Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kipua kädessä

Mistäjohtuu

Mulla tuli hiusmurtuma käteen vajaa 2 vuotta sitten, olin lautailee, kaaduin ja otin kädellä vastaan. Olin sillon 13v.
Menin sitten seuraavana päivänä lääkäriin, käsi oli venähtäny, joten laitettiin vk ajaks sellanen lasta/kipsi. No sitten vajaa vk menee nii soitetaan, että hiusmurtuma löydetty ja käsi pitäis kipsata uudestaa. Murtuma oli jossain kasvuluun kohalla, jonka takia uudelleen kipsaus, ettei luu luutuis huonosti/isompana tulis ongelmia käden kanssa. No pidin kipsiä sitten vielä 2vk.
Tähän saakka kaikki on menny hyvin, mutta tänään oon huomannu pienti kipua tuossa kädessä. Samasta kohtaa mistä se murtu ja kipu on aina kun kättä liikuttaa. Voisiko johtua vanhasta murtumasta vai mistä...?

3

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4x_iskä

      Uskoisin, että sinun kannattaa hakeutua ortopedin tai muun erikoislääkärin vastaanotolle, kyse voi olla murtuman aiheuttamasta epäjatkuvuuskohdasta joka ärsyttää jännettä tai lihasta. Kyllä siihen apu varmasti heiltä löytyy.

    • lvm_

      Jos kyseessä on ollut hiusmurtuma niin tuskimpa on sen aiheuttamasta vaivasta johtuvaa. Varsinkin kun vammasta jo niin paljon aikaa. Lapsilla kunnon murtumakin paranee hyvin jo kolmessa viikossa.

    • käyhänlääkärillä

      Luuston voi pitää kunnossa huolehtimalla siitä, että saa riittävästi proteiinia, C-vitamiinia, D-vitamiinia, magnesiumia sekä K2-vitamiinia. Liikunta ennaltaehkäisee luukatoa oikean ravitsemuksen kanssa sekä auttaa myös luustoa tukevan lihaksiston ylläpidossa. Luukudos uusiutuu jatkuvasti luun hajoamisen ja luun muodostumisen vuorotellessa.

      Suomessa terveellinen ja monipuolinen ravinto ei riitä pitämään yllä tervettä luustoa, nivelsiteitä, välilevyjä ja niveliä. Lisäravinteena tarvitaan:

      C-vitamiinia 400 mg/vrk
      D-vitamiinia 50-100 µg/vrk
      K2-vitamiinia 50-100 µg/vrk
      Magnesium (sitraattia) 200-400 mg/vrk

      Nämä lisäravinteet maksavat kuukaudessa n. 5€, joten ei ole rahasta kiinni oman luustonsa hyvinvoinnista huolehtiminen. Edullisimmin lisäravinteita myydään Citymarketissa, iHerbissä sekä suomalaisissa verkkokaupoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe