Paljonko rahaa käytätte joululahjoihin per/lapsi?

Jouluimmeinen

Itsellä 3 ja 5 vuotiaat tytöt, olen ostanu heille lahjoja noin 300e eestä yhteensä eli 150e/lapsi.

12

1096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pennitön

      O euroa koska ei ole rahaa ylimäärästä...

    • tonttulakki

      Suurilla rahoilla ei joulua tehdä. Parempi keskittyä vaan joulun tunnelmaan ja kenties ruokien ja leivonnaisten valmisteluun. Ja puhdas koti on yksi arvokas asia. Turhien tavaraoiden siivoaminen nurkista pois.Ja jos niitä lahjoja lapsille pitäisi jotain olla, kirpputorit on aika edullisia paikkoja hankintoihin. Eli noin 10 :llä eurolla kahdelle lapselle on ihan hyvä määrä.Jouluvalotkin löytää sieltä muutamalla eurolla.Mukavaa joulunaikaa ja aikaa lapsille!

    • Minun_mielipide

      Ei pitäisi opettaa jouluna lapsia tähän lahjapaljouteen. Joulua voi ajatella tunteiden sijaan, myös järjellä, elämäähän on joulun jälkeenkin. Lapset tarvitsevat kaikenlaista joulun jälkeenkin, muinakin vuodenaikoina. He kyllä ilahtuvat niistä muulloinkin, kuin yhtenä ainoana talvisena iltana.
      Muutama paketti riittää. Joulumuistoja voi antaa lapsille ja joulutunnelmaan voi viedä heidät muullakin tavalla, kuin lahjomalla.
      Laulamalla, leikkimällä, kertomalla tarinoita ja ulkoillen ja antamalla heille aikaansa. Yhdessäolo ja huomioiminen on lapsille tärkeää. Ei niinkään liiallinen materia, lelut ja roina joihin kyllästyvät pian.

    • Lunta_vaan_ei_tule

      Annoin lapselleni (18v) 50€ jo etukäteen, ostakoot mitä tykkää. Ainoa joululahja kuusen alla on koiralle (10v)....siitä ei kosksaan tule täysi-ikäistä. Mua säälittää ihmiset jotka joksee lahjaostoksilla täyttäen aikuisten lasten toiveita. Pikkulapsille tietysti pitää ostaa lahjoja, mutta ei aikuisille, en alua lahjoja en antaa, en saada. Jouluni tulee ihan jostain muusta. Koristellusta kodista, kuusesta, tuoksuista, Suomalaisista joulun perinneruuista, suklaasta, joulumusiikista, joulurauhan julistuksesta, lumesta (ei tule tänne etelään) ja ennen kaikkea muistoista. Hyvää joulua kaikille, jonka kukin viettää tavallaan.

    • kohtuu

      Meillä lapsi 6 v ei toivo jouluksi kuin yhtä lahjaa: taikasauvaa, mikä taikoo oikeasti :-D. Mutta olemme hankkineet hänelle yhden mieluisen lahjan ja lisäkis hän saa pari lahjaa mummolta. Ei toivo enempää ja turha antaa enempää. Mitä enemmän lahjoja kerralla, sitä vähemmän niitä saaja arvostaa. Lisäksi on turha ostella tavaroita, joita muutenkin on leikkihylly täynnä, ei niillä kumminkaan kaikilla leikitä.

      Minusta on nykyään arvokkaampaa kuluttaa maltillisesti ja järkevästi. Ostaminen ostamisen ja rahan käytön vuoksi on jo vähän moukkamaistakin.

    • 353252523

      Antakaa lapsillenne rakkautta ja läsnäoloa. Leikkikää lastenne kanssa! Itse muistan lapsuudesta että ei ne lelut ollut se juttu, vaan se kun kerrankin vanhemmilla oli aikaa vaan olla meidän lastenkanssa ja nauttia joulusta!

      Kotkasta :)

    • kakeliini

      On niin vastenmielistä katsottavaa kun lapset hukutetaan roinaan. Lapset vain ahdistuvat liiasta lahjomisesta, eikä siinä muutenkaan ole mitään tekemistä hyvän vanhemmuuden kanssa.

    • Ihiminennnn

      Mulla 5 lasta joihin menee n. 300€/lapsi.

      Opettajat yht. Noin 100€

      Omat vanhempani 500€
      Serkut 100€
      Kaverit 300€
      Ja lisäksi vielä koko perheen lahja n. 500€

    • Lofiö

      Minulla on yksi lapsi joka on 12 v. Sai joululahjaksi meiltä noin 1500€ edestä kaikkea.
      Isovanhemmiltaan n. 20 pakettia joissa oli pari muutamansadan lahjaa.
      Lahjoja pitää olla. Muuten lapsesta tulee nirso.
      Meiltä hän sai kännykän, 100€ rahaa, vaatteita, karkkia, babylipsejä ja kaikenlaista muuta.
      En ymmärrä tätä hössötystä "ei lahjat ole tärkeitä"
      Kaikenlaista ostelen muutenkin ja kuukausiraha 500€.
      Tutullani on lapsi joka on hirveän lihava (painoa varmaan 70 kiloa ja pituutta varmaan 150cm. Lahjaksi sai vain karkkia.
      Edellisinä jouluina tyttöni on saanut yli 3000€ edestä lahjoja mutta tänävuonna käytimme syntymäpäivälahjaan yli 5000€! Toivoi kaikkea hullua mutta en voi tuottaa pettymystä

      • nirsoko

        Sepä onkin mukavaa elellä eteenpäin tuollasilla lahjasummilla ja sitten kun tulee aika, ettei ole rahaa edes 50e lahjaan, niin siinä sitä nirsoutta kysytään:)


      • Jokinkumma

        Olen samaa mieltä kanssasi... 5000€? Enpä usko... Itse voitin lotossa minipotin (1000€) joten päätin ostaa lapselleni kunnon törsäykset tänävuonna... Yleensä käytän hänen lahjoihinsa vain 50€


    • Anonyymi

      Krääsää kaikki lelut. Onneksi on isot lapset. Ostan käytännöllistä. Ehkä alle 100€ koko joulu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe