juopon elämä on vaikeeta

vissiitulevapultsari

Täytin juuri 31 ja nyt viimeisen vuoden aikana juonu olutta 20 tlk/pv. Aikaisemmin pärjäsi korilla 2pv. Vielä vuonna 2010 pärjäsi 6 tai 8päcillä ja asiat oli vielä hyvin. Ostin silloin talon maaseudulta ja otin töistä vapaata 6kk peruskorjausta varten kun rak.yrittäjä olen. Siitähän tämä lysti sit alkoi kun ei ollu ns.pakollisia töitä ja kaverit jotka oli välillä apuna niin nekään ei oo koskaa kuppiin sylkeny. No talo tuli kyllä valmiiksi ja vaimon kanssa asuttu jo vuosia siinä mutta tainnut tää kaljanlipitys jäädä päälle ku nykyään joutuu hakemaan päivittäin lavan.. tilanne on nyt niin huono että ei huvita enää edes työt ja sitä kautta joutunut pahoihin rahavaikeuksiin. Tämmönen ainainen stressi jonka takia (täytyy) juoda. Paniikkihäiriöt on nyt myös tullu kuvioihin silloin kun on selvinpäin, lääkäri kyllä siihen lääkkeen antoi mutta ei oo toiminu. Ainoa helpotus siihenkin on muutama olut. Ja sen pari ku ottaa niin illalla huomaa et se lava on taas tyhjä. Vaimo kyllä tietää että juon mutta ei vissii sitä kuinka paljon.. Tässä vaa sitä ajattelin että kuinkahan tästä suosta oikee nousis? Sitäkin oon miettiny et jos ottais vapaata viikon pari ja pysyis vaa omassa sängyssä vapisemassa. Nytkin ois lähettävä hitsaamaan. . Eiköhä käsi jo pysy vakaana ku tässä kirjotellessa meni taas pari kaljaa.. mutta auttakaa/neuvokaa. . Ps.hoitolaitokseen en mielelläni lähde kun sielläkin yhden yön jo viettänyt ja sieltä käsin on yrittäjän vaikea toimia..

10

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Y-yrittäjä

      Oon aikalailla sua vanhempi ja pitkä yrittjäura jo takana. Mulle sopi mennä iltasin AA kerhoon, niin voi olla päivät töisä ja illat raittiina.
      Kato googlesta suomen aa nin löydät aikatauluihis sopivat ryhmät.

    • Joo.

      oot aika toope. Etkö tiedä, että kalja on hölmöjen litkua. Eihän siitä
      tule edes känniin. Vain hirvee jysäri nuppiin. Mä en ole 17 vuoteen
      hörppinyt tippaakaan kaljaa. Jos otan niin otan kirkasta vaan. Veden
      kanssa. Tärkeintä on ettet ota krapularyyppyä. Ei aamulla eikä päivällä.
      Kun illalla hankittu kohmelo menee päivän mittaan ohi niin kato.
      Illalla olet taas hyvässä kondiksessa ottaan. Kun ottaa kirkasta selvään
      nuppiin tulee siitä oikea känni eikä mitään jysäriä.
      Mä oon jo vanha ukko eikä parane ottaa perkkäisinä iltoina. Nuorempana
      ei ollut haittaa. Jos niin kumminkin tapahtuu enkä saa kolmantena
      nukuttua heitän pamin naamaan ja olen taas aamulla hyvässä kunnossa.
      Joten:
      Lopeta se kaljan hörppiminen. Ota vain kirkasta. EI KRAPULARYYPPYJÄ.
      Pidä taukopäiviä riittävästi.
      Mä voin ottaa milloin vaan: Ei mitään ongelmaa. Ei tarvii mennä
      A-klinikalle rukoileen pameja. Enkä enää joudu katkolle. Mulla on kotona
      monta kymppipakkia. Virosta haettua. Viimeksi pakki maksoi 55 euroo.
      Kun ainetta on aina kotona saatavilla rauhoittaa se kummasti. Ei tarvii
      miettiä lähteä hakemaan eikä kapakkareissua.
      Kun teet niinkuin minä voit nauttia elämästä ja myös viinasta.

      • absolutismi

        Luulisi olevan tietämistä alkoholi- ja pilleririippuvuuksissa, kenenkään normaalin tarvitse viskelä pameja naamaansa peräkkäisten otoiltojen jälkeen. Ja kotona edullinen viinavarasto! Ei taida arkitodellisuus olla kummoista, kun moiset manööverit pitää selvitäkseen kehitellä. Ja takuulla lähtee vielä lapasesta...


    • putkentinaaja

      Kuulehan nyt mies, ota ittees niskasta kiinni ja lopeta se dokaaminen. Itse olen jo hyvän aikaa ollu ihan omin voimin selvinpäin, vaikka on työttömyyttä ja muija lähti(hyvä että lähti, ongelmat poistuivat elämästäni).

      On menny useempi vuosi kuule kaljaa enemmän ja vähemmän ihan päivittäin, joskus pysyny siinä 5 tuopissa(eli 10 tölkkiä), sitten välillä menny se 16-18 tölkkiä, reilusti yli kori viikonloppuna. Ihan päätöntä menoa, mitään muuta en saanut hankittua kun tuollaiset 20 kiloo ylimäärästä kannettavaks.

      Ja kun muija lähti, tuli otettua sellainen viikon putki, meni kuule viiniä ja kaljaa ihan riittämiin.

      Sitten vaan lopetin sen juomisen, juoppo en ole enkä tule olemaan, vaikka hitsari olenkin. 3 päivän darra tuli ja unirytmit ihan sekasin, mutta eipä ole krapula enkä ole kännissä.

      Darrassa oli mukava hitsata putkia, kännissä en ole töissä ollut, eipä tarvii nyt sitäkään stressata. Ei tarvii kestää paskaa parisuhdetta, jossa sain paskaa niskaani ihan riittämiin. Eli tuplastressi mihin join omaksi ilokseni ja muija vittuili että olen alkoholisti. No en vittu ole.

      Saatanan ämmä teki elämästä kurjuutta, tervemenoa vaan helvettiin. Laihdutan nämä läskit pois ja etsin ihanan, raikkaan uuden naisen ja halukkaan pillun.
      Minä olen oman itseni herra ja minulle ei vittuile naiset eikä alkoholi, hyvin yksinkertaista. Thats it.

      Krapulan ja unettomuuden kun selvität ekaks, siitä se lähtee. Kyllä alkuun tulee aika "mielenkiintoinen" olo, kun hermosto toipuu siitä läträilystä, mutta se menee ohi.

      Rupeet syömään kunnolla (ei mitään vitun pitsoja) ja juot vettä. Muutaman päivän päästä tunnet itsesi taas ihmiseksi.

      Tai sitten voit jatkaa tuota dokaamista, ihan se on itsestäsi kiinni.

      • muutostiloja

        Kerrankin asiaa eikä mitään lapsellista aa-lässytystä.


      • VäärinRaitistunut

        Olen samaa mieltä! Itse se rauta on taottava, eikä ulkoistaa prosessia muiden ja mielikuvitusolentojen kontolle... Turha ruikuttaminen ei tässä(kään) asiassa auta yhtään mitään!


    • olutholisti

      Mene hoitoon, koska voit olla alkoholisti. Toisin sanoen sinulle on kehittynyt henkinen ja ruumiillinen riippuvuus alkoholiin. Olen sinua vanhempi sukulaistapaus. Hakeuduin hoitoon nelisen viikkoa sitten, kun olutjuopolle tulikin viinan kittaamisesta hirvittävä viinahimo. AA sopii minulle.

      • niinkömeinaatoikeesti

        Niin, että vaihtamalla alkoholin jeesusriippuvuuteen elämä sitten hymyilee.


      • todettuonjokauan

        kaikki muu on parempaa kuin viina alkoholistille, vaikka sitten jeesustelu tai runkkaus


      • nappaskenkäpari
        niinkömeinaatoikeesti kirjoitti:

        Niin, että vaihtamalla alkoholin jeesusriippuvuuteen elämä sitten hymyilee.

        miks et sallisi jonkun raitistua jeesusriippuvuudella?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe