Viime viikolla sattui käteen kaukolämmön lasku joka oli päivätty syksylle 2006 niin megawattitunti hinta oli n.21€ ja sitten vertasin viimeisimpään laskuun niin megawattitunti hinta oli 56€. Kyllä kannatti rakentaa uusi monipuolinen lämpölaitos.
Kaukolämmön hinnoittelu Nivalassa.
5
352
Vastaukset
- kaukolämpömenijo33
Sähöllä megaw siirtoineen 120 € ilp.n hyötysuhteella 1:3 vrt kaukolämpö 1:1 hyötysuhteella sähkö 40 € / megaw-- kaukolämmössä ei siis enään mitään järkeä? mietipä vielä hankinta kustannuksia ja kilpailutuksen mahdottomuutta..
- Koivuhalko81
Juuri näin.En suosittele kaukolämpöä kenellekkään.Huoleton kyllä mutta hinta tuskin koskaan halpuu entiselleen.
- kaukolämpömenijo333
Pitäs olla siirtoineen 40 € MWh että kannattais ilp ja suorasähköä vastaan. Paitsi että luulen kaukolämmön aloituskulujen olevan korkeammat. Meneekö kaukolämmöstä jotain perusmaksua?
- Megawattitunti
Mwh on vajaa 70€ alveineen ja esim oktalon perusmaksu vajaa 300€ vuodes ja seki vissiin oli nousemassa? Perusmaksu nousi jo tän vuoden alusta 10%. Ei tosiaankaan ole mitään halpaa lämmitystä
- Anonyymi
Joku setäsukeva kysyi samaa asiaa yheksäntoista sattaa seittemänkymmentä luvulla. Kuulin luotettavalta taholta että vieläkään ei ole vastausta saanut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135203
- 675014
- 904084
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753590Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603168- 432771
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️511889- 381750
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371608