Sisäänmenoluukku koiralle ulko-oveen

Emäntä

Onko kellään kokemusta ulko-oveen laitettavasta koiran sisäänmenoluukun toteuttamisesta? Koira saisi liikkua luukusta vapaasti sisään ja ulos eli luukku toimisi molempiin suuntiin. Saako luukkuja jostain valmiina vai oletteko tehneet itse? Miten hyvin luukku eristää? Sitä olisi tarkoitus käyttää myös talvella, tosin huoneessa josta koira kulkisi ulos olisi alhaisempi lämpötila. Tähän tarkoitukseen kävisi lämmitetyn koirankopin luukkukin jos se on eristysominaisuuksiltaan tarpeeksi hyvä.

9

7294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pinkviini

      Tai ei kai sillä koolla niin väliä;)

      Tutulla koirat on ulkohäkissä ja niillä on sellanen ulkorakennus(lämmitetty) siinä,tavallaan yhtenä häkin 'seinänä' ja koirat pääsevät luukun kautta sinne rakennukseen eli se on vähän niinkuin iso koppi.

      Luukku on ilmeisesti sellanen koirankopin luukku, ja itse siihen laitettu. Ei kovin hyvin eristä mutta kuitenkin parempi kuin pelkkä reikä ovessa (sitä tuskin aattelit kokeilla..?)

      Kyllähän se varmasti ihan toimiva voisi olla, mutta jos se koira isokin on, niin luukunkin pitäisi sitten olla iso ja siitä pääsee sisään sitten kutsumattomia vieraita.

      Mutta jos siltä tuntuu että se pitää oveen laittaa, niin laita ihmeessä. Mutta kai siihen jokin lukitus mekanismi kannattaa asentaa.

      Rakennusiloa!

      • Emäntä

        Tarkoitus olisi sellainen että koira(t) kulkisi luukusta tarhaan jonka ovi on lukittu öisin. Sisätilakin rajoittuisi yhteen huoneeseen josta ei olisi pääsyä muualle taloon, eli vähän samantyyppinen ratkaisu kuin tutullasi. Lämpötila olisi tässä huoneessa normaalia huonelämpötilaa alhaisempi.

        Luukun tulisi nimenomaan eristää talvellakin sen verran että pakkanen ei pääse lämmitettyyn huoneeseen ja että lämpö ei valskaa luukusta liikaa ulos.

        Eli nyt on hakusassa eristävä luukku tai sellaisen teko-ohjeet. Ja myös ihan kaikenlaisia koiranluukkuratkaisuja otetaan mielellään vastaan :)


      • muoriska
        Emäntä kirjoitti:

        Tarkoitus olisi sellainen että koira(t) kulkisi luukusta tarhaan jonka ovi on lukittu öisin. Sisätilakin rajoittuisi yhteen huoneeseen josta ei olisi pääsyä muualle taloon, eli vähän samantyyppinen ratkaisu kuin tutullasi. Lämpötila olisi tässä huoneessa normaalia huonelämpötilaa alhaisempi.

        Luukun tulisi nimenomaan eristää talvellakin sen verran että pakkanen ei pääse lämmitettyyn huoneeseen ja että lämpö ei valskaa luukusta liikaa ulos.

        Eli nyt on hakusassa eristävä luukku tai sellaisen teko-ohjeet. Ja myös ihan kaikenlaisia koiranluukkuratkaisuja otetaan mielellään vastaan :)

        Meillä on jo 12 vuotta koirat päässeet esteettä kulkemaan aidatulle takapihalle takkahuoneen ovessa olevan luukun kautta. Olen naulannut aukon suojaksi keskelle esim. kumipohjaisen maton palan, sitten lämmikkeeksi molemmin puolin huonekalukankaasta tehtyyn pussiin neulotun vanhan täkinpalan. Hyvin on toiminut, eikä kukaan ole sisällä paleltunut, eikä senpuoleen ulkonakaan. Meillä harrastetut rodut eivät ole ulkokoiria. Tottahan siitä hieman karkaa lämpöä harakoille, ja kovimmilla yli 30 asteen pakkasilla saatan laittaa patjanpalan nojalleen luukun eteen, silloin kun olen itse kotona ja tiedän, että kaikki ovat sisällä tietty... Mutta kyllä se on minusta ollut mukava koirille, ja siitähän vaikka vähän maksaa sähkölaskussa. Samoin kuin tietysti itselle: ei tarvitse ennen töihinlähtöä käyttää lenkillä jos ei satu huvittamaan, ne ulkoiluttavat itse itsenä sitten kun heräävät...


      • Emäntä
        muoriska kirjoitti:

        Meillä on jo 12 vuotta koirat päässeet esteettä kulkemaan aidatulle takapihalle takkahuoneen ovessa olevan luukun kautta. Olen naulannut aukon suojaksi keskelle esim. kumipohjaisen maton palan, sitten lämmikkeeksi molemmin puolin huonekalukankaasta tehtyyn pussiin neulotun vanhan täkinpalan. Hyvin on toiminut, eikä kukaan ole sisällä paleltunut, eikä senpuoleen ulkonakaan. Meillä harrastetut rodut eivät ole ulkokoiria. Tottahan siitä hieman karkaa lämpöä harakoille, ja kovimmilla yli 30 asteen pakkasilla saatan laittaa patjanpalan nojalleen luukun eteen, silloin kun olen itse kotona ja tiedän, että kaikki ovat sisällä tietty... Mutta kyllä se on minusta ollut mukava koirille, ja siitähän vaikka vähän maksaa sähkölaskussa. Samoin kuin tietysti itselle: ei tarvitse ennen töihinlähtöä käyttää lenkillä jos ei satu huvittamaan, ne ulkoiluttavat itse itsenä sitten kun heräävät...

        Täytyykin suunnitella itse jotain tuontapaista ratkaisua jos ei tarpeeksi hyviä valmiita luukkuja löydy. Valmiit luukut tuntuvat olevan aika kevyitä.


      • PisonFrisee
        Emäntä kirjoitti:

        Täytyykin suunnitella itse jotain tuontapaista ratkaisua jos ei tarpeeksi hyviä valmiita luukkuja löydy. Valmiit luukut tuntuvat olevan aika kevyitä.

        Koira sairastui ja ei kerinnyt ulos joten laitatin luukun ja koira oppi kulkemaan ulos ja sisään ja toimi vuoden verran kunnes koira kuoli....toimii nytten kissalukkuna. ; )


      • PisonFrisee kirjoitti:

        Koira sairastui ja ei kerinnyt ulos joten laitatin luukun ja koira oppi kulkemaan ulos ja sisään ja toimi vuoden verran kunnes koira kuoli....toimii nytten kissalukkuna. ; )

        Sorry jos sairastui pahasti. Hyvä kuitenkin jos ennen sitä oppi kulkemaan. Sisään, ja ulos. Ennen kuolemaansa siis. Kissatkin upeita kyllä, ja niille myös on tietysti oltava kulkuluukku.


    • PROkoiranluukku

      www.koiranluukku.fi
      Koiranluukku kaikenlaisille koirille!

    • MB211

      meillä on toimii hyvin kissa käy omalla ajalla vessa. asunnon muutos ovi irroittettu missä on lemmikki luukku 82 cm leveä siisti ovi saa edullisesti

    • luukutusta

      Meilläkin toimii, toinen koira oppi viikossa, toinen, luukun tullessa pentu, ei osaa kunnolla vieläkään, on tosin kehittynyt #viittoiluvaiheeseen# eli menee luukusta kun tulen viereen seisomaan ja näytän sormella. Sitä edelsi makupala- vaihe ja työntäen avustettu vaihe, kummallakin koiralla. Sisääntulon opettelu on hankalampaa kuin ulostulon, mutta kunnon kiihoke, esin vieraat sisällä avittaa asiaa- Onnea kaikille luukkuje hankkijolle, helpottaa kummasti elämää kun koira tai kissa pääsee omin avuin tarhaan ja takaisin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe