töihin ei pääse !

kelaraha

Olen 40v työtön mies, en pääse töihin, koska ei ole
varaa hankkia työturvallisuuskorttia, jota vaaditaan joka paikassa !
Jos työkkäristä pääsis päivän kurssille ilmaiseksi, niin pääsisin töihin !
No taidan olla loppuelämäni kotona ja kela rahalla .

23

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysytyökkäristäjos

Olen samaamieltä kanssasi,että kyllä työkkärin pitäisi järkätä ne työturvallisuuskurssit.

• kelarahalla

Hyväksyttävä syy, ei ole työturvallisuuskorttia .

Kun on kelan rahalla, niin ykskään firma ei ala maksaa työturvallisuuskorttia !

Onneksi te keskus, ei voi tarjota työtä, koska vaaditaan aina 99%voimassa olevaa työturvallisuuskorttia .

Olen ollu kolme ja puolivuotta työtön eikä te keskus mahda mitään !

Sitten en saa työturvallisuus korttia koska ,jättänyt aina maksamatta treella,

eivätkä huoli minua koulutukseen !
      sossu ei maksa !
      jatkan loikoilua elämän loppuun asti !

• rallatirallallei

Mikähän mahtoi olla syynä, että tulityö ja työturvallisuus- korttien koulutukseen pääsyä kiristettiin äärimmilleen? Pittää olla työnantajan suositus ja varma tuleva työpaikka että pääsee kursseille. Jos olet ollut yli vuoden työtön niin silloinkaan ei ole mitään mahdollisuutta.
        Onko tarkoitus lisätä pikäaikaistyöttömiä vai? HALOO poliitikot!!
        Täällä on kansalaiset pulassa ja kohta on metalli ja rakennusalakin.

• ETPÄÄSETÖIHIN

Rakennusalalla vaaditaan nykyään työturvallisuuskortti ,valttikortti,veronumero,
      sitten kun on nämä hommannut niin voi päästä töihin ?

• fghjklkjhghjkjhgfdsdfghj

Työturvallisuuskortin ja valttikortin lisäksi vaaditaan yleensä myös ajokortti, jotta pääset kohteeseen, myös tulityökortti ja hygieniapassi, jos jotakin menet tekemään laitoksiin, missä käsitellään elintarvikkeita. Alasta riippuen edellisten lisäksi 1 - 5 erilaista alakohtaista korttia ja lupaa lisää, näitä joutuu sitten uusimaan määrävälein ja aina maksamaan lisää.

Työnteko niin vaikeaksi ja byrokraattiseksi tehty, että itse haluan työttömyyskortistoon ja sitten aikanaan siitä eläkkeelle, kun on tullut omaisuuttakin parempina aikoina ihan riittävästi hankittua.

• Kohtuullis

Ihan mielenkiinnosta kuinka paljon ootte olleet työttömänä elämänne ainana. Ite 17vuotta työuraa takana ja työttömänä noin 8-10kk parina eri pätkänä. Lomautusta 17vuoden ainana noin 4-5kk
      Ikää pian 40vee

• tuottavuusloikkaaja

Ammattiin valmistumisen jälkeen olen ollut työtön 2 päivää. Todistuksen saamisesta on aikaa 17 vuotta.

• hyväsäkä

"Ihan mielenkiinnosta kuinka paljon ootte olleet työttömänä elämänne ainana. Ite 17vuotta työuraa takana ja työttömänä noin 8-10kk parina eri pätkänä. Lomautusta 17vuoden ainana noin 4-5kk

Ikää pian 40vee"

Samaa ikää ja samaa tarinaa. No työura noin 15v ja siinä välissä n. vuosi työttömänä, ei lomautuksia.

• Lopultaonnistaa

45v vuotta. 2009 irtisanottiin. Siitä seuraavat 4 vuotta oli työttömyyttä, erilaisia kursseja, päätoimista opiskelua ja yksi 6kk työpätkä. Oli kyllä turhauttavaa aikaa tuo työttömyysjakso, meinasi usko jo loppua. Asuntovelat päällä ja lapset vielä pieniä. Vaimollakin oli pelkkiä pienipalkkaisia pätkähommia. Lopulta 2013 sain tungettua itseni puoliväkisin oppisopimuksen kautta työpaikkaan, missä olen tyhnyt vakinaisena työtä ja samalla työnoheessa suorittanut tutkinnon. Nyt olen tyytyväinen. Pikkasen itsetunto ponppasi kun pääsi taas takaisin töihin.

Voimia vaan kaikille työnhakijoille! Omalta kohdalta sanoisin, että ratkaisevaa oli se että otin suoraan kontaktia yrittäjiin, tungin itseni ensin työkokeilluun 3kk ajaksi ja tein hommani hyvin. Ei kukaan uskalla tuntematonta palkata töihin ennenkuin näkee millainen tyyppi on kyseessä.

• Heihaloony

Jos on päivän kurssista kiinni töihin pääsy niin eipä oikeasti ole töihin edes halua jos ei sitä saa hankittua. Ei yhden päivän kurssi voi niin kallis olla ettei sitä saisi itse maksettua (jos tykkäsi ei maksa).

• hugyugfyft

130e plus esim omat kulut ja sitähän työttömällä EI OLE

• kortillinen

90 euroa ja koe päivän päätteeksi. Tuskin pärjäisi kokeessa.

• TYÖTÖN50

EI NOKIALLA TÖIHIN PÄÄSE !

• jalisäätulee

Nokialla työttömyys yli 14% kaikista asukkaista

• kuskinvarajarruttaja

Se on hienoa tämä nykymaailma. Et pääse edes siivoamaan sillä pitää olla siivousalan pätevyys ja ammattitutkinto. Ennen pystyit vahtamaan alaa lähes miten sattuu. Nykyään ei enää onnistu koska pitää olla paperit joka hemmetin pikkujuttuihin.

• vitunpaperitperkele

Jep, leivänmurun imurointi lattialta ei onnistu ilman 6v erikoiskoulutusta!! naurettavaa pelleilyä nykyään.

• työtönmies

Vuokra virmakaan ei ota toihin, jos ei ole työturvallisuuskorttia,
      työkkäri nainen sano, että jos työantaja haluaa sinut töihin, niin työn antajan pitää lähettää te keskukseen papereita ,jolloi te keskus maksaa työturvallisuuskortin .
      MUTTA käytännössä kukaan ei lähde siihen !
      eli töihin ei pääse !

• Pääsee_jos_haluaa

Hommasin juuri hygienia-passin TE keskuksen piikkiin joten kyllä työnantaja siihen lähtee jos homma ei hänelle maksa mitään muuta kuin pienen vaivan. Syy muualla kuin työnantajissa?

• EITÖITÄ

EI TÖITÄ ILMEISESTI TÄNÄKÄÄN VUONNA 2016 !

• Voin lainata omaani

• eikotonaopetettu

Perusnokialainen vempula, makaa kotona ennemmin kun menee töihin, hylkiö.

• laskujapaljon

En koskaan ole maannu kotona, etten menisi töihin !
      Halu tehä töitä on kova , mutta ei ketään joka vippais rahaa ! (EI OMAISIA )
      kaverit pee aa

• pro-loinen

Itselläni on melkein kaikki mahdolliset kortit edellisen työpaikan jäljiltä, sanon silti aina että ei ole jos yrittävät töihin usuttaa... Mukavampi vain makailla kaiket päivät ja piereskellä keppanapullo kädessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      247
      4639
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      77
      3086
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1813
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      81
      1470
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1295
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      958
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe