Finnair Cabin Crew - haku 2016

Tulevafinskiläinenkö

Ajattelin, että voisi kirjoitella omassa viestiketjussa haun etenemisestä. Olisin ikionnellinen jos pääsisin Finnairille töihin. Oikea dream job ollut mulle aina. Hain myös edelliessä rekryssä, mutta en päässyt edes ensimmäiseen vaiheeseen. Jospa nyt parempi onni.

Olen ammatiltani sosionomi. Minkälaisella taustalla muut hakijat?

431

6542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietäjä44

      Ymmärtäkää hyvät hakijat, että taustalla ei ole niin väliä. Jos olet vain persoonaltasi "vääränlainen" tai ei sopiva kyseiseen työhön, et tule valituksi. Ihan sama vaikka osaisit kymmenen eri kieltä.

      Persoonaa on vaikea muuttaa. Olet siis vain oma itsesi, sitten pääset tai et pääse.

      • epä_tietoinen

        Kuinka hyvin sitä englantia oikeasti pitää osata? Riittääkö lukion opinnot?


      • 36v

        Ei väliä miten paljon olet kieltä opiskellut, kunhan pärjäät sillä esim. englanninkielisessä ryhmähaastattelussa.


      • entinen_emo
        epä_tietoinen kirjoitti:

        Kuinka hyvin sitä englantia oikeasti pitää osata? Riittääkö lukion opinnot?

        Englanti on lentoalan kieli eli kaikki koulutus ja lennolla tapahtuva kommunikaatio/käskyt on englanniksi. Vielä kun suuri osa Finskin tän päivän asiakkaista on muita kun suomalaisia, niin kielitaito pitää olla todella hyvä. Siksi olivat mielestäni nyt laittaneet, että arvostavat erityisesti kansainvälistä kokemusta. Työkokemuksella näyttää muutenkin olevan iso painoarvo, eivät toivottavasti siis hae tällä kertaa aivan lukiosta vasta päässeitä teinejä.


    • 36v

      Minkä ikäinen olet? Viime haussa suosittiin ilmeisesti nuoria ja kokemattomia. Toivottavasti tässä myös muita. Tällä kertaa tehtävä on määräaikainen :-/

      • trolleydolley

        No kyllä sinne pääsi monta aiemmin lentänyttä. Ja kolmenkympin paremmalla puolella oleviakin. Satun tuntemaan useamman, kun ollaan muualla yhdessä lennettykkin. Sitä en tiedä kuinka paljon ottivat täysin uusia.


      • Kurssilainen05
        trolleydolley kirjoitti:

        No kyllä sinne pääsi monta aiemmin lentänyttä. Ja kolmenkympin paremmalla puolella oleviakin. Satun tuntemaan useamman, kun ollaan muualla yhdessä lennettykkin. Sitä en tiedä kuinka paljon ottivat täysin uusia.

        4 lentäneiden kurssia ja 4 ei lentäneiden oli aiemmassa haussa.


      • 36v
        trolleydolley kirjoitti:

        No kyllä sinne pääsi monta aiemmin lentänyttä. Ja kolmenkympin paremmalla puolella oleviakin. Satun tuntemaan useamman, kun ollaan muualla yhdessä lennettykkin. Sitä en tiedä kuinka paljon ottivat täysin uusia.

        Juu, tiedän että sinne pääsi myös lentäneitä, mutta meiltä ei päässyt ainakaan yhtään pitkään lentänyttä tai kolmenkympin paremmalla puolella edes haastatteluihin. Eli uusimmat ja nuorimmat kelpasivat tällä kertaa.


    • Kentietää

      Itse olen myös miettinyt hakemista :) Osaako kukaan kertoa että tsekattiinko edellisissä haastatteluissa kuinka paljon työ/koulutodistuksia?

      • Todistuksia

        Kaikki todistukset katsottiin. Niin koulu kuin työ.


    • entinen_emo

      Kertokaas te jotka laitoitte hakemusta, millaisella taustakokemuksella, kielitaidolla ja koulutuksella haette?
      Mulla muutaman vuoden lentokokemus ja 10 vuoden työkokemus asiakaspalvelu ja myyntityöstä. akateeminen koulutus. ikää 30 .

      Luin aikaisemmasta viestiketjusta että hakijat on itse maksaneet medikaalit.. pitääkö tämä paikkansa?

      • Myös30plus

        Muistaakseni maksoivat 80€ itse, loput ja mahdolliset lisätutkimukset maksoi Finnair


    • Finskillehakeva

      Oletteko laittaneet jo hakemuksia sisään? Tuliko muille suoraan kutsu seuraavaan vaiheeseen, eli niihin tehtäviin?
      Viimeksi se tuli vasta ensimmäisen karsinnan jälkeen, eikö? Onkohan tehtävät ihan samat kuin viimeksi?

    • lentoemant2

      Nyt kyse siis määräaikaisesta sopimuksesta lokakuun loppuun asti..

      • ementä

        Saako lääkärintodistuksen kirjoittavan lääkärin valita itse vai onko se joku tietty? Onko työssäkäyvällä pakko olla oma työterveyslääkäri?

        Juu hakemus siällä ja lisätehtäviä tuli samantien.


      • Hffhddh

        Lopullisen lausunnon/tarkastuksen tekee Finnairin määräämä ilmailulääkäri. Mutta joudut toimittamaan todistukset kaikista sinua hoitaneista yksiköistä viimeiseltä kahdelta vuodelta.


    • expululainen

      Kuinka paljon huonompi palkka ja edut ovat vs entisiin aikoihin? Tai onko enemmän työtunteja samaan palkkaan? Koskeeko tämä heikennys myös vanhoja työntekijöitä. Onko jo lentäneille omaa kurssia ja onko se lyhempi. Olen ex pulu ja mietin vielä, hakisinko finskille...

      • Myös30plus

        En tiedä entisistä, mutta kuuleman mukaan tämä uusi TES koskee vain uusia.

        Palkat:
        Kokelas - 4kk
        PL1 4kk–2v
        PL2 2v–4v
        PL3 4v–6v
        PL4 6v–8v
        PL5 8v-
        1179,66 1379,92 1498,08 1607,58 1730,08 1819,38

        La lisiä ei ole. Yli 8h päivistä ja 120h/kk tulee vissiin jotain.

        Viimeksi lentäneille oli kai 6vkoa ja muille 8vkoa. Mutta jotkut lentäneet joutui ilmeisesti pidemmällekin.


      • haenkosittenkään

        Tietääkö kukaan minkä verran lisät suunnilleen nostavat palkkaa? Huolestuttaa elääkö noilla tuloilla.


      • KEntinen
        Myös30plus kirjoitti:

        En tiedä entisistä, mutta kuuleman mukaan tämä uusi TES koskee vain uusia.

        Palkat:
        Kokelas - 4kk
        PL1 4kk–2v
        PL2 2v–4v
        PL3 4v–6v
        PL4 6v–8v
        PL5 8v-
        1179,66 1379,92 1498,08 1607,58 1730,08 1819,38

        La lisiä ei ole. Yli 8h päivistä ja 120h/kk tulee vissiin jotain.

        Viimeksi lentäneille oli kai 6vkoa ja muille 8vkoa. Mutta jotkut lentäneet joutui ilmeisesti pidemmällekin.

        Onhan kyllä surkea palkka!


      • entinen_emo
        Myös30plus kirjoitti:

        En tiedä entisistä, mutta kuuleman mukaan tämä uusi TES koskee vain uusia.

        Palkat:
        Kokelas - 4kk
        PL1 4kk–2v
        PL2 2v–4v
        PL3 4v–6v
        PL4 6v–8v
        PL5 8v-
        1179,66 1379,92 1498,08 1607,58 1730,08 1819,38

        La lisiä ei ole. Yli 8h päivistä ja 120h/kk tulee vissiin jotain.

        Viimeksi lentäneille oli kai 6vkoa ja muille 8vkoa. Mutta jotkut lentäneet joutui ilmeisesti pidemmällekin.

        Lasketaanko aikaisempi lentokokemus vai vain Finskillä hankittu?


      • Myös30plus

        yritin katsoa TES:istä, mutta en oikein löytänyt kohtaa. Toisen yhtiön luottamusmiehen mukaan nykyään lasketaan kaikki lentokokemus.


      • miettiväinen
        Myös30plus kirjoitti:

        En tiedä entisistä, mutta kuuleman mukaan tämä uusi TES koskee vain uusia.

        Palkat:
        Kokelas - 4kk
        PL1 4kk–2v
        PL2 2v–4v
        PL3 4v–6v
        PL4 6v–8v
        PL5 8v-
        1179,66 1379,92 1498,08 1607,58 1730,08 1819,38

        La lisiä ei ole. Yli 8h päivistä ja 120h/kk tulee vissiin jotain.

        Viimeksi lentäneille oli kai 6vkoa ja muille 8vkoa. Mutta jotkut lentäneet joutui ilmeisesti pidemmällekin.

        Millä perusteella jotkut lentäneet joutui pidemmälle kurssille? Ja onko slsy tosiaan hyväksynyt sen, että uusille huonompi soppari kuin vanhoille? Ja eikö aika usein kuitenkin tule yli 8 h päivä ja lisiä? eikö muka sunnuntaista tai yöstäkään saa lisiä??


      • Myös30plus
        miettiväinen kirjoitti:

        Millä perusteella jotkut lentäneet joutui pidemmälle kurssille? Ja onko slsy tosiaan hyväksynyt sen, että uusille huonompi soppari kuin vanhoille? Ja eikö aika usein kuitenkin tule yli 8 h päivä ja lisiä? eikö muka sunnuntaista tai yöstäkään saa lisiä??

        Heille ei ilmeisesti sopinut ehdotettu ajankohta/tietty määrä porukkaa tietyille kursseille... Ja kyllä se vain näin on. Ja juu, Su- ja yölisät kyllä saa. Mutta vertauksen vuoksi Napron Tessiläisillä lähtöpalkat yli 2000€ ja lisät aikalailla samat...


      • PuhuTotta

        Älä puhu paskaa, Napron TES lähtöpalkka on kaukana 2000 €`sta.
        Ei lähellekään sitä.


      • Myös30Plus

        Totta, se on enemmän kuin 2000... En pysty linkittämään Tesiä, laittaa kuvaa tms, mutta tässä ote Tesistä:

        5 § PALKKAUS
        1. Palkkauksen perusteet
        Toimihenkilön palkka koostuu kuukausipalkasta sekä lisistä. Sen lisäksi matkustamo- henkilökunnan jäsenelle maksetaan päivärahaa verohallinnon ohjeiden mukaisesti.
        Kuukausipalkka uudelle toimihenkilölle on 2000 euroa. Koeajan jälkeen kuukausipalk- ka on 2200 euroa kuukaudessa.
        Mikäli matkustamohenkilökunnan jäsenellä on työsuhteen alussa yhteisesti hyväksyt- tyä lentotyökokemusta vähintään kolme (3) vuotta, hänen kuukausipalkkansa on koe- ajan jälkeen 2300 euroa.
        Mikäli matkustamohenkilökunnan jäsenellä on työsuhteen alussa yhteisesti todettu lentotyökokemusta vähintään viisi (5) vuotta hänen kuukausipalkkansa on koeajan jälkeen 2400 euroa.
        Vastaavasti matkustamohenkilökunnan jäsen, joka on työskennellyt yhtiössä kolme (3) vuotta tai viisi (5) vuotta, saa hän korotetut kuukausipalkat.
        Kokemukseen oikeutettavan lentotyöajan määrästä on sovittava työnantajan ja mat- kustamohenkilökunnan jäsenen välillä työsopimuksen solmimisen yhteydessä.


    • Eilatti

      En uskaltaisi itse lähteä nykyisestä vakkariduunista tämän määräaikaisen työsuhteen vuoksi, vaikka muutoin työ kuulostaakin mukavalta...

      • Miettelis

        samaa olen miettinyt, osalle saatetaan tarjota jatkoa. uskon, etta valitsevat ns.parhaat, jotka saavat jatkosopparin. minka verran palkkasivat adeccolaisia kesatyontekijoiksi viime kevaana? nyt palkattavista osa on vain kesan ruuhka-apua.


      • trolleydollley

        ??? mistä tällainen tieto on peräisin? Koneitahan tulee koko ajan lisää, joten tuntuu nyt vähän oudolta logiikalta....


      • trolleydollley
        trolleydollley kirjoitti:

        ??? mistä tällainen tieto on peräisin? Koneitahan tulee koko ajan lisää, joten tuntuu nyt vähän oudolta logiikalta....

        ei kun joo.. perun kysymyksen, löysin jo vastauksen, joka ei ikävä kyllä hirveesti miellyttänyt. Mutta ei voi mitään, näillä mennään. tsemiä kaikille hakijoille!!! =)


      • saraf99
        trolleydollley kirjoitti:

        ei kun joo.. perun kysymyksen, löysin jo vastauksen, joka ei ikävä kyllä hirveesti miellyttänyt. Mutta ei voi mitään, näillä mennään. tsemiä kaikille hakijoille!!! =)

        Mitä löysit, kerro mullekin.


      • trolleydolley

        tässä, ja linkki perään.

        "Before employment, selected candidates will participate in a training course of eight weeks, without separate compensation for the training period. First courses will start in March. Successfully passed cabin crew training is a prerequisite for employment. New employees will be offered a fixed-term contract at Finnair from May until October 2016. Afterwards there may be a possibility for a permanent contract."

        http://www.finnair.com/fi/fi/jobs#2465


      • Miettelis

        "Afterwards there may be a possibility for a permanent contract." Juuri tätä mietin, varmasti tekevät karsintaa eli kaikkien sopparia eivät jatka lokakuun jälkeen ja onhan tuo määräaikaisuus ns.kesäkaudelle.


      • trolleydolley

        Niinpä... lennän itse toisessa yhtiössä, ja vakkari olen. Siks olen vähän miettinyt että ottaisinko paikan vastaan jos sitä tarjottaisiin... on taloudellisesti kova paukku tollanen 2kk kurssi, ja toitä muutama kuukausi... ja jos jatkoa ei tule, niin sillon ei pahemmin asuntolainoja maksella... hirvee riski. No turha sitä on tässä vaiheessa stressata. Finskille olis kyllä upea päästä.


    • entinen_emo

      Minkä verran Finskillä on lepopäiviä kaukolentojen jälkeen? Eli montako lentoa keskimäärin kuussa jos tekee kaukoa?

      • Myös30plus

        1.2. Ca:lle voidaan suunnitella enintään kolme aikaerolentoa kuukaudessa. Päivystäjälle voidaan kuitenkin määrätä neljäs tällainen lento.
        Työnantajan ja ao. ca:n kesken voidaan kyseisestä rajoituksesta sopia toisin.
        1.3. Aikaerolentojen välinen suunniteltu aika on 8 vuorokautta. Karenssi määräytyy lennon paluuajankohdan perusteella. Jos aikaerolentoon sisältyy yli kuuden päivän poissaolo, on lentojen suunniteltu väli edellisestä poiketen 14 vuorokautta. Nämä rajoitukset koskevat myös päivystäjää.
        Työnantajan ja ao. ca:n kesken voidaan kyseisestä rajoituksesta sopia toisin.

        1.5. Aikaerolennon jälkeen annetaan välittömästi asemapaikalle saavuttaessa kahden kokonaisen kalenterivuorokauden mittainen kiintiövapaa, ellei pitkän poissaolon perusteella (11§) tule useampia vapaapäiviä.


      • Finskillekö

        Kiitos tästä


    • Sofu123

      onko kenellekkään hakeneelle tullut vielä kutsua jatkoon ?

      • Mulle tuli ainakin heti hakemuksen lähettämisen jälkeen linkki noihin persoonallisuustesteihin ja muihin online-testeihin, jotka tein äsken :) Nyt sitten kai odotetaan tuleeko terveyskyselyä (mitäköhän siinä on?), mutta sitä ennen heidän pitää kai tarkemmin käydä läpi hakemus ja testitulokset.


      • kysyjavain

        Mitä noissa testeissä tarkemmin ottaen niinku on? Siis jotain kielitestejä vai mitä. :D Ja mitä ne sit sisältää


      • Ne oli sellasia netissä tehtäviä testejä, vei joku n. tunnin. Niissä testattiin persoonallisuutta ja loogisuutta työtilanteessa ja muutenkin, yksi testi oli englanniksi :) Tosi vaikea sanoa "miten meni", koska ei ole niin sanotusti oikeita ja vääriä vastauksia, riippuu ihan millainen olet ihmisenä ja vastaako se sitä, mitä Finnair hakee.


      • entinen_emo

        Itse mietin, rekisteröiköhän ne myös sen, millä kielellä päätät tehtävät tehdä. Itse valitsin siksi englannin koska työn vaatimuksena on hyvä eng. kielen taito ja se on hyvä osoittaa jos mahd. pian. Eli kantsii varmaan miettiä tekeekö sen tehtävän suomeksi.


    • ei_näkyviä_tatuointeja

      No visible tattoos, piercings or teeth jewelry

    • Mietteli25

      Maksetaanko koulutusajalta palkkaa?

      • Mitäjoslukisit

        Pitäiskö lukea ensin ilmoitus


    • Finskillehakeva

      entinen_emo:

      Siinähän nimenomaan suositeltiin vastattavan omalla äidinkielellään.

    • Rättirapparinkouraan

      Lipitä pallihikeä ja lopeta se vouhotus siitä lentoemännöinnistä.

    • Toinenvaihe

      Onko ketään saanut vielä terveyskyselyä?

      • Finskillehakeva

        Ei ainakaan täällä, ensi viikon loppupuolella voisin kuvitella että alkaa viimeistään tippumaan niille ketkä jatkaa eteenpäin! Onko muuten muualla ollut keskustelua tästä hausta, oletteko huomanneet? Täällä nimittäin aika hiljaista nyt verrattuna kesän hakuun!


      • minäkans

        enpä ole huomannut, mutta en ole hirmusti tosin etsinytkään ;)
        Saattaa olla, että ihmettelijöiden määrää täällä (ja ehkä ylipäätään koko haussakin) karsii nuo huonommat ehdot ja sopparin lyhytaikaisuus. Niin tai näin - itse hain, taas ja pidän kaikki peukut pystyssä! Itselleni ja kaikille muillekin töitä tahtoville! Finski uudistuu ja se on kyllä vain hieno homma!


    • Myös30plus

      No niin, tulipahan tehtyä testit. Hakulomake ja testit eivät ole siis samanlaiset kuin viime kerralla. Enkku-osion sijasta "palikkatestejä".

      • Lentooon

        Mun mielestä nämä testit oli jotenkin "helpompia" kuin keväällä, tosin vaikea arvioida kuinka paljon meni oikein taikka väärin. :D Enkkutesti oli keväällä yllättävänkin vaativa, joten sikäli olen tyytyväinen että oli jäänyt pois. Saas nähdä!


    • Miettelis

      Oletteko laittaneet kuvaa liitteeksi? Mietin, että oma virallinen kuva on jo muutaman vuoden vanha, että kehtaako sitä enää laittaa.

      • Finskillehakeva

        Kyllähän se kuva ehdottomasti siinä kannattaa olla. Mulla CV:ssä ja sit laitoin myös vielä erikseen liitteeksi. Vaikka kyllä mä luulen että ihan koneellisesti valikoituu noiden testien perusteella eteenpäin menijät.. Ainakin uskoisin että ei ainakaan kovin syvällisesti lähdetä lukemaan kaikkien työhakemuksia.


    • Ilmaanilmaanilmaan

      Haettu on ja ekat testit suoritettu, varmaankin juuri näin kuin edeltävä sanoo, että automaattisesti näiden nettivastausten perusteella valitsevat jatkoon 'soveliaimmat'. Varsinaisiin hakemuskirjeisiin ja CV:hin eivät varmastikaan ala vielä paneutumaan vaan vasta seuraavassa vaiheessa.

    • Hakija15

      Saakohan seuraavaan vaiheeseen pääsystä (terveyskysely) tietää vasta hakuajan päättymisen jälkeen?

      • Henni79

        Mulla pääsy taitaa olla lähellä mutta tietääkö kukaan palkkauksesta. Mun mies on tosi epäilevä etten pärjää, pelottaa itseäkin.


      • Finskillehakeva

        Henni79: Ihan mielenkiinnosta kysyn että mistä päättelet että pääsy on lähellä? Testin jälkeen on vielä ryhmä- ja yksilöhaastattelut, ja hakijoita on PALJON..
        Ja miksi ajattelet ettet pärjäisi :)? Luulen kyllä että siellä on niin tiukka seula, että jos on epäilyä ettei pärjää niin rekrytoijat näkevät sitten sen.
        Palkkauksesta taisi olla tuolla ylempänä keskustelua.


      • letsfly

        Eikä pidä unohtaa terveyskyselyä, kaiken pitää olla kunnossa;kuulo,näkö, veri jne. He myös tulevat pyytämään viimeisen kahden vuoden ajalta sairaushistoriasi.


    • letsfly

      Itsekin hain lentoemännäksi. Olen ylioppilas 2013 ja tehnyt baarimikon hommia ja nyt haluaisin vaihtaa alaa ja olla lentoemäntä kun siihen on kerran tilaisuus hakea :)
      Tein ensimmäisen kokeen joka tuli sähköpostiin. Koe oli mielenkiintoinen ja jollain tavalla vaikea kun se oli niin rajoitettua. Se tehtävä jossa oli mustat pallurat oli päätä vaivaava, toka tehtävä oli helppo ja sitten se enkun kielinen tehtävä oli iha älytön, mutta stressinsietokykyä se taisi mitata :DD...
      Toivon pääseväni loppuun asti!

    • Muikkeli9090

      Saiko kukaan viestiä tehtävien jälkeen että vastaukset on menneet eteenpäin tms vahvistusta

      • Letsfly

        En ole saanut. Ehkä he lähettävät hakuajan päätyttyä viestin jossa ilmoittavat että onko päässyt seuraavalle etapille tai hei hei. Näin veikkaisin?


      • Miettelis

        Testit piti tehdä sunnuntaihin mennessä eli en usko, että ennen maanantaita kuuluu mitään ja tuleeko hylkyviestejä heti. Viime haussa jatkoon päässet sai ensin viestin ja vasta myöhemmin tuli kiitos, mutta ei kiitos -viestit.


      • minäkans

        Tulikohan muuten kaikille hakeneille nyt nettitestit, kun tuntuu että hakemuksen lähettämisen jälkeen ne tuli ihan autoreplay? Viimeksi kesti ainakin päivä tai kaksi, ennen kuin ne tuli ekan seulan läpäisseille. Mutta luulen kans, että lähtevät liikkeelle nyt maanantaista alkaen. Jänskää!


      • letsfly

        Minusta tuntuu että kaikki saivat sen heti hakemuksen lähettämisen jälkeen, koska kavereillekin tuli nettitestit heti :) minuakin jännittää! Ehkä saamme huomenna lukea uutisista kuinka monta ihmistä haki lentoemännäksi/stuertiksi!


      • Miettelis

        Luulen, että kaikki sai testit. Tietoa hakijamäärästä tulee varmaan alkuviikosta, mielenkiintoista nähdä onko määräaikaisuus vaikuttanut hakijämäärään miten.

        Jännää nähdä/kuulla myös miten arvioivat englannin myöhemmässä vaiheessa, tuon testin perusteella kun ei voi mitään sanoa hakijan kielitaidosta.


    • millinentaapa

      Liksa on ekat 6 kk 1100/kk ja siihen jokunen satanen lisiä päälle. Että kenellä on varaa mennä lentoemännäksi??

      • Miettelis

        Ylempänä on laitettu uuden TES:n palkat ...4kk-2v 1379,92 lisät, ei päätä huimaa, kun miettii aikaisempia peruspalkkoja..niin kyllä se pitää jonkin asteinen kutsumus olla, että lentoemännäksi haluaa.


      • Faktaa

        Moi!

        Liksa on noin 1700-1800 lisien kanssa/kk. Lisäksi päälle verottomat päivärahat. Käteen jää noin 2000-2200/kk... Ei kyllä sekään huikea mutta kyllähän sillä elää :)


    • lentoemoo

      Heippa! Saiko joku jo terveyskyselyä sähköpostiin? :)

      • Vierass

        Ei ole ainakaan vielä tullut. Entä muille?


      • Finskillehakeva

        Ei myöskään täällä :) Laittakaahan joku heti kun tulee! Viimeksi ei muistaakseni tullut kaikille ihan samaan aikaan vaan pitkin päivää!


    • letsfly

      Luin uutisista että torstaihin mennessä oli hakenut 1500. Saa nähdä mikä on lopullinen hakijoiden määrä

      • Myös30plus

        2643 hakemusta tullut...


      • Gendura
        Myös30plus kirjoitti:

        2643 hakemusta tullut...

        Missä luki näin?


      • Myös30plus

        Tutut Finskiltä kertoi, en kysynyt mistä tieto peräisin. Kai se pian jossain ilmoitellaan...


    • hoppsansaa

      Ei vissiin ole kellekkään vielä tullut terveyskyselyä?

    • emilyh

      Tänne ei ainakaan ole tullut

    • lentoemokovaimikä

      Ei mullekkaan! Miten teillä meni ne ekat tehtävät? Lähinnä mietin sitä viimeistä englanninkielistä... oli aika jännittävä ja viis minuuttia tuntu pitkältä ajalta. Meni omasta mielestäni ihan hyvin. Vastasin yhdesti kasvotunnistukseen väärin ja yhteen laskuun. Ehdin käydä kierroksen läpi arviolta 15-20 kertaa. Mitenkä muilla?

      • letsfly

        Minusta tuntuu ettei kukaan varmaan saa niitä terveyskysymyksiä tänään. Tehtävät meni hyvin, enkunkielinen koe oli hiukan haastava, saatoin olla siinä hidas ja virheitä tuli noin 5 :D hupsii...


      • letsfly

        Siis naamatehtävästä tuli 5 virhettä kun keskityin enemmän niihin numeroihin jotka menivät kaikki oikein.


    • Medikaali2016

      Just oli tullu MED1 sähköpostia.

      • mitestämänäin

        Sulle tullut, mutta ei kellekään muulle?


    • emilyh

      Viimeinen tehtävä oli ehkä hieman hermoja raastava! Alussa tuli virheitä, mutta loppua kohti tsemppasin :) Pisteidenjako tehtävä oli myös aika outo. Välillä tuntui että tuli heitettyä pisteitä vähän sattumanvaraisesti.

    • fffsopsps7fdppdpdod

      Onko teille tullut jo terveyskysely viestiä. Mulle ei. Pelkään et mokasin testeissä :(

      • lento2m

        Ei ole minullekkaa. Tosiaankin sukunimen kirjain myös loppupäästä jos sillä mitään merkitystä on..


    • apuakamalaaa

      Mä laitoin vasta eilen hakemuksen. Huh jännittäää. Saispa jo tietää

      • lentoem0

        teitko myös testit eilen?


      • 0002929298bxkdke

        Tein eilen testit myös. Ei ole kuulunut mitään. Oli vaikea musta.


    • entinen_emo

      Mä tein testin kokonaan enkuks niin siinä ei ollut mitään englanninkielen testiä lopussa. Millainen se oli?

      • Kahdeksan8889

        Tällä tarkoitetaan varmaan tehtävää numero 3 (naamat ja numerot), jossa ohjeistus englanniksi..


      • VIERAS1234

        Siis porukka puhuu täällä englanin tehtävästä? eihän siinä tehtävässä ollut mitään muuta englanniksi kuin tehtävän ohjeet? muuten vain niitä kasvoja ja numeroita? :)


      • Vierass

        Tehtävän ohjeet olivat enkuksi. Ei muuta. Huomasin nyt, että hakemukseeni oli ilmestynyt kysymys mille kurssille pystyisin osallistumaan. Oliko teillä kaikilla se jo teko vaiheessa? Onko voinut mennä noin pahasti ohi?


      • Sjsldbek

        Mihin kohtaan? Kun kirjaudutaan Tehtäväsivuille vai Finnairin hakusivulle?


      • Vierass

        Siis kun menee katsomaan omaa hakemusta. Tosin nyt kun koitin mennä uudestaan, niin sitä ei saa enää auki. Mutta siellä oli kolme eri kurssia ja niille päivät määritelty. Outoa.


      • Kslebdb

        Muistatko yhtää päivämääriä? Milloin ensimmäiset kurssit alkaisivat


    • Vieras25

      Onko muille tullut Med 1 viesti ?

      • ödkkjghäshdegr

        Ei ole tullut. Sinällään hassua että edes jännitän, kun en usko että tulen edes saamaan postia =D Rehellisesti sanottuna, mokasin muutamat tehtävät oikein huolella. Vähän sama juttu, että joskus sitä lottoaa, vaikka tietää ettei potti osu kohdalle. =D =D Mutta joskus on ihan kiva edes hetken haaveilla.


    • Jolie15

      Ei ole

      • dgrffsxgs

        Epäilen, että homma jatkuu joulun jälkeen tai jopa vasta tammikuun alussa.


      • Vierass

        Se voi olla. Viikolla 3 on ryhmähaastattelut.


    • entinenpuluemo

      Siis onko palkkataulukko näillä uusilla eri kuin vanhoilla konkareilla? vai onko myös konkareille annettu tämä uusi huonompi palkkataulukko? Jotenkin tuntuis epikseltä työskennellä huonommalla palkkataulukolla kuin vanhat konkarit, kun itselläkin 10 v lentokokemusta pululta.

    • haluantietää

      Onko tullu terveyskyselyä kellekään ? Piinaavaa tää odotus

    • Finskillehakeva

      Ei ole tännekään tullut viestiä, voi olla että menee sen joulun ja uv:nkin yli! Viimeksi tieto jatkoonpäässeille tosin tuli mun mielestä jo ennen kuin oli hakuaika umpeutunut? Mutta nyt oli kaikinpuolin erilainen hakujärjestelmäkin :)
      Voisivat vaikka laittaa sieltä kaikille viestin että montako on hakenut ja että milloin palaavat asiaan jos siinä kerta kestää.

      • JoTaivaalla

        Vasta sitten ku hakuaika oli loppunut tuli ekat mailit jatkoonpäässeille, viime kierroksella.


    • kunhantässämietinvaan

      Mielenkiinnosta tässä piinaavassa odotuksessa olis kiva tietää mitä mietteitä teissä herättää tuo määrä-aikainen sopimus? Pistättekö paljon peliin jos otatte paikan vastaan, tarkoitan sillä sitä että irtisanoudutte esim toisesta työstä ja lähdette riskillä kokeilemaan. Itse kun en mitään muuta haluaisi kun päästä finskille töihin, niin itseäni kyllä pelottaisi irtisanoutua vakkari työstä (lennän toisessa yhtiössä).. tänä päivänä uuden työn löytäminen ei ole enää niin helppoa... Ainakaan tältä ilmailualalta... Eli siis itse otan riskin, jos paikkaa tarjottaisiin, mutta suoraan sanoen pe-lot-taa.

    • entinen_emo

      Mä en jotenkin näe työllistymistä kovin riskinä. Jos firma tilaa useita uusia laajarunkokoneita ja laajentaa toimintaansa voimakkaasti, sekä menettää osan nykyisistä emoistaan eläköitymisen vuoksi lähivuosina, on todellista tarvetta oikeasti sadoille uusille emoille. Eikä niitä haluta vuodeksi vaan vakkarisuhteeseen. Uusien jatkuva kouluttaminen on kallista ja aikaa vievää, varmasti halauavat löytää hyvät emot jotka haluaa oikeasti pysyä firmassa pitkään. Finskihän on ollut tunnettu siitä, että porukka vihtyy pitkään, monessa muussa yhtiössä vaihtuvuus on suurta ja työsuhteet osa-aikaisia tai kausiluonteisia jopa.

      • kunhantässämietinvaaan

        Joo, no tätä just olen miettinyt, että luulis että töitä on kun uusia koneita on tulossa lisää, tietenkin sillä olettamuksella että väki palkataan jatkossakin suomesta... (ja jokunen vanha laajarunko konehan sieltä myös lähtee..) Mutta että ihan kun ilmossa sanottiin "Afterwards there may be a possibility for a permanent contract" on vielä lause joka ei kauheesti ainakaan omaan korvaan kuullostanut rohkaisevalta. Tarpeen mukaan varmasti... Vai voisikohan olla niin että "hyvien tyyppien" sopimuksia sitten jatketaan tarpeen mukaan.. eli seisotetaan reservissä odottamassa... Mutta eiköhän tuo selvine ajan mitä ne aikoo... Hauskahan näitä on ajankuluksi arvailla =)
        Itse kyllä veikkaan että jään rannalle ruikuttamaan, kun näkyy aika selkeästi että ovat palkanneet nuorempia, itse olen suorastaan aika vanha (42v), ja ymmärtäneehän tuon. Mutta toivossa on hyvä elää sano lapamato.


      • Ikäloppu

        Kyllä kokemuksesta joka firmassa on aina jäänyt vakinaistamatta pari, jotka eivät syystä tai toisesta ole pärstäkertoimellaan miellyttäneet. Myös liialliset sairaspoissaolot (vaikkeisi ole myönnettykään) on saattanut olla syy. Omalle kohdalle ei ole sattunut, mutta aina kyllä stressaa kun määräaikaiselle/koeajallekin lähtee. Mutta eipä sitä tiedä kuinka kauan nykyinenkään pulju vielä pystyssä, että ei auta kuin yrittää. Ikä painaa täälläkin...


      • kunhantässämietinvaan

        Juu, kyllä on ollut alalla turbulenssia viime vuosina =D =D
        Omalle kohdallekkin on tullut vastaan paljon odottamatonta. ja huonosti tuntuu menevän joka suunnassa. Tuntuu että ihan kaikki on mahdollista... Pitää vaan toivoa että alkaisi jo rauhottumaan ja ala kannattamaan.

        Ja totta, että tuo määräaikaisuus stressaa.. koe-aika ei stressaisi juuri ollenkaan, ainakin omaan korvaan ne on aikalailla eri asioita.

        Jeps, itsekkin olen törmännyt muutamaan jotka ovat koeajalla tai sen jälkeen saaneet lähteä, mutta ikävä kyllä näiden muutamien kohdalla päätökset olivat kyllä ihan perusteltuja, vaikka noin ihmisinä mukavia tyyppejä olivatkin.. tenteistä eivät päässeet millään läpi ja familennoilla oksennus vaan lensi, olivat raukat niin paniikissa ettei noista fameista yksinkertaisesti tullut mitään, eikä pelko kaikonnut muutamankaan lennon jälkeen. Sääli, heidän puolestaan. Mutta yhtä tapausta en kyllä ole ymmärtänyt, eikä kukaan muukaan... jo aiemmin lentäneen ihmisen määräaikaista sopimusta ei jatkettu, muille määräaikaisille jatkoa kyllä tarjottiin, ja tämä kaveri oli ihan oikeasti hyvä ja tehokas, asenne täydellisen kohdallaan, todella positiivinen ja ystävällinen ihminen ja kaikin puolin ammattilainen eikä yhdelläkään kolleegalla ei ollut mitään pahaa sanottavaa, pelkästään hyvää vain... eli siinä ei mitenkään muuta voinut olla taustalla, että jotakuta ylempää tämän ihmisen naama ei yksinkertaisesti miellyttänyt. Hän onneksi sai paikan heti toisesta yhtiöstä, ja lentää siellä nyt tyytyväisenä ja kolleegoiden pitämänä. Mutta ihme homma se kyllä oli.

        Toivotan sulle "ikäloppu" tsemiä hakuun, toivottavasti ne nyt muutaman mummon sinne ottaa vaikka nostattamaan sitä keski-ikää, jos ei muuten =D


      • Ikäloppu

        Heheh, eipä meillä ihan noin dramaattista ollut. Tais olla tuo poissaolojen määrä ratkaiseva tekijä.

        Viime haussa tosiaan ottivat muutaman "iäkkäämmän/kokeneemman", mutta tosiaan tuntuu, että muodon vuoksi vain niin ei tule sanomista. Ainoa lohtu siis toivoa, että pääsisi siihen joukkoon, mutta niin paljon hyviä tässä kategoriassa, että aika heikolta tuntuu, arpalippu kuitenkin vetämässä. Viimeksihän en päässyt edes testeihin, eli siksikin tuntuu ettei tuossa nyt oikein muuta syytäkään voinut olla...
        Samoin tsemppiä sinne ja oikein hyvää Joulua ja happy landings :)


    • Gendyra

      Finnairin sivut joissa työhakemus eivät anna kirjautua sisälle, väittää virheelliseksi kirjautumiseksi. Pääsettekö muut kirjautumaan?

      • Vierass

        Mä pääsen kyllä ainakin. Mutta en pääse enää hakemusta lukemaan sieltä. Lukee vaan, että haku päättynyt.


    • helnychel

      Mitä niissä MED-testeissä voi ryssiä? Siis ymmärrän, jos on korkea verenpaine, astma tms krooninen (ei lentotyöhön sopiva) sairaus. Mutta siis kysytäänkö niissä kuinka paljon yleensä sairastaa vuodessa, täytyykö arvioida tuleeko sairastamaan? ja siis, pitääkö toimittaa kahden vuoden ajalta kaikki lääkärintodistukset, epikriisit vai mitä? aivan älytöntä, jos näin. menee mun mielestä jo yli ymmärryksen... ja mistä ne voi tarkastaa, että on kaikki toimittanut? Olen lentänyt monta vuotta aikaisemmin mutta vaikuttaa, että nämä rekryt vaan menee hulluimmiksi ja kaikkien resurssien hukkaamiseksi...

      • Medicalos

        Juu, ihan poissaolomäärä voi vaikuttaa, tai antaa aihetta lisäselvityksille. Meiltäkin Finnair perui tylysti haastatteluajan haastattelupäivänä parilta, ilmoitti tylysti etteivät ole sopivia työhön vaikka oma yhtiö käytti samaa työterveysasemaa/lääkäreitä. Jatkosta päättääkin Finnairin omat jotkut terveysihmiset? Ja kyllä, 2v selvitykset täytyy olla. Saavat kätevästi paljon sairastavat karsittua, jos ei nyt niin koeajalla/määräaikaisuudella....


      • Kijlo

        Mitä jos on ollut koululainen viimeset kaksi vuotta? Koska koululaisten ei ikin tarvitse mennä hakemaan lääkärin todistusta, opettajille on vain kelvannut Wilmassa viesti "Olen kipeä, en tule kouluun".


      • Jouluja

        :D.


      • ementä

        Voikohan tuo olla edes laillista, pakottaa tuomaan omia terveystietojaan työnhakua varten..


      • JoTaivaalla
        ementä kirjoitti:

        Voikohan tuo olla edes laillista, pakottaa tuomaan omia terveystietojaan työnhakua varten..

        Laillista tai laillista...? Jos Finskille haluat ni ei auta muu kuin tuoda ne parerit.


    • helnychel

      epäilen kyllä, että mistä ne pystyy tarkistamaan kenenkään sairaushistoriaa? ja tulee mullekin mieleen yksityisyydensuoja näitä kaikkia pyydettäessä. äh, en mä taida enää jaksaa. mulla on jo akateeminen tutkinto ja ajattelin et olisin voinut palata lentämään vaikka osa-aikaisesti mutta ei "vanha" enää jaksa näitä kaikkia älyttömyyksiä (tongitaan yksityissuojan uhella ihmisen kaikki sairaudet, poissaolot yms, koulutetaan pari kuukautta ilman palkkaa, palkataan pariksi kuukaudeksi ja palkka on huono...). onnea teille muille rekryihin, mä taidan tyydyttää matkailunnälkäni jatkossa(kin) ostamalla ihan vaan lentoliput ja istumalla siellä cabiinissä perheen kanssa skumppaa siemaillen ;)

      • vaikeavalinta

        Niin, osaako kukaan kertoa vaatiiko finski sitten yksityiskohtaisen luettelon sairastetuista sairauksista, vaiko vain luettelon sairaspoissaoloista... Koska ei ainakaan missään työpaikassa tarvitse koskaan ilmoittaa sairauden syytä, vain esittää lääkärintodistus...

        Mutta ymmärrän hyvin "helnychel" sun pointtis, itse en ole akateemisesti koulutettu, mutta on kuitenkin vakkariduuni, eli aika riskipeliä on sanoa itsensä irti muutaman kuukauden takia... Siis yli kaiken haluaisin finskille lentämään, mutta painin sen asian kanssa että onko mulla varaa jos jatkoa ei tule.. Miten sitten taloudellisesti pärjää? tänä päivänä ei kutienkaan töitä ihan käden käänteessä saa..
        Säätössä on just sen verran että kurssin ajan selviäisi taloudellisesti.. mutta entäs sen jälkeen... IIIKS!!!


      • jepujeeeee

        Kauheen kiva että noita lentäjiä työllistetään nyt, kun yhdessä vaiheessa heitä oli työttömänä aikamoinen nippu, ja oli aikamoista tuuria että saivat töitä!!! Tiedän monta lentäjää, jotka eivät koskaan ole päässeet puikkoihin, ja velkaa koulutuksesta on kymmeniä tuhansia... Koulutus kun on hirrrrmuisen kallis, eikä siihen hommaan lähdetä ihan hepposin perustein. Meillä cabinilaisilla ei kuitenkaan ole niin suurta taloudellista riskiä, vaikka kurssitukset ovatkin palkattomia!!!


      • Nnnnnnnr

        Kesän haussa oli n.3500 hakijaa, tässä haussa hakijoita torstaihin mennessä oli 1500. Sisään otetaan tuplamäärä vähän yli...eli nyt pitäisi olla paremmat mahdollisuudet päästä haastatteluun ja varmaan käyvät hakemukset tarkemmin läpi.


    • helnychel

      Pääsin edellisissä isoissa rekryissä sisään (vuosi 2007) ja silloin paukuteltiin henkseleitä vähän samaan malliin kuin nyt. Eli tarinan opetus: jokainen lensi aikansa ja sitten reservin kautta odottelemaan uutta sopparia. Suurimmalla osalla lentoaika jäi lyhyeksi, reservistä ei kutsuttu töihin ja olipa niitäkin, jotka eivät kurssin jälkeen lainkaan työllistyneet. Eli aika tuulista on tämä ala. Annan neuvon kaikille joilla on vakkariduuni ja vähänkin epäilyttää; ei kannata! Ei se oikeasti ole niin hohdokasta (esim. yhden yön aasialaiset), raskasta työtä, vaativia matkustajia, nöyristelyä vanhempia työntekijöitä kohtaan ja jet lageja. Ainoa bonari on, että saa edullisia lentolippuja mut onhan noita aika edullisia myynnissä ajoittain muutenkin. Onnea niille, jotka jaksatte käydä tuon kaiken läpi. Harva teistä sinne jää eläkeikään asti, jossain vaiheessa palaatte kuitenkin takaisin samoihin duuneihin tai lähdette opiskelemaan vaikkapa sairaanhoitajaksi ;)

      • vaikeavalinta

        Juu, muistan kyllä miten tuossa aikanaan ihmisille kävi... =(

        Olen itse lentänyt aikanaan parissakin firmassa, jossa toiselle kävi ohraisesti... Mutta minkäs teet kun ala on vienyt sydämmen =D
        Eli ainakaan omalla kohdalla ei ole kuvaa glaumour työstä, vaan ihan oikeasti rankasta mutta hyvin antoisasta työstä...
        Sitä vaan ikävöi tuonne taivaalle...


    • Vieras24

      Kysyvätkö painoa tai BMI tä terveyskyselyssä, ja kuinka tiukat rajat ovat,jos niitä on lainkaan?

      • Vieras1

        Kysyvät paino sekä pituus josta he sitten laskevat BMI n


      • Vieras24

        Mitkähän ovat rajat? Pelottaa että jää siitä kiinni,vaikka en ole lihava,mutta bmi lievän ylipainon puolella :-(


      • BMI15
        Vieras24 kirjoitti:

        Mitkähän ovat rajat? Pelottaa että jää siitä kiinni,vaikka en ole lihava,mutta bmi lievän ylipainon puolella :-(

        BMI saa olla sen 25 naisilla ja 27 miehillä. Näin sanoi lekuri terveystarkastuksessa nyt syksyllä.


      • galleville

        Viime kierroksella oltiin kaikesta tosi tarkkoja. Pieni pyöreys ei seisomatyössä välttämättä haittaa jos olet muuten perusterve. Mutta tämänhän päättää lääkäri. Pituudesta ne ei tingi.


      • Vieras24

        Muutenkin bmi ei aina kerro kaikkea,jotkut ovat rakenteeltaan painavia. Jos mun bmi oli 25 tai alle,olisik mielestäni jo vähän liiian laiha. Eli onkohan 25 ihan ehdoton,jos kerta saa olla pyöreyttäkin.


      • entinen_emo

        Se varmaan selviää medikaaleissa. mutta yleensä lentoalalla kaikki tuntuu olevan hyvin tarkkaa eikä poikkeuksia myönnetä. koolla on siinä mielessä väliä, että työskentelytilat ovat hyvin ahtaat ja pitää mahtua käytävällä matkustajien ja kärryjen ohi tarvittaessa. Tosin liian laiha ei myöskään ole hyvä mielestäni, koska työ vaatii fyysistä voimaa joten ainakin lihaskunto pitäisi olla hyvä että työssä pärjää.


      • Fhffggdfgg

        Kyllä Finskillä näkee töissä aika reippaastikin ylipainoisia ihmisiä. Mahtumisesta en osaa sanoa, mutta 15 tuntinen työpäivä seisaallaan on vaikeasti ylipainoiselle tosi raskas ja reipas ylipaino myös altistaa muille sairauksille. Jos esim. Urheilet paljon sulla voi olla lievää 'ylipainoa' koska lihakset painaa enemmän kuin rasva. Bmi ei kerro koko totuutta, mutta kyllä siitä aika paljon voi päätellä.


    • malttamaton00

      Kyllä kestää kauan tieto seuraavasta vaiheesta.. huoh.

      • Finskiii

        Minullekkaan ei ole tullut vastausta vielä...


      • Jännittynyt

        Todellakin kestää... Toivottavasti tänään alkaisi kuulumaan.


      • Finskillehakeva

        Kieltämättä aika piinaavaa.. Jospa nyt välipäivien aikana kuitenkin saatais tieto :)!


      • Nytjotaivaalla

        Hei, viime ryhmähaastattelussa sanoivat että hakemuksia käytiin läpi koneellisesti ja sen jälkeen vielä cv:t ja liitteet yms tarinoinnit itsestä ihan läpi lukemalla, eli saattaa siis viedä aikaa.... Ainakin siis sanoivat että näin meneteltiin :D


    • lentoemännäksihaluava

      Miten teillä muilla meni ne tehtävät?

      • Kendura

        Se vika tehtävä oli vaikea, pari virhettä tuli. Muuten tehtävät tuntui melko helpoilta


    • Eijaksaisenääodottaa

      Onko moni hakija opiskelija? Itse olen, mutta koulua(amk) ei ole enää kovin paljoa jäljellä ja onneksi kursseja voi tehdä myös itsenäisesti

    • JESJESJES

      Just tuli sähköpostia! Pääsin ryhmähaastatteluun ja MED1 tulee parin päivän kuluessa.
      Mä olen niin onnellinen :D

      • Vkictpria

        Ryhmähaastatteluun ei saa kutsua ennenkuin on hyväksytysti läpäissyt medikaalit


      • JESJESJES
        Vkictpria kirjoitti:

        Ryhmähaastatteluun ei saa kutsua ennenkuin on hyväksytysti läpäissyt medikaalit

        Eipä pidä tietosi paikkaa!


      • wauwauwau

        Wau!!!! Sä olet selkeesti tähti ainesta, susta tehdään varmaan ihan suoraan purserinna. No, me tavikset odotellaan vielä =D =D


      • Ex-emo

        Minkä ikäinen olet


    • Hakijana2015

      Moikka. Onko muille tullut vastauksia tai muuta? Ei kiitosta ?

      • 111111111

        Ei oo tullut vielä mitään :(


      • Victoria95

        Ei kenellekään ole vielä. Toi edellinen kommentti provo et olisi muka tullut


    • Finskiii

      Ekana tulee terveyskysely ja sitten vasta haastattelu, tietenkin niille jotka valitaan .. Se tieto on tullut sähköpostiin ekan tehtävän yhteydessä. Se joka väittää muuta, puhuu puutaheinää, todella säälittävää! Itselleni siis ei ole tullut vielä teveyskyselyä, jännityneenä odottelen. :)

      • Säikky

        Huh..ehdin jo säikähtää...


    • Lennokki15

      Eli siis jos minulla on yli 7 vuotta kokemusta asiakaspalvelusta/myyntityöstä ja jollain toisella hakijalla ei ole ollenkaan tai vaikkapa vain vuosi työkokemusta, ja kumpikaan ei ole lentänyt aiemmin, niin meillä molemmilla on tuo alin palkkaluokka? Kuulostaa kyllä huonolta diililtä nykyiseen palkkaani ja työsuhde-etuihini verrattuna...:/

      • minäkans

        Niinhän se tietty voipi olla..mutta ei tätä(kään) hommaa kukaan tee pelkästään palkan tai etujen vuoksi. Matkailualalla - ja varsinkin täällä ilmailupuolella - on se vaan jokin juttu, joka sinne vetää, ja muunlainen duuni on sitten ikään kuin poissuljettu vaihtoehto. Niin kuin tuossa aiemmassa viestissä joku jo mainitsi :)
        Itse olin yli vuosikymmenen toisen lentoyhtiön palveluksessa, en taivailla mutta lähes kaikki maasta käsin tehtävät hommat ja osastot läpi käyty ja matkustavaisten joukossa hienoa työtä tehty. Maita ja mantereita nähty. Nyt toki tahdon jatkaa tästä, ja elleivät he minua päteväksi katso, niin minkäs sille mahtaa! Hyviä hakijoita on takuu palllljon, ja kaikille meille toivotankin koko sydämestäni onnea. Syksyn rekryssä hain, mutten ihan sitten yltänyt haastiksiin saakka.
        Finski uudistuu joka tapauksessa, toivottavasti uudet hienot asiakaspalvelijat tuovat tullessaan lisää dynamiikkaa ja vähän pirteyttäkin porukkaan! Joskus cabinissa selvästi näkee, kuinka jengi pelaa hienosti yhteen ja heillä on hauskaakin keskenään. Tätä minä ainakin toivoisin tälle kotimaisellekin yhtiölle, ei sen työn kuuluisi olla pelkästään otsa rypyssä suorittamista. hyvä fiilis kun välittyy matkustajille saakka.


      • minäkans

        ..niin ja - ei ole siis vielä kuulunut mitään tännekään jatkon suhteen. vaikka viimeksi tiedot lähti liikkeelle välittömästi rekryn sulkeuduttua ja nyt aikaa jo kulunut yli viikko. Viimeksi Ensin tuli medical, ja sitten tieto että oli sen läpäissyt. Ja sitten tieto että "kiitos mutta ei kiitos".
        rekryprosessi on vähän erilainen nyt, sitäkin uudistettu. Pidän peukkuja kyllä, niin tahtosin sinne haastatteluun että!tsemp tsemp kaikilleee!


    • Butterflyer

      Onko tullut Med-muille? tänn ei vielä.. meneeköhän uuden vuoden jälkeen?´..

      • Toivotaantoivotaan

        Ei ole kuulunut mitään....


      • Hakijana2015

        Ei mullekaaan. Eikö jossain ollut että viikolla 1-3 tulee terveyskysely?


    • emilyh

      Ei ole mitään tullut vielä :/

      • lyult

        Ei tännekkään.. menisköhän uuden vuoden yli...


    • Odottelenfin

      Ei ole tullut minullekaan. Mikäli valitaan, pitääköhän heille toimittaa tositteet kaikista lääkärinkäynneistä esimerkiksi flunssa sairaslomista, vaikka ole perusterve.

    • Malttamaton2015

      Varmaan ihan kaikki täytyy näyttää nimenomaan todisteena siitä että on perusterve. Ärsyttävää kun ei vieläkään ole saanut tietää mahdollisesta jatkosta!

    • Myös30plus

      Jee! Terveyskysely tuli tänään klo 8.26. Vähän hämäävä, kun odotin postia Finskiltä, mutta lähettäjä "teeveyspalvelut" ja otsikko alkaa: "important notice".

    • Nuoriemoko

      Nonni, nyt tuli meilit terveyskyselyä varten! :)

    • entinen_emo

      joo tuli meiliä ja vastausaika 4.1. asti. nopeasti varmaan siitä taas ilmoittavat seuraavaan vaiheeseen pääsevät.

    • Victori-95

      Terveyskysely tuli tännekin !!! Tulikohan kaikille?

      • Vierass

        Tännekin tuli! Ekassa viestissä sanottiin aikaisemmin, että osalle hakijoista lähetetään vaan terveyskysely hakemusten ja testien perusteella.


    • Med1

      Nyt oli tullut viestiä medikaalista!! Varmaan tämän päivän aikana tulee kaikille. Huh huh!

    • nuoriemoko

      Kenellekkään tullut hylsyviestiä vielä? Milläköhän perusteella valitsevat ihmiset ryhmähaastatteluihin jos medikaali menee läpi monilta? Nyt kun ymmärtääkseni terveyskysely lähetettiin niille, joiden hakemukset oli potentiaalisia ja tehtävät meni hyvin-eli osa hakijoista on karsittu? Nyt täytyy sitten ensi viikkoon jännitellä :)

    • Jolie15

      Tänne kans tuli

    • Hakijana2015

      Milläköhän kielellä on ryhmähaastattelut?

      • Victoria95

        Kuvittelisin että suomeksi ja englanniksi. Kahdella vaaditulla kielellä siis


      • Med1

        Englanniksi vissiinkin mitä nyt olen lukenut! :)


    • Tulevaemoko

      Huomenta! Tännekin tuli juuri terveyskyselyyn linkki! Jee

    • Finnairr

      Onko sähköposti tullut kaikille samaan aikaan vai tipahteleeko niitä pikku hiljaa?

    • Hakija15

      No nyt se kysely oli tullu!:)

    • huhuhuhuu

      Mulle tuli äsken MED001-kysely... Tarkoittaako se etä karsintaa on jo tehty?

    • Toivotaantoivotaan

      Tuli myös, klo08.27....

      • Vierass

        Tänne tuli kans klo 8:27 ja aakkosissa olen aika lopuss. Taitaa olla kaikille tullu samaan aikaa? Hylyt vasta myöhemmin?


    • Näinsittenkävi

      Mulle ei tullut, joten karsintaa on varmaan jo tehty :(

    • ilonenjkk

      Tännekin tuli jeee!!!!

    • harmi

      mullekkaan ei ole tullut =(

    • anniina722

      Millainen MED001-kysely on?

      • Vierass

        Kyselyssä kysytään kaikki mahdolliset taudit. Oletko sairastanut tai sairastatko parhaillaan mitään niistä. Jos vastaat johonkin kyllä, niin joudut antamaan lisäselvityksen aiheesta.
        Kysytään myös mitä sairauksia perheessä on. Eli vanhemmilla.


    • finnair2016

      Onko kenellekkään tullut kiitos mutta ei kiitos viestiä?

    • Gendura

      Mihin aikaan hakuajasta laitoitte hakemuksen sisään? Te jotka saitte terveyskyselyn.

      • Vierass

        Laitoin 15.12 hakemuksen


      • Annikaaaaaa

        Itse lähetin hakemuksen viimeisenä mahdollisena hakupäivänä ja MED001-kysely tuli heti aamusta :)


      • Finnairrr
        Vierass kirjoitti:

        Laitoin 15.12 hakemuksen

        Mä laitoin 6.12 ja ei ole kuulunut mitään


      • odottelen
        Finnairrr kirjoitti:

        Mä laitoin 6.12 ja ei ole kuulunut mitään

        laitoin 10.12, ole kuulunut mitään vielä


    • lentämähän

      Nyt on terveyskyselyyn vastattu! Vaikee tietää mikä Finskin mielestä vaikuttaa ja mikä ei.. rehelliset vastaukset kai järkevimpiä! Mä laitoin hakemuksen aika alkuvaiheessa sisään sillon joulukuun alussa, terveyskysely tuli 08:26 tänään aamulla. Peukut pystyssä kaikille!

    • vieras654

      Terveyskyselyssä kysyttiin sairauspoissaoloja kahden vuoden ajalta, tarkoitettiinko lääkäriltä anottuja sairauslomia vai ihan kaikkia poissaoloja töistä? Mitä jos on opiskellut/ollut työtön?

      • Vierass

        Käsittääkseni kyse nimenomaan sairauslomista. Siinä nähdään kuinkas sairastava on.


    • johannaL1

      Onkohan niin että ensin tulee tieto heille ketkä pääsivät jatkoon ja sitten vasta kiitos mutta ei kiitos viestit lopuille. Minulle ei ole tullut vielä mitään =/

    • 1or2

      Terveyskyselyn saanneet, onko teillä lentoalalta kokemusta?

      • Vierass

        Minulla ei ainakaan kokemusta. Toki perheellä lentoemäntätaustaa vuosia


      • hsjfdgahfd

        < 1v. lentokokemusta, ilmailualalta 2v. ikää 30 , viimeksi en päässyt hakemuksesta eteenpäin.


      • Finskillehakeva

        Mullakaan ei aiempaa kokemusta, asiakaspalvelusta ja esimiestehtävistä kylläkin yli 10v kokemus, ikää himpun vajaa 30 :)


    • aviationhigh

      Katsokaa myös roskaposti, mulla oli sinne mennyt itse terveyskysely. Eka viesti tänään tuli norm. saapuneet kansioon.

    • lentämähän

      Itellä ei oo lentoalalta mitään kokemusta, mutta matkailualalta kyllä.. ulkomailla viitisen vuotta erilaisissa tehtävissä matkaoppailusta toimistohommiin .

      • Ilmaanilmaanilmaan

        MED1:een vastattu täälläkin, aamulla oli tullut meiliä samaan aikaan kuin muillekin. Ei lentokokemusta, mutta muuten paljon asiakaspalvelu- ja myyntikokemusta. Olen 30 .


    • sveta9

      Onko terveystarkastuksessa huumetestit vai vain tavallinen veri- ja virtsakoe, tietääkö joku?

      • Huumetesti

        Huumeet testattiin ja tulevissa työsopimuksissa annat myös luvan tehdä satunnaisia huumetestejä.


    • Kfkfkdkd

      Nyt tuli hylkymeili..

      • Möhka

        Myös tänne tuli hylkymeili :(


      • Iiiikka

        Onko hakijamäärästä mainintaa?


    • Jjepaa

      Kiitos mut ei kiitos tuli tännekki :( tsemppiä jatkoon päässeille!

      • Vierass

        Kiitos ja älkää lannistuko. Itsekin sain viimeksi hylyn ja silti en luovuttanut. Ens hakuun sitten taas!


    • Hylkykans

      Mullekin tuli hylkymeili kans :'(, mut paljon onnee jatkoon päässeille. Haen sit ens haussa uudestaan, toivottavasti vielä hakevat.

      • Finskillehakeva

        Huomasitko että Norskille haetaan kanssa emoja? Taitaa olla kyseessä kesätyö mutta saisi varmasti mukavasti kokemusta jos alalle haluaa :)!


      • Hylkykans

        Juu huomasin, haen sinne myös :)


    • Finskillehakeva

      Tänne tuli kanssa aamusta heti MED1. Tsemppiä ihan hirveästi kaikille jotka eivät päässeet enää jatkoon, meillä muillakin on vielä pitkä matka edessä ennen lopullisia valintoja!
      Kiinnostaisi tietää onko täällä ketään viime kerralla ryhmähaastiksissa käyneitä, paljastatteko millainen ryhmätehtävä oli :)??
      Minukin kiinnostaa kyllä tietää oliko hakijamääristä mitäänpuhetta, tai monta on valittu eteenpäin tähän vaiheeseen?

      • Hylkykans

        2600 haki josta 900 pääs jatkoon.


      • jiipeee

        Älkää lannistuko hylsyviestin saaneet :) Vielä on hetki aikaa hakea Norjalaiselle kesäemoksi(viime vuonna palkkasivat vakituisiksi melkein kaikki emot kesän jälkeen). Terveyskysely täytetty Finskille ja sain tänää norskilta meiliä, että pitäis muutamat tehtävät tehdä. Nyt sit jännitellään tupalana ensi vuoteen :)


      • Kysymysvaan
        Hylkykans kirjoitti:

        2600 haki josta 900 pääs jatkoon.

        Mistä tiedät luvut?


      • Hylkykans
        Kysymysvaan kirjoitti:

        Mistä tiedät luvut?

        se luki siinä hylkyviestissä


      • pidäntunkkini

        Hylsy tuli, mutta sitä kyllä odotinkin, koska tiesin että ryssin tehtävät ihan huolella. Sille ei voi mitään että sinä päivänä ei suksi luistanut. Mutta onneksi on vakituinen työpaikka toisessa lentoyhtiössä, pääasia että saa kuitenkin lentää!!!

        Sitä ainakin arvostan suuresti että ilmoittivat näinkin pian myös niille, jotka eivät jatkoon päässeet!

        Mut hei, tsemppiä jatkoon päässeille, ja sympatiat hylsyn saaneille!!! Life goes on, ja ens kerralla uudestaan.


      • Finskillehakeva
        jiipeee kirjoitti:

        Älkää lannistuko hylsyviestin saaneet :) Vielä on hetki aikaa hakea Norjalaiselle kesäemoksi(viime vuonna palkkasivat vakituisiksi melkein kaikki emot kesän jälkeen). Terveyskysely täytetty Finskille ja sain tänää norskilta meiliä, että pitäis muutamat tehtävät tehdä. Nyt sit jännitellään tupalana ensi vuoteen :)

        Mua kiinnostaa se Norskille hakemin, millainen haku sinne oli? Laitoitko erikseen englanniksi työhakemuksen ja CV:n vai oliko vaan joku täytettävä hakemus? Fiksunahan sitä laittaisi sinne myös hakemuksen :)!


      • Finskillehakeva

        Ja sitä vielä: lukiko siellä missään että milloin haku loppuu? Mä huomasin vaan että hakemus laitettava ASAP


      • jiipeee
        Finskillehakeva kirjoitti:

        Mua kiinnostaa se Norskille hakemin, millainen haku sinne oli? Laitoitko erikseen englanniksi työhakemuksen ja CV:n vai oliko vaan joku täytettävä hakemus? Fiksunahan sitä laittaisi sinne myös hakemuksen :)!

        Norwegianin omilla sivuilla on vieläkin haku päällä "as soon as possible" statuksella. Sieltä rekisteröidyin heidän omaan rekry/hakemusjärjestelmään, missä täytetään perustiedot, työkokemukset, kielitaidot ja mahdolliset koulutukset. Sitten englanninkielinen hakemus täytyy kirjoittaa. Tuli alle viikon sisään hakemisesta sähköpostia, missä pyydettiin tekemään tehtävät, jotka oli just näitä samoja palikkatestejä/persoonallisuusjuttuja, mitä Finnairin haussa ollut. (osan sai tehdä näistä suomenkielellä). Tää jännitys on kyllä ihan sanoinkuvaamatonta ! :D


      • Vieras798

        Onko Norskilla pääsyvaatimuksena hyvä ruotsin kieli? Entä kuinkahan palkka ja edut Finskiin verrattuna?


      • jiipeee
        Vieras798 kirjoitti:

        Onko Norskilla pääsyvaatimuksena hyvä ruotsin kieli? Entä kuinkahan palkka ja edut Finskiin verrattuna?

        Helsinki baseen ei ole vaatimuksena ruotsin kieltä :) Englanti ykkösenä ja suomi plussaa. Muut kielet tietenkin vielä eduksi. Kuulemman mukaan norjalaisella tienaa hyvin. Eduista en osaa sanoa.


    • jännää00

      mielenkiintoista nähdä miten medissä käy. mulla on lapsena ollut allergioita ja allerginen reaktio, saa nähdä miten suhtautuvat. Aikaisemmin lentänyt 2 eri yhtiöllä ilman ongelmia.

      • Meneekömahdollisuudet

        Täällä myös pohdin, että meneekö mahdollisuudet siksi kun lapsena ollut lievä epilepsia ba siihen lääkitys pari vuotta. Nyt siis ei mitään neurologisia oireita ole ollut kahteenkymmeneen vuoteen, vain ne kaksi kohtausta silloin 8-vuotiaana.


      • Medmedmed

        Vaikeaa voi olla. Nykyinen kollegani oli saanut muistaakseni yhden epileptisen kohtauksen ja lisätutkimuksia tehtiin paljon. Pääsi kuitenkin lentämään toiseen yhtiöön. Finnair on vielä tiukempi. Mutta kokeilemalla selviää.


    • nyfiiik

      Minkä ikäsiä te jatkoon päässeet?

      • 36v

        36v ja jatkossa. Mua kiinnostaisi kuinka moni päässeistä/ei päässeistä oli viime haastatteluissa ja kuinka pitkällä? Nyt vaikuttaa siltä, että viime haussa heti tippuneet on jatkossa ja moni viimeisessä vaiheessa olleet tippui heti :-/ En tiedä onko perää, mutta näin lähipiirissä.


      • Ikänimun

        28v


      • miksmuajännittääjonyt

        20v ja eipä kokemusta paljoakaan mistään ole :D, että saapi nähdä


      • Ikäikä
        miksmuajännittääjonyt kirjoitti:

        20v ja eipä kokemusta paljoakaan mistään ole :D, että saapi nähdä

        21 :)


      • Eijatkoon
        36v kirjoitti:

        36v ja jatkossa. Mua kiinnostaisi kuinka moni päässeistä/ei päässeistä oli viime haastatteluissa ja kuinka pitkällä? Nyt vaikuttaa siltä, että viime haussa heti tippuneet on jatkossa ja moni viimeisessä vaiheessa olleet tippui heti :-/ En tiedä onko perää, mutta näin lähipiirissä.

        Viime haussa ryhmähaastatteluissa, MED001-lisäselvityksen jälkeen tipuin. Nyt tyssäsi heti alkuvaiheessa, mutta saattaa olla että esim. juuri nuo edellisen haun MED001-hylyt vaikuttavat tähän hakuun?


      • Finnairrr
        36v kirjoitti:

        36v ja jatkossa. Mua kiinnostaisi kuinka moni päässeistä/ei päässeistä oli viime haastatteluissa ja kuinka pitkällä? Nyt vaikuttaa siltä, että viime haussa heti tippuneet on jatkossa ja moni viimeisessä vaiheessa olleet tippui heti :-/ En tiedä onko perää, mutta näin lähipiirissä.

        Hei! Olen huomannut saman! Monet viimeksi viimeiseen vaiheeseen yltäneet ovat karsiutuneet nyt ensimmäisessä vaiheessa. Moni ei edes enää hakenut. En tiedä ketään sellaista joka olisi viimeksi pärjännyt rekryssä viimeiseen vaiheeseen ja olisi nyt vielä mukana tämän hetkisessä rekryssä...sattumaa?


      • Uteliashl
        miksmuajännittääjonyt kirjoitti:

        20v ja eipä kokemusta paljoakaan mistään ole :D, että saapi nähdä

        Eikö ikäraja ollut


    • Justdreamin

      Oon 26 v, akateeminen loppututkinto ja asiakaspalvelulokemusta alkaen 18 v löytyy, lentämisestä ei kokemusta. Hain kesällä "läpällä" mutta en päässyt eteenpäin. Nyt tuli med001. Terveysvaivoja tai poissaoloja töistä viime 2 v ei ole, jännä nähdä miten nyt rankkaavat. Aika iso joukkohan tässä vielä on liikkeellä... IIK.

    • Jänskää2

      35v, jännittää myös terveyskysely, allergiaa ollut

      • pirrre

        Miten/millainen allergia voi sitten olla esteenä?


      • Jänskää2

        Atopia ennen olin allerginen tietyille jutuille,iän myötä helpottaneet.


      • Jänskää2

        Tietääkö kukaan onko aikaisemmin olleet allergiat esteenä,joita ei siis enää ole,tai atooppinen iho,hyvässä kunnossa oleva?


    • jagärmed

      38v, 15 v. työkokemus myynti-, hotelli-, matkailualalta. Esimieskokemusta 8v.

    • Emonen

      39v, lentänyt Finskillä 07-09 ja sitä ennen pari vuotta muualla..

    • Finskillehakeva

      Täällä tosiaan 29v, MEDin pääsin viimeksi läpi, ja nytkään ei siis pitäisi olla estettä (kaikkiin tuli ei ja saikkupäiviä 0) siitä selviämiseen.
      Viimeksi tipuin tehtävien jälkeen, eli myös sen 900 joukossa olin silloin, mutten enää 450? vai miten niitä siitä eteenpäin otettiinkaan :)..
      Pitkä matka on vielä edessä, mutta toki nyt otetaankin kolme kertaa enemmän emoja kuin viimeksi, eli jatkoonpäässeistä joka kolmas!

    • GWTF

      Mistä tiedät kuinka paljon ne tällä erää kesäksi palkkaavat ja paljonko porukkaa on tässä vaiheessa jatkossa?
      Miten mahtaa olla jatkosopparien laita kesän jälkeen, saako niitä oikeasti kukaan vai jyllääkö "iso F" jälleen heittäen kaikki valitut reserviin odottelemaan?

    • finski123

      täälläkin yks terveyskyselyvaiheeseen edennyt. Aika skeptinen olo edelleen koko hommasta, mutta pitää tätäkin mahdollisuutta kokeilla kun muuten työnsaanti ollu kiven alla. Ikää 32, akateeminen tutkinto loppusuoralla, asiakaspalvelukokemusta, kv-kokemusta mm. aasiasta ja enkun ja ruotsin lisäksi puhun jonkun verran kiinaa ja parista muusta euroopan kielestä alkeet. Ois kyllä kiva päästä edes niihin ryhmähaastatteluihin, jos ei nyt sitten tyssää jo tuohon terveyskyselyyn. Yleensä en ole koskaan kipeä, mut lähiaikoina piti käydä sairaalassa pienessä operaatiossa. Vähän jännittää tää.

    • lentotäti79

      Mulle tuli myös eilen MED1. Perheellinen 36-v, opistotasoisia tutkintoja pari ja ei lentotaustaa, erilaista asiakaspalvelu- ja yrittäjätaustaa siitäkin edestä. En usko pääseväni jatkoon tästä (oireeton perussairaus voi estää), mutta mahtavaahan se olisi. Ei voi päästä, jos ei hae. Kesällä hain, mutta en päässyt hakemusta pidemmälle, joten tämähän on jo edistystä :). Mulla on ihan mukavaa työtä nytkin, jos en pääse, mutta lentoemäntänä työskentely on kiehtonut aina ja hyppäisin kyllä ihan täysillä tähän työhön, jos minut valittaisiin.

    • JustSomeone1

      Kyseessä on selvästi taktikointia?
      Eli viime haussa pääsin ryhmähaastatteluun ja nyt ei edennyt testien jälkeen. Eli miksi haussa ilmoitetaan (henkilökohtaisesti), että edeltävä haku ei merkitse uudessa haussa? ja että kannattaa hakea , jos kuitenkin näkevät tietokannoista ketkä osallistuivat edeltävällä kerralla. Eli mikään ei riitä : lentokokemus, suositukset, tutkinnot,ulkomaan työt jne?
      Voisiko joku selventää tätä?Kiitoksia ja kumarran

      • Myöseivalittu

        Jos viimeksi etenit hyvin ja sitten tulivat siihen tulokseen, että et ole sopiva heille. Miksi he sitten nyt palkkaisivat jos muutama kuukausi sitten eivät sinua valinneet. Varmaan ilmoittavat hakemuksessa, että edellinen haku ei vaikuta, koska muuten saatetaan asiaa katsoa syrjintänä...
        Turha sitä on murehtia, yhtiöitä on muitakin :)


      • JustSomeone1

        Hmm......mielenkiintoista avointa syrjintää siinä tapauksessa. Näkyy tulevan esille muidenkin kohdalla. Tästä voisi laajemminkin tehdä asiaa. tuskin 2 rekry henkilöä 20 minuutin aikana mitään kuvaa saa , ja mielestäni kaikille henkilökohtainen haastattelu olisi suotava.


      • Cherr

        Mulle tuli mieleen, että hakevatko jotenkin erilaista persoonaa kuin viimeksi. Eikös viimeksi valittu 900 hakemusten perusteella palikkatesteihin. Nyt vaikutti hakemus ja testit. Eli ihan kuin tällä kierroksella persoonaa painotettaisiin enemmän.


      • Finskilleee

        No onhan täällä niitäkin, jotka haki viime rekryssä ja nyt jo päässeet pidemmälle kuin silloin..ja miten luulet että on aikaa haastatella kaikki hakijat :D


      • Finskilleee

        Tämä oli siis JustSomeone1:lle


      • JustSomeone1

        Ok, onnea jatkoon päässelle tällä kierroksella. Onneksi on kokemusta työstä jo, jostainhan se palkka on saatava tietysti :)


    • EiHakija

      Parempi ajatella niin ,että luonto tuhoutuu näiden lentokoneiden takia vieläkin enemmän, ei ole halua olla tuhomassa maapalloa, ilmastonmuutosta jne. vieläkin lisää. Kunhan tulisi oikeasti me bio-polttoaineet lentokoneisiinkin (kunhan öljy loppuu täysin). Kiinassa pahimmat ilmansaaateet 50 vuoteen ja lisää saastuttamaan?
      Ei tarvitse loukkaantua tästä, mutta ei ole mitään hienoa olla etulinjalla saastuttamassa lisää, ehkä se ymmärretään kun happi oikeasti loppuu.
      Lentokoneen avaruussäteily aiheuttaa syöpäriskin ja koneiden kalusto on hyvin myrkyllistä materiaalia. Jos olet raskaana ja töissä, yritä mahdollisimman nopeasti lopettaa työt..

    • johannainen99999

      Mistä ne oikeesti tietää, jos et toimita kaikkia saikkutodistuksia? Niitähän voi olla haettu monesta paikasta ja osassa työpaikoista joutuu hakeen todistuksen heti ekasta päivästä ja osasta vasta neljännestä, joten hiukka epäreilua. Ja opiskelijoiden ei tarvi hakea saikkua lainkaan.
      Miten muuten flunssat, onko lentoemoilla aina saikkuoikeus, kun flunssa?

    • Miettelis

      Voiko yksi silmätulehdus olla esteenä Finnairille? Kuitenkin niitä kysyttiin ihan kyselylomakkeen alkupäässä.

      • LääkäriAy

        Ei voi olla esteenä mitenkään! Älä murehdi


    • entinen_emo

      Mikä tulee seuraavaksi, kutsu ryhmähaastatteluihinko? Niin ja tietääkö joku ex-finskiläinen, onko Finskillä koulutuksessa se uintikoe myös jo lentäneille? Se on nimittäin ylivoimaisesti kamalin juttu mitä olen tehnyt :/

      • Taivaalla10v

        Jos on voimassaoleva attestation niin silloin kurssi on lyhyempi ja ei tarvitse uida.


    • Emonen

      Eiköhän kaikki ui ja sukella, jos ylität 2v.edellisestä.

    • Emonen

      Savusukella siis..

    • Lentotäti79

      Millainen uimakoe on, jos on niin kauhea?

      • Uintikoe

        Ei siinä ole mitään kauheaa jos vaan osaa uida ;)


      • asas1

        Ei se uintikoe mikään kamala ole.


    • Emonen

      Hypätään vaatteet päällä 13 asteiseen veteen. Tehdään kellumisharjoituksia, uidaan ja lauttaharjoitus. Minusta ei mitään ihmeellistä siinä.

    • Lentotäti

      Ok.

    • Lentotäti79

      Mua kiinnostaisi tietää testataanko muita kuin englannin kielen taitoja ollenkaan millään tavalla missään vaiheessa. Mulla CV:ssä lueteltu kielet, joita olen opiskellut ja niitä on useampia. Mietin vaan pitäiskö jotenkin varautua vastaamaan niillä kielillä. Englannilla keskustelua en pelkää, mutta nuo muut kielet eivät ole kyllä kovin vahvoja.

      • Hopeee

        Jossain ketjussa "peloteltiin", että kaikkia valittuja kieliä tultaisiin testaamaan yksilöhaastattelussa. Totta tai ei, onha niitä hyvä kerrata, jos sinne asti onnistuisi edes pääsemään :)


      • Kielipoliisille

        Miksi mainita kieliä joita ei puhu hyvin? Mielestäni olisi todella noloa jos rinnassa kokeilisi Saksan lippu ja sitten en kykenisi keskustelemaan asiakkaan kanssa ko kielellä.
        Ne kielet rintaan joita oikeasti hallitsee....


    • kielitieteilijä

      Niin maksaako finski muuten ekstrakielistä? Joissakin yhtiöissä maksavat ja ne kielet näkyy silloin myös univormussa.

      • Kielilisää

        Ei makseta.


    • Haloo79

      Olen nyt lukenut näitä teidän kyselyjä. Vaikuttavat kovin tyhmiltä. Jos haluat saada rintasyövän terve menoa lentämään, riski kaksinkertainen. Lentokoneen ilma on epäpuhdasta ja happivaje koko ajan läsnä. Se on koiran hommaa pienellä palkalla. Finnair on ylimielinen yritys, palkkaa ne jotka onnistuvat typerissä psykologisissa palikkatesteissä ja osaavat nuolla persettä. Siitä vaan yrittämään..... ihan kuin yrittäisi lotota itselleen työpaikkaa....on sitä kuulkaa muutakin kivaa tekemistä elämässä.

      • Finskillehakeva

        "..Muutakin kivaa tekemistä elämässä" Kuten roikkua keskustelupalstoilla ja kommentoida asioita jotka eivät millään lailla edes kosketa sinua? Eipä luulisi olevan sinulta pois se että joku täällä haluaa lentoemännäksi.


    • LentoemoJaPaljonMuutakin

      haloo79: miksi itse "roikut" siis täällä keskustelupalstalla? Kovin kummallista tulla haukkumaan tiettyä ammattia muita huonommaksi, eikö jokainen saa itse valita alansa? Mitä lienet itse tekeväsi kun muita dissaat? Usein nämä lentotyön haukkujat ovat ihmisiä, jotka eivät pääse emoiksi tai saa emoja tyttöystäviksi ja kadehtien haukkuvat muita. Kukaan täällä ei ole haukkunut muita ammatteja tai ihmisiä toisin kuin sinä, kannattaisi miettiä miksi.

      • Haloo79

        Olen tehnyt lentotyötä 15 vuotta, nyt muuta koska koiranhommat alkoi kyllästyttää. Nyt te koirat voitte palvella minua kun lennän ykkösluokassa. Voi voi....hanki parempi panssari kun noin ottaa aivoon mun arvostelut pissis


      • RakastaLähimmäistäsi
        Haloo79 kirjoitti:

        Olen tehnyt lentotyötä 15 vuotta, nyt muuta koska koiranhommat alkoi kyllästyttää. Nyt te koirat voitte palvella minua kun lennän ykkösluokassa. Voi voi....hanki parempi panssari kun noin ottaa aivoon mun arvostelut pissis

        Sairaita ihmisiä täälläkin.. Tämäkin kommentoija jos olisi ollut joskus Finnairin koneessa edes matkustajana tietäisi, ettei Finskillä ole ykkösluokkaa. Mutta siitäkin huolimatta, minä "koira" olen aina nauttinut asiakaspalvelusta ja palvelen sinuakin joka näet aiheelliseksi haukkua muita kanssaihmisiä. Toivon että löydät itse ammatin josta voit nauttia ja muutenkin mukavan elämän, ettei tarvitse purkaa turhautumista muita haukkumalla.


    • Lentotäti79

      Mulla lukee CV:ssä kaikki opiskellut kielet, joka kielen kohdalla osaamistaso (hyvä, tyydyttävä jne.). Mulla CV toimii myös muissa hauissa, joissa painotettu myös kirjallista osaamista, joka joissain kun kielissä parempi kuin suullinen (kaikkia kueliä en ole aktiivisesti päässyt käyttämään).

    • Ryhmis

      Äh, milloin tulee ryhmis-kutsut... Ei jaksa odottaa.... Pitkä matka vielä edessä. (Voi toki loppua lyhyeenkin) :D

    • finskille

      Toivottovasti ensiviikolla tulisi kutsut ☺Jännittää kamalasti varsinkin kielitestit. Itse 25 v perheellinen ja aina haaveillut emon työstä.

      • Finskillehakeva

        Mikä ikäisiä lapsia teillä muilla muuten on? Mulla ei järjestelyjen kannalta ole ehkä se helpon tilanne, kun emme asu pk-seudulla ja meillä on kaksi lasta.. Mutta kun veri vetää taivaalle niin teen kyllä kaikkeni tämän eteen. Meillä on onneksi todella vahva tukiverkosto joten en epäile etteikö onnistuisi järjestelyt! Onko täällä muita jotka eivät ole pk-seudulta?


      • Munsiivet

        Hyvin onnistuu kokemukseni mukaan lentotyö myös perheelliseltä ei-pk-seutulaiselta, jos myös mies/muu tukiverkosto on täysillä mukana. Itsellä kaksi lasta, ja mulla oli kimppakämppä vantaalla kun viimeksi lensin. Se on aika ehdoton päivystysten ja eurooppapäivien aikana. Tosi paljon on tyyppejä lentämässä muualtakin kuin pk-seudulta, vaatii vaan tietty pikkasen enemmän =) Tsemppiä!


      • TaivaallaJo

        Kielitestiä ei kannata jännittää koska sellaista ei ole. Haastattelut osittain englanniksi. Kurssilla kaikki materiaali ja manuaalit, kuten myös kokeet ovat englanniksi.


      • LetMeFly
        Munsiivet kirjoitti:

        Hyvin onnistuu kokemukseni mukaan lentotyö myös perheelliseltä ei-pk-seutulaiselta, jos myös mies/muu tukiverkosto on täysillä mukana. Itsellä kaksi lasta, ja mulla oli kimppakämppä vantaalla kun viimeksi lensin. Se on aika ehdoton päivystysten ja eurooppapäivien aikana. Tosi paljon on tyyppejä lentämässä muualtakin kuin pk-seudulta, vaatii vaan tietty pikkasen enemmän =) Tsemppiä!

        Hei "Munsiivet" !
        Itsekään en ole pääkaupunkiseudulta joten olen pohtinut että jos onni potkaisisi ja valittaisiin koulutukseen ja saisi tuon pestin (vaikka olisikin vain tuo Finskin lupaama lyhyt pesti) niin osaatko sanoa, tai osaisiko joku muu jolla on kokemusta lentoemännän työstä, kuinka paljon lisäkustannuksia tulee kimppakämpästä, matkakustannuksista jne? Onko toiselta Suomen lentokentältä mahdollista matkustaa jump seatilla ilmaiseksi (tälle on ehkä joku termi, jota en tiedä?) Helsinkiin omaan vuoroon? :)
        Näitä on ehkä turha vielä miettiä kun ei ole mitään tietoa edes jatkosta, mutta kysynpä nyt kuitenkin! :) Itselläni ei siis ole mitään lentoalan koulutusta / työkokemusta.


      • Lentoemoo

        Toiselta kentältä ei ole mahdollista saada ilmaisia lippuja. Henkulökunnan liput ovat paljon normaalia halvempia kylläkin, mutta paikan saa vain, jos koneessa on tilaa. :)


      • LetMeFly
        Lentoemoo kirjoitti:

        Toiselta kentältä ei ole mahdollista saada ilmaisia lippuja. Henkulökunnan liput ovat paljon normaalia halvempia kylläkin, mutta paikan saa vain, jos koneessa on tilaa. :)

        Näin mä vähän ounastelinkin! Kiitos vastauksesta! :)


      • Emuuu

        Ja lippuetua joutuu odottamaan puoli vuotta. Eikä niitä kannata todellakaan käyttää työmatkoihin, koska kyytiin pääseminen on epävarmaa. Toisissa yhtiöissä tuntemia emoja työskentelee kyllä kauempaakin, mm. Turusta, Tampereelta ja Lahdesta. Osalla juurikin noita kimppa-/päivystyskämppiä. Finskillä sby c/i aika on ruhtinaallisempi, eli vähintään 2h, se kannattaa ottaa huomioon myös. Lapsellisia emoja myös paljon, ei siis ole este, mutta vaatii tosiaan enemmän järjestelyä.


      • Munsiivet

        Finnairilla oli ainakin siellä itse lentäessäni 1h se aika, jonka kuluessa tuli olla kentällä päivystäessä. Ei käsittääkseni ole muuttunut kahteen tuntiin, koska tiedän esim. Tampereelta ihmisiä, jotka tänäkin päivänä ajavat Linnatuuleen tai Riihimäelle päivystämään =) Kustannuksia kertyy siis enemmän kuin pk-seudulla asuvalla juurikin tuon päivystyskämppätarpeen takia ja tottakai matkakulujen takia, mut matkakuluja saa tietty jonkin verran verotuksessa vähentää. Verotuskäytäntö on tosin vissiin muuttunut jonkin verran tällä välin, kun en ole ollut taivaalla. Itse en pitänyt ongelmana niinkään kustannuksia, vaan sitä, että jos oli esim. monta päivää edstakaisia euroopan lentoja ja sit vaikka yksi vapaapäivä ja taas vaikka jotain pientä "sälää", niin paljon tuli päivystyskämpässä oltua, mikä on aina pois perheeltä. Onneksi oma perheeni suhtautui siihen aina myönteisesti =) Jos oliskin voinut lentää pelkkiä kaukoja, olis se ollut ihanne kauempaa tulevalle!


    • Minky84

      Mihin mahtoi mun terveyskysely viesti hävitä? Tuli vain viesti että kohta saat ssl suojatun sähköpostiviestin, mutta eipä ole tullut :( ja se linkki umpeutuu jo huomenna...

      • Beebi

        Katso roskaposti!


    • ErinomainenTerveydentila

      Tuo on niin väsynyt ohje, ei noin kädettömiä enää olekaan. Ei löydy linkki roskapostista. Ei löytynyt minultakaan. Olen täytellyt kykytestiä ja ollut haussa mukana puolittaisella mielenkiinnolla, mutta nyt kiinnitti huomiota se, että eipä taida pitääkään paikkaansa Finnairin lupailu tulevasta terveyskyselystä.

      Jo keskiviikkona ilmoitettiin s-postilla, että "Saat pian SSL-suojatun terveydentilaasi liittyvän kyselyn (MED001) täytettäväksi erillisellä sähköpostiviestillä" ja mitään linkkiä ole saanut.

      Finnairilla näyttää olevan varaa pelleillä hakijoiden kanssa.

      • Finskillehakeva

        Mun mielestä aika kaukaa haettua että ne tahallisesti olis jättänyt sen lähettämättä, mitä se hyödyttäisi ketään? Eiköhän siihen ole joku ihan looginen selitys, soita heti huomenna aamusta sinne ja tiedustele asiaa :)!


      • helppookuheinänteko

        Ennenkuin käyt kiukuttelemaan, niin lähetä tuonne sähköpostia. Sitä oma-aloitteellisuutta tarvitaan myös!

        [email protected]


    • visitor774

      Kannattaiskohan laittaa vaikka spostia sinne?

    • Finskillehakeva

      Hei kiitos tuolla ylempänä vastanneille, kiva kuulla että perheellisiin, ei PK-seutulaisiin suhtaudutaan myönteisesti eikä se ole ongelma.
      Voisiko joku jolla kokemusta kertoa vähän millaisia voivat olla työviikot? Tottakai vaihtelevat paljon, mutta ihan niin että saisi jonkunlaisen kuvan?

      • Munsiivet

        Ne voi olla ihan mitä vaan: esim. kaukolento ma-ke tai vaikka pe-su (tai miten vaan kun päivittäin lähtee monta kaukoa), siihen muutama vapaa päälle. Sitten seuraavaksi esim. eurooppaa edestakaisin tai toinen kauko perään. Eurooppaa edestakaisin voi hyvin olla muistaakseni neljänä tai viitenä päivänä ja siihen sitten vapaat (jos 5 pvää töitä, muistaakseni minimi 2 vapaata, 4 työpäivästä saattaa olla vain yksi vapaa välissä, paitsi ennen kaukolentoa vapaa oli muistaakseni pidempi). Hyvällä lykyllä vapaita saattaa olla enemmän, ei mee ihan tarkalleen noin. Työajatkin vaihtelevat, jonain päivänä saattaa olla vaikka aamu/iltapariisi eikä muuta, toisena päivänä euroopan lennon perään esim. lähtö kotimaan yöpyvälle (esim. rovis) tai joku edestakainen kotimaan lento. Eli vaikea sanoa, koska vaihtelu on niin suurta ja paljon lienee muuttunut myös, eli älkää ottako tätä lukujärjestyksenä =) Mut vaihtelu on just työn suola, jos pitää vaihtelusta =) Se on vähän kuin joulukalenteria avaisi, kun listat kuukausittain ilmestyvät =)


    • perheellinen

      Luin uutisista että Finski on lisäämässä lentokalustoa myös Euroopan kohteisiin, eli hoitavat itse kasvavaa jatkolentoyhteyttä Aasiasta tuleville. Mielenkiintoista olisi tietää koulutetaanko nyt rekrytyt emot vain näihin suuriin laajarunkokoneisiin vai myös pienempiin.. Tai voiko Finskin kokoisessa yhtiössä itse toivoa lentääkö enemmän kaukoa vai turnaroundia? Itsekin olen perheellinen joten näitä miettii eri tavalla kuin sinkkuna lennellessä.

      • Hgfhgdjklk

        Kaikki lentää kaikkea, tuossa ylhäälläoli hyvin esitetty mahdollisuuksia. Uudet eivät automaattisesti lennä vain uusia koneita, päinvastoin, heidät koulutetaan ensin jo olemassa oleviin, mutta myöhemmin myös uusiin. Ei mene myöskään niin, että vanhat saavat valita parhaat päältä, vaan kaikki todellakin lentävät kaikkia. Jotain ryhmiä on olemassa esim pienten lasten vanhemmille, jotka haluavat vähemmän yöpyviä.


    • Odottavanaikaonpitkä

      Hei,

      Onkohan kenellekään vielä tullut kutsua haastatteluun tai hylkyviestiä medikaalilomakkeen jälkeen? Huomasin äsken kirjautuessani hakemukseeni että sen sijaan että siellä lukisi "haku päättynyt" niinkuin tähän saakka on lukenut luki nyt "muokkaa hakemusta". En uskaltanut sen enempää sörkkiä mutta jotain ilmeisesti tapahtunut tai on tapahtumassa? On tämä odottavan aika vain niin pitkä...

      • Odottaaa

        Ei ole ainakaan tänne tullut! Mulla luki sama kun kävin, mutta mielestäni luki myös aiemmin. Siis tuossa ennen Med-kyselyn tuloa. Odottavan aika on todellakin pitkä ja piinaava.


      • Odottavanaikaonpitkä

        Itsellä on tähän asti lukenut vain tuo "haku päättynyt", vielä eilen luki niin ja nyt "muokkaa hakemusta". Ei sillä että oisi mitään merkitystä mutta oiskohan joku nyt sitten edes katsellut hakemusta, tiedä häntä. Nyt saa taas jännitellä, huh mikä prosessi :) Oisipa kyllä niin kiva päästä edes haastatteluun, mutta jo nyt taputtelen itseäni olalle että näinkin pitkälle päässyt. Alalla olen ollut jo vuosia mutta haave päästä isolle äffälle lentelemään on minulla ollut jo pitkään. Viime haussa en pystynyt vielä perhetilanteen takia hakemaan, mutta nyt oisi mahdollisuus muutokseen ja se oisi enemmän kuin oikein tervetullutta :) Tsemiä kaikille, toivottavasti nähdään haastattelujen merkeissä!


    • Emonen

      Mä kävin katsomassa nyt ekaa kertaa hakemusta ja kyllä mä voisin sitä muokata.

    • P0ikanen

      Vaikuttaa, että tässä ketjussa ja hakijoissa on vain teitä kauniimman sukupuolen edustajia. Ja nyt kun tuota mietin, niin olenpa tainnut vain kerran olla lennolla, jolla Finskin henkilökunnasta tuollainen puolikas oli miehiä. No, niin tai näin, minä itse tulen varmasti haussa valituksi!

      Olisi mielenkiintoista kuulla miesten (naimattomien - tekevätkö perheelliset miehet tätä työtä?) fiiliksiä hausta ja itse työstä.

      • Stuertti08

        Miehillä on kyllä paremmat mahdollisuudet tulla valituiksi koska miehiäkin tarvitaan sakkiin sekavaan....


      • Neverstuert

        No tulihan se kurssi käytyä 08, vaan eipä tässä olla lennetty kuin matkustajana :)


    • Emonen

      Mulla on kyllä kymmeniä stuerttiystäviä. Osa sinkkuja, osa ei, mutta hyvin sopeutuvat sakkiin.

    • Skyfly111

      Moikka! Ei oi vissiin vielä tullut kenellekkään vastauksia suuntaan taikka toiseen? Pitää varmaanki vielä ainakin loppiaisen yli jännittää

      • Toivotaantoivotaan

        Hiljaista on....:


    • Odotellaan

      Veikkaan että vasta ensi viikolla kuuluu jatkoon päässeille. Odottavan aika on pitkä

      • Skyfly11

        Eikö viikolla kolme ollut sitten jo ryhmähaastattelu?


    • Yyseekoo

      On se hieman hassua että vielä ei ole mitään kuulunut kun haastattelut alkavat alle 2vkon päästä. Voi tietyillä aloilla jäädä hyvin hankalaksi järjestää aika haastattelulle. Toivottavasti pian kuulisi jotakin että voisi hieman suunnitella tulevaisuuttaan paremmin :)

    • Yyseekoo

      Niin joo totta, loppiainen ja siihen pian päälle vkl, meniskö tosiaan vasta ens vkolle. Stressaava hakuaika kun niin paljon pyhiä odotusten välissä :D

    • emilyh

      Toivottavasti ilmoittelevat jo torstaina/perjantaina ettei ihan ensi viikkoon menisi!

      • Sunshine999

        Mulle tuli lisäselvityspyynto MEdiin äsken....


      • Pirretär

        Oi tuliko, ei tänne vaan tullut mitään. Tarkoittaakohan nyt omalla kohdalla että MEDissä ei ollut mitään selvitettävää tai että on tippunut pelistä pois? Tuleekohan siis lisäselvityspyyntö vain sellaisille joilla on jotakin "epämääräistä" MEDissä, vai oliko tuo nyt se "pyydetään kahdelta vuodelta selvitykset" lisäselvitys, eli jatkoon pääseville lähtevät pyynnöt kerätä tiedot kahdelta vuodelta?


      • Jdlsbks

        Jätitkö joitain osioita täyttämättä? Kaikille ei välttämättä tule tätä jos asiat on selvät


      • sunshine999

        Täytin kaikki osiot. juurikin noin et kaikille ei välttämättä tätä tule jos kaikki selvää...


      • Hslsbdl

        Sori jos kysyn mut eli Eli onko sulla joku sellainen sairaus joka saattaisi olla esteenä tälle työlle


      • Vierass

        Mulle tuli viimeksi lisäselvityspyyntö sairauslomista. Silti en päässyt pidemmälle, eli haastatteluihin.


    • Pirretär

      Odottavatkohan nyt näitä lisäselvityksiä ennen kuin etenevät valitsemaan ryhmähaastatteluun porukan? Varmaan näin. Eli menee varmaan ainakin ihan loppuvkoon tai peräti ensi vkoon. Hitsin pyhät ;D

      • Sunshine999

        Ei ole sairautta, urheiluvamma ollut, josta pyytävät lisäselvitystä.


      • Jonna803

        En edennyt niin pitkälle, että olisin saanut terveyskyselyn. Kysyttiinkö siinä siis aivan kaikki sairaudet syntymästä saakka vai ainoastaan viimeisen kahden vuoden ajalta.


    • Pirretär

      Niin ja saako kysyä oliko lisäselvityksen toimittamiseksi deadlinea?

      • Adcb

        Minultakin pyydettiin lisäselvityksiä. 13.1 mennessä pitää olla toimitettu.


    • dibbadai

      Koko elämän ajalta kysyttiin tiettyjä sairauksia. Kysyttiin muistaakseni jotenkin, että onko sinulla nyt tai onko koskaan ollut. Itse olen aika varma, että putoan tässä vaiheessa lapsena olleen sairauden vuoksi. Harmittaa ihan hemmetisti, koska se ei ole vaikuttanut elämääni enää kahteenkymmeneen vuoteen. Elättelen ihan pientä toivonkipinää, mutta parempi varmaan, että ei liikaa toivo. Täytyy keksiä uusia unelmia.

      Veikkaisin, että ennen viikonloppua tulee jatkoa, koska tosiaan pian alkavat jo ne ryhmähaastattelutkin.

      • Jonna803

        Eihän noita kaikkia voi mitenkään muistaa. Jos kyse ei ole ollut mistään kovin vakavasta/ tehtävän kannalta oleellisesta eikä ole vaivannut 20 vuoteen niin ihmettelen jos vaikuttaa.


    • uteliass123

      Tuliko lisäselvityspyyntö Mediin sähköpostilla? :)

    • odottavanaikaonpitkä

      En tiedä onko hyvä vai huono merkki ettei lisäselvityspyyntöä ole tullut vaikka jouduinkin pariin kohtaan vastaamaan "kyllä".... jännittävää.

      • Medmed

        Viime haussa pääsin läpi terveyskyselystä eikä silloinkaan tullut mitään lisäselvitys juttuja. Toivotaan parasta :)


      • Lentoon16
        Medmed kirjoitti:

        Viime haussa pääsin läpi terveyskyselystä eikä silloinkaan tullut mitään lisäselvitys juttuja. Toivotaan parasta :)

        Tiedätkö paljonko viimeksi pääsi arviolta ryhmähaastatteluihin? :) paljonkohan nyt karsitaan terveyskyselyn tehneistä (toki ne jotka eivät sovellu työn kannalta) mutta paljonkohan karsitaan niistä jotka sopivat


      • Medmed

        Jos nyt oikein muistan olisikohan ryhmiksiin päässyt n. 400 :) en siis itse päässyt viime haussa haastiksiin ollenkaan.


      • Lentoon16

        okei, toivotaan että nyt tärppää:) ainakin nyt voisi olla sitten vielä vähän paremmat mahikset kuin viimeksi, jos nyt on 900 joista porukkaa vielä saattaa karsiutua terveyskyselyn jälkeen


    • jännää00

      Te jotka saitte lisäselvityspyynnön, milloin saitte tuon meilin? Ihmettelen ettei multakaan ole kysytty mitään vaikka kerroin allergioista..

    • Finskillehakeva

      Mullekaan ei tullut mitään lisäselvityspyyntöjä, mutta mulla ei kyllä olekaan mitään mikä olisi esteenä, ainoa kohta johon jouduin vastaamaan jotain oli että mulla on lasit. Saikkupäiviäkin 0 ja viimeksi läpäisty MED1, joten aika luottavaisin mielin olen :)!

    • Radiemo

      Miten muuten luulette; vaikuttaako lievä raskausdiabetes joka ei vaatinut minkäänlaista hoitoa raskauden aikana? Silloin vain paastoarvo oli yli ja sekin vain viitearvossa mutta ei koskaan noussut yli kotimittailussa, ja raskausajan viitearvothan on pienemmät kuin normaalin aikuisen (olisi siis ilman raskautta olleet ihanteelliset arvot). Mietityttää kovin...

      • Finskillehakeva

        No ei kyllä uskoisi että olisi vaikutusta! Toivotaan ettei :)!


    • may1

      Mulle tuli lisäselvityspyyntö koskien viiden vuoden takaista sairausjaksoa. Tältä ajalta pitää toimittaa kaikki potilasasiakirjat 13.1 mennessä.
      Pitää kuulemma täyttää potilasasiatoimistossa joku lappu ja saada vielä ylilääkäriltä lupa näiden tietojen luovuttamista varten. Olen töissä to ja pe, enkä pääse t-a:lle sitä lappua täyttämään kun vasta ensi viikolla. Sitten pitäisi vielä postittaa (?) nämä paperit Finskille. Ei kyl taida ehtiä millään!

      • Utelee

        No tiukille kyllä vetää! Varmaan kannattaa udella jos ne voisi faxata tms.

        Saako udella yhtään minkä tyyppinen sairaus/vamma sulla oli?


      • may1

        Niin pitää kysyä. Psyk. sairaudesta kysymys, ei mistään sairaalahoitoa tai muutenkaan paljon hoitoa vaatineesta, mutta ymmärrän hyvin että haluavat lisäselvityksen ja miettivät tarkkaan onko minusta töihin ilmailualalle :)


    • enjaksaodottaa

      Vähän ohi aiheen, mutta onko täältä joku hakenut Finnairille service guide/agent/porttivirkailijan hommiin? Onko kutsuja haastatteluihin tullut? Kentältä paljon kokemusta ennestään ja hain sinne, mutta kyllä veri vetää lentämään mielummin :)

      • Finnn

        Eilen 5.1. tuli service agent haastatteluun kutsu s-postitse. Haastattelut pidetään ensi viikolla.


    • lentotäti79

      Mullekaan ei ole lisäselvityspyyntöä tullut, vaikka moneen kohtaan tuli "negatiivinen vastaus. Joka ikiseen kyllä tein pitkät lisäselvitykset. Mitään psyykkisiä ei ole ja yhtä sairautta lukuunottamatta kauan aikaa sitten tapahtuneita eikä nykyään vaikutusta. Yksi selkeä perussairaus on, joka voi torpata pääsyn. On tosin hyvin lievä eikä ole vaikuttanut lentäessä (olen matkustellut paljon) millään tavalla eikä tämän sairauden muuten altistavissa tilanteissa mitenkään (eikä säännöllistä lääkitystä). Olen kuitenkin ajatellut asian niin, että jos on vaihtoehtona minä ja täysin terve hakija, niin täysin terve valitaan.

    • Finskiltäkerrottu

      Muista en osaa tarkalleen sanoa mutta jos joskus on saanut epilepsiökohtauksen niin vastaus on heti ei. Vaikka olisikin ollut vuosia oireettomana :/

      • Boipoba

        "Jos matkustamomiehistön jäsenen esitiedoista ilmenee tai hänellä todetaan kliinisesti epilepsia, joka ei ole uusiutunut viidennen ikävuoden jälkeen eikä yli kymmeneen vuoteen ilman lääkitystä on hänelle tehtävä lisätutkimuksia ennen kuin hyväksymistä voidaan harkita"

        Noin lukee siis tuossa Trafin jutussa. Elättelen siis täällä hieman toivoa, mutta aika varmasti mut on jo skipattu kun ei ole lisäselvityspyyntöä tullut. Kirjoittelin siis tuolla ylempänä lapsuusajan lievästä epilepsiastani.


      • Terrrve

        Finnair on yhtiöistä tarkin terveysasioissa, mutta jos sinne et pääse, ei ole poissuljettu, ettet pääsisi muihin yhtiöihin. Työkaverini oli myös sairastanut lapsuudessa epilepsian ja lisätutkimusten jälkeen otettiin toiseen yhtiöön. Tutkimukset tehdään yksityisellä ja ovat todella kalliita. Meillä ne onneksi maksettiin takaisin kaikki. Finnairista en tiedä.


      • Exepiletikko

        Tulin tänne vielä kertomaan, jos vaikka joku tätä joskus pohtii ja lukee vanhaa viestiketjua, että läpäisin MED001-vaiheen ilman lisäselvityksiä, vaikka lapsen ollut lievä epilepsia.


    • lentotäti

      Ei ole epilepsia. Astma, joka oireillut vain rasituksessa eikä nykyään siinäkään (lenkkeilen ilman lääkkeitä). Pöly yms. ei vaikuta (vaikka niille altistun koko ajan). Flunssan aikaan joudun ottamaan astmalääkettä, mutta muutoin en.

    • TaivaallaJo
      • may1

        Kiitos tästä!


    • Huihaijee

      Hain myös kentälle töihin ja eilen tuli kutsu haastatteluun :) minäkin vastasin muutamaan kysymykseen "kyllä", mulle esim tehty välilevyn korjausleikkaus. Lisäselvityksiä ei ole pyydetty, joten oletan mun olevan done tämän haun tiimoilta. Ei haittaa, mulla on koulutus muulle alalle mutta kentällä tykkäisin tehdä osa-aikaista. Ja astma valitettavasti on lentotyön poissulkeva sairaus :(

      • Terrrve

        Viimeksi pari kaveria sai hylkyviestin vain pari tuntia ennen yksilöhaastattelun alkua. Toisella juurikin pitkän välilevyn oireilun sairaspoissaolon takia (ei ymmärtääkseni leikattu, mutta joka ei vuoteen edes enää vaivannut). En tiedä oliko sitten eri aikataulu, mutta kaikki joutuu toimittamaan vielä potilaspaperinsa ja jopa ylipainon takia voi vielä tippua. Trafin terveysvaatimukset ei tarkoita, että Finnair kelpuuttaa kaikki mitä siellä ei lue, nämä olivat molemmat toisessa yhtiössä lentäviä.


    • kymysys

      Nyt vähän harmittaa kun en hakenut kentälle töihin. Olen nyt töissä ihan eri allalla, jolle myös koulutus. Mikäköhän on sellainen koulutus, jolla pääsisi kentälle töihin?

    • lentotäti79

      No itse asiassa tuolla Trafin säännöksissä lukee, että jos on astma, niin täytyy läpäistä hengityselinten testi ennen kuin voidaan harkita työntekijäksi. Ei siis poissuljettua kokonaan, mutta toki jos en testiin pääse, niin en voi todistaa astman olevan "oireeton". Realistina tässä mennään, mutta yrittänyttä ei laiteta :).

    • nytalkaaodotus
    • entinen_emo

      Hakiko kukaan lennonjohtotehtäviin trafille, sehän oli nyt samaan aikaan? Palkka on huikea mutta tietty vielä vaikeampi päästä sisään. Mulle käy myös maatyö jos palkka on kohdallaan ;)

      • minäkans

        Taasko ne hakee? Tsemppiä siihenkin koitokseen :)) Hain sinne itse vuosi sitten ihan ex temp, kun tuntuu että menee vähän ohi just mun ilmailualani. Pääsin finavialle tekemään ne testit, mutten enää siitä eteen päin - en vain ole tarpeeksi matemaattinen, ja tätä ominaisuutta siinä varmasti tarvitaan. Numeerista päättelykykyä.


    • lentotäti79

      Minä hain :). En usko, että mitään toivoa päästä. Hakijoita taitaa sinne olla prosentuaalisesti sisäänpääsijoiden nähden niin, että taitaa olla yksi vaikeimmista opinnoista päästä sisään. Pääsykokeet sinne ovat ilmeisen huiman vaativat.

      • Vierass

        Just tuli minullekin lisäselvityspyyntö medin kyselyyn liittyen.


    • jännää00

      Veikkaan et huomenna alkaa tippumaan kutsuja haastatteluun. Ei voi kestää enää kauaa kun aika loppuu muuten kesken.

    • Nuoriemoko

      Melkeinpä pakko heidän on lähetellä tällä viikolla kutsuja. Ne medikaali lisäselvitykset ei ole esteenä haastatteluun pääsyyn. On tää odotus niin raastavaa ! Montakohan ottavat ryhmähaastatteluihin... jos nyt 900 jäljellä.

      • Lentoemo2015

        Edellisessä haussa noin 900 sai tehtävät (psykologinen ja kielitestin) josta sitten noin 450 pääsi ryhmähaastatteluihin. Yksilöhaastatteluihin pääsi noin 300 joista reilu 130 pääsi kurssille.


      • muistankonytoikein

        Eikö kurssille pääsevien määrä ollut tässä rekryssä noin 300? Vai muistanko ihan väärin... Voikohan siis olla että he karsivat jopa puolet pois ennen ryhmähaastatteluita...


      • InnoissaniOlenMinäkin
        muistankonytoikein kirjoitti:

        Eikö kurssille pääsevien määrä ollut tässä rekryssä noin 300? Vai muistanko ihan väärin... Voikohan siis olla että he karsivat jopa puolet pois ennen ryhmähaastatteluita...

        Jos nyt vielä on 900 hakijaa listassa ja rekrytään lopulta 300, niin varmaan tässä vaiheessa karsitaan ainakin parisataa pois. Haastattelut on joka tapauksessa aika iso prosessi tällaiselle hakijamäärälle.. Isoin karsinta näyttää tapahtuneen joka tapauksessa jo heti ekassa vaiheessa jos nuo aikaisemmat tiedot 2600 hakijasta ja 900 med001 -vaiheeseen päässeestä pitää paikkansa. Joten tähän asti päässeet voi jo onnitella itseään!


    • Noruega1

      Toivoisin asiallisia ja rehellisiä vastauksia.

      -Tietääkö kukaan onko Norwegian kesäemo Helsinki base- haulla ja finski haulla jotain tekemistä toistensa kanssa? Onko samaa rekry-porukkaa taustalla?Vaikuttaako edeltävä fisnki haastattelu Norwegian hakuprosessiin . (en pyytele anteeksi mikäli tyhmä kysymys, kysinpä nyt vain varalta, tiedetään että eri yhtiö, kyselen ns.taustatoimija verkoista).

      -Toinen kysymys millaista on tehdä kesätyönä emo- työtä perheellisenä henkilönä?

      (kokemusta on lapsettomana mutta nyt on yksi lapsi, turvaverkot kunnossa, en asu tällä hetkellä pk-seudulla)

      Kiitos!

      • jostaisejäikiinni

        Itse olen hakenut molempiin, Norwegianille ja Finskille, enkä usko että on mitään tekemistä toistensa kanssa. Kysymykset testeissä olivat lähes sama ja "kyselyohjelma" täsmälleen samanlainen, mutta Norwegianin mailit tuli Norjasta asti. En päässyt Norwegianilla edes testeistä pidemmälle, kun taas Finskillä pääsin, mistä lie sitten kiikastanut :)


      • Jrrrrr

        Ei ole yhteydessä toisiinsa :) norski rekryää Osm Aviationin kautta. Nuo palikkatestit lienee käytössä monella firmalla. Kannattaa siis ehdottomasti pistää myös norjalaiselle hakemusta - haussa painoitettiim ettei kesälle olisi muita suunnitelmia,jotta pystyy työskentelemään kokoaikaisesti ja olemaan stand bynä.


    • huihaijee

      no joo, oli tullut nyt sitten minullekin lisäselvityspyyntö mediin liittyen. joku siis loppiaisenakin paiskii hommia rekryn suhteen :)

      • Vierass

        Joo sama juttu. Viimeksi oli sama juttu ja kun tein selvityksiä, niin sitte tulikin viesti "ei kiitos". Vaikka en oll ehtinyt lähettämään mitään.
        Saakohan selvitykset skannata ja laittaa siihen meiliin. Muuten tulee aika kiirus


    • kymysys

      Joko Norweigianin haku meni?

      • Vierass

        Näytti olevan haku vielä auki


      • Heijei
        Vierass kirjoitti:

        Näytti olevan haku vielä auki

        Mistä löysitte sen norwegianin haun kun itse en löytänyt?


      • finskillekö

    • Nottali

      Vastasko muutkin englanniks siihen terveyskyselyyn? Mä ainaki :D oliko sillä nyt ees mitään väliä?

      • Finskillehakeva

        Ei tainnut olla muuta vaihtoehtoa :)


      • Nottali
        Finskillehakeva kirjoitti:

        Ei tainnut olla muuta vaihtoehtoa :)

        No joo mutta misään ei lukenut että millä kielellä siihen pitää vastata. Oletan kuitenkin että se joka ne köy läpi osaa suomea...


      • 90prosentinvarma

        Mä oon aika varma että siinä luki että saa valita englannin, ruotsin ja suomen välillä. Se luki siinä alussa enennku siirryttiin kyselyyn :)


      • Finskillehakeva
        Nottali kirjoitti:

        No joo mutta misään ei lukenut että millä kielellä siihen pitää vastata. Oletan kuitenkin että se joka ne köy läpi osaa suomea...

        Niin totta, siis jos laittoi siihen tarkennuksia! Mutta kyselyä ei kyllä ollut muulla kuin englanninkielellä, tohon edelliseen kommenttiin viitaten :)!


    • Malttamatonx1000

      Voisiko jo kuulua jotain???

    • Lentotäti79

      Alkuohjeistuksessa luki, että voi vastats suomeksi. Pääasia oikeat tiedot. Vastasin englanniksi.

      • Finskillehakeva

        Joo siihen ensimmäiseen sai valita kielen, mutta medikaaliin ei voinut valita. Sais kyllä kuulua jo jotain vastauksia! Karsiutuukohan tässä vaiheessa minkä verran porukkaa..?


    • Kfkfkfkdodofkgk

      1,5vkoa haastatteluiden alkuun eikä kukaan ole kuullut mitään? Mitenhän jengi kerkee järkätä vapaata haastatelupäiville...

      • ulkomaillaasuva

        vapaata töistä ja lennot suomeen.. o-ou.


      • InnoissaniOlenMinäkin

        Joo aika vaikeaksi varmasti menee monella. Tai sit haastispäivi on runsaasti mistä valita. Satojen haastatteleminen vie joka tapauksessa aikaa joten ei varmaan ihan yhtä tai kahta päivää vain tarjota. Mutta sais tosiaan nyt tulla tietoa!


    • lentotäti79

      Kyllä medikaalin ohjeistuksessa sanottiin, että saa vastata suomeksi, jotta taudinkuvaus tms. tulee varmasti oikein. Kysymysten kieltä ei tainnut voida vaihtaa.

      • Finskillehakeva

        Juu, niin mä kirjoitinkin tuonne ylös, että niitä ei voinut valita :).


      • lentotäti79

        Niinpä teitkin :). Hassusti näkyy kommentit (tai ei näy) välillä puhelimella. Anyway, jännät päivät käsillä.


    • mitäsitten1

      Minkäköhänlaisia noi haastattelut on? Sekä ryhmä- että yksilöhaastattelut? Miten kauan kestää, miten monta ihmistä haastattelee jne?

    • SaikohanErkkikäänSelvää

      Onko kellekkään tullut hyväksytty-meiliä medistä? muistan lukeneeni aiemman haun keskustelusta, että ensin tuli hyväksytty medi -viesti ja sitten vasta joillekin heille kutsu ryhmiksiin..tosin nyt on niin vähän aikaa, että luulisi heidän yhdistävän ne kaksi asiaa. (Hyväksytty medi-viesti&ryhmiskutsu)

      • Finskillehakeva

        Edellisessä haussa se medi-kysely tuli testin kanssa muistaakseni samaan aikaan, ja karsintaa oli tapahtunut jo sen suhteen ketkä saivat tehdä sen testin. Osalle tuli mun mielestä tyyliin kutsu ensin haastikseen ja vasta sen jälkeen sitten se että pääsikö medistä läpi.
        Nyt luulen että ne jotka saavat hyväksytyn viestin medistä, saavat samassa suoraan linkit mistä pääsee valitsemaan ryhmähaastatteluun aikoja.

        Olettko muuten miettineet että onko väliä että mihin kohtaan sen haastiksen varaa? Onko fiksumpaa ottaa alkupään vai loppupään aikoja? Tiettyhän sitä ajattelee että lopussa jää paremmin haastattelijoiden mieleen?
        Luulisi tosin että siellä päässä on sen verta ammattitaitoista porukkaa että tuollaisella ei olisi väliä :)


      • SaikohanErkkikäänSelvää

        Okei, kiitos tiedosta:) en usko, että sillä on merkitystä. Ennemmin varmaankin sillä, miten hyvin tulee juttuun muiden ryhmän jäsenten kanssa :) itselle ainakin ihan sama milloin se on, kunhan vain mahtuisi ryhmään, jonka aika on muuna ajankohtana kuin miten on töitä...niin ja tietty ensin olisi kiva saada se kutsu haastatteluun:D


    • emilyh

      Eikä vieläkään ole kuulunut mitään!

    • Pirretär

      Niinpä, meneeköhän tosiaankin ensi viikolle? Kumman tiukoille jättävät. Oliko viimeksikin näin?

      • Finskillehakeva

        Mä luulen että tietoa saattaa tulla myös muulloin kuin arkena 8-16, eli ihan hyvin saattaa tulla esim huomenna, jos kerta loppiaisenakin joku paiski siellä hommia! Ja viime haussakin sieltä tuli viestejä joskus kuudelta iltaisin. Kovasti varmaan siis paiskivat hommia (tai toivotaan näin!)


    • kylläkestää

      Kyllä todella ihmettelen jos menee ensi viikolle...

    • Apuaaaaaaaaa

      Miten niitä aikoja oli viimeksi? Huolestuttaa kun olen kyseisenä viikkona vain yhden arkipäivän vaan Suomessa ja en pysty vaihtamaan työvuoroja

    • minäkans

      Ei anna kyllä kovinkaan ruusuista kuvaa, vai onkohan siellä (rekryssä) nyt sattunut joku isomman sortin hässäkkä? Kaunista kyllä olisi, jos voisivat laittaa ihan vain hätäisenkin infon, tyyliin "hyvä hakija, menee vielä hetki jne.." Odotettu nyt niin kauan! Samaan aikaan toki on päällä mm. maapalvelun ja pilottien haku, että taitaa vaan olla paljon jobia :)
      Mutta kuten aiemmin jo sanottu; porukka kun ei välttiksenä pääse paikalle heti tänään jos ja kun jotain tulle!

      • Finnair2015

        Viime kerralla aikoja oli aamusta iltaan, monena päivänä. Esim ryhmähaastatteluissa oli 6 hakijaa aina yhdessä ryhmässä ja ryhmiä oli 3-4 per kellonaika. Älkää siis olko huolissanne. Kyllä kaikille löytyy sopiva aika :)


      • Apuaaaaaaaa

        Kiitos, mutta oliko ryhmiä siis joka päivälle Ma-Pe? Kun ei tässä tapauksessa auta pelkkä kellonaika. Olen lentämässä 5pv putkeen, jonka jälkeen yks vp osuis Perjantaille :-/


      • Finnair2015

        Oli ainakin viimeksi ma-pe


    • turvaemo

      Täällä 24v turvallisuusalan ammattilainen toivoo ja oottelee kovasti haastattelukutsua.. Pitkiä on päivät, varsinkin kun migreeni todettu ja jostain olen lukenut että saattaa jopa estää töihin pääsyn. :( Tsemppiä kaikille!

      • Migreeniä

        Migreeni on valitettavasti kyllä este :/
        Itse tipuin viime kerralla juuri sen takia pois. Nyt en edes hakenut koska migreeni edelleen vaivaa aina välillä.


    • entinen_emo

      Juu migreeni on valitettavasti lentotyön poissulkeva sairaus. Kaikki, mitkä voi aiheuttaa työkyvyttömyyttä, karsii. Turvallisuusmääräyksistä johtuen kun lennolla on oltava tietty määrä evakuointikykyistä henkilökuntaa, kesken lennon ei voi sairastua. Tämän vuoksi haetaan erittäin terveitä henkilöitä. Siksi itsekin pohdin pääsenkö jatkoon lapsuuden allergioiden vuoksi vaikka muissa yhtiöissä olenkin lentänyt.

    • turvaemo

      Migreeniä; Mistä tiesit että pudotus johtui migreenistä? Sanoivatko siellä lääkärintarkastuksessa vai tuliko hylsy jo tuosta terveyskyselystä.. Itsellä vain nuoruudessa ollut aurattomia kohtauksia jonkun verran, mutta diagnosoitu mikä diagnosoitu. :(

      • Migreeniä

        Vasta itse lääkärintarkastuksessa sain lähtöpassit :/
        Lääkäri sanoi, että eivät voi ottaa riskiä kohdallani jos saan kohtauksen lennolla.


      • turvaemo

        Vähän tympeä etteivät suoraan pysäytä tietä jo tässä vaiheessa jos kumminkin tulee olemaan esteenä itse työlle.. Ei siis sovi innostua liikaa vaikka haastattelukutsu sattuisi tulemaankin! Mutta kiitokset vastauksista! :)


      • Migreeniä

        Kyllä silloin olin hyvin pettynyt!
        Samaan aikaan oli toisella lääkärillä hakija, joka putosi myös pois vasta tarkastuksessa. Syytä en tiedä.


    • Odottavaa

      Tulispa nyt jotain tietoa ennen viikonloppua :(

    • Hell00

      Jep nyt vois kyllä jo kuulua jotain.. Menee aika tiukille :/

    • Pirretär

      Eipä tänäänkään mitään kuulunut. Rekryt yleensä tekee kyllä office hourseja käsittääkseni mutta ehkä ja toivottavasti tässä tapauksessa tekisivät myös vkl töitä. Kuten yllä mainittuna niin pyhät ehkä vähän seikottivat suunnitelmia..? No eipä tarvitse kauaa jännittää haastattelua jos kutsu tulee, loppuhan etenee sitten vauhdilla jos tähän vertaa :D

    • MakuPois

      Ei uutta täälläkään terveyskyselyn jälkeen. Vaikuttaa tosiaan, ettei siellä ole oikein tatsia tällaisen projektin hallintaan. Itse sain erikseen pyytää linkkiä terveyskyselyyn kun aikaraja oli jo tulossa vastaan. No, linkin mukana tuo aikarajakin sitten joustavasti (=pakon edessä, monia muita samanlaisia?) siirtyi 30 h eteenpäin.

      Nyt haastatteluihin lopulta kutsuttavat saavat järjestää vapaansa ja kulkemisensa aivan viime tingassa yms.

      Eikö Finnairin pitäisi ennen kaikkea hakea tästä rekrystä vastuussa olevien klovnien tilalle sellaiset, jotka osaavat?

    • Uskomatontatouhua

      Ihme kitinää teillä kaikilla. Eiköhän se kyllä niin mene et jos duunia haluaa ni sitä mennään työnantajan aikataulujen mukaan, eikä hakijan.
      Tottukaa hyvät hakijat siihen, että ilmailussa tapahtuu muutoksia koko ajan. Mikään ei ole kiveen hakattu!
      Lyön pääni pantiksi, että te kaikki kitisijät ette pitkälle pääse. Kukaan teistä ei uskalla omaa milipidettään sanoa haastattelijoiden edessä, täällä on helppo kitistä.

      • Kiti-kiti

        Sori nyt vaan, mut luulis sunkin ymmärtävän et ne varmasti haluaa myös sellaisia, jotka haluavat järjestää tällaiset asiat nykyiselle työnantajalleen reilusti. Itse varmaan kuulut niihin, jotka vaan ottavat saikkua välittämättä siitä mitä nykyisessä työpaikassa voi sen seurauksena tapahtua. Vastuutonta! (tai sitten sinulla ei edes ole työpaikkaa) Itse en ainakaan halua lähteä nykyisestä firmastani niin että minusta jäisi heille epäluotettava kuva, koska en ole sellainen. Vai kuka työnantaja arvostaa epärehellistä toimintaa selän takana? Tuskin ainakaan Finnair. Sinun kaltaisesi jäävätkin kiinni viimeistään terveystarkastuksessa, kun olet luultavasti valehdellut niissä... Että lycka till vaan! :D


      • Lennoillajonyt

        Toivon kaikkien finskiläistenen puolesta ettei tätä kiti-kitintyyppiä palkata. Inhottavan oloinen tyyppi.


      • Hell00

        Sulle "uskomatontatouhua". En mielestäni "kitissyt" sanoin vain harmissani, että menee aika tiukille ja tällä tarkoitan vapaan saamista nykyisestä työstäni. Tuo kommentti, että kukaan meistä "kitisijöitä" ei pitkälle pääse oli erittäin ajattelematon. Samaa toivon sinulle.


    • inhimillistä

      No aika paljon hakemuksia tullut, joten jos muutaman kanssa tulee jotain kämmiä, niin on aika inhimillistä... Ja jos kerta niillä niitä aikatauluvaihtoehtoja haastatteluihin maanantaista perjantaihin aamusta iltaan, niin kai siinä riittää kaikille joku vaihtoehto??

    • Asioihinpitääsopeutua

      Täällä monilla paljon sanomista siitä, että koska nyt kestää haastattelukutsujen tuleminen. On asiat hoidettu huonosti ja tulee kiire suunnitella mahdolliset vapaat ym ym jotta pääsee osallistumaan haastatteluun.
      Olettekos ajatelleet, että tässä puntaroidaan samalla teitä ja teidän luonnetta. Mites luulette pärjäävänne tulevaisuudessa ku oman siviilielämän hallinta on hyvin vaikeaa... Esim helmikuun lennot saat tietää 6 pv ennen kuukauden vaihtumista ja vain kk kerrallaan. Yritä siinä sitten järjestellä asioita ja menoja.

    • Stu2008

      Hohhoijjaa mitä porukkaa sieltä yrittää hakea Finskille! Terveisin kurssin käynyt.
      Älkää hakeko!!!!

    • MakuPois

      Jollain on varmaan jo nyt hyvin vaikea reagoida haastatteluun osallistumiskutsuun. RATAPALKISTA: siltäkin varalta, että ei Finnairille pääsisikään olisi mukavaa kun työpaikalla ei tarvitsisi järjestää valtavaa sirkusta sen pelkän haastattelun takia, vaan sopia se vapaapäivänsä jotenkin ajoissa. Paineensietokykyä, joustavuutta yms. ei arvioida vaatimalla hakijaa asettamaan vaakalaudalle myös se nykyinen työpaikkasakin, haloo!

      Kyllä tämä prosessi on ollut niin kömpelö, etten ole vastaavasta edes kuullut saati ollut itse mukana.

      Ja sitten tuo ilkkuminen, ette kyllä sitä täällä kritisoidaan, mutta ettepä haastattelussa uskalla. Jos et tosiaan vieläkään ymmärtänyt niitä syitä, miksi motivoituneet hakijat ovat niin turhautuneita Finnairin harrastelijamaisuuteen, niin ei sitä sinulle kyllä kannata selittääkään.

      Ja jos joku Finnairilla rekrystä vastuussa oleva vaivautuu ketjua lukemaan, niin rehellinen peiliin katsominen: melkoista taaperrusta tämä on teiltä ollut, missä kaikessa voitte parantaa.

      • takeiteasy_

        Ensi viikkohan on ensimmäinen kokonainen viikko lomien jälkeen. Jos olet noin hermona jo tässä vaiheessa niin ihmettelen kyllä miten jatkossa... Itse ihan rennolla meiningillä odottelen vastauksia med1 lisäselvityksen jälkeen :)


    • huihaijeee

      mulla kyllä löytyy rekryporukkaa kohtaan sympatiaa; aika isoa joukkoa ne siellä haravoi läpi yrittävät löytää "jyvät akanoista". Ja sellaista se joskus on, nopealla varolla joutuu järjestelemään kalenteria. Tuleva lentotyökin tulee olemaan valituille muutoksia ja epäsäännöllisyyttä ajoittain. Ja ehkä mä olen vanha ja nöyrä mutta jos jotain oikeasti haluaa, niin voisi olla kiitollinen ja valmis joustamaan eikä vaan marmattaa. Asennetta peliin !

      • Todellakin16

        110% samaa mieltä "huihaijeee" kanssa! :)


    • Mukavaarekryporukkaa

      Muistan kun ryhmis haastattelun jälkeen ei katsottu silmiin tai vastattu hei heihin tai kiitokseen..että se rekrytoijien kohteliaisuuden tasosta..Jäi ylimielinen kuva, pitäisi käytöstapoja opettaa ...jäi kyllä hyvin mieleen tuo koko taaperoiden tarha-ryhmä haastattelusta, samalta vaikuttaa heidänn uusi rekry tyyli jälleen.

    • kattis9

      Joko on kuulunut medin jälkeen jotain?

    • Ryhmis

      Tänään tuli kutsu ryhmähaastatteluun heti kun palautin lisäselvitykset

    • finski123

      jep, tänään tuli ensin viesti, että med ok ja myöhemmin kutsu sinne ryhmikseen

    • haastiksee

      Sain kans kutsun ryhmähaastatteluu :) kauheesti jännitän että millanen se haastattelu oikeen on...

    • Haku2016
    • huuhherti

      Jos nyt mihin vaan mielii duuniin, niin TOP asenne päälle! Täytyy olla varma itsestään ja kaikesta tekemisestään. Ja duuniin pääsee vaik mihin, lopulta, vaikka väsyttämällä, kuten mä Finskille! Nykyään pitkää matkaa isoilla koneilla ajellen, että peukkua TEILLE!

    • 1116

      olipa todella ihanat haastattelijat :) jäi hyvä fiilis vaikka ei sitten jatkoon pääsiskään. Ryhmähaastis oli mun mielestä nopeasti ohi, vähän jäi sellanen fiilis, että oliko se nyt sitten hyvä vai huono juttu....

    • Bibi80

      Finnairilla lentää joukko kaakattavia akkoja, turvallisuusalan ammattilaiset, kattia kanssa. Kahvia vai teetä ja sitä rataa, naurettavaa sakkia. Voi kun on hienoa olla lentoemäntä, yöpyä haisevissa hotelleissa, luteiden ja torakoiden kanssa, vatsatauti tuliaisena. Kuunnella niitä apina aasialaisia kun ne kimittää ja määkii. Täytyy ihmetellä että joku haluaa vielä lentoemännäksi, tarjoilija ja vessansiivooja taivaalla.....luxusta todellakin.

    • Kanssamatkustajia

      Oko ketään kuka aloittaa Jet Time Oy training-koulutuksen pian ?

    • Flightattendant

      Luoja.. siks lentoemännäks hakeeki tavalliset tallaajat. Olin tarjoilija nyt haen lentoemännäksi että saisin ns matkustus edun työn lisäksi. En tajuu tota jauhantaa et miks joku haluu lentoemännäks ku on vessan siivousta. Nimenomaan?! Mikset kysy tarjoilijoilta et miks ne hakee tarjoilijaks jonku seki homma pitää tehä ja lentoemännän homma on työ siinä missä muukin. Sitä mäkään en ymmärrä miks koulutetut hyvässä työssä olevat hakis lentoemännäks.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2122
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe