Susia ei saa tappaa!!

S-U-S-I

susia ei saisi metsästää koska siitä syystä ne ovat alkaneet menemään ihmisten pihaan .
Yksinäiset sudethan ovat juuri niitä jotka tulevat asutuksen lähelle ei ne niis laumoissa tuu imisten luokse ku ne hankkii ruokansa jostai isoist metsistä
Mut ne jotka on sit asutuksen lähelle tullu nii kyl sit niil jotai pitäis tehä ku ne on vaarallisia ihmiselle Mut sillonki se on eniten vaarallinen pikku lapsil
Jos näät suden metsäs lenkkeillessäsi se varmastikin lähtee pois kosk ei se haluu syödä ihmistä jos taas oot koiras kaa se voi hyökätä koiran takia

11

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • topitaina

      Suomea on selvästi mukava raiskata.

    • kohtasenähdään

      Kun niitä susi-suvakeitten mielestä alkaa olla sopivasti, niin laumatkin tulee jo ihmisten pihapiireihin ruoan puutteessa.
      Susi on nopea lisääntyjä, joten ei tuota tarvitse kauaa odotella.

    • susienpuolellaikuisesti

      älkää tappakko niitä susia vaan viekää ne kauemmas metsään, ne yhtä lailla pelkää teitä. mä ottaisin suden lemmikiks iha ilomielin :3 mä en susia pelkää, haluisin nähä suden iha lähelt, upeita eläimii :)

      • Järkeäpäähän

        Voi lapsraukka. Oikein näkee että et tiedä susista höykäsen pöläystä. Kaikki sudet joutaa tappaa. Niistä ei ole susialueilla kuin riesaa. Vain mielenvajaat ihmiset niitä elättää ja kasvattaa lisää.


    • sussiin

      Niimiekii sussiin puole. Pihaantul o koirasussi, ne nus.. eiku sitku lissii ihan isomp tahtii ku sussi.
      Hävettää hovin tuomar ku Perhon koiranpoistajat tuomis sussisalametsäst, sehä pätökselln tuhho oike sussi ja näit koiriloi paappos.
      Se hävittäs sussen Suomest sillviisin.

    • mitäsniille

      Miten sitten kun laumasta aina ajetaan entiset pennut pois. Niistä tulee niitä yksinäisiä vaeltajia, ne myös hakee ruokansa osin ihmisten pihapiiristä. Ei se minkään tappamisen seurausta ole, vaan susien normaali tapa levittäytyä. Lauma kun ei pysty määräänsä enempää ruokkimaa, ja silloin siitä ajetaan nuoria yksilöitä pois.
      Sudet lisääntyy tehokkaasti kuin torakat, jos niitä ei yhtään rajoiteta metsästyksellä, niin kohta on maa täynnä susia.

    • juupajoenjaan

      No en ihan torakoihin vertais. Ei ne sentäs tuhansia poikasia tee.
      Tietty määrä susia pitää olla mutta hyväksyn niiden susien tapon jotka on tappaneet ihmisten piha-alueella esim lemmikkikoiran tai lähialueella karjaeläimen.

      Mutta havainto pitää kohdistua juuri tekijäsuteen eikä kaikkiin muihin.

    • tie5

      Hyvä kirjoittaja!
      Ilmeisesti et ymmärrä asiasta mitään, et asu Itä, pohjois -suomessa et myöskään liiku luonnossa. Edellä mainituilla alueilla on menehtynyt jo noin 40 koiraa ja noin 100 lammasta vuoden aikana. Ole ystävällinen ja mene vaikka nurmeslaisen Matti Toivasen eteen ja kerro hänelle mielipiteesi asiasta ja yritä saada hymyä aiheesta metsästyskoiran ja nelijalkaisen perheenjäsenen kuolema suden raatelemana. Ja nyt kun ongelma siirtyy myös etelän suuntaan niin kas kummaa siitä aletaan puhua ongelmana ja myös Luontokeskuksessa huomataan tilanne.

      • itkeväsavolainen

        Hyvä itsellesi. Etkö huomaa, että koko homma on vedätystä eli trollausta avaajan taholta. Onko se pakko ottaa jokainen kaljoissaan heitetty viesti todesta?


      • suseisyö

        E tot vie ooo, ku ihka omillain silmäin kurkistin kerrostalon kattohuoneistost, ku siäl alhaal kävel joku ämpär käes, ihan taattu, seuralin pitkäät ajat, oli varmana menos sutta telottama. Mä tiän kyl, koska oon ihka oikee sustyttö.
        Sus ei mua syö, koska hän tietää kuka on ihka ystävä. Oon nähnyki suen siinä yhes elokuvas, mis ihkut suet ni ihkust repust kurkkailee, Ihanii.....joo ja sit senki oon nähny sen Disneyn piiretyn Kaikenkarvainen Sharlie.....ja ilkeet mettämiehet yrittää viäl väittää, et sussi syö.....ei varman syö, Sharlieki pelasti sen tytön, ettäs tiedoks vaa


    • Eeonmctoiseen

      Nyt on kannanhoidollisessa susijahdissa syytä aseiden osalta siirtyä vaiheisten käyttöön.
      Sutta muistuttavat otukset ensiksi tainnutettaisiin vaiheisella, sitten tutkitaan, onko tainnutettu susi, vai koirasusi, nythän on jo kaksi koirasutta susijahdin sivutuotteena kaadettu( taajamasusi.com). Suden kaikki kynnet ovat pikimustat, samoin hännän pää musta. Tuon toteamisen jälkeen koirasudet onkin helppo lopettaa ja täyttää sitten kaatokiintiöt mustakyntisillä. Vaiheisen käräyttämää ei tule tulkita mustaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe