Suu vinossa

Euran terveyskeskuksessa hammaslääkärissä jokunen vuosi sitten yritti naishammaslääkäri poistaa särkevää hammastani sillä seurauksella, että suuni jäi pysyvästi vinoon. Hän ei yrityksistä huolimatta saanut hammasta irroitettua, mutta laittoi puudutuspiikkiä toisensa perään. Kolme päivää oli suunpieli turvoksissa ja turvotuksen jälkeen suuni oikea puoli jäi vinoksi. Jos oikein muistan, Leena S. oli nimensä. Eikö hänen olisi pitänyt antaa lähete hampaan leikkaukseen muualle? Hammaslääkäripelkoisena menin seuraavan kerran hoidettavaksi, kun hammas lohkesi toisesta kohdasta ja toinen heilui vieressä. Virolainen mieslääkäri porasi ja laittoi väliaikaisen paikan kumpaankiin hampaaseen. Seuraavana päivänä paikat lähtivät, samoin myös hampaantyngät. Ikenet jäivät ja hampaiden juuret. Edestä etuhampaiden vierestä lohkesi hammas viime vuonna kesällä. Olisin päässyt heti hoidettavaksi, mutta oli aika koiranpureman vuoksi yleislääkärille samaan aikaan. Seuraava aika olisi ollut joulukuussa 2014. Minulla on todettu sepelvaltimotauti. Olen kohta 61vuotias. Hampaani ovat tosi huonossa kunnossa, mutta en tiedä, mitä tehdä, kun terveyskeskuksen hammaslääkäritkin ovat toistaitoisia. Suupieli roikkuen yritän selvittää, onko mahdollista potilasvahinkokorvaukseen näin pitkän ajan jälkeen. Yksityiseen hoitoon minulla ei ole varaa.
1582
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Satalinnassa Harjavallassa on nykyjään paljon hammaslääketieteen osaamista tarjolla.
Tekevät lähes ilmaiseksi erittäin vaativiakin operaatioita.
Puhuvat jo lähes virheetöntä suomea, joten kielimuurikaan ei ole ongelma.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

PV108k kirjoitti:

Euran terveyskeskuksessa hammaslääkärissä jokunen vuosi sitten yritti naishammaslääkäri poistaa särkevää hammastani sillä seurauksella, että suuni jäi pysyvästi vinoon. Hän ei yrityksistä huolimatta saanut hammasta irroitettua, mutta laittoi puudutuspiikkiä toisensa perään. Kolme päivää oli suunpieli turvoksissa ja turvotuksen jälkeen suuni oikea puoli jäi vinoksi. Jos oikein muistan, Leena S. oli nimensä. Eikö hänen olisi pitänyt antaa lähete hampaan leikkaukseen muualle? Hammaslääkäripelkoisena menin seuraavan kerran hoidettavaksi, kun hammas lohkesi toisesta kohdasta ja toinen heilui vieressä. Virolainen mieslääkäri porasi ja laittoi väliaikaisen paikan kumpaankiin hampaaseen. Seuraavana päivänä paikat lähtivät, samoin myös hampaantyngät. Ikenet jäivät ja hampaiden juuret. Edestä etuhampaiden vierestä lohkesi hammas viime vuonna kesällä. Olisin päässyt heti hoidettavaksi, mutta oli aika koiranpureman vuoksi yleislääkärille samaan aikaan. Seuraava aika olisi ollut joulukuussa 2014. Minulla on todettu sepelvaltimotauti. Olen kohta 61vuotias. Hampaani ovat tosi huonossa kunnossa, mutta en tiedä, mitä tehdä, kun terveyskeskuksen hammaslääkäritkin ovat toistaitoisia. Suupieli roikkuen yritän selvittää, onko mahdollista potilasvahinkokorvaukseen näin pitkän ajan jälkeen. Yksityiseen hoitoon minulla ei ole varaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu