Ostin uutena 2012 mallisen E220 avantgarde premium bisnes mersun. Nyt on ajettu 70 tuhatta.
Viat
-Kuskin revennyt istuin korjattu 2 vuotta sitten (taas rikki, pinta revennyt)
-Keskikonsolin kannen pintamuovi irronnut, ei mennyt takuuseen vuosi sitten.
-Moottori ravistaa puolilämpimänä tyhjäkäynnillä, ei korjattu takuuaikana joten ravistakoon.
-Vaihteisto (7g) korjattu useasti takuuaikana nykimisen takia.
Kannattaa pysyä irti vikapesästä.
Seuraava autoni ei tule olemaan Mersu.
Varokaa W212 avantgardea.
42
11095
Vastaukset
- hmmmmn
Mutta ootko käsittänyt, että paremman väen autoista saa vielä hyvät katteet, kun ne alkaa levitä käsiin. Niiden varaosahinnatkin ovat jotain uskomatonta. Ne on tehty ihmisille, joille raha ei merkkaa mitään.
Se on kyllä totta, että varaosahinnat ovat uskomattomia. Siis uskomattoman edullisia... Toki esim alustan osia joutuu uusimaan luokkaa 50 000 kilsan välein (ellei pistä kaikkia kerralla kuntoon), mutta kun uusi osa maksaa about 50 euroa, niin eipä tuosta kovin kummoista kustannusta synny.
- E220_CDI
TheRat kirjoitti:
Se on kyllä totta, että varaosahinnat ovat uskomattomia. Siis uskomattoman edullisia... Toki esim alustan osia joutuu uusimaan luokkaa 50 000 kilsan välein (ellei pistä kaikkia kerralla kuntoon), mutta kun uusi osa maksaa about 50 euroa, niin eipä tuosta kovin kummoista kustannusta synny.
Mitä niveliä olet W212 alustaan vaihtanut alle 100.000 jälkeen?
Missäsä minä noin sanoin? Kyllä varmaan jokainen yksittäinen osa sen 100 000 kilsaa kestää. Mutta ei niitä tule kaikkia kerralla vaihdettua ja niitä on aika paljon, joten...
- samavika
Mersun penkeissä on pahempaa laatua oleva laaduttomuus materiaalissa. Ei ne tehtaalla opi mitään ja meneekö maahantuojalta palautetta tehtaalle.
- E220_CDI
Ei tunnu menevän, koska Avantgarden Artico tekonahka on edelleen yhtä epämukavaa kuin jo vuosia sitten. Onneksi se on niin lyhytikäinen, että saa hyvän tekosyyn korjauttaa istuimet oikealla nahalla. Ei niitä irvistäviä muovireunoja millään alkuperäismuoveilla korjailla, vaan kannattaa saman tien teettä kunnollinen.
- Anonyymi
E220_CDI kirjoitti:
Ei tunnu menevän, koska Avantgarden Artico tekonahka on edelleen yhtä epämukavaa kuin jo vuosia sitten. Onneksi se on niin lyhytikäinen, että saa hyvän tekosyyn korjauttaa istuimet oikealla nahalla. Ei niitä irvistäviä muovireunoja millään alkuperäismuoveilla korjailla, vaan kannattaa saman tien teettä kunnollinen.
9 vuotta 330.000km ja sisusta vieläkin ehjä....Juu ja on tuota oarjattua artico "vinyyliä". .
- Laadukkaantuntuista
Premium-muovit...
- fritzpappa
Unelma mese ei auta valittaa, vaihda toyotaan!
- Niiih
Omasta autosta hajosi kiertokangen laakeri ja kone jouduttiin uusimaan. Älkää ihmiset missään nimessä sekaantuko näihin romuihin!!
Ps. Myydään johtotähti 😆 - Huihaihou
Taas löytyi yksi opetettava täältäkin, mikäli on pysynyt hengissä riisikipponsa ratissa, eli tuo "toyota" ei ole vaihtoehto! Niin ja hyppääpäs sinne japanialaisten kuljettimien foorumeille takaisin jakamaan zen-filosofiaa, tai jotain...
- Anonyymi
Niiih kirjoitti:
Omasta autosta hajosi kiertokangen laakeri ja kone jouduttiin uusimaan. Älkää ihmiset missään nimessä sekaantuko näihin romuihin!!
Ps. Myydään johtotähti 😆Ootko köyhä?
Mulla samanlainen auto. Ajettu nyt 101000 kilometriä, joista allekirjoittanut 40000. Ei mitään noista ongelmista. Auto on edelleen kuin uusi. Aloituksesi on siis silkka trollaus, tai sitten teet jotain autollesi, mitä autoiluun ei kuulu. Epäilen trollausta.
- totatotta
Valitettavasti se ei ole trollausta vaan totisinta totta. Mikäli kieli taipuu käyppä vaikka saksalaisella mersupalstalla taitaapi Suomen vastaavalta löytyä myös juttua penkeistä. Sopivasti netissä myynnissä olevissa autoissa saattaa kuvissa näkyä penkin repeämä ja kaikissa tismalleen samanlainen.
- ajanmillähaluan
w211, 2009 400t, kerran laitettu kuskin puolen penkin poski, muuten kuin uusi, koeajoin uuden mesen, en vaihda vaikka rahaa onkin, tämä mukavampi ja tyylikkäämpi sisus
totatotta kirjoitti:
Valitettavasti se ei ole trollausta vaan totisinta totta. Mikäli kieli taipuu käyppä vaikka saksalaisella mersupalstalla taitaapi Suomen vastaavalta löytyä myös juttua penkeistä. Sopivasti netissä myynnissä olevissa autoissa saattaa kuvissa näkyä penkin repeämä ja kaikissa tismalleen samanlainen.
SItten kyse lienee ruuvatusta mittarista autossasi. Tai niinkuin aikaisemmin sanoin, väärinkäytön jälkiä.
- fghgfhgfh
Vatsaa vain pois jos pylly ei nouse penkistä kun tuo toistuu sitten lähes joka autossa kun sivutoppauksien ompeleet revenneet persaus monttu istuimessa.
- pilipalipeli
Mersun laatu on kuvitelmaa.
Menkääpä tekemään dignoosi itse,eli jos kilometrejä on 500000 kieppeillä niin montako ehjää estuinta on? prosentuaalisesti voi olla ettei kovinkaan montaa.
Pitää muista se laatu johon niin monet ovat vuosien varella vipuun haksahtaneet,muistakaa hinta mitä se maksaa uutena ja maine jollaisena moni pitää kun tähti riippuu keulalla.
Voi enin into hyytyä jahka totuus valkenee,mersulla tuon istuimen tulisi kestää miljoona kilometriä,ihmiset on maksaneet tyhjästä,ja istuin ei ole muutenkaan kummoinen.- linttoja
Myö ei ruveta mersuilla elvistelee!
- E220_CDI
Miksi ihmeessä se Avantgarde pitää yleensäkin mennä tilaamaan, kun Elegancen saa samaan hintaan kunnollisella verhoilulla, eivätkä nahatkaan ole pahan kalliita? Jo perus-classicin sisustus on laadukkaampi, mukavampi ja kestävämpi kuin Avan.
Juuri tuo puheena olevan W212 puoli"nahka"penkkien Artico tekonahka on surkeaa laatua, mutta onneksi parempiakin saa, joko samaan hintaan tai lisähintaan.
7G on mikä on, ei sen ole tarkoituskaan vaihtaa kuten BMW:n ZF-8. 7G-Tronic vaihtaa töksösti, mutta säästää polttoainetta, joten en jaksa valittaa. 7G-Tronic kulkee niin teoriassa kuin käytännössä yhtä taloudellisesti kuin hyvin ajettu manuaali, mitä ei todellakaan voi sanoa suurimmasta ostasta automaatteja (ZF-8 tosin pystyy kyllä samaan).
