Ateistien kaksinaismoraali

Ateistit pilkkaavat Raamattua satukirjaksi. Kuitenkin he antavat ymmärtää, että he vastustavat murhia, varkauksia, valheita ja väkivaltaa. He näyttävät kokonaan unohtaneen, että juuri Raamatussa ja kristinuskossa, joita he pilkkaavat, mainitut teot tuomitaan selkeästi. Sen sijaan ateistinen elämänkatsomus ei tuomitse niitä. Raamattu kehoittaa myös rakastamaan toisia ihmisiä. Sekin oppi näyttää kelpaavan ateisteille.
Ateistit elävät siten jonkinlaista kaksoiselämää. He pilkkaavat Raamattua ja kristinuskoa, mutta kuitenkin kannattavat, ainakin puheissaan, sen keskeisimpiä moraalioppeja. Taitaa se "satukirja" ollakin aika viisas kirja, kun jopa ateistitkin kunnioittavan sen oppeja

59

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskonratkaisu111111111

      Nuuskippas sinäkin Markku pallejasi ja näet todellisen Jeesuksen! Amen Hallelujaa niiskaise<1!!!

      • kjhtrer6789

        uskonratkaisu111111111

        1.12.2015 23:22




        Uusi


        Nuuskippas sinäkin Markku pallejasi ja näet todellisen Jeesuksen! Amen Hallelujaa niiskaise<1!!!


    • minäolenlukenut

      Raamattuhan on hyvin väkivaltainen kirja. Et ole tainnut lukea kun kirjoitat vastoin parempaa tietoasi.

    • ensinnäkäänsiis

      Ateisti ei pilkkaa Raamattua, se nyt vaan on satukirja. Ei totuus ole koskaan pilkkaa.

      Sivistysvaltioissa lait määrittelevät mikä on rikollista, mikä ei. Sivistymättömissä alkeellisissa yhteiskunnissa on satukirjoihin perustuvia määräyksiä kuten Sharia lait...

    • jumalatonvainsatua

      Tarkastellaampas hieman tätä satukirjaasi :)

      18 Jos mies makaa kuukautistilassa olevan naisen kanssa ja yhtyy häneen, he ovat molemmat paljastaneet naisen veren lähteen. Heidät on poistettava kansansa keskuudesta.

      Mitäs luulet onko tämän pimppiveren lähteiden paljastus säännön keksijä A) Ikuinen ja viisas jumalaolento vai B) Naisen fysiologiasta täysin tietämätön brutaali lammaspaimen?

      Vastaus on jokaiselle järkevälle ihmiselle itsestään selvä. Sinulla saattaa mennä hetki mutta pinnistä nyt oikein. Kumpikohan tämän käskyn keksi .. ihminen vai jumala .. :D

      • mhgfdrtyuiop

        Sait tähän vastauksen 3 pv sitten.
        Podetko dementtiaa?


    • DRHouse

      Tuota se raamattuhan on noita täynnä:

      Mooses näki, että kansa oli villiintynyt. Aaron oli päästänyt sen valloilleen ja antanut vihollisille aiheen vahingoniloon. 26 Mooses asettui leirin portille seisomaan ja sanoi: "Kaikki, jotka ovat Herran puolella, tulkoot tänne." Hänen luokseen kokoontuivat kaikki Leevin heimoon kuuluvat. 27 Hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

      Silloin isäntä meni ulos miesten luo ja sanoi: "Älkää, hyvät miehet, tehkö sellaista pahaa tekoa, mieshän on minun vieraani. Älkää tehkö mitään niin hirveätä! 24 Kuulkaa, täällä on minun tyttäreni, joka on vielä neitsyt. Täällä on myös sen miehen sivuvaimo. Minä tuon heidät teille. Voitte tehdä heille mitä haluatte, vaikka raiskata heidät, mutta tälle miehelle älkää tehkö mitään niin hirveätä!"

      "Vie rienaaja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat hänen sanansa, pankoot kätensä hänen päänsä päälle. Sitten kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. 15 Sano israelilaisille: Jokaisen, joka herjaa Jumalaansa, on kannettava vastuu synnistään. 16 Se, joka pilkkaa Herran nimeä, surmattakoon. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi, olipa hän maahan muuttanut siirtolainen tai syntyperäinen israelilainen. Hänet surmattakoon, koska hän on pilkannut Herran nimeä.

      Voitte ostaa orjiksenne myös keskuuteenne asettuneita muukalaisia samoin kuin heidän perheenjäseniään, vaikka nämä olisivatkin teidän maassanne syntyneitä. Heitä voitte pitää pysyvänä omaisuutenanne, 46 ja voitte myös antaa heidät perintönä lapsillenne, jotka samoin saavat pitää heidät orjinaan. Heidät voitte aina pitää orjinanne, mutta toisianne, muita israelilaisia, te ette saa panna orjantyöhön.

      Silloin israelilaiset antoivat Herralle lupauksen: "Jos annat sen kansan meidän käsiimme, niin me julistamme heidän kaupunkinsa sinulle kuuluvaksi uhriksi ja tuhoamme ne." 3 [i] Herra kuuli israelilaisten pyynnön ja antoi kanaanilaiset heidän käsiinsä. Niin israelilaiset julistivat heidät Herralle kuuluvaksi uhriksi ja tuhosivat kaupungit asukkaineen. Siitä paikka sai nimen Horma.*

      Sotajoukko hyökkäsi Midianin maahan noudattaen käskyä, jonka Herra oli Moosekselle antanut, ja tappoi kaikki miehet. 8 Surmattujen joukossa olivat midianilaisten viisi kuningasta, Evi, Rekem, Sur, Hur ja Reba. Israelilaiset löivät kuoliaaksi myös Bileamin, Beorin pojan. 9 He ottivat vangiksi naiset ja lapset ja saivat ryöstösaaliiksi midianilaisten kaikki juhdat, kaiken karjan ja muun omaisuuden. 10 He polttivat midianilaisten asuttamat kylät ja heidän leiripaikkansa, 11 ottivat mukaansa kaiken keräämänsä saaliin, niin ihmiset kuin eläimetkin, 12 ja toivat vankinsa ja muun saaliin Mooseksen, pappi Eleasarin ja Israelin kansan eteen leiriin, joka oli Moabin tasangolla Jordanin varrella vastapäätä Jerikoa. 13 Mooses, pappi Eleasar ja kansan päämiehet lähtivät leirin ulkopuolelle heitä vastaan.

      14 Mooses vihastui sotajoukon johtajiksi määrätyille tuhannen miehen ja sadan miehen päälliköille, kun he palasivat sotaretkeltä, 15 ja sanoi heille: "Oletteko jättäneet henkiin kaikki naiset? 16 Juuri nuo naiset tekivät Bileamin neuvon mukaan ja saivat israelilaiset luopumaan Herrasta ja antautumaan Baal-Peorin palvojiksi. Sen tähden Herran kansaa kohtasi vitsaus. 17 Tappakaa siis lapsista kaikki pojat ja tappakaa myös jokainen nainen, joka on maannut miehen kanssa. 18 Mutta tytöt, jotka eivät ole maanneet miehen kanssa, saatte ottaa itsellenne.

      Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
      21. Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.

      Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
      35. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
      36. ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
      37. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

      Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 30 Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.

      "Kirottu olkoon jokainen, joka suorittaa veltosti Herran antaman tehtävän! Kirottu olkoon se, joka ei miekallaan vuodata verta!"

      Joten taas osoitettiin ettei jaakoppi joko raamattua tunne tai valehtelee .

      • kuytrtyuio

        Mitä ajat takaa?


      • DRHouse
        kuytrtyuio kirjoitti:

        Mitä ajat takaa?

        No kelaapa joutessasi sitä. Mitähän voisin yrittää sanoa noilla raamatun säkeillä?


      • AtteAteisti
        kuytrtyuio kirjoitti:

        Mitä ajat takaa?

        Yhtä jumalallisen lähimmäiserakkauden osoitustahan tuo on. Kunnon kristitylle päivänselvä asia.

        Katsos kun Raamattua ei pidä lukea silmällä vaan sydämellä, on minulle, ymmärtämättömälle ateistille sanottu, kun ei ole Raamatun "juoni" oikein auennut.


      • DRHouse
        Älä yritä kääntää keskustelua pois aiheesta. Vastaa miksi noudatat Raamatun ja Jeesuksen opetusta (ainakin uskon niin) vastustamalla murhia, väkivaltaa, valheita ja varkauksia, jos ne kerran ovat satukirjan oppeja?


      • AtteAteisti
        Mark5 kirjoitti:

        DRHouse
        Älä yritä kääntää keskustelua pois aiheesta. Vastaa miksi noudatat Raamatun ja Jeesuksen opetusta (ainakin uskon niin) vastustamalla murhia, väkivaltaa, valheita ja varkauksia, jos ne kerran ovat satukirjan oppeja?

        Vastaan omastani ja uskoakseni myös DRHousen puolesta:

        Nuo opit vallitsevat lähimain kaikissa uskonnoissa ja myös niissä yhteiskunnissa, jotka eivät ole Raamatusta kuulleetkaan. Suomen tapauksessa ne selittyvät myös sillä, että ne ovat vallalla Suomen laissa, joka pätee aivan jokaiseen Suomessa asuvaan hänen uskonnostaan tai uskonnottomuudestaan riippumatta. Suomalainen käyttäytyminen opitaan jo lapsena ympäröivää yhteiskuntaa tarkkailemalla ja vanhempia seuraamalla. Miksi tämä on sinulle niin vaikea ymmärtää?

        Pähkäile ihan vapaasti, onko Suomen laki laadittu Raamatun opetusten vai sen terveen järjen avulla, joka sinulta puuttuu.


      • Mark5 kirjoitti:

        DRHouse
        Älä yritä kääntää keskustelua pois aiheesta. Vastaa miksi noudatat Raamatun ja Jeesuksen opetusta (ainakin uskon niin) vastustamalla murhia, väkivaltaa, valheita ja varkauksia, jos ne kerran ovat satukirjan oppeja?

        Kirjoitettiinko Hammurabin lait Raamatun ja Jeesuksen "opetusten" pohjalta?


      • DRHouse
        Mark5 kirjoitti:

        DRHouse
        Älä yritä kääntää keskustelua pois aiheesta. Vastaa miksi noudatat Raamatun ja Jeesuksen opetusta (ainakin uskon niin) vastustamalla murhia, väkivaltaa, valheita ja varkauksia, jos ne kerran ovat satukirjan oppeja?

        Enhän minä noudatakaan. Noudatan evoluution mukanaan tuomia ja Suomen laissa vahvistettuja kulttuurisia käsityksiä oikeudesta . Sinulle muuten on todistettu ettei raamattu vastusta väkivaltaa tai murhaamista, vaan jopa kannustaa siihen. Miksi siis valehtelet?


    • ooooooooooooo121

      jeesuksen vastustaja on mielisairas.

      • poiuyjhgfrtyui

        Ei vaan saatanan ohjauksessa


      • Ei kuolleita kannata vastustaa.


    • Voi sun kanssas idiootti. Nuo moraalisäännöt ovat hyvin yhtäpitävät kaikissa nykymaailman yhteiskunnissa - niissäkin joissa ei ole juuri Raamatusta kuultukaan.

      • "Voi sun kanssas idiootti. Nuo moraalisäännöt ovat hyvin yhtäpitävät kaikissa nykymaailman yhteiskunnissa - niissäkin joissa ei ole juuri Raamatusta kuultukaan."

        Jos pidät Raamattua satukirjana, niin silloinhan myös nuo opit ovat satua, koska ne esiintyvät "satukirjassa." Miksi siis noudatat oppeja, jotka ovat satua?


      • Mark5 kirjoitti:

        "Voi sun kanssas idiootti. Nuo moraalisäännöt ovat hyvin yhtäpitävät kaikissa nykymaailman yhteiskunnissa - niissäkin joissa ei ole juuri Raamatusta kuultukaan."

        Jos pidät Raamattua satukirjana, niin silloinhan myös nuo opit ovat satua, koska ne esiintyvät "satukirjassa." Miksi siis noudatat oppeja, jotka ovat satua?

        En ole omaksunut niitä Raamatusta vaan vanhemmiltani, opettajiltani ja ympärillä olevalta yhteiskunnalta. Kuten sanoin, ne ovat hyvin yhtäpitävät kaikissa nykymaailman yhteiskunnissa eikä ole mikään pakko ottaa niitä juuri Raamatusta.

        En pidä Raamattua ainakaan kokonaan satukirjana. Eikä tämä tarkoita sitä, että uskoisin Raamatun joka sanan kirjaimellisesti Jumalan sanaksi ja nykymaailmassa päteväksi laiksi.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Voi sun kanssas idiootti. Nuo moraalisäännöt ovat hyvin yhtäpitävät kaikissa nykymaailman yhteiskunnissa - niissäkin joissa ei ole juuri Raamatusta kuultukaan."

        Jos pidät Raamattua satukirjana, niin silloinhan myös nuo opit ovat satua, koska ne esiintyvät "satukirjassa." Miksi siis noudatat oppeja, jotka ovat satua?

        Oletko kuullut että saduissakin voi olla jokin opetus? Niiden opetuksiin kannattaa vain suhtautua vähän varauksella. Tuhansia vuosia vanhat kansantarinat eivät ole välttämättä suoraan sovellettavissa nyky-yhteiskuntaan.


    • Olet_sekaisin

      Et näköjään vieläkään suostu ymmärtämään, mitä ateismi tarkoittaa.
      Ja ei, minä en kannata raamatun ohjeistusta siitä, että raiskauksen uhrin täytyy mennä naimisiin raiskaajansa kanssa.

      5. Moos. 22:28-29 "Jos joku tapaa neitsyen, joka ei ole kihlattu, ja ottaa hänet kiinni ja makaa hänen
      kanssaan ja heidät siitä tavataan, niin mies, joka makasi hänen kanssaan, antakoon tytön isälle
      viisikymmentä hopeasekeliä, ja tyttö tulkoon hänen vaimokseen, koska hän raiskasi hänet; hän älköön
      hyljätkö häntä koko elinaikanansa."

      Hienoja oppeja tosiaan, tätähän sinä epäilemättä haluaisit noudattaa.

      http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam2.html

      • "Ja ei, minä en kannata raamatun ohjeistusta siitä, että raiskauksen uhrin täytyy mennä naimisiin raiskaajansa kanssa."

        Miksi kannatat Raamatun ohjeistusta siitä, että murhat, varkaudet, valehtelemiset ja varastamiset ovat väärin, jos ne kerran ovat satua? ("Raamattu on satukirja")


      • mobutu-sese-seko

        No voi herran perse sinua idiootti, kun ne eivät ole raamatun ohjeistusta, vaikka ne muiden ihmiskunnan moraaliohjeiden ohella myös siitä löytyvät. Aku Ankastakin melko varmasti löytyy sanat, että ei saa varastaa. Ja vielä monesta eri lehdestä. Silti se ei ole Aku Ankka- lehden moraaliohje. Se on yleinen moraaliohje, joka sattuu olemaan myös Aku Ankassa.


    • pohdiskelijan

      Jos tulisin uskoon, olisinko yhtä järjetön?

    • No ei totta vieköön se ole satua.
      Eräällä Mooseksella oli todellinen ihmedieetti ja juomattomuus 40 päivän ajan. Lainaus
      >>>Biblia (1776)
      Kuin minä vuorelle astuin ottamaan kivisiä tauluja vastaan, liiton tauluja, jonka Herra teki teidän kanssanne, ja minä olin vuorella neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, ja en syönyt leipää, enkä juonut vettä, <<<<

      Ai hyvä Mark5 missä ovat ns. liiton arkku. Eräs kirja väittää niiden olevan Etiopian Aksumissa.
      Entäs mormonien kultaiset taulut- hukassa nekin. Voihan nenä!

      • "Kuin minä vuorelle astuin ottamaan kivisiä tauluja vastaan, liiton tauluja, jonka Herra teki teidän kanssanne, ja minä olin vuorella neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, ja en syönyt leipää, enkä juonut vettä, <<<<

        Ai hyvä Mark5 missä ovat ns. liiton arkku. Eräs kirja väittää niiden olevan Etiopian Aksumissa."

        Älä yritä kääntää keskustelua pois aiheesta liiton arkkiin ja mormonien kirjaan.. Kerro miksi noudatat Raamatussa ("satukirja") olevaa opetusta siitä, että murhat, väkivalta, varkaudet ja valheet ovat väärin, jos ne kerran ovat satua?


      • Mark5 kirjoitti:

        "Kuin minä vuorelle astuin ottamaan kivisiä tauluja vastaan, liiton tauluja, jonka Herra teki teidän kanssanne, ja minä olin vuorella neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, ja en syönyt leipää, enkä juonut vettä, <<<<

        Ai hyvä Mark5 missä ovat ns. liiton arkku. Eräs kirja väittää niiden olevan Etiopian Aksumissa."

        Älä yritä kääntää keskustelua pois aiheesta liiton arkkiin ja mormonien kirjaan.. Kerro miksi noudatat Raamatussa ("satukirja") olevaa opetusta siitä, että murhat, väkivalta, varkaudet ja valheet ovat väärin, jos ne kerran ovat satua?

        No hyvänen aika minä kannatan sananvapautta ja kirjoitan sekä kyseenalaistan epäselvyyksiä.
        Niin, kertomus mooseksesta kertoi 40päivän ja yön syömättömyydestä ja ennenkaikkea juomattomuudesta on satu vailla perää. Kuten myös tarina Baabelin tornista ja puhekielen sekoittamisesta saa minut naurahtamaan - ehkä ei niin hyväntahtoisesti.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Kuin minä vuorelle astuin ottamaan kivisiä tauluja vastaan, liiton tauluja, jonka Herra teki teidän kanssanne, ja minä olin vuorella neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, ja en syönyt leipää, enkä juonut vettä, <<<<

        Ai hyvä Mark5 missä ovat ns. liiton arkku. Eräs kirja väittää niiden olevan Etiopian Aksumissa."

        Älä yritä kääntää keskustelua pois aiheesta liiton arkkiin ja mormonien kirjaan.. Kerro miksi noudatat Raamatussa ("satukirja") olevaa opetusta siitä, että murhat, väkivalta, varkaudet ja valheet ovat väärin, jos ne kerran ovat satua?

        Miksi sinä noudatat keijuismin pyhässä kirjassa olevia opetuksia siitä että väkivalta, varkaus, murha, valehtelu ym. ovat kiellettyjä jos et usko keijuismin totuuteen?
        Keijuismi on sentään tuhansia vuosia kristinuskoa vanhempaa.


    • kyrmytys.tulloo

      Et ole itse moraalinen toimija, jos toimit ohjeiden mukaan, etkä itse arvioi tekojasi.

    • jokseenkinabsurdia

      Uskovat, ainakin näillä sivuilla riehuvat, ovat todella sairaita ihmisiä. Järkipuheen ulottumattomissa. Täysin sulkeutuneita omaan kuplaansa.

    • jhgjhgj

      Kyseessä ovat yleisinhimilliset moraalisäännöt, jotka kristinuskokin on osittain omaksunut.

      • "Kyseessä ovat yleisinhimilliset moraalisäännöt, jotka kristinuskokin on osittain omaksunut."

        Mutta jos ne kerran ovat Raamatussa ("Raamattu on satukirja"), niin miksi noudatat oppeja, jotka ovat satua?


      • mobutu-sese-seko

        Raamatussa mitään kunnon moraalisäntöjä ole. Sekin vähä mitä siellä on käyttökelpoista, on muualta kopioitua. Jeesuskin oli moraaliton paskiainen, megalomaaninen rähisijä, joka kuvitteli olevansa jumalan poika ja aiheutti lukuisia järjestyshäiriöitä, oli väkivaltainen, teki vahingontekoja, tuhosi toisten omaisuutta, oli eläinrääkkääjä ja pummi, joka haahuili ympäri Palestiinaa töitä tekemättä ja huijarina itsensä ja kaverinsa elättäen.


    • AtteAteisti

      Raamattu ei ole satukirja.

      Perinteentutkimuksen määritelmän mukaan satu on kertomus, jonka sekä sen kertoja ja kuulija tietävät epätodeksi, viihteelliseksi sepitteeksi.

      "Lumikki ja seitsemän kääpiötä", Prinsessa Ruusunen", Tuhkimo" ja jopa monikansallinen kirjakokoelma "Tuhat ja yksi yötä" ovat sellaisia.

      Näistä jälkimmäisiin vedoten ei ole koskaan tapettu ketään.

      Raamattuun vedoten on.

      Siispä olisipa, olisipa todellakin Raamattu satukirja!

      Lapsi saattaa ennen nukkumaanmenoa pyytää vanhempaansa kertomaan sadun.
      Tällöin hän tuskin haluaa kuulla, kuinka Daavid teurasti filistealaisia ja keräsi todisteeksi suorittamastaan joukkomurhasta keollisen näiden esinahkoja. Kertomus Jeesuksesta, kun hän manasi leegion verran pahoja henkiä riivatusta miehestä sikalaumaan, joka sitten teki joukkoitsemurhan syöksymällä rinteeltä alas - ei ole iltasatuainesta oikein sekään.

      • "Näistä jälkimmäisiin vedoten ei ole koskaan tapettu ketään.

        Raamattuun vedoten on."

        Sotia ja väkivaltaa on käyty myös vetoamalla vapauteen, demokratiaan, tasa-arvoon ja ihmisoikeuksiin. Sotien välttämiseksi pitäisi siis kieltää nekin ja niihin vetoaminen.


    • Kyllähän sen itse pystyy ajattelemaan että toisen tappaminen on väärin. Ei siihen mitään ikivanhaa kirjaa tarvita sitä kertomaan. Enemmän minua huolestuttaa jos moraalin muodostamiseen tarvitsee jonkun toisen kirjoittamat säännöt.

      Niin ja raamatussahan monessa kohdassa tapetaan ihmisiä ja suoraan teidän kaikkia rakastavan Jumalan toimesta. Pitäähän sitten vielä tuoda ehkä jo puhkikulutetut ristiretket joilla "hyvät" kristityt tappoivat ns. väärä uskoisita. Jos tämä kaikki on Jumalanne mielestä sallittavaa miksette niin tee? Miksette tapa meitä väärä uskoisia? Miksette tottele Jumalanne sanaa?

    • grimreaper

      Raamatusta tulee Grimmin sadut mieleen. Grimmin veljekset keräsivät _kansaperinnettä_ eikä niitä aluksi tarkoitettu saduiksi lapsille. Tarinat kun olivat varsin brutaaleja ja raakoja.
      Lapset kuitenkin innostuivat niistä eniten ja tarinoita piti alkaa siivota lapsille sopivimmiksi. Siksi niistä löytyy eri variaatioita tarinoista (huom. aivan kuin Raamatus tarinoista)

    • Taikauskonnoton

      "Ateistit pilkkaavat Raamattua satukirjaksi."

      Muista sinäkin olla pilkkaamatta vaikkapa Disneyn tarinoita saduiksi.
      Vai onko sadun toteaminen saduksi pilkkaa?

      • "Vai onko sadun toteaminen saduksi pilkkaa?"

        Olet siis todennut saduksi Raamatun ohjeet rakastaa lähimmäistä ja kaikki ne kohdat jotka kieltävät murhat, varkaudet valehtelemiset, vihan jne.


    • Kenen aasin ne Jeesuksen opetuslapset varastivatkaan?

      • "Kenen aasin ne Jeesuksen opetuslapset varastivatkaan?"
        Ei kenenkään!


      • Mark5 kirjoitti:

        "Kenen aasin ne Jeesuksen opetuslapset varastivatkaan?"
        Ei kenenkään!

        Ei kerrota että opetuslapset tai Jeesus olisivat maksaneet aasista denariakaan. Siis varastivat. Tai syyllistyivät ainakin aasin luvattoman haltuunottoon.
        Jeesuksen aasihan se ei voinut olla, koska missään evankeliiumin kohdassa ei kerrota, että Jeesuksella olisi ollut oma aasi.
        Jospa se tämä aasivarkaus olikin se juttu miksi Jeesus ristiinnaulittiin. Villissä lännessähän hevosvarkaat hirtettiin.


    • "Ateistit pilkkaavat Raamattua satukirjaksi. Kuitenkin he antavat ymmärtää, että he vastustavat murhia, varkauksia, valheita ja väkivaltaa. He näyttävät kokonaan unohtaneen, että juuri Raamatussa ja kristinuskossa, joita he pilkkaavat, mainitut teot tuomitaan selkeästi."

      Voi yhden kerran kumminkin... Tuollaiset säännöt eivät ole uskontosidonnaisia vaan täysin yleismaailmallisia ja niistä on erittäin vähän poikkeuksia, sellaisia kuin rituaalinen verikosto. Jos et ymmärrä, miksi niitä noudatetaan, olet sairas tai tyhmä.

      "Sen sijaan ateistinen elämänkatsomus ei tuomitse niitä."

      Älä valehtele, Jumala ei pidä siitä. Äläkä unohda, että kuolemanrangaistus on käytössä lähes pelkästään uskonnollisimmissa maissa.

      "Raamattu kehoittaa myös rakastamaan toisia ihmisiä. Sekin oppi näyttää kelpaavan ateisteille."

      Se kelpaa samasta syystä kuin sinä (toivottavasti) tottelet liikennevaloja ja nykyisiä työaikalakeja, vaikka Raamattu ei mainitse niitä sanallakaan. Mieti itse tykönäsi, miksi.

      • Jaakobin "nerokkaan" logiikan mukaan satu ei voi olla miltään osin totta. Joten Punahilkassa esiintyvä susi on satua. Mutta koska susia on olemassa luonnossa, niin Punahilkka-tarina ei olekaan satua. Noin Jaakobin logiikka toimii.
        Raamatullinen esimerkki: Raamatussa mainitaan Jerusalem. Jerusalem on olemassa. Raamattu on kokonaan totta!


      • marathustra kirjoitti:

        Jaakobin "nerokkaan" logiikan mukaan satu ei voi olla miltään osin totta. Joten Punahilkassa esiintyvä susi on satua. Mutta koska susia on olemassa luonnossa, niin Punahilkka-tarina ei olekaan satua. Noin Jaakobin logiikka toimii.
        Raamatullinen esimerkki: Raamatussa mainitaan Jerusalem. Jerusalem on olemassa. Raamattu on kokonaan totta!

        Aivan. Ja Jaakobin kaikki-tai-ei-mitän-logiikka johtaa väistämättä siihenkin, että hänen on uhrattava eläimiä ja annettava omaisuutensa köyhille tai hän toimii Raamatun vastaisesti.

        Vastailen Jaakobille lähinnä sen vuoksi, että hän on sentään rekisteröinyt nimimerkkinsä.


      • älä.itse.valehtele

      • älä.itse.valehtele kirjoitti:

        "Älä valehtele, Jumala ei pidä siitä. Äläkä unohda, että kuolemanrangaistus on käytössä lähes pelkästään uskonnollisimmissa maissa."

        Ateistinen Kiina johtaa ylivoimaisesti kuolemanrangaistuksissa.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_by_country

        Kuolemantuomioiden per capita luvuissa kyllä on selkeässä johdossa ns. uskonnolliset maat, ykkösenä tiukasti kristitty Päiväntasaajan Guinea, sitten seuraavat muslimaat Iran, Saudi-Arabia, Irak, Jordania, Somalia, Jemen, Sudan, Palestiina, ennen Kiinaa.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_by_country#Numbers_executed_in_2014


      • kieroilun.keinot.selvät

        Päiväntasaajan Guinean väittäminen kristityksi valtioksi on karkea valhe! Maata hallitsee nepotistinen diktaattori, joka ei siedä oppositiota eikä ihmisoikeuksia. Häntä on syytetty myös kidutuksista ja ihmissyönnistä. Mikään roomalaiskatolinen kirkko ei hyväksy sellaista.

        Tilastoilla on helppo valehdella, jos on valehteluun taipuvainen. Pienen maan yksikin kuolemantuomio antaa per capita laskutavalla suuren luvun, ja taas Kiina pääsee kuin koira veräjästä.


      • Kristinuskohan on ihmissyöntiin perustuva uskonto, vai mitä Jeesuksen ruumiin syöminen ja veren juominen on ellei ihmissyöntiä?


      • kieroilun.keinot.selvät
        angelus_nigrum kirjoitti:

        Kristinuskohan on ihmissyöntiin perustuva uskonto, vai mitä Jeesuksen ruumiin syöminen ja veren juominen on ellei ihmissyöntiä?

        Te olette Paholaisesta. Te vääristelette kaiken.

        Pilkkanne ei teitä pelasta.

        Luoja meitä kaikkia auttakoon!


      • kieroilun.keinot.selvät kirjoitti:

        Te olette Paholaisesta. Te vääristelette kaiken.

        Pilkkanne ei teitä pelasta.

        Luoja meitä kaikkia auttakoon!

        Te uskovat kaiken vääristelette, se on uskontojen elinehto.


      • rikollinenKiina

        Kuolemanrangaistuksista sen verran, että Amnesty Internationalin arvion mukaan Kiinassa teloitetaan tuhansia ihmisiä vuosittain, ja Kiina teloittaa niin ollen enemmän ihmisiä kuin koko muu maailma yhteensä.


    • Nimsi

      Hyveet ja moraali on olleet olemassa kauan ennen raamattua.

      • hengessä.on.voimaa

        Kuten on ollut Jumalakin, huom!


    • Nytkö mark5 pelle luulee että raamattu ja kristinusko on nuo säännökset keksinyt? aika typerä imbesilli siis on.

    • Hei Markfive.

      Raamattu on satukirja vinguit sinä mitä tahansa.

      • hengessä.on.voimaa

        Itsehän siinä vingut, toistelet mekaanisesti kuin kone noita samoja asioita, ateismin uskomuksiasi. Ehkä olet pelkkä tietokoneohjelma, onhan sekin nykypäivänä mahdollista.


    • Antikvariaatti

      Se on SUURI Satukirja.
      Lakikirja on niitä listaamiasi asioita varten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      908
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe