Mikä virka kyseisellä toimella on?
Olen ollut työttömänä jo reilun vuoden eikä sieltä ole kuulunut mitään.
Nyt kun itse työttömän ei tarvitse ottaa yhteyttä toimistoon päin (ilmoittautua) niin eipä sieltäkään ole mitään yhteyttä pidetty vaikka kuinka sanoivat että he sitten soittelevat.
Olisi varmaan pitänyt kysyä milloin soittavat, olisikohan auttanut....?
Onko näin toisillakin vai olenko ainoa?
TE-palvelut
19
129
Vastaukset
- Et_ole_ainoa
Hei.
Työvoimatoimisto pitää Kortistoa työttömistä ihmisistä ja kartoittaa miten työtön saisi töitä.(teoriassa). tekee lausuntoja kelalle.
Kyllä ne ottavat yhteyttä kun 500pv tulee täyteen(palkkatuki oikeus ym.).
alussa soittivat kerran kuussa. ja sitten hävisi soittelu kun sieltä päin ei voineet auttaa minua. nyt tuli pyyntö tapaamiseen JEEE... (kai vain tarkastaavat olen olemassa)
jos tarvitset enemmän apua työlistymisessä niin Mene Työpalvelukeskuksen (Typ) asiakkaaksi, haku lomakkeen saa työkkäristä. Apua siitä ei ole mutta saat jutella toimistossa usein.
Et ole ainoa.
Hyvää laman lopun odotusta ja eläkeikäisten poistumista työelämästä. - kolmesataayhteensä
Ei se mittää,meiltä veivät koko työvoimatoimiston nyt kuulema joensuu se paholaisen paikka,ajoin noin 150km että käyn kyselemässä töitä ,niin sanovat että täytyy varata aika tänne,sanoin sillä ämmälle pie kioskis,ei oo kuuluna vuoteen mitään.......
- kunrahatloppuu
te-toimistojenhan todellinen tarkoitus on rekisteröidä ja tarvittaessa paikantaa työttömiä, sillä heidät koetaan poliitikkojen taholta "epävakaaksi elementiksi", eli jossain määrin turvallisuus-uhaksi yhteiskuntarauhalle. kaikki se muu on vain lume-toimintaa jolla peitetään tuo päätehtävä.
- Lizard
Työntekijöitä vähän, työttömiä paljon. Uskon, että yrittävät parhaansa. Kannattaa olla itse aktiivinen, seurata avoimia työpaikkoja netistä jne.
- 500päivää
Kun 500pv täynnä tarjoavat sulle kuntouttavaa työtoimintaa 9e kulukorvaus/pv,palkkaa ei makseta.
- toiveikaskokokoko
Onhan sekin jotain tähän kotona olemiseen jos kiva paikka löytyy ja ei kovin kaukana.
Ja ei koskaan voi tietää vaikka poikisi tulevaisuudessa työpaikankin.
- ajattelenyt
Kyseessä on puolueiden suojatyöpaikat. Niiden tarkoituksena ei ole työllistää sinua.
- mpoj
ite en töistä välitä.ei sovi minun ruumiinrakenteelle.te keskus on hyvä paikka saa olla rauhassa kerrankin ei kukaan ole tuputtamassa jotain tyhmää.
- aktivoi-itsesi
Eikös sitä ole tehty tiettäväksi työttömille, että itse on vastuussa työnhaustaan, ei sitä kukaan muut tule valmiiksi tarjoamaan. Työttömällä on työ siinä kun joka päivä ETSII JA HAKEE työtä itselleen sopivalta alalta.
- lopt
ihan pelottaa jos tarjotaan töitä.mutta onnex hyvillä puhe lahjoilla pärjää ja pääsee pälkähästä.
- kittenz
Selitysten läpi nähdään kyllä, usko pois. Työt vain tarjotaan mieluummin niille, joilla on oikeasti halua tehdä niitä.
- asiallinenimmeinen
Aloittaja kyselikin mikä virka kyseisellä laitoksella on jos se ei palvele työnhakijoita???
Kyse ei ole siitä etteikö työtön osaa itse hakea töitä.
Miksi te aina mollaatte kaikkia työttömiä ja väitätte että kaikki olisivat tuollaisia laiskoja jotka eivät haluakkaan töihin?
Kaikille se työn saanti ei ole niin itsestään selvyys.....
MIKSI YLEISTÄTTE!!!!- kysynvaan
Ei kaikki olekaan laiskoja mutta kuitenkin turhan paljon on nuoria, terveitä ihmisiä jotka saavat olla vuosikausia työttömänä ilman että heitä edes kommenneltaisiin jonnekin töihin tai koulutukseen. Mistähän se johtuu, että toiset saavat olla elätteinä loputtomasti mutta toiset taas pakotetaan karenssin pelolla ns. työharjoitteluun tai johonkin huuhaa kursseille joista ei hyödy muut kuin kurssittajat?
Kuntouttavaa työtoimitaa aletaan ensi vuoden alussa tarjoamaan kaikille yli kolme kuukautta työttöminä olleille. Tai oikeastaan kysymys ei ole tarjouksesta vaan kaikki jotka ei kolmeen kuukauteen työllisty joutuu työllistämistoimenpiteiden pariin.
- työtä-on-muttei-maksajia
Mitähän on käytännössä kuntouttava työtoiminta? orjatyövoimaako 9€ palkalla jollekin yritykselle?Työtä johon et kuitenkaan pääse sen pitemmälle kuin muutaman kuukauden.
työtä-on-muttei-maksajia kirjoitti:
Mitähän on käytännössä kuntouttava työtoiminta? orjatyövoimaako 9€ palkalla jollekin yritykselle?Työtä johon et kuitenkaan pääse sen pitemmälle kuin muutaman kuukauden.
Muistaakseni sopimus voidaan tehdä kahdeksi vuodeksi.
- tetoimistokiristää
Tarkoittaa sitä,että te-toimisto tarjoaa kiristämällä kuntouttavaa 9e/pv töitä,jos ei ota vastaan,niin karenssia tulee!
- pakkoTyötä
Kerran siellä käydään, mutta jos asiat on huonosti SAA olla montakin kertaa palvelun asiakas. syyt: tapaturma, työkyvyn arviointi, alkoholismi, huumeet, huono työnhaku taidot ja huono elämän rytmi jotka estävät työlistymisen. kaikille on oma paikka.
näytä että olet vihmerä, et tarvitse mennä sinne.
orjatyötä on:
-Työkokeilu ( yli 1kk)
-Työelämän valmennus (mm.kartano yhdistys)
-työharjoitelu (ilman ammattikoulua, 3vuoden koulu)
-kuntouttava työtoiminta (terveelle ihmiselle)
-työbankki toiminta (mm.kaski)
- wrtu
työnteko ei oikein kiinosta sairastun kun joudun tekee töitä, yleensä nuolen mielisten pomon edessä.toisten kanssa toimii.hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442797Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 591360
- 941253
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138- 471129