Hecelle

huolestunut

Tiedätkö mitkä paikat jäi tulvan alle ? Kuinka Kalutara , oliko edes sielläpäin nämä hyökyaallot ?

5

807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ida

      Onko mitään tietoa, minkälainen on tilanne Alutgamassa, ja Beruwelassa. Ystäviä asustaa siellä. Miten saisin heistä tietoa?

      • Hikkaduwa fan

        Koita teksiviestiä, sillä itse olen päässyt läpi ja saanut vastauksia.


    • hece

      Olen ollut ystäviini yhteydessä jo useita kertoja juuri näillä alueilla. He kertovat tuhon olevan sellä eritäin suuri. Siellä ei ole ollut ns. hyökyaöltoja vaan vesi on noussut erittäin korkeale ja siihen liittyvä aallokko joka on meressä normaalsitikin aika kova niin se on tullut monin paikon jopa yli valtatie 2:n, eli sen rantatien joka tulee Colombosta etelään.

      Tuho on ollut aivan valtavaa. Maanantaian ko minulle kerrottiin että lankalla kuolleiden luvut nousevat ainakin 30 000 henkilöön. Nyt saattaa olla että saattavat nousta ylikin.

      Malediveista olen erittäin huolestunut sen vuoksi että siellä saatta olla tuho aivan täydellinen ´vaikke ile kyse kuin veden noususta. Sen ei siellä tarvitse nousta paljoinkaan kun atollisaarelle tulee vesi ja täyttää sen kokonaan. Itse olen kerran olut siellä (Kuredulla) niin, että vesi tule melkein rantabungalovin ovesta sisään - yöllä. Aamulla oli jalkineet terassilta hävinneet mereen. Ihmeellistä tässä nyt on se ettei kukaan ole ilmeisesti edes käynyt turistisaarilla katsomassakaan miten seillä voidaan? Pahaa pelkään että huonosti.

      Nyt ei auta muu kuin pelätä pahinta, mutta silti toivoa aina parasta, sillä ihme voi tapahtua, niitä on jo nyt tapahtunut monien kohdalla.

      • ses

        Minulla on juuri Kalutarassa ystäviä..köyhiä..heillä ei ole kännykkää eikä mitään puhelinta,joten sinne ei saa yhteyttä.Jos aallot on siellä vieraillut,luulen ettei postikaan kulje jokuseen kuukauteen.Asuivat aivan rannalla. Olen huolissani heistä ;(


      • hece
        ses kirjoitti:

        Minulla on juuri Kalutarassa ystäviä..köyhiä..heillä ei ole kännykkää eikä mitään puhelinta,joten sinne ei saa yhteyttä.Jos aallot on siellä vieraillut,luulen ettei postikaan kulje jokuseen kuukauteen.Asuivat aivan rannalla. Olen huolissani heistä ;(

        Ole rauhallinen, älä hätäile. Kirjoita lyhyt selkeä kirje heille ja odota vastausta. Vasta sitten voit arvioida heidän auttamismahdollisuuden henk.koht. Pyydä heitä toimittamaan sinulle tarvitsemasi tiedot, esim. gsm nro johon soittamalla saat heihin yhteyden. Älä pyydä heitä soittamaan. Älä lähetä rahaa kirjekuoressa. Odota jos saat pankkitilin nron luotetavasti ystävältäsi, sitten voit lähettää rahaa turvallisesti ja nopeasti.

        Minusta raha on tässä vaiheessa heille parasta apua.Joko suoraa tai välillisesti. Saavat itse päättää mitä sillä kulloinkin kipeimmin tarvitsevat, lääkettä, vettä, ruokaa jne..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe