MISTÄ Jeesus oikein pelastaa?

Howli

Mitä pelastus oikein tarkoittaa? Kuka pelastaa ja miltä? Mikä se on se konkreettinen tässä elämässä oleva tekijä, synnin välttäminenkö? Kuvailkaa nyt niin rautalangasta vääntäen, että minäkin ymmärrän...

40

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12_13

      Raamatun mukaan synnin palkka on kuolema. Jos siis ihminen elää synnissä (erossa Jumalasta), johtaa se kuolemaan. Jeesus tuli pelastamaan ihmiset kuolemalta, joka siis on seuraus synnistä. Jeesuksen kautta on julistettu armahdus. Jokainen joka ottaa sen vastaan, ja huom. tekee parannuksen, eikä jatka synnissä, vaan tulee vanhurksaaksi, pääsee ikuiseen elämään.

      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
      Mat. 25:46

      Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
      Room. 6:23

      "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta".
      Luuk. 4:18-19

      • Howli

        Tässäkö ei mielestäsi ole mitään metaforaa? Ottaen huomioon raamatun historian, en osaa nähdä sitä täytenä totena. Mitä iankaikkisella elämällä on oikein tarkoitettu 2000 vuotta sitten, sen kun tietäisi.

        Tai sitten itse olen päästäni vajaa, kun en älyä pelätä kuolemaa. Se kun on ainoa pakollinen homma tässä elämässä, kuolla.


      • 12_13

        "Tässäkö ei mielestäsi ole mitään metaforaa?"

        En näe syytä ajatella metaforaa tässä tapauksessa.

        "Tai sitten itse olen päästäni vajaa, kun en älyä pelätä kuolemaa."

        Tarkoitus ei ollut se, että alkaisit pelkää kuolemaa. Kuolemaa ei ole järkevää pelätä. Ainoa jota voisi kannattaa pelätä on Jumala, koska hänen käsissään on kaikki. Mutta sekään pelko ei ole täydellistä.

        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. ...
        Matt. 10:28-31

        Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
        1 Joh. 4:18

        Pelko näyttää yleensä johtavan kärsimykseen, kuten esim. Lähi-Isässä. Nykymaailman jumala näyttää olevan pelko, ja se valitettavasti johtaa moniinpahoihin ratkaisuihin ja vaapaan länsimaailman tuhoon. Parempi olisi, jos ihmiset pitäisivät Raamatun Jumalaa, joka on rakkaus, omana Jumalanaan.

        Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        1 Joh. 4:8

        Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
        1 Joh. 4:16


      • PYSYTÄÄNerossaIKUISESTI

        EI JUMALASTA tai Jeesuksesta kaukana ELÄMINEN ole mikään synti eikä RIKOS, PÄINVASTOIN, Heistä KAUKANA pysyminen AUTTAA nimenomaan PYSYMÄÄN Heidän haluamistaan ja langettamistaan SYNNEISTÄ EROSSA. MITÄ KAUEMPANA Herrat OVAT, sen parempi kaikille. Eivät MITÄÄN MUUTA ole vuosikausiin TEHNEET kuin syyttömille, aiheettomille osapuolille YRITTÄNEET kaikista pahimmat, TÖRKEIMMÄT VAARALLISIMMAT VALEpaskansa (tietoisensa) NAKITTAA, KAATAA, KAMPITTAA. LANGETTAVAT just niille kenelle haluavat, ja Ne UHRIT, syyttömät täällä Just ovat vain NÄKYNEETKIN. Saatana, VAATTEET POIS NIILTÄ, jotka tollalailla tulevat VARKAIN VARASTAMAAN meiltä VAATTEET pÄÄLTÄ POIS, IHAN VAAN että PÄÄSEVÄT NAKITTAMAAN VALEpaskansa SEn kaiken oikeanlaisen asianlaidan, TOTUUDEN TILALLE.


    • pilkkuviivaviiva

      Oppi Jeesuksesta pelastajana on yksi surullisimpia ja virheellisimpiä tulkintoja Jeesuksen merkityksestä. Se tekee meistä avuttomia ja syntisiä ihmisiä. Se tekee Jumalasta hirviön, sadistin joka ei kykene antamaan anteeksi ilman ihmisuhria. Jeesuksesta se tekee uhrin, tai ehkä jopa masokistin, joka tieten tahtoen muka halusi ristille. Pötyä!!!
      Me emme ole syntisiä. Emme tarvitse pelastusta. Emme vain ole vielä kasvabeet täyteen ihmisyyteen. Jeesus kutsui meitä ylittämään ja laajentamaan käsityksiämme ja rajojamme, liittyivätpä ne uskontoon, kansallisuuteen, yhteiskunnalliseen asemaan, rotuun.....nämä olivat Jeesuksen agendalla hänen eläessään, ja kuinka paljon tärkeämpiä ne ovatkaan tänä päivänä. Synti - pelastus - oppi joutaa romukoppaan.

      • kyllä_pelastaa

        Jeesus pelastajana on alkuperäinen kristillinen julistus ilman sitä ei ole mitään ja on uskommekinturha. Mutta Jeesus kuoli ja nousi kuolleista meidän syntiemme tähden. Aamen


      • Hihhuuli

        "Me emme ole syntisiä, Emme tarvitse pelastusta"?
        Ok?
        Vai onko? Nouseeko syytös taas mieleesi? Hahaha, sinä olet syntinen:-)


      • einouse_syytös_siis
        Hihhuuli kirjoitti:

        "Me emme ole syntisiä, Emme tarvitse pelastusta"?
        Ok?
        Vai onko? Nouseeko syytös taas mieleesi? Hahaha, sinä olet syntinen:-)

        Kerrotaanko Jeesuksen opettaneen, että me olemme syntisiä? Ei! Hän opetti että meidän pitää vain oppia elämään uudella tavalla. Ei me tarvita vapahtajaa, vaan mielenmuutosta.


      • eipahalle
        einouse_syytös_siis kirjoitti:

        Kerrotaanko Jeesuksen opettaneen, että me olemme syntisiä? Ei! Hän opetti että meidän pitää vain oppia elämään uudella tavalla. Ei me tarvita vapahtajaa, vaan mielenmuutosta.

        Missä kohtaa mahtaa Raamatussa lukea "mene äläkä enää syntiä tee".
        Edellisen lauseen sanoja oli Jeesus.
        Jeesus sanoi myös ilman minua te ette ole mitään.


      • pilkkuviivaviiva
        eipahalle kirjoitti:

        Missä kohtaa mahtaa Raamatussa lukea "mene äläkä enää syntiä tee".
        Edellisen lauseen sanoja oli Jeesus.
        Jeesus sanoi myös ilman minua te ette ole mitään.

        Tämä viittaa ihmisen omaan käyttäytymiseen, jonka muuttamisesta hän on itse vastuussa. Pelastusoppi taas edellyttää että ihminen on syntinen, tekipä mitä tahansa, ja ainoa oikea rangaistus olisi kuolema. tästä sitten Jeesus pelastaa kärsimällä sen rangaistuksen joka kuuluisi meille. Perverssiä.


      • Hihhuuli kirjoitti:

        "Me emme ole syntisiä, Emme tarvitse pelastusta"?
        Ok?
        Vai onko? Nouseeko syytös taas mieleesi? Hahaha, sinä olet syntinen:-)

        Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-Room.5:12

        Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi. Room.5:18


      • Yksikaikkienpuolest

        Juuri näin ja jokainen on se yksi ihminen joka tekee sen jolloin kaikki mitä yksi ihminen kokee on pelastunut.


    • foliop

      Kuten 12_13 kirjoitti, niin Jeesus pelastaa joutumiselta eroon Jumalasta.

    • Satusedät

      Jeesus pelastaa mm. Vatikaanin homopetterit totuudelta.

    • Tämmöstätänne

      Ugh

      • KilleKalles

        Jeesus pelastaa pikkulapset, liian pieneltä maineelta. Nimittäin muuten heistä tulee vain "Kiusaajia".


    • Jeesuksenopetusontie

      Jeesus opettaa yleistä rakkautta ja oikeudenmukaisuutta kaiken perimmäisenä ohjenuorana. Oikeudenmukaisuus ja yleinen rakkaus johtavat hyvinvointiin. Jeesus siis yritti opettaa pelastusta pilaantuneelta yhteiskunnalta, riistolta, sorrolta ja ihmisten keskinäisestä kiistelystä ja toinen toisensa vihaamisesta.

      • YrittäväYrjönaama

        "Jeesus siis yritti "

        Aika paska yrittäjä.


      • Howli

        Jotenkin näin minäkin voisin pelastuksen ymmärtää. Se paljon konkreettisempaa kuin kuolemanjälkeinen sielun pelastus, josta tosin raamattu kertoo myös jotain.


    • onsekummallista

      Mikä on Jeesuksen puhelin numero? Että voisin soittaa kun tarvitsen pelastusta. Nykyinen 112 on aika onneton joten voisin siirtyä toiseen numeroon. Liekö sen parempi? En ole kovin hyviä kokemuksia noin yleensä kuullut. Ja toisaalta ihmetyttää että sanotaan "jeesus tulee" mutta en ole vielä kertaakaan kullut että tulee? Miten voi pelastaa, jos ei ole vielä edes tullut. Tätä ristiriitaa olen miettinyt.

      • MuistoJää

        Kaikki maatuneet (muka) venttaavat "viimeistä tuomiota", jossa jaetaan vuohiin ja lampaisiin pasuunan soidessa.


    • miksi tarjoilla helmiä sioille?

    • Mitä te kuvittelette pelastuksella tarkoitettavan?

      Lottovoittoa?

      Haluamaanne naista?

      Neitsyeitä tuonpuoleisessa?

      On olemassa ymmärtäviä sanoja ja kiivaita sellaisia. Minä en sovella kumpiakaan, annetaan tapahtumien puhua puolestaan.


      Kiitos Herran

    • kaptainkidd

      Jeesus pelastaa ihmisen synnin orjuudesta. Jeesuksen sanoma on, lopettakaa synnin tekeminen ja tulkaa vapauteen ja elämään. Tämä on se Jumalan valtakunta, vapaus olla tekemättä pahaa ja kyky tehdä hyvää vaikka olisi kokenut epäoikeudenmukaisuutta. Maailman ihmiset tekevät pahaa vaikka eivät oikeastaan halua, koska heikko lihallinen ihminen korottaa itseään alentamalla muita. Ethän sinäkään halua tehdä pahaa, mutta saatat huomata kuitenkin loukanneesi toisia? Ja jos sinua on loukattu haluat kostaa, ettet olisi heikompi, näin pahan tekeminen kertaantuu ja voi johtaa lopulta oikeasti kuolemaan tässä ajassa. Ne jotka haluavat seurata Jeesusta eli olla kuuliaisia Jumalalle eli olla tekemättä syntiä, pelastetaan. Loput tuhoutuvat, koska Jumala ei salli synnin jatkua ikuisesti vaan toteuttaa lopulta oikeuden. Sanoin "ne jotka haluavat", koska langennut ihminen ei pysty itse olemaan synnitön. Siksi Jeesus pelastaa. Hän voi antaa synnit anteeksi. Koska hän on itse ollut koeteltu ja pysynyt kuuliaisena. Ja hän myös lähettää Pyhän Hengen, joka annetaan kaikille Jeesuken seuraajille. Se on yhteyttä Jumalan kanssa, niin kuin alunperin oli tarkoitettukin. Vain Jumalan Hengellä on elämän edellytykset, ilman henkeä ihminen hukkuