Miten tämä nettikauppa oikein menee?

Eka.kerta.alko

Innostuin tilaamaan muutaman konjakin nettikaupasta ja nyt odotellaan kolmatta viikkoa. Hinnat ei olleet kovin edullisia jos joutuu maksamaan vielä valmisteveroja ja alveja. Laskin sen mukaan että ohi tullin tulee. Jos kuitenkin jää tulliin, niin tuleeko ilmoitusta maksuista tai sanktioita?

14

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulli.ja.sen.laput

      Joko ovat konjakit saapuneet, tullin lapulla varustettuna tai ilman?

    • Miksi_teit

      Miksi tilasit jos tiedät, että verot pitää maksaa ja edullisuus on kyseenalaista?
      Jos tulli takavarikoi tuotteet, niitä ei välttämättä saa edes rahalla tullista - mikäli veroja ei ole ollut alunperinkään tarkoitus maksaa. Tulli voi myös avata lähetyksen ja lisätä muistutuksen verovelvollisuudesta - sekä kirjata osoitetiedot ylös. Verovelvollisuus on kolme vuotta voimassa...

      • eikuuluosta

        Ei ne verot ostajalle kuulu jos ei ole järjestänyt kujetusta eli tilannut etämyyntinä niin sitten vasta ostajan verovelvollisuus.


      • eikuuluosta
        eikuuluosta kirjoitti:

        Ei ne verot ostajalle kuulu jos ei ole järjestänyt kujetusta eli tilannut etämyyntinä niin sitten vasta ostajan verovelvollisuus.

        ja niissä jossa ostaja ei järjestä kuljetusta verosta maksaa myyjä. Eikä ostajasta tule verovellvollista jos myyjä ei hoida verovelvollisuuttaan suomeen.


      • Ei_viitsi_vääntää
        eikuuluosta kirjoitti:

        Ei ne verot ostajalle kuulu jos ei ole järjestänyt kujetusta eli tilannut etämyyntinä niin sitten vasta ostajan verovelvollisuus.

        Et voi tilata etämyyntinä, jos myyjä ei maksa veroja....se vitsi siinä on.
        Joko myyjä tai tilaaja maksaa verot, näin se vain menee. Jos myyjä ei maksa, verot voidaan periä ostajalta tai jopa kuljetusliikkeltä. Tästä löytyy ihan lakitekstiäkin - mutta sen saat kaivella tai olla kaivelematta ihan itse.

        Tietämättömyys ei vapauta vastuusta - tämä on yleensä lain henki, niin myös tässä tapauksessa.


    • Tullista_kulliin

      Vai tuleeko pullollinen aamuvirtsaa?

    • sepisusi

      Tullin ei pitäisi takavarikoida nettiviinoja. Niin se ainakin lupasi joulukuussa. Ja verovelvollisuutta ei voi vaihdella, jos joku ei maksa. Se on vain tullin ja valviran pelottelua. Jos tulli kuitenkin jostakin syystä takavarikoi nettiviinat, niin heti ilmoitus eu tuomioistuimeen, niin sieltä kyllä löytyy laki yli-innokkaille tulli miehille.

      • Duumari

        Olet hieman tyhmä? Lue ensin mitä Finlex sanoo asiasta ja sitten mitä EU-tuomioistuin sanoin Suomen alkoholiverosta ja se lainsäädännöstä - sitten voit jatkaa uhoomistasi. Valitettavasti vain tilaaminen on sallittu - ei veroton tilaaminen. Joku maksaa verot, tai sitten toimitaan lainvastisesti.


      • sepisusi

        Tullihan nimenomaan sanoi joulukuisessa tiedotteessaan, ettei puutu nettitilauksiin ennenkuin saadaan varma toimintamalli. Ja minä luulen että saattaisi DHL nauraa melko paskaiset naurut, jos tulli yrittäisi karhuta siltä jotain veroja. Mikään vero EI voi olla semmonen, että kun yksi laistaa, niin kokeillaampa karhuta sitä toiselta. Ja on suomen tulli Seppo Raitolahden johdolla joutununut maksamaan takavarikoiduista piloille menneistä viineistä n. 160000 euroa korvauksia. Tulli ei voi varastaa yksityiseltä ihmiseltä kohtuu määräisiä nettiviinoja, varsinkin jos niistä maksaa ne ryöstöverot.


      • Pasi_Kuikka_x
        sepisusi kirjoitti:

        Tullihan nimenomaan sanoi joulukuisessa tiedotteessaan, ettei puutu nettitilauksiin ennenkuin saadaan varma toimintamalli. Ja minä luulen että saattaisi DHL nauraa melko paskaiset naurut, jos tulli yrittäisi karhuta siltä jotain veroja. Mikään vero EI voi olla semmonen, että kun yksi laistaa, niin kokeillaampa karhuta sitä toiselta. Ja on suomen tulli Seppo Raitolahden johdolla joutununut maksamaan takavarikoiduista piloille menneistä viineistä n. 160000 euroa korvauksia. Tulli ei voi varastaa yksityiseltä ihmiseltä kohtuu määräisiä nettiviinoja, varsinkin jos niistä maksaa ne ryöstöverot.

        Sepisusi mene nukkumaan - juttusi on hieman sekavia. Laki on se mitä pitää noudattaa - halusi tai ei. Kuljetusliikkeet ymmärtävät asian ja niin sinäkin jos ottaisit asioista hieman selvää. Takavarikossa on huomattava määrä alkoholia tälläkin hetkellä, nämä eivät ole mitään yhden tai kymmenen pullon tilauksia, vaan paljon suurempia. Kun et mitään usko, lue vaikka tästä lisää.
        http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdistotiedotteet/0000_tiedotteet/tiedote_20160315_5/index.html


    • sepisusi

      Kyllä se tulli tietenkin ottaa takavarikkoon isoja määriä viinaa, sehän on selvä asia. Mutta eihän sen pidä puuttua muutamien pullojen lähetyksiin. On se minultakin jonkun viini lähetyksen avannut, mutta ei ole uhkaillut millään tavalla. Niitä omia lappujaan on laittanut pakettiin. Ei sen kummempaa. Jos tulli kuitenkin jostakin syystä takavarikoi nettiviinat, niin se ei kuitenkaan voi hävittää niitä ilmoittamatta ja antamatta mahdollisuutta maksaa veroja. Jos se sen tekee, niin se on välittömästi syytteessä. Syyte täytyy vain hakea EU-tuomioistuimesta, koska ei se korppi korpin silmää nokia.

      • Jokainen_kokkaaX

        Sinäkö niitä syytteitä nostelet? Jos henkilö syyllistyy veropetokseen, eli on tarkoituksella laminlyönnyt verovelvollisuuden ei ole mitään takeita, että juomat saisi edes verot maksamalla. Luuletko, että EU-tuomioistuin ottaa Sepisuden kanteen käsittelyyn? Mitä luulet - minä voin sanoa, eivät tasan ota, etkä sinä mitään kanteita nosta. Suomen alkoholivero ja nettitilausten kohtelu on EUssa käyty läpi ja todettu - ei ole ristiriidassa EUn kanssa. Tilata saa, mutta ei ilman veroja, joko myyjä maksaa tai ostaja jos myyjä ei halua hoitaa homma, suurin osa myyjistä jotka eivät hoida asiaa, huomauttavat asiasta ja mahdollisesta verovelvollisuudesta. Koska sinä tiedät asian ja siitä huolimatta en maksa veroa - syyllistyt veropetokseen.

        Tietämättömyys ei vapauta vastuusta - on edelleen lain henki.

        Viimeinen lainaus ja sitten homma on paketissa.

        "Tullilla on oikeus tarvittaessa ottaa haltuun ja tietyn ajan kuluttua hävittää sellaiset verkkokaupan kautta tilatut alkoholilähetykset, joista säädettyjä veroja ei ole Suomessa asianmukaisesti maksettu."

        Sepisusi - mene nukkumaan ja yön yli nukuttuasi voit korjata omia sepustuksiasi ihan miten haluat.


      • Sepisusi

        Taidat olla tullissa töissä ja pelkäät virkasi puolesta. Mietipä nuuska käytäntöä. Pitäisi olla kielletty EU:ssa, mutta onpa keskieuroopassa maita jotka vähät välittävät nuuskanmyyntikielloista, mutta suomen tullissa se on yksi tärkeimmistä kyttäämisen aiheista. Ei voi mitenkään kunnioittaa suomen tullia. Minä osta aina sieltä mistä halvimmalla saa. Käyttäähän nuo suuret firmat veroparatiiseja hyväksi, niin miksi minä en voi käyttää ulkomaan nettikauppoja verosuunnitteluun. Varmasti pienempi paha jokunen verovapaa viinapullo, kuin miljardeja veroparatiisiin.


      • Haskan_pajua
        Sepisusi kirjoitti:

        Taidat olla tullissa töissä ja pelkäät virkasi puolesta. Mietipä nuuska käytäntöä. Pitäisi olla kielletty EU:ssa, mutta onpa keskieuroopassa maita jotka vähät välittävät nuuskanmyyntikielloista, mutta suomen tullissa se on yksi tärkeimmistä kyttäämisen aiheista. Ei voi mitenkään kunnioittaa suomen tullia. Minä osta aina sieltä mistä halvimmalla saa. Käyttäähän nuo suuret firmat veroparatiiseja hyväksi, niin miksi minä en voi käyttää ulkomaan nettikauppoja verosuunnitteluun. Varmasti pienempi paha jokunen verovapaa viinapullo, kuin miljardeja veroparatiisiin.

        Mitä sekoilet - miten nuuska liittyy alkoholin etämyyntin tai verovelvollisuuteen. Oletko marinoinnut hieman liikaa aivoja? Osta ihan mistä tahansa - mutta älä levittele väärää tietoa, siitä ei ole kenellekään mitään hyötyä - mutta haittaa voi olla.

        En ole tullissa töissä, enkä pelkää virkani puolesta - kun en ole edes virkamies.

        Olen alkoholijuomien aktiiviharrastaja ja hankin useita pulloja erilaisia alkoholijuomia netin kautta - noin 4-8 pulloa vuodessa. Juomat ovat sellaisia, että niitä on muuten erittäin vaikea löytää, vaikka olen ravintola-alalla enemmän tai vähemmän vaikuttanut noin vuodesta 1980.

        Vaikka tilaan vain 4-8 pulloa vuodessa, maksan jokaisesta pullosta vaaditus verot - tai käytän myyjää joka hoitaa homman.

        Juon alkoholia keskimääräistä vähemmän - mutta sitäkin laadukkaampia juomia. Näiden tuotteiden kohdalla ei kannata käyttää termiä "mistä halvimmalla saa", vaan mistä ihmeestä saisi edes kohtuulliseen hintaan.

        Viimeinen heitto oli kuin suoraan Soinilta - täysin puskista "Käyttäähän nuo suuret firmat veroparatiiseja hyväksi, niin miksi minä en voi käyttää ulkomaan nettikauppoja verosuunnitteluun." Olet oikeasti aika pihalla. Meinaat kun naapuri hakkaa vaimoaa niin sinä voit hakata vaikka lapsiasi - kun se on pienempi paha?
        Jonkun toisen tekemää virhettä ei paikata sillä, että itse tehdään lisää virheitä.

        Eiköhän tämä riitä tästä - jatka sinä lannan levittämistä, se tuntuu sinulta sujuvan erittäin hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe