Itsellä 3 ja 5 vuotiaat tytöt, olen ostanu heille lahjoja noin 300e eestä yhteensä eli 150e/lapsi.
Paljonko rahaa käytätte joululahjoihin per/lapsi?
12
1211
Vastaukset
- pennitön
O euroa koska ei ole rahaa ylimäärästä...
- tonttulakki
Suurilla rahoilla ei joulua tehdä. Parempi keskittyä vaan joulun tunnelmaan ja kenties ruokien ja leivonnaisten valmisteluun. Ja puhdas koti on yksi arvokas asia. Turhien tavaraoiden siivoaminen nurkista pois.Ja jos niitä lahjoja lapsille pitäisi jotain olla, kirpputorit on aika edullisia paikkoja hankintoihin. Eli noin 10 :llä eurolla kahdelle lapselle on ihan hyvä määrä.Jouluvalotkin löytää sieltä muutamalla eurolla.Mukavaa joulunaikaa ja aikaa lapsille!
- Minun_mielipide
Ei pitäisi opettaa jouluna lapsia tähän lahjapaljouteen. Joulua voi ajatella tunteiden sijaan, myös järjellä, elämäähän on joulun jälkeenkin. Lapset tarvitsevat kaikenlaista joulun jälkeenkin, muinakin vuodenaikoina. He kyllä ilahtuvat niistä muulloinkin, kuin yhtenä ainoana talvisena iltana.
Muutama paketti riittää. Joulumuistoja voi antaa lapsille ja joulutunnelmaan voi viedä heidät muullakin tavalla, kuin lahjomalla.
Laulamalla, leikkimällä, kertomalla tarinoita ja ulkoillen ja antamalla heille aikaansa. Yhdessäolo ja huomioiminen on lapsille tärkeää. Ei niinkään liiallinen materia, lelut ja roina joihin kyllästyvät pian. - Lunta_vaan_ei_tule
Annoin lapselleni (18v) 50€ jo etukäteen, ostakoot mitä tykkää. Ainoa joululahja kuusen alla on koiralle (10v)....siitä ei kosksaan tule täysi-ikäistä. Mua säälittää ihmiset jotka joksee lahjaostoksilla täyttäen aikuisten lasten toiveita. Pikkulapsille tietysti pitää ostaa lahjoja, mutta ei aikuisille, en alua lahjoja en antaa, en saada. Jouluni tulee ihan jostain muusta. Koristellusta kodista, kuusesta, tuoksuista, Suomalaisista joulun perinneruuista, suklaasta, joulumusiikista, joulurauhan julistuksesta, lumesta (ei tule tänne etelään) ja ennen kaikkea muistoista. Hyvää joulua kaikille, jonka kukin viettää tavallaan.
- kohtuu
Meillä lapsi 6 v ei toivo jouluksi kuin yhtä lahjaa: taikasauvaa, mikä taikoo oikeasti :-D. Mutta olemme hankkineet hänelle yhden mieluisen lahjan ja lisäkis hän saa pari lahjaa mummolta. Ei toivo enempää ja turha antaa enempää. Mitä enemmän lahjoja kerralla, sitä vähemmän niitä saaja arvostaa. Lisäksi on turha ostella tavaroita, joita muutenkin on leikkihylly täynnä, ei niillä kumminkaan kaikilla leikitä.
Minusta on nykyään arvokkaampaa kuluttaa maltillisesti ja järkevästi. Ostaminen ostamisen ja rahan käytön vuoksi on jo vähän moukkamaistakin. - 353252523
Antakaa lapsillenne rakkautta ja läsnäoloa. Leikkikää lastenne kanssa! Itse muistan lapsuudesta että ei ne lelut ollut se juttu, vaan se kun kerrankin vanhemmilla oli aikaa vaan olla meidän lastenkanssa ja nauttia joulusta!
Kotkasta :) - kakeliini
On niin vastenmielistä katsottavaa kun lapset hukutetaan roinaan. Lapset vain ahdistuvat liiasta lahjomisesta, eikä siinä muutenkaan ole mitään tekemistä hyvän vanhemmuuden kanssa.
- Ihiminennnn
Mulla 5 lasta joihin menee n. 300€/lapsi.
Opettajat yht. Noin 100€
Omat vanhempani 500€
Serkut 100€
Kaverit 300€
Ja lisäksi vielä koko perheen lahja n. 500€ - Lofiö
Minulla on yksi lapsi joka on 12 v. Sai joululahjaksi meiltä noin 1500€ edestä kaikkea.
Isovanhemmiltaan n. 20 pakettia joissa oli pari muutamansadan lahjaa.
Lahjoja pitää olla. Muuten lapsesta tulee nirso.
Meiltä hän sai kännykän, 100€ rahaa, vaatteita, karkkia, babylipsejä ja kaikenlaista muuta.
En ymmärrä tätä hössötystä "ei lahjat ole tärkeitä"
Kaikenlaista ostelen muutenkin ja kuukausiraha 500€.
Tutullani on lapsi joka on hirveän lihava (painoa varmaan 70 kiloa ja pituutta varmaan 150cm. Lahjaksi sai vain karkkia.
Edellisinä jouluina tyttöni on saanut yli 3000€ edestä lahjoja mutta tänävuonna käytimme syntymäpäivälahjaan yli 5000€! Toivoi kaikkea hullua mutta en voi tuottaa pettymystä- nirsoko
Sepä onkin mukavaa elellä eteenpäin tuollasilla lahjasummilla ja sitten kun tulee aika, ettei ole rahaa edes 50e lahjaan, niin siinä sitä nirsoutta kysytään:)
- Jokinkumma
Olen samaa mieltä kanssasi... 5000€? Enpä usko... Itse voitin lotossa minipotin (1000€) joten päätin ostaa lapselleni kunnon törsäykset tänävuonna... Yleensä käytän hänen lahjoihinsa vain 50€
- Anonyymi
Krääsää kaikki lelut. Onneksi on isot lapset. Ostan käytännöllistä. Ehkä alle 100€ koko joulu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539019Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492709- 572491
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292491Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971875- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231763Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461295Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146