Onkohan tuo moottorin ravistus ihan oikeasti ravistusta, vai moottorin päällä olevan suojamuovin räminää? Ne kiinnikkeet kannattaa vaihtaa joka irrotuskerralla uudet, tai mieluiten lakata räpimästä sen muovilätyskän kanssa ollenkaan. Antaa olla paikoillaan, niin pysyy ääneti noin 100.000 km kerrallaan. Sinänsä kyllä ironista, että eniten ääntä tulee moottorin äänieristyslevystä. - Anonyymi
Ihan pakko sanoa että moniko auto on sen 500.000km jälkeen vielä edes ajossa? Mun mesessä 330.000 mittarissa ja penkit ehjät. Laatikko vaihtaa pehmeästi eikä alusta nitise eikä jajoketju raklata startin jälkeen.
Ei nestevuotoja ja kaikki toimii... . Että en tiedä mistä te hölltätte. . - Anonyymi
E220_CDI kirjoitti:
Miksi ihmeessä se Avantgarde pitää yleensäkin mennä tilaamaan, kun Elegancen saa samaan hintaan kunnollisella verhoilulla, eivätkä nahatkaan ole pahan kalliita? Jo perus-classicin sisustus on laadukkaampi, mukavampi ja kestävämpi kuin Avan.
Juuri tuo puheena olevan W212 puoli"nahka"penkkien Artico tekonahka on surkeaa laatua, mutta onneksi parempiakin saa, joko samaan hintaan tai lisähintaan.
7G on mikä on, ei sen ole tarkoituskaan vaihtaa kuten BMW:n ZF-8. 7G-Tronic vaihtaa töksösti, mutta säästää polttoainetta, joten en jaksa valittaa. 7G-Tronic kulkee niin teoriassa kuin käytännössä yhtä taloudellisesti kuin hyvin ajettu manuaali, mitä ei todellakaan voi sanoa suurimmasta ostasta automaatteja (ZF-8 tosin pystyy kyllä samaan).
Onkohan tuo moottorin ravistus ihan oikeasti ravistusta, vai moottorin päällä olevan suojamuovin räminää? Ne kiinnikkeet kannattaa vaihtaa joka irrotuskerralla uudet, tai mieluiten lakata räpimästä sen muovilätyskän kanssa ollenkaan. Antaa olla paikoillaan, niin pysyy ääneti noin 100.000 km kerrallaan. Sinänsä kyllä ironista, että eniten ääntä tulee moottorin äänieristyslevystä.Pienen nyjäisyn huomaa 2-3 vaihtaessa talvella kun kylmästä lähden....Muuten vaihtoja ei juur huomaa kun mittaristosta kun lootaöljyt lämmennyt....Et sinällään ei pahaa sanottaavaa 7 pykäläisestä lootasta...Laatikko pyörinyt jo sen 350.000tkm ja pelaa edelleen...
- Anonyymi
E220_CDI kirjoitti:
Miksi ihmeessä se Avantgarde pitää yleensäkin mennä tilaamaan, kun Elegancen saa samaan hintaan kunnollisella verhoilulla, eivätkä nahatkaan ole pahan kalliita? Jo perus-classicin sisustus on laadukkaampi, mukavampi ja kestävämpi kuin Avan.
Juuri tuo puheena olevan W212 puoli"nahka"penkkien Artico tekonahka on surkeaa laatua, mutta onneksi parempiakin saa, joko samaan hintaan tai lisähintaan.
7G on mikä on, ei sen ole tarkoituskaan vaihtaa kuten BMW:n ZF-8. 7G-Tronic vaihtaa töksösti, mutta säästää polttoainetta, joten en jaksa valittaa. 7G-Tronic kulkee niin teoriassa kuin käytännössä yhtä taloudellisesti kuin hyvin ajettu manuaali, mitä ei todellakaan voi sanoa suurimmasta ostasta automaatteja (ZF-8 tosin pystyy kyllä samaan).
Onkohan tuo moottorin ravistus ihan oikeasti ravistusta, vai moottorin päällä olevan suojamuovin räminää? Ne kiinnikkeet kannattaa vaihtaa joka irrotuskerralla uudet, tai mieluiten lakata räpimästä sen muovilätyskän kanssa ollenkaan. Antaa olla paikoillaan, niin pysyy ääneti noin 100.000 km kerrallaan. Sinänsä kyllä ironista, että eniten ääntä tulee moottorin äänieristyslevystä.Heh jiurikin tuo helklarin muovinen lärpäke moottorin päällä sekä imuilman putket....Täytyy laittaa kuntoon ;)
- Mersut-on
Heikkoa on laatu, w212 ajelin 40 tkm ja vikoja riitti viikoittain. Määränsäädintä, vaihteistoa, egr, ilmajousia, lämmittimen puhaltimen vinguntaa., onneksi pääsin eroon. Hintaakaan eivät enää pidä, joten todellakin rahamiesten auto, niin kallista sen ylläpitäminen on.
- w115
minkä verran oli ajettu?
- Mersut-on
Ostettaessa oli 110 tkm, suomiauto huoltokirjalla.
- E220_CDI
Tuo oli kyllä hyvä varoitus. En minäkään Suomi-autoa ostaisi.
Mistä löysit huoltokirjallisen vuoden 2012 W212:n? - Anonyymi
E220_CDI kirjoitti:
Tuo oli kyllä hyvä varoitus. En minäkään Suomi-autoa ostaisi.
Mistä löysit huoltokirjallisen vuoden 2012 W212:n?Mulla löytyy kanssa;talvet seisonut Espanjan talvimatkaajan peli.Kohta jo 110 000 kurvailtu.
Vuosittain huollettu marmorilla,ajot keskim 10 000/v pitkää ajoa maalis-marraskuu.
Ei tarvinnu Saksasta hakea kun ei oo täällä pakkasessa ja suolassa kärsinyt.
On toki aikana tullu Saksasta haettua jokunen 124 jotka autojen aatelia. 250 d,300 tdt,300 ce.
Tämä kokolailla virheetön Avantgarde Business Premium palvellee tulevien vuosien ajot.
Helmenvalkonen mustalla lasikatolla ja kulmien tullen lämpiää Webastolla.
On toki eri hintainen pitää kun kun satalankku mut tässä iässä jo ymmärtää laittaa jotain panosta elämän laatuun ja toki auton turvallisuuteen.
Kukin tyylillään ja tyyliä kullakin.
- V321
Mul w212 2011 istuinlämmittimet laukesivat eli lakkasivat toimimasta 110 tkm kohdalla, ensin kuskin puoli ja muutama vko apukuskilta. Elemnettiä sinne vaihdeltiin, muutaman satasen per puoli, ei vakuuta ei laatu, vaihtoon ja pian.
- mahdollistaon
Tarkastakaa nyt ne housunne onko takataskuissa nastoja. Jos nastoja, niin helposti mitkä vain penkit rikkoutuvat. Autossani nahkapenkit ja eivät ole rikki, mutta tein edellä mainitsemani huomion ja poistin housuistani nastat.
- E220_CDI
Articon rikkomiseen ei nastoja tarvita. Ihan susi koko materiaali.
- W222S600
Ei nahkajakkaralle ole suunniteltukaan istutumaan paskasilla haalareilla, vaan kunnon kangashousut jalassa. Eikö sekin jo sen sano, että tehtaan taukotuvassa ei ole samanlaista chesterfield-sohvaa, kuin johtoportaan toimistossa?
- ja_matka_jatkuu
500 000 km ja poski hajalla, kesti 250 000, korjaus maksaa 100€, seuraavan kerran korjautan, kun mittarissa on 750 000, pikku juttu, mitä tuota valittamaan, kun auto on muuten paljon parempi, kuin 10 vuotta uudemmat
- suoletnäkyy
Mullakin tuo artico sisustuksella, kyllä siinäkin suolet näkyy etu ja taka jakkarasta. Mustaa ilmastointiteippiä olen laittanut pahimpiin repeämiin. Huono on laatu!
- Ruostuu
Kuinkas tuon ruosteen kanssa?
- Ennenoliparemmin
Nykymersuissa on periaatteessa hienoa tekniikkaa mitä ei ole kuitenkaan testattu valmiiksi asti suomalaisiin kilometrilukemiin. Samaa vaivaa kaikissa muissakin saksalaismerkeissä, siis valintani on kiitos EI.
Vanha ketju, mutta puutun asiaan, koska minulla on lähes samanlainen auto, S 212.
Olen ajanut E-mersuilla nyt toistakymmentä vuotta ja viime viikolla kojelautaan syttyi ensimmäisen kerran ns. "joulukoriste"!
Ei ollut väriltään punainen.
Luetutin vikakoodin pienessä korjamossa, jossa oli Bosch-laite käytössä.
Vika viittaisi testerin mukaan Nox-tunnistimeen, joka saadun tiedon mukaan on usean sadan euron hintainen.
Ongelmana on vain se, että itse vika voi olla muualla, eikä siis välttämättä korjaannu kalliin tunnistimen vaihdolla.
Veholla käydessäni olisivat halunneet omilla laitteillaan itse lukea vikakoodin - se minun saama - ei muka kertonut heille mitään.
Vaihtoehtoina ovat jatkaa ajoa, koska valo ei vaikuta auton toimintaan millään lailla. Katsastuskin on vasta 18 kk:n kuluttua. Vaarana on tietenkin, että korjaamatta jättäminen saattaa johtaa kalliimpaan vikaan.
Jos vika korjaantuu tunnistimen vaihdolla kohtuuhintaan, en pidä kustannusta ylivoimaisena, koska autossa mittarilukemalla 104.000 ei juurikaan ole ollut korjaamista, alustan niveletkin ovat säilyneet ehjinä.
Joidenkin kirjoittajien mielestä auton pitäisi koko käyttöaikansa toimia ilman korjaamista. Näin ei kuitenkaan ole, sillä mikä tahansa auto kuluu käytössä, eikä joka vikaa tule kaikkiin autoihin, koska autot ovat yksilöitä. Lisäksi ajosuoritteet sekä käyttö- ja säilytysolosuhteet vaihtelevat.- Anonyymi
500tkm mittarissa ja hyvin kulkee..w212 200cdi
Puolustelen omaa kirjoitustani siten, että autoihin tulevat kaikkinaiset viat
johtuvat eniten siitä, että auton huollattamisen unohtaa ja vain jatkaa ajamista
koska vika ei "tunnu" vaikuttvan ajamiseen..
Yksi aikanaan korjaamaton vika johtaa vastaisuudessa suurempaan ja kalliimpaan vikaan.
Olen toki puolestasi iloinen, että 500 tkm on täynnä. Tuskin se vain ajamalla on syntynyt, sillä yhtä ja toista huollettavaa on koko ajan täytynyt olla - olet vain ennättänyt unohtaa.
Minäkin sain mersuforumin kautta tietää, että mikäli en pikapuolin nyt korjaa puheena ollutta anturivikaa, se hoitamattomana johtaa muihin huoliin myöhemmin.- Anonyymi
Kyllä. Hyvin huollettuna kestää yli miljoona km, kuten iltapäivälehdissä on mersun tekniikalla olleita sen verran ajettuna takseja ollut.
Kuuluvia osia, siis apulaitteita pitää tosi uusia matkan varrella. Moottori, vaihteisto ja perä kestävät pääsääntöisesti.
- Anonyymi
Neljällä E Mersulla ajanut noin 800000 huollattanut säännöllisesti hyvin on yleensä toiminut
- Anonyymi
Joo niin, "yleensä".
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34286521 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692328- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91371- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207