Ajoin autollani, jossa on KITKARENKAAT alla, Espoosta Itä-Helsinkiin ja takaisin. Uskomatonta on tietysti se, että pk-seudun lumen ja jään keskellä moiseen suoritukseen pystyy kitkoilla. Ei ihme että porukka (joita joku voisi vajakeiksi kutsua) vaihtoi nastat alle kaksi kuukautta sitten. Kyllä niitä on varmasti tarvittukin.
Uskomaton selviytymistarina
81
211
Vastaukset
- NastaaKitkaa
Kyllä nyt minäkin uskaltaudun lähteä kitkarenkailla sinne isolle kirkolle asti. Ilman tuota rohkaisevaa kirjoitusta olisin varmasti joutunut harkitsemaan jopa nastarenkaiden hankkimista. Ja ilman niitä ei kuulemma pysty ajamaan edes syyskuussa, niin se vain asiantuntijoiden mielestä on. Ja onhan se herran jestas sentään nytkin ihan hilkulla, koska lämmintä on vain kahdeksan astetta!
- vajakit_pakkohoitoon
Olehan varovainen. Lämpötila on tosiaan niukin naukin alle PLUS KYMMENEN astetta.
- Ajattaja
Vastaatko suoraan kysymykseen rehellisesti. Liikkuuko mielessäsi mitään muuta kuin tuo iänikuinen nastarengas pakkomielle, onko sinulla muuta elämää kuin vahtia millä renkailla ihmiset milloinkin ajaa, oletko harkinnut ammattiapua päästäksesi eroon pakkomielteestä ja normaalielämään kiinni. Normaali, tasapainoinen ihminen ei kiinnitä huomiota toisten renkaisiin eikä tee yhä uudelleen ja uudelleen uutta keskustelunavausta samasta aiheesta.
- vajakit_pakkohoitoon
Kyllä siellä liikkuu. Aika usein alastomia naisia ja joskus jopa miehiä. Vastaahan sinä ihan rehellisesti, onko ihminen täysijärkinen, jos päässä on talvi puoli vuotta? Ja nimenomaan päässä, sillä todellisuudessa se ei tosiaan puolta vuotta stadissa kestä. Enkä muuten vahtinut matkatessani läpi lumen ja jään sitä, mitkä renkaat kullakin alla oli. Ei sitä tarvitse vahtia, sen kyllä kuulee.
- Ajattaja
vajakit_pakkohoitoon kirjoitti:
Kyllä siellä liikkuu. Aika usein alastomia naisia ja joskus jopa miehiä. Vastaahan sinä ihan rehellisesti, onko ihminen täysijärkinen, jos päässä on talvi puoli vuotta? Ja nimenomaan päässä, sillä todellisuudessa se ei tosiaan puolta vuotta stadissa kestä. Enkä muuten vahtinut matkatessani läpi lumen ja jään sitä, mitkä renkaat kullakin alla oli. Ei sitä tarvitse vahtia, sen kyllä kuulee.
Minun koulutus ei riitä arvioimaan kenenkään täysijärkisyyttä mutta epäilen vahvasti, että rengasvalinnat ei kovin paljon korreloi mielenterveyden kanssa. Sen pystyn kyllä sanomaan, että sinulla on vaikea pakkomielle toisten renkaisiin ja se hallitsee elämääsi sairaalloisen paljon. Käyttäisit rengasmaniasi vievän energian johonkin hyödylliseen, kaikella tuolla valtavalla kouhkaamisellasi ei ole ollut karvan vertaa vaikutusta yhdenkään ihmisen rengasvalintoihin.
- todella.fiksua
vajakit_pakkohoitoon kirjoitti:
Kyllä siellä liikkuu. Aika usein alastomia naisia ja joskus jopa miehiä. Vastaahan sinä ihan rehellisesti, onko ihminen täysijärkinen, jos päässä on talvi puoli vuotta? Ja nimenomaan päässä, sillä todellisuudessa se ei tosiaan puolta vuotta stadissa kestä. Enkä muuten vahtinut matkatessani läpi lumen ja jään sitä, mitkä renkaat kullakin alla oli. Ei sitä tarvitse vahtia, sen kyllä kuulee.
"Enkä muuten vahtinut matkatessani läpi lumen ja jään sitä, mitkä renkaat kullakin alla oli. Ei sitä tarvitse vahtia"
No kyllähän tuollainen jo nastarenkaita vaatiikin, tosi fiksuja joilla oli nastarenkaat. - vajakit_pakkohoitoon
Ajattaja kirjoitti:
Minun koulutus ei riitä arvioimaan kenenkään täysijärkisyyttä mutta epäilen vahvasti, että rengasvalinnat ei kovin paljon korreloi mielenterveyden kanssa. Sen pystyn kyllä sanomaan, että sinulla on vaikea pakkomielle toisten renkaisiin ja se hallitsee elämääsi sairaalloisen paljon. Käyttäisit rengasmaniasi vievän energian johonkin hyödylliseen, kaikella tuolla valtavalla kouhkaamisellasi ei ole ollut karvan vertaa vaikutusta yhdenkään ihmisen rengasvalintoihin.
Ei minullakaan koulutusta ole mielenterveyspuolelta. Ei siihen sellaista tarvitakaan, todetakseen onko ihminen vajakki vai ei. Ei rengasvalinnat sitä välttämättä kerrokaan, vaan se että ymmärtää milloin nastarenkaita käytetään. Mistäs tiedät, ettei valistuksella ole vaikutusta? Onhan tupakointikin vähentynyt selvästi jatkuvan valistuksen myötä. Oletko sitä mieltä, että nämä vajakit, joiden päässä stadin talvi kestää puoli vuotta, ovat jo toivottomia tapauksia?
- Kajakkivaja
vajakit_pakkohoitoon kirjoitti:
Ei minullakaan koulutusta ole mielenterveyspuolelta. Ei siihen sellaista tarvitakaan, todetakseen onko ihminen vajakki vai ei. Ei rengasvalinnat sitä välttämättä kerrokaan, vaan se että ymmärtää milloin nastarenkaita käytetään. Mistäs tiedät, ettei valistuksella ole vaikutusta? Onhan tupakointikin vähentynyt selvästi jatkuvan valistuksen myötä. Oletko sitä mieltä, että nämä vajakit, joiden päässä stadin talvi kestää puoli vuotta, ovat jo toivottomia tapauksia?
Snadi, maailman napa jonka ympärillä kaikki pyörii...heh...
- hoitajasi.on.toivoton
vajakit_pakkohoitoon kirjoitti:
Ei minullakaan koulutusta ole mielenterveyspuolelta. Ei siihen sellaista tarvitakaan, todetakseen onko ihminen vajakki vai ei. Ei rengasvalinnat sitä välttämättä kerrokaan, vaan se että ymmärtää milloin nastarenkaita käytetään. Mistäs tiedät, ettei valistuksella ole vaikutusta? Onhan tupakointikin vähentynyt selvästi jatkuvan valistuksen myötä. Oletko sitä mieltä, että nämä vajakit, joiden päässä stadin talvi kestää puoli vuotta, ovat jo toivottomia tapauksia?
"Ei minullakaan koulutusta ole mielenterveyspuolelta"
Harvemmin tosiaan mielenteysongelmista kärsivät mitään koulutusta saakaan, sinun kohdalla tämä pitää täysin paikkansa, olet jo niin saraalloisella asteella tuon saman mantran hokemisen kanssa ettei edes siihenkään ole enää mitään apua saatavilla. - kuinkas
Kyllä asiaan pitääkin puuttua; niin pimeitä "vapaasti ajattelevat" kansalaiset oikeasti ovat! Kesäkelissä nastoilla ajavalle kuuluisi aina lätkäistä kulutusvero, vaikkapa 10 senttiä (0,10€) kilometriltä! Ehkä äly heräisi rahan voimalla- kun se rahan voimalla on saatu heräämään muissakin asioissa?
- Seksuaaliterapeutti
Onkin parempi että elämäsi jatkuu kehä3:n sisäpuolella, kuten tähänkin asti.
- Myösautoilijoita
Minä olen ajanut Suomen päästä päähän useita kertoja Kitkoilla usean vuoden ajan ja keli on vaihdellut plussan puoleta aina -30c enkä ole nastoja kaivannut.
- raakaa_faktaa_vajakille
Kysymyshän ei ole vieläkään pärjäämisestä, vaan liikenneturvallisuudesta joka on kaikkien yhteinen asia. Liikenneturva suosittelee nastarenkaita Suomen alati vaihtuviin olosuhteisiin ja siellä on laskettu, että muutama kuoleman tapaus säästettäisiin jos kaikilla olisi turvalliset ja hyväkuntoiset nastarenkaat verrattuna jos kaikilla olisi kitkarenkaat.
- heikkoPito
raakaa_faktaa_vajakille kirjoitti:
Kysymyshän ei ole vieläkään pärjäämisestä, vaan liikenneturvallisuudesta joka on kaikkien yhteinen asia. Liikenneturva suosittelee nastarenkaita Suomen alati vaihtuviin olosuhteisiin ja siellä on laskettu, että muutama kuoleman tapaus säästettäisiin jos kaikilla olisi turvalliset ja hyväkuntoiset nastarenkaat verrattuna jos kaikilla olisi kitkarenkaat.
Nastarenkaat pitävät huonosti sulalla tiellä. Koska kovametalin ja kiven kitkakerroin on vain 0,25 tasoa.
raakaa_faktaa_vajakille kirjoitti:
Kysymyshän ei ole vieläkään pärjäämisestä, vaan liikenneturvallisuudesta joka on kaikkien yhteinen asia. Liikenneturva suosittelee nastarenkaita Suomen alati vaihtuviin olosuhteisiin ja siellä on laskettu, että muutama kuoleman tapaus säästettäisiin jos kaikilla olisi turvalliset ja hyväkuntoiset nastarenkaat verrattuna jos kaikilla olisi kitkarenkaat.
Liikenneturva suosittelee paljon muutakin tyhmää kuten kävely vauhtia ajamisen
- Äikkäope
autoilija kirjoitti:
Liikenneturva suosittelee paljon muutakin tyhmää kuten kävely vauhtia ajamisen
Peruskoulu suosittelee harjoittelemaan yhdyssanojen kirjoitusta.
- kannattaisiJoskusMiettiä
autoilija kirjoitti:
Liikenneturva suosittelee paljon muutakin tyhmää kuten kävely vauhtia ajamisen
Ja jos kaikilla olisi kitkat, niin noin siinä tapahtuisi automaattisesti. Kiillottuneet risteykset on kitkojen syytä ja ne syövät omat etunsa lisääntyneenä hiekoituksena ja sulauksen, eli sepeli lamelleissa syö ja hakkaa asfaltin rikki ja suolalla rapautetaan loput.
- vajakit_pakkohoitoon
raakaa_faktaa_vajakille kirjoitti:
Kysymyshän ei ole vieläkään pärjäämisestä, vaan liikenneturvallisuudesta joka on kaikkien yhteinen asia. Liikenneturva suosittelee nastarenkaita Suomen alati vaihtuviin olosuhteisiin ja siellä on laskettu, että muutama kuoleman tapaus säästettäisiin jos kaikilla olisi turvalliset ja hyväkuntoiset nastarenkaat verrattuna jos kaikilla olisi kitkarenkaat.
Ja paljon enemmän ihmishenkiä säästyisi, jos ajettaisiin kitkoilla. Eiköhän keuhkosairauksiin kuole enemmän kuin muutama ihminen.
- Seksuaaliterapeutti
vajakit_pakkohoitoon kirjoitti:
Ja paljon enemmän ihmishenkiä säästyisi, jos ajettaisiin kitkoilla. Eiköhän keuhkosairauksiin kuole enemmän kuin muutama ihminen.
Voi tätä typeryyden määrää.
Ne lisätonnit hiekotussepeliä mitä joudutaan lisäämään kun nastat ei riko jäätä, ei tietenkään jauhaudu pölyksi. Sepeli kerätään talteen käytettäväksi seuraavana vuonna uudestaan. Tämäkö on teoriasi?
Kiihkouskovaisen kanssa ei voi keskustella uskonasioista, vaikeaa on puhua renkaista kitkauskovaisen kanssa - pelle.se.on
autoilija kirjoitti:
Liikenneturva suosittelee paljon muutakin tyhmää kuten kävely vauhtia ajamisen
Palstapelle "autoilija" arto taas kehuu ylivoimaisella tyhmyydellään.
- vajakit_pakkohoitoon
Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Voi tätä typeryyden määrää.
Ne lisätonnit hiekotussepeliä mitä joudutaan lisäämään kun nastat ei riko jäätä, ei tietenkään jauhaudu pölyksi. Sepeli kerätään talteen käytettäväksi seuraavana vuonna uudestaan. Tämäkö on teoriasi?
Kiihkouskovaisen kanssa ei voi keskustella uskonasioista, vaikeaa on puhua renkaista kitkauskovaisen kanssaNastat ovat hyvä valinta vanhuksille, juuri kortin saaneille ja muille muuten vaan ajotaidottomille kuskeille. Ei silti tarvitse olla niin saatanan vähä-älyinen, että vaihtaa joka helvetin syksy ne nastat alle kaksi kuukautta ennen talvea ja rouhii niillä vielä kaksi kuukautta talven päättymisen jälkeen. On paljon täysijärkisiä nastojen käyttäjiä, mutta ikävä kyllä, ainakin stadissa suurin osa heistä on vajakkeja. Montakos sepeliautoa olet nähnyt tänä "talvena" stadissa ajelevan ja sepeliä kylvävän?
- Seksuaaliterapeutti
vajakit_pakkohoitoon kirjoitti:
Nastat ovat hyvä valinta vanhuksille, juuri kortin saaneille ja muille muuten vaan ajotaidottomille kuskeille. Ei silti tarvitse olla niin saatanan vähä-älyinen, että vaihtaa joka helvetin syksy ne nastat alle kaksi kuukautta ennen talvea ja rouhii niillä vielä kaksi kuukautta talven päättymisen jälkeen. On paljon täysijärkisiä nastojen käyttäjiä, mutta ikävä kyllä, ainakin stadissa suurin osa heistä on vajakkeja. Montakos sepeliautoa olet nähnyt tänä "talvena" stadissa ajelevan ja sepeliä kylvävän?
Sinulle on hyvä pysyä siellä Snadissasi. Kehä 3:n ulkopuolella voi alkaa pelottamaan.
vajakit_pakkohoitoon kirjoitti:
Ja paljon enemmän ihmishenkiä säästyisi, jos ajettaisiin kitkoilla. Eiköhän keuhkosairauksiin kuole enemmän kuin muutama ihminen.
Ja kesällä vesiliirtoon
- ollako.vai.ei
vajakit_pakkohoitoon kirjoitti:
Nastat ovat hyvä valinta vanhuksille, juuri kortin saaneille ja muille muuten vaan ajotaidottomille kuskeille. Ei silti tarvitse olla niin saatanan vähä-älyinen, että vaihtaa joka helvetin syksy ne nastat alle kaksi kuukautta ennen talvea ja rouhii niillä vielä kaksi kuukautta talven päättymisen jälkeen. On paljon täysijärkisiä nastojen käyttäjiä, mutta ikävä kyllä, ainakin stadissa suurin osa heistä on vajakkeja. Montakos sepeliautoa olet nähnyt tänä "talvena" stadissa ajelevan ja sepeliä kylvävän?
" On paljon täysijärkisiä nastojen käyttäjiä, mutta ikävä kyllä, ainakin stadissa suurin osa heistä on vajakkeja."
Siis täysjärkisistä nastojen käyttäjistä suurin osa vajakkeja?
Eli mitä on ja onko vai ei? - Mr_Nasta_Pöly
heikkoPito kirjoitti:
Nastarenkaat pitävät huonosti sulalla tiellä. Koska kovametalin ja kiven kitkakerroin on vain 0,25 tasoa.
Kyllä ne jyrsimet silti paremmin pitää pluskeleillä. Siksihän VAGniikan maailma niitä rannikoille & kaupunkien suolatuille kaduille suosittelee. Välikelin renkaat...
Kitkarenkaat ovat puolestaan oikeat talvirenkaat = pelaavat hyvin lumisella tiellä. Jyrsimien asvalttiin raastamia ja sadeveden täyttämiä uria on syytä välttää - vesiliirto-ominaisuudet eivät ole hyvät. Niin, ja pakkasella kannattaa vältellä niitä jyrsijöiden lumeen/jäähän sudittelemia uria - paremmin (ja jyrsijöitä nopeammin) pääsee liikkeelle pinnalta, jota ei ole jyrsimillä "karhennettu".
Jyrsimien suurin ongelma, jyrsijätuhojen ohella, on niiden pidon nopea heikkeneminen. Mikä ei käy VAGniikan maailman testeissä ilmi, kun testattavat renkaat aina ovat pakasta vedettyjä. Muu ei kuulemma olisi tasapuolista.
Myöskään musta jää ei kuulu - tasapuolisuuden vuoksi - testiohjelmaan. Testit pitää tehdä paksulla jäällä, mikä vastaa luistinradalla ajelua, jotta nastat toimivat kunnolla - tasapuolisuuden vuoksi. Huurteisella/mustan jään peittämällä asvaltilla tai mukulakivikadulla nastoista ei pahemmin hyötyä ole - hiuksen ohuesta jäästä ne eivät saa otetta, mutta tätähän ei tarvitse testata, koska harva kaupunkilainen joutuu tällaisella pinnalla ajamaan. ;-D
Luistinradalla/jäätiellä sen sijaan kaikki ajaa koko ajan, joten tätä pitää testata ja pisteet jakaa sen mukaan ;-D
Kaiken viimeistelevät jyrsijät, jotka ajelee vm 2005 renkailla, jotka käytetyn auton takakontista sattui löytymään, paukuttaa henkseleitä ja kehuu "valintani sanelee vain ja ainoastaan turvalllisuus ja turvallisuus on maksimissaan ikälopuilla jyrsimillä, joissa on vielä pintaa ja osa nastoistakin jäljellä!" - jälleen.kerran.naurattaa
Mr_Nasta_Pöly kirjoitti:
Kyllä ne jyrsimet silti paremmin pitää pluskeleillä. Siksihän VAGniikan maailma niitä rannikoille & kaupunkien suolatuille kaduille suosittelee. Välikelin renkaat...
Kitkarenkaat ovat puolestaan oikeat talvirenkaat = pelaavat hyvin lumisella tiellä. Jyrsimien asvalttiin raastamia ja sadeveden täyttämiä uria on syytä välttää - vesiliirto-ominaisuudet eivät ole hyvät. Niin, ja pakkasella kannattaa vältellä niitä jyrsijöiden lumeen/jäähän sudittelemia uria - paremmin (ja jyrsijöitä nopeammin) pääsee liikkeelle pinnalta, jota ei ole jyrsimillä "karhennettu".
Jyrsimien suurin ongelma, jyrsijätuhojen ohella, on niiden pidon nopea heikkeneminen. Mikä ei käy VAGniikan maailman testeissä ilmi, kun testattavat renkaat aina ovat pakasta vedettyjä. Muu ei kuulemma olisi tasapuolista.
Myöskään musta jää ei kuulu - tasapuolisuuden vuoksi - testiohjelmaan. Testit pitää tehdä paksulla jäällä, mikä vastaa luistinradalla ajelua, jotta nastat toimivat kunnolla - tasapuolisuuden vuoksi. Huurteisella/mustan jään peittämällä asvaltilla tai mukulakivikadulla nastoista ei pahemmin hyötyä ole - hiuksen ohuesta jäästä ne eivät saa otetta, mutta tätähän ei tarvitse testata, koska harva kaupunkilainen joutuu tällaisella pinnalla ajamaan. ;-D
Luistinradalla/jäätiellä sen sijaan kaikki ajaa koko ajan, joten tätä pitää testata ja pisteet jakaa sen mukaan ;-D
Kaiken viimeistelevät jyrsijät, jotka ajelee vm 2005 renkailla, jotka käytetyn auton takakontista sattui löytymään, paukuttaa henkseleitä ja kehuu "valintani sanelee vain ja ainoastaan turvalllisuus ja turvallisuus on maksimissaan ikälopuilla jyrsimillä, joissa on vielä pintaa ja osa nastoistakin jäljellä!"Jälleen kerran todistit sen seikan ettet tiedä mistä puhut, tarinasi ehkä menee läpi huuhaa-palstalla mutta runsaan naurun saattelemana sielläkin, että hahhahhahhahhaaaaa vaan.
- Hiekotushiekka_köhköh
Mr_Nasta_Pöly kirjoitti:
Kyllä ne jyrsimet silti paremmin pitää pluskeleillä. Siksihän VAGniikan maailma niitä rannikoille & kaupunkien suolatuille kaduille suosittelee. Välikelin renkaat...
Kitkarenkaat ovat puolestaan oikeat talvirenkaat = pelaavat hyvin lumisella tiellä. Jyrsimien asvalttiin raastamia ja sadeveden täyttämiä uria on syytä välttää - vesiliirto-ominaisuudet eivät ole hyvät. Niin, ja pakkasella kannattaa vältellä niitä jyrsijöiden lumeen/jäähän sudittelemia uria - paremmin (ja jyrsijöitä nopeammin) pääsee liikkeelle pinnalta, jota ei ole jyrsimillä "karhennettu".
Jyrsimien suurin ongelma, jyrsijätuhojen ohella, on niiden pidon nopea heikkeneminen. Mikä ei käy VAGniikan maailman testeissä ilmi, kun testattavat renkaat aina ovat pakasta vedettyjä. Muu ei kuulemma olisi tasapuolista.
Myöskään musta jää ei kuulu - tasapuolisuuden vuoksi - testiohjelmaan. Testit pitää tehdä paksulla jäällä, mikä vastaa luistinradalla ajelua, jotta nastat toimivat kunnolla - tasapuolisuuden vuoksi. Huurteisella/mustan jään peittämällä asvaltilla tai mukulakivikadulla nastoista ei pahemmin hyötyä ole - hiuksen ohuesta jäästä ne eivät saa otetta, mutta tätähän ei tarvitse testata, koska harva kaupunkilainen joutuu tällaisella pinnalla ajamaan. ;-D
Luistinradalla/jäätiellä sen sijaan kaikki ajaa koko ajan, joten tätä pitää testata ja pisteet jakaa sen mukaan ;-D
Kaiken viimeistelevät jyrsijät, jotka ajelee vm 2005 renkailla, jotka käytetyn auton takakontista sattui löytymään, paukuttaa henkseleitä ja kehuu "valintani sanelee vain ja ainoastaan turvalllisuus ja turvallisuus on maksimissaan ikälopuilla jyrsimillä, joissa on vielä pintaa ja osa nastoistakin jäljellä!"Minkälaisen pidon huurteisella/mustan jään peittämällä asvaltilla lamellirenkaat antavat?
Saahan siinä mopoautosta voimantuntua kun kiillotetulta risteysalueelta lähtee liikkeelle kubota ulvoen, ämpärimuovit rämisten. - vajakit_pakkohoitoon
ollako.vai.ei kirjoitti:
" On paljon täysijärkisiä nastojen käyttäjiä, mutta ikävä kyllä, ainakin stadissa suurin osa heistä on vajakkeja."
Siis täysjärkisistä nastojen käyttäjistä suurin osa vajakkeja?
Eli mitä on ja onko vai ei?Eikös se Shakesbeer joskus sanonut jotain tu bii oor not tu bii, joten tiedä häntä.
- ylivertainen_pito
Hiekotushiekka_köhköh kirjoitti:
Minkälaisen pidon huurteisella/mustan jään peittämällä asvaltilla lamellirenkaat antavat?
Saahan siinä mopoautosta voimantuntua kun kiillotetulta risteysalueelta lähtee liikkeelle kubota ulvoen, ämpärimuovit rämisten.> Minkälaisen pidon huurteisella/mustan jään peittämällä asvaltilla lamellirenkaat antavat?
Paremman, kuin 4-5 talvea käytetyt jyrsimet. Vaikka jyrsimillä ajettu vähän kilometrejä = olivat melkein uudenveroiset päällepäin (pintaa >6 mm, kaikki nastat tallella jne.).
Kitkoihin tulikin siirryttyä juuri siitä syystä, kun rupesin ihmettelemään, mitä järkeä on jyrsiä katuun uria kovametallipaloilla, kun näillä "talven kesäksi muuttavilla" ja "ylivoimaisen pidon tarjoavilla" renkailla ei silti meinanut edes päästä liikennevaloista liikkeelle - tasamaalla - kun sattui sellainen keli, että pakkanen lauhtui äkisti ja tien pinta veti kuuraan. Piti siis yrittää kakkosella liikkeelle ... no, olihan siinä autossa järisyttävä 145 Nm huippuvääntö, joten ei ollut ihmekään, että piti olla kaasun kanssa varovainen. Välillä pyrki vielä 3-vaihteellakin sutimaan, kun varomattomasti polki ;-D - Hiekotushiekka_köhköh
ylivertainen_pito kirjoitti:
> Minkälaisen pidon huurteisella/mustan jään peittämällä asvaltilla lamellirenkaat antavat?
Paremman, kuin 4-5 talvea käytetyt jyrsimet. Vaikka jyrsimillä ajettu vähän kilometrejä = olivat melkein uudenveroiset päällepäin (pintaa >6 mm, kaikki nastat tallella jne.).
Kitkoihin tulikin siirryttyä juuri siitä syystä, kun rupesin ihmettelemään, mitä järkeä on jyrsiä katuun uria kovametallipaloilla, kun näillä "talven kesäksi muuttavilla" ja "ylivoimaisen pidon tarjoavilla" renkailla ei silti meinanut edes päästä liikennevaloista liikkeelle - tasamaalla - kun sattui sellainen keli, että pakkanen lauhtui äkisti ja tien pinta veti kuuraan. Piti siis yrittää kakkosella liikkeelle ... no, olihan siinä autossa järisyttävä 145 Nm huippuvääntö, joten ei ollut ihmekään, että piti olla kaasun kanssa varovainen. Välillä pyrki vielä 3-vaihteellakin sutimaan, kun varomattomasti polki ;-DKuka idiootti ajaa 4-5 talvea samoilla renkailla? Kaltaisesi köyhä?
Kumi kovettu tuossa ajassa, eikä sillä ole mitään pitoa. Itse vaihdan uudet nastarenkaat joka toinen vuosi. Ajoni onkin muutakin kuin kehä3:n sisällä pöristelyä. Siis nastoille on todellista tarvetta.
Enkä voi jäärä odottelemaan kelin paranemista, kuten lamelliläpyskärenkaiden käyttäjät joutuvat tekemään. Likkeelle on lähdettävä kelikkä kuin kelillä. - vajakit_pakkohoitoon
Hiekotushiekka_köhköh kirjoitti:
Kuka idiootti ajaa 4-5 talvea samoilla renkailla? Kaltaisesi köyhä?
Kumi kovettu tuossa ajassa, eikä sillä ole mitään pitoa. Itse vaihdan uudet nastarenkaat joka toinen vuosi. Ajoni onkin muutakin kuin kehä3:n sisällä pöristelyä. Siis nastoille on todellista tarvetta.
Enkä voi jäärä odottelemaan kelin paranemista, kuten lamelliläpyskärenkaiden käyttäjät joutuvat tekemään. Likkeelle on lähdettävä kelikkä kuin kelillä.En minäkään voinut jäädä odottelemaan kelin paranemista kun työautona oli paku, jossa oli kitkarenkaat. Liikkeelle oli lähdettävä kelillä kuin kelillä ja hyvin niillä pärjäsi jopa Keski-Suomessa. Jos ei osaa ajaa, on tietysti ihan hyvä valita nastat.
- kitkatkatkatpitkään
raakaa_faktaa_vajakille kirjoitti:
Kysymyshän ei ole vieläkään pärjäämisestä, vaan liikenneturvallisuudesta joka on kaikkien yhteinen asia. Liikenneturva suosittelee nastarenkaita Suomen alati vaihtuviin olosuhteisiin ja siellä on laskettu, että muutama kuoleman tapaus säästettäisiin jos kaikilla olisi turvalliset ja hyväkuntoiset nastarenkaat verrattuna jos kaikilla olisi kitkarenkaat.
Nimenomaan: liikenneturvallisuus heikkenee oleellisesti, kun idiootit kuluttaa nastansa kesäkelissä, eikä sitten liukkaamman tienpinnan tullessa vastaan olekkaan mitään pitävää, vaikka niin luulevat! Kitkarenkaalla tätä ongelmaa ei muodostu missään vaiheessa ennen renkaan loppuunkulumista.
- kitkatkatkatpitkään
Hiekotushiekka_köhköh kirjoitti:
Kuka idiootti ajaa 4-5 talvea samoilla renkailla? Kaltaisesi köyhä?
Kumi kovettu tuossa ajassa, eikä sillä ole mitään pitoa. Itse vaihdan uudet nastarenkaat joka toinen vuosi. Ajoni onkin muutakin kuin kehä3:n sisällä pöristelyä. Siis nastoille on todellista tarvetta.
Enkä voi jäärä odottelemaan kelin paranemista, kuten lamelliläpyskärenkaiden käyttäjät joutuvat tekemään. Likkeelle on lähdettävä kelikkä kuin kelillä.Minäkin ajan aina merkittävästi pohjoisempana, enkä viiteentoista talveen ole tarvinnut nastarenkaita. Mukavaa ajella hiljaisilla ja pitävillä kunnon kitkoilla. Tietoisuus myös siitä, että osaa ennakoida muiden tohellukset ja tienpinnan kulumisen vähyys näillä renkailla tuo todellisen mielenrauhan ja omanarvontunnon!
- Hiekotushiekka_köhköh
kitkatkatkatpitkään kirjoitti:
Nimenomaan: liikenneturvallisuus heikkenee oleellisesti, kun idiootit kuluttaa nastansa kesäkelissä, eikä sitten liukkaamman tienpinnan tullessa vastaan olekkaan mitään pitävää, vaikka niin luulevat! Kitkarenkaalla tätä ongelmaa ei muodostu missään vaiheessa ennen renkaan loppuunkulumista.
Nastoja kuluttavia idiootteja ei ole, kun kovametallinasta ei kulu sulapinnalla ajettaessa.
Sitävastoin renkaitaan kuluttavia kitka-idiootteja löytyy. Kitkarengas on kuluvaa, pehmeää kumia jotta siihen saataisiin edes jonkinlaiset pito-ominaisuudet.
Aika vähissä on kitkafanaatikkojen argumentit kun ollaan huolissaan nastojen kulumisesta. - nastat.talveen
kitkatkatkatpitkään kirjoitti:
Nimenomaan: liikenneturvallisuus heikkenee oleellisesti, kun idiootit kuluttaa nastansa kesäkelissä, eikä sitten liukkaamman tienpinnan tullessa vastaan olekkaan mitään pitävää, vaikka niin luulevat! Kitkarenkaalla tätä ongelmaa ei muodostu missään vaiheessa ennen renkaan loppuunkulumista.
Totta. Nastat kuluvat sulalla ajettaessa.
Mutta siinä olet väärässä ettei jo vähin kuluneilla nastolla olisi liukkaamman tienpinnan tullessa vastaan mitään pitoa.
Kitkarenkailla on toisin, niillä pito liukkaalla pinnalla on olematon, olkoot sitten uudet tai vanhat.
- veio1
Samoja kokemuksia. Ajoin museoautollani maalta Stadiin Elokuussa kitkoilla ja todella pelkäsin ja erityisesti joka mutkassa. Ajoin todella hitaasti ja kyselin muutamasta rengasliikkeestä matkalla josko heillä olisi vaihtaa nastarenkaat alle.
Ei ollut. Toisaalta ajattelin miten olisin selviytynyt nastoilla, oudokseltaan, kun en ole niitä kekeillut kuin yhden kerran.- kokeile.parempia
Kai sitten koulutit, liikennettä vakavasti vaarantaen, mielestäsi liian lähellä takana ajavia, lähes pysähdyksiin asti hidastamalla ja luonnollisesti tukkimalla ajoradan niin ettei ohitus mahdollisuuta jäänyt?
Elokuussa kitkoilla ajo, varsinkin sinun liikennettä vakavasti vaarantavalla tyylilläsi, on todella hengenvaarallista.
Talven tullen kannattaa siirtyä oikeiden talvirenkaiden käyttöön vallankin jos et ole niitä useampaa vuoteen "kekeillut".
Luonnollisesti myös viesti päättäjille heidän uskattamattomuudestaan on taholtasi pakko lähettää. - veio1
kokeile.parempia kirjoitti:
Kai sitten koulutit, liikennettä vakavasti vaarantaen, mielestäsi liian lähellä takana ajavia, lähes pysähdyksiin asti hidastamalla ja luonnollisesti tukkimalla ajoradan niin ettei ohitus mahdollisuuta jäänyt?
Elokuussa kitkoilla ajo, varsinkin sinun liikennettä vakavasti vaarantavalla tyylilläsi, on todella hengenvaarallista.
Talven tullen kannattaa siirtyä oikeiden talvirenkaiden käyttöön vallankin jos et ole niitä useampaa vuoteen "kekeillut".
Luonnollisesti myös viesti päättäjille heidän uskattamattomuudestaan on taholtasi pakko lähettää.Sinulle on pakko laittaa kirjoitusvirheitä syötiksi jotta löytäisit edes jotain virheitä kirjoituksistani.
- taksimies57
Ensimmäiset 40 vuotta meni renkaita vaihdellessa, mutta nyt viimeiset 15 vuotta on olut pelkästään aina kitkat alla, kesät ja talvet.
Vuodessa tulee Oulun ja Tampereen välillä n. 50000 km ja kitkat pelaa joka säällä.
Jää kokonaan pois tuo naurettava renkaiden vaihtosirkus. Eihän siinä ole mitään järjeä.- Laiskuus_voittamassa
Minä olen harkinnut samaa, kun elämäntilanne muuttui ja ajoa tulee enää 2000 - 3000 km vuodessa. Renkaanvaihto tuhannen kilometrin välein on aika tiuhaa tahtia ja näin pienellä ajomäärällä on varaa ottaa hieman rauhallisemmin huonolla kelillä. Eikä ole pakkolähtöjäkään liukkaana aamuna.
Ensin kuitenkin pitäisi saada ajetuksi nykyiset renkaat loppuun ja se vie aikaa. Taitavat kovettua ennen kuin kuluvat. - Ajomäärät
Noilla kilometreillä saa aina tuoreet kitkat alle loppusyksystä ja seuraavana vuonna sama homma, pelaahan se noin.
Sen sijaan jälkimmäisellä kun ne on muutaman vuoden päästä koppurat vaikka pintaa onkin, niin eipä ole pidosta tietoa... - kitkatkatkatpitkään
Ei kyllä koppuraksi nvielä viidessä vuodessa kovetu; on kokemusta kakkosauton kiekoilla.
- Hiekotushiekka_köhköh
Ajo-ominaisuudet eivät taida olla ajokriteerisi ykkösjuttu.
- vajakit_pakkohoitoon
Ajoin autollani, jossa on NASTARENKAAT alla, Espoosta Itä-Helsinkiin ja takaisin. Uskomatonta on tietysti se, että pk-seudun lumen ja jään keskellä moiseen suoritukseen pystyy nastoilla. Ei ihme että porukka (joita joku voisi vajakeiksi kutsua) vaihtoi kitkat alle kaksi kuukautta sitten. Kyllä niitä on varmasti tarvittukin.
- vajakit_pakkohoitoon
Olipa omaperäistä. Ihan itsekö tuon tarinan keksit? Eipä ole edes kitkoja tarvittu stadissa muutamaa hetkeä Lukuunottamatta. Kesärenkailla olisi hyvin pärjännyt tähän asti.
Mikä perkele siinä on että kaiken maailman pikku runkkarit jaksaa jauhaa tollasta paskaa joka päivä vaikka ketään ei jumalauta kiinnosta tollanen perseestä kaivettu paska !
- kuinkas
330d-ja-hajis kirjoitti:
Mikä perkele siinä on että kaiken maailman pikku runkkarit jaksaa jauhaa tollasta paskaa joka päivä vaikka ketään ei jumalauta kiinnosta tollanen perseestä kaivettu paska !
Miten jaksat lueskella täällä paskanjauhantaa joka päivä? Siinä tuhannen taalan ihme! Bidetallahan perseestä nykyisin kakat poistetaan; kuka nyt paperia? "hajis"?
kuinkas kirjoitti:
Miten jaksat lueskella täällä paskanjauhantaa joka päivä? Siinä tuhannen taalan ihme! Bidetallahan perseestä nykyisin kakat poistetaan; kuka nyt paperia? "hajis"?
Kuule mulkku kun en lue just sun kaltasten runkkarien takia joita ei kiinnosta kun paska !
- otanyssepois
Katselin autoa eilen, jossa oli NASTARENKAAT. Se oli punainen, hieno jonkun merkkinen. Mutta NASTARENKAAT. Oli upea kokemus nähdä semmottis auto näin Turkkusen kesäkeleillä. NASTARENKAAT vittu.
- Psykiatritäti
Bussissa kirjoitti:
Niin ja nyt on joulukuu...
Se on kutakuinkin sakon paikka jos ajaa kesäkumeillaSinulla taitaa olla parempi päivä tänään.
Juu jäi aamulääkkeet ottamatta (Lymecyclin) koska heräsin vasta tossa viiden aikoihin päivällä koska tuli riipastua sen verran kovat kännit eilen...Ja tänään illalla sitten töihin :(
Noh otetaan seuraava lääke "aikataulun" mukaisesti ilta kasilta, ja sit taas aamu kasilta töiden jälkeen jne...
Tuskin tulee haittavaikutksia- Psykiatritäti
Bussissa kirjoitti:
Juu jäi aamulääkkeet ottamatta (Lymecyclin) koska heräsin vasta tossa viiden aikoihin päivällä koska tuli riipastua sen verran kovat kännit eilen...Ja tänään illalla sitten töihin :(
Noh otetaan seuraava lääke "aikataulun" mukaisesti ilta kasilta, ja sit taas aamu kasilta töiden jälkeen jne...
Tuskin tulee haittavaikutksiaAkne yleensä paranee itsekseen murrosiän mentyä ohi.
Psykiatritäti kirjoitti:
Akne yleensä paranee itsekseen murrosiän mentyä ohi.
Taas väärällä palstalla. Sun aihees kuuluu tonne http://keskustelu.suomi24.fi/terveys/sairaudet/ihotaudit/akne-ja-finnit
- Psykiatritäti
Bussissa kirjoitti:
Taas väärällä palstalla. Sun aihees kuuluu tonne http://keskustelu.suomi24.fi/terveys/sairaudet/ihotaudit/akne-ja-finnit
Kun kerrot että aknelääkket jäi ottamatta, ei sitä ainakaan sydänvikaan määrätä?
"Lymecycline NRIM on antibiootti, joka kuuluu lääkeaineryhmään nimeltä tetrasykliinit.Tätä lääkettä käytetään pääasiassa keskivaikean ja vaikean aknen hoitoon. Akne ilmenee ihossamustapäinä ja märkärakkuloina, joita nimitetään usein finneiksi tai ”ihomadoiksi”."
http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humpil/9/14082399.pdf
Kunhan tulet täysi-ikäiseksi vaivasi helpottaa. Psykiatritäti kirjoitti:
Kun kerrot että aknelääkket jäi ottamatta, ei sitä ainakaan sydänvikaan määrätä?
"Lymecycline NRIM on antibiootti, joka kuuluu lääkeaineryhmään nimeltä tetrasykliinit.Tätä lääkettä käytetään pääasiassa keskivaikean ja vaikean aknen hoitoon. Akne ilmenee ihossamustapäinä ja märkärakkuloina, joita nimitetään usein finneiksi tai ”ihomadoiksi”."
http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humpil/9/14082399.pdf
Kunhan tulet täysi-ikäiseksi vaivasi helpottaa.VÄÄRÄ PALSTA!!!!! http://keskustelu.suomi24.fi/ajanviete/vitsit/apteekki tuolla voit jatkaa keskustelua
- Psykiatritäti
Bussissa kirjoitti:
VÄÄRÄ PALSTA!!!!! http://keskustelu.suomi24.fi/ajanviete/vitsit/apteekki tuolla voit jatkaa keskustelua
Sinähän tässä lääkekeskustelun aloitit. Toivottavasti saat pizzanaamasi hoidettua.
Psykiatritäti kirjoitti:
Sinähän tässä lääkekeskustelun aloitit. Toivottavasti saat pizzanaamasi hoidettua.
Eiku arvet ja finnit on just söpöi...
Ton kaa olis kiva päästä telmimään http://static.iltalehti.fi/uutiset/eta4_0508JID_uu.jpg- kuinkas
Bussissa kirjoitti:
Niin ja nyt on joulukuu...
Se on kutakuinkin sakon paikka jos ajaa kesäkumeillaLaissa kyllä lukee selvä teksti myös sääolosuhteiden soveltamisesta. Kukahan mahtaisi voitta, jos asiaa alettaisiin oikeusasteissa puimaan?
kuinkas kirjoitti:
Laissa kyllä lukee selvä teksti myös sääolosuhteiden soveltamisesta. Kukahan mahtaisi voitta, jos asiaa alettaisiin oikeusasteissa puimaan?
Niin... Poliisihan voi sakottaa mistä tahansa. Esimerkkinä vaikka Suomi24 legendat Kaisu Kivimäki ja Mika Turtiainen
- Psykiatritäti
Bussissa kirjoitti:
Eiku arvet ja finnit on just söpöi...
Ton kaa olis kiva päästä telmimään http://static.iltalehti.fi/uutiset/eta4_0508JID_uu.jpgUskottavuutesi keskusteluun lisääntyy.
- Psykiatritäti
Bussissa kirjoitti:
Niin... Poliisihan voi sakottaa mistä tahansa. Esimerkkinä vaikka Suomi24 legendat Kaisu Kivimäki ja Mika Turtiainen
Sinulle lapsukainen ei vielä ole selvinnyt suomalainen oikeuskäytäntö. Se on kolmijakoinen:
-Eduskunta asettaa lait
-Poliisi valvoo lain noudattamista, sekä tutkii rikkomukset
-Oikeuslaitos punnitsee onko rikos tapahtunut ja asettaa rangaistuksen
Poliisin antama sakko on rangaistusvaatimus, jonka voi kyseenalaistaa. Jokaisessa sakotustilanteessa poliisi kertoo kuinka sakkoa voi vastustaa. Jos sakko on aiheeton, tuomioistuin kumoaa sakon. Aiheetonta sakkoa ei tarvitse maksaa. Aiheettomuuden toteaa käräjäoikeus.
Yhteiskuntaopin opettaja kertoo tarkemmin. Psykiatritäti kirjoitti:
Sinulle lapsukainen ei vielä ole selvinnyt suomalainen oikeuskäytäntö. Se on kolmijakoinen:
-Eduskunta asettaa lait
-Poliisi valvoo lain noudattamista, sekä tutkii rikkomukset
-Oikeuslaitos punnitsee onko rikos tapahtunut ja asettaa rangaistuksen
Poliisin antama sakko on rangaistusvaatimus, jonka voi kyseenalaistaa. Jokaisessa sakotustilanteessa poliisi kertoo kuinka sakkoa voi vastustaa. Jos sakko on aiheeton, tuomioistuin kumoaa sakon. Aiheetonta sakkoa ei tarvitse maksaa. Aiheettomuuden toteaa käräjäoikeus.
Yhteiskuntaopin opettaja kertoo tarkemmin.Nimenomaan. Poliisi voi antaa sen "sakon" mistä tahansa asiasta, perustuen lakiin tai omaan mieleen.
Ja jos saa aiheettoman sakon, ei kiistä, eikä maksa niin perintäähän se menee
Esim. Turun sankari Mika Turtiainen kirjoitti sakon "toisen vahingoittamiseen soveltuvan esineen tai aineen hallussapidosta" kun mukana oli tämän näköinen laite http://www.e-ville.com/img/p/3453-661-thickbox.jpg tokihan se muistuttaa lamutinta mutto so?- Psykiatritäti
Bussissa kirjoitti:
Nimenomaan. Poliisi voi antaa sen "sakon" mistä tahansa asiasta, perustuen lakiin tai omaan mieleen.
Ja jos saa aiheettoman sakon, ei kiistä, eikä maksa niin perintäähän se menee
Esim. Turun sankari Mika Turtiainen kirjoitti sakon "toisen vahingoittamiseen soveltuvan esineen tai aineen hallussapidosta" kun mukana oli tämän näköinen laite http://www.e-ville.com/img/p/3453-661-thickbox.jpg tokihan se muistuttaa lamutinta mutto so?Mistä tietää että norsut ovat tyhmiä eläimiä?
Tyhmyydestä saa kärsiä. - kuinkas
Psykiatritäti kirjoitti:
Mistä tietää että norsut ovat tyhmiä eläimiä?
Tyhmyydestä saa kärsiä.Mutta kärsivä voi voittaa vaikka leijonalauman, rohkeutta kun ei puutu!
- otanyssepois
NASTARENKAAT, sakon paikka joulukuussa? Onks toi nimim. Bussissa ihan täyspäinen? No, Turussa sakko voi tulla mistä vaan.
- otanyssepois
Nimenomaan. Turussa sakko voi tulla mistä tahansa:
Mika Turtiainen: Lamauttimen näköinen laselämpömittari mukana
Kaisu Kivimäki: Aiheeton syytön 8 km/h ylinopeudesta
Joonas Tikka: Aiheeton syytös rattijuopumuksesta - ei.ole.vastannut
otanyssepois kirjoitti:
Nimenomaan. Turussa sakko voi tulla mistä tahansa:
Mika Turtiainen: Lamauttimen näköinen laselämpömittari mukana
Kaisu Kivimäki: Aiheeton syytön 8 km/h ylinopeudesta
Joonas Tikka: Aiheeton syytös rattijuopumuksestaJa taas täysidioootti jaksaa noita täysin kuvitteellisia "juttuja" nostella esiin, on se sitten idiootti, todella täysidiootti.
Niin muuten yksi juttu tuli mieleen, koska täysidiootti vastaa siihen kysymykseen että miksi on noin idiootti, kysymys ollut avoinna varmaan toista vuotta. - otanyssepois
Mulla seisoo. Turkkuses.
- Oliko.jännää
Huima suoritus ajaa Espoosta itikseen ja takaisin, onnittelen saavutuksesta.
- Sporttisestipihalle
Kaikki ei näytä pärjäävän siellä päin
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1449554212127.html- EiPerpanssi
Sellaista rengasta, joka tuolta olisi pelastanut, ei ole olemassakaan. Jos ajaa kuin tollo niin noin voi käydä. Onhan tietysti mahdollista, että iski joku mystinen tekninen vika, mutta tuskin.
- iaoir0
No toiset ajaa nastoilla, ja taas toiset ei!
Eikö niin?- ProvoaPukkaa
Itse ajan autolla, polkupyörällä ja joskus jopa mp:llä. Miten nastoilla ajetaan?
- kuinkas
Juu, niinpä tietenkin, mutta sen joka nauttii kuylutuksen, tulee myös maksaa tekemisensä, kuten kapakassakin tehdään, ellei halua huvia lopetaa!
Vain tämä menettely olisi oikea! Kustrannusperusteinen huvittelu on yleensä sallittua demokraattisessa vcaltakunnassa- meillä on kyllä sossuvaltio! - TyhmyysPeriytyy
kuinkas kirjoitti:
Juu, niinpä tietenkin, mutta sen joka nauttii kuylutuksen, tulee myös maksaa tekemisensä, kuten kapakassakin tehdään, ellei halua huvia lopetaa!
Vain tämä menettely olisi oikea! Kustrannusperusteinen huvittelu on yleensä sallittua demokraattisessa vcaltakunnassa- meillä on kyllä sossuvaltio!Ilman sitä "sossuvaltiota" täällä ei olisi kovinkaan moni ns. viisauksiaan latelemassa.
- Pärjännyt-omillani
Lisätään nyt tällaistakin kun toisille riittää kovallakin pakkasella varvastossut ja joillekin turkishaalaritkaan eivät tahdo riittää, eriasia on kuinka pitkään tuulessa ja tuiskeessa tossuilla pärjäisi. Se että käy lipsuttelemassa vähän postilaatikolla ei tarkoita suomen ympäri ravaamista.
Jessus kun joillekin on muodostunut oikein elämäntehtäväksikin aihe; Kitkat vai nastat? Kumma kun ei vielä väitettä blondi vai brunette vai poikkeava punapää, kenties eksoottiset ulkomaalaiset aasiasta, afrikasta vai skandinaavian neitoset. Hauskaa voi olla. Omiin mieltymyksiin ja tarpeisiin nuokin valinnat tehdään. Ps. Hiustenvärin perusteellako tosiaan...- kuinkas
Vilkaiseppa sinne sexypalstalle, siellä tuo pään värityksen valinta tuottaa vaikeuksia ihan samoin kaikissa asioissa idiooteilla on tyhjästä puhumisen pakko!
- vajakit_pakkohoitoon_
Kerrankin joku myöntää olevan väärässä!
- ajannastoilla
ihan sama kunhan ette jää sutimaan kitkoinenne mun eteen työnnän teidän sutivat autonne pois mun edestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1286888Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624264Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen523416Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903034Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2862011Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361693Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201571- 911533
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751451Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151406