Aiheuttaako masennuslääkkeet myös..

..pakkomielteistä menovimmaa? Kysyn tätä sen takia, kun ihmettelen ystävättäreni aivan valtavaa menemistä, touhuamista, hän ei pysy yhtään kotona paikoillaan touhuten, vaan on pakko lähteä koko ajan jonnekin. Hänellä on monta masennuslääkettä käytössään, muistaakseni Venlafaxin ja Mirtazapin ja jokin muukin, mutta kun tuntuu että hän on aivan väsymätön, ja tietenkin vetää/haluaa vetää ystäviään mukaan menoon aivan liikaa. Pitäisikö huolestua vai olla riemuissaan, kun hän on saanut vauhtia alleen? Itse en jaksaisi innostua mukaan lähtemisestä, kun se on jotenkin mieletöntä.
4<50
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Jos vetää masennuslääkettä enemmän kun lääkäri määrää, saattaa tulla liikaa virtaa kintaisiin.

Äänestä

niitä kaiketi syödään vastakkaiseen vaivaan.

Äänestä
  • Näin äkkiseltään asiaa tuntematta tulee mieleen, oikean diagnoosin puute. Vaikuttaa niin hypomaaniselta ja jos kyseessä on kaksisuuntainen mielialahäiriö niin sen masennuskausia ei koskaan saisi hoitaa 'perinteisillä' masennuslääkkeillä. Silloin mennään peppu edellä petäjään ja latva saattaa tulla vastaan turhan ikävin seurauksin, kun vauhtia tulee liikaa. Mutta kuten sanottu; tämä ei ole diagnoosi ja tapausta en tunne. Joitain kokemuksia vain.

    Äänestä

Esimerkiksi venlafaksiini on vaikutukseltaan hyvin amfetamiininkaltainen. Ei ennen kuulumatonta, jopa odotettava reaktio.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


2900 kirjoitti:

..pakkomielteistä menovimmaa? Kysyn tätä sen takia, kun ihmettelen ystävättäreni aivan valtavaa menemistä, touhuamista, hän ei pysy yhtään kotona paikoillaan touhuten, vaan on pakko lähteä koko ajan jonnekin. Hänellä on monta masennuslääkettä käytössään, muistaakseni Venlafaxin ja Mirtazapin ja jokin muukin, mutta kun tuntuu että hän on aivan väsymätön, ja tietenkin vetää/haluaa vetää ystäviään mukaan menoon aivan liikaa. Pitäisikö huolestua vai olla riemuissaan, kun hän on saanut vauhtia alleen? Itse en jaksaisi innostua mukaan lähtemisestä, kun se on jotenkin mieletöntä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu