallissa voisi katsastusmies heittää henkensä tuon PCB:n palaessa puhumattakaan että päästömittauksesta läpi menisi

Polttoaine on niin edullista että minä voisin olla kiinnostunut tuosta kaukokäynnistyksestä! auto voisi vaikka tunninkin käydä niin että olisi ainakin lämmin, löytyisiköhän tähän vaihtoehtoa?

• noonkostullutkesä

Eberspächer tai Webasto on useimmissa nykyautoissa.

• eiolejoseitilaa

Aika harvassa on vakiona.

Lisävarusteena tietysti saa kaikkiin joko tehtaalta tilatessa tai sitten jälkiasenteisena. Vaan haluaako maksaa 1-2k€ webastosta jokaiseen autoon jos niitä ei valmiina ole. Kyllä tuolla rahalla käyttää tyhjäkäyntiä aika pitkään ja kun polttoainetta se webastokin tarvitsee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6494
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3883
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3280
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1033
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      910
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe