Muistin virkistykseksi Valomerkit.
-Kun auto sytyttää takasumuvalon se tarkoittaa:
EN näe kunnolla tietä ja uskon että sinä haluat nähdä minun autoni missä menen.
-Kun auto sytyttää etusumuvalot lyhyvien valojen kanssa. se tarkoittaa:
EN näe tietä kunnolla ja uskon ajavani aikalähellä keskiviivaa. varo minua.
-kun auto vilauttaa etu sumuvaloja sammuttaen välillä ajovalot. Tarkoittaa että:
Sinulla on Päivävalot pimeällä kelillä päällä.
-Kun auto vilauttaa Kaukovaloja, sinulla on kaukovalot "pitkät" jäänyt päälle.
-kun auto edessäsi, vilauttaa Hätävaloja. Tarkoittaa että:
Ajat aivan liian lähellä edessä ajavan takana.
Kun auto vilauttaa kerran Vilkkua vasemmalle: mene nyt ohi tie on vapaa, hiljennän että pääset ohi.
KUN auto vilkuttelee 3-5 kertaa pitkiä tai räpyttää muita valoja nopeasti. tarkoittaa Huomioi jotain mikä tulee sinua vastaan mm..hirvi, kolari ym..
ELÄ ala vilkuttelemaan takaisin!
Kun tarvitset apua tien päällä, laita hätävilkut päälle (konepeltipystyyn) ja vie KOLMIO jos on auto jäänyt ihan tien reunaan.
Auton valomerkit.
10
408
Vastaukset
- muuten-mutta
Muuten ihan hyvin, mutta "Kun auto vilauttaa kerran Vilkkua vasemmalle: mene nyt ohi tie on vapaa, hiljennän että pääset ohi." EI vasemalle, vaan oikealle.
- VilkkuVasenKääntyyOhitta
Komppaan muuten-mutta
- komppaa.rauhassa
Komppaa vaan, ihan sama. Minä soitan bassoa.
- siinä.sumupetteri.kyrsii
Onneksi minulla ei auto tee noin, itse voin määritellä milloin mitäkin merkkiä näytän, yleensä pitkät päälle kun joku sumuhomo tulee vastaan, ja muuten senverran pitkät että riittää.
- tiellä_liikkuja
KUN auto vilkuttelee 3-5 kertaa pitkiä tai räpyttää muita valoja nopeasti. tarkoittaa Huomioi jotain mikä tulee sinua vastaan mm..hirvi, kolari ym..
ELÄ ala vilkuttelemaan takaisin!
TARKOITTAA: Vilkuta omia valoja sekä laita kaukovalot sekä kaikki muutkin valot päälle että häikäiset kusipään joka valoja vilkuttelee ja toivo että mulkku ajaa ojaan miettimään että miten meni omasta mielestä.
Kirjoittaja vaikuttaa olevan teiden totaalikusipäitä kun tuollaisia ohjeita antaa.- dasfsreww
Mäntti!
- tiellä_liikuja
Ei saa alkaa vilkuttelemaan valoja takaisin.
(joku esiintyi minuna) sorry hänen puolesta. - tiellä_liikkuja
tiellä_liikuja kirjoitti:
Ei saa alkaa vilkuttelemaan valoja takaisin.
(joku esiintyi minuna) sorry hänen puolesta.Älä sinä esiinny minuna! Joku järki pitää olla eikä vilkutella tuollaisia "hätämerkkejä" pitkät vain päälle ja kohti niin kyllä ne sammuvat jossain vaiheessa sen vilkuttelijan valot.
- kulukuri
Hätävilkkuja ei saa käyttää jos auto liikkuu !!
olen alkuperäinen ketjun aloittaja. rekisteröin nimimerkkini.
tämä ei ole minun kirjoitamani:
"
TARKOITTAA: Vilkuta omia valoja sekä laita kaukovalot sekä kaikki muutkin valot päälle että häikäiset kusipään joka valoja vilkuttelee ja toivo että mulkku ajaa ojaan miettimään että miten meni omasta mielestä.
Kirjoittaja vaikuttaa olevan teiden totaalikusipäitä kun tuollaisia ohjeita antaa.
"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315250Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?273294HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2672410- 1281743
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271463Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3641402Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101203- 121115
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76942- 115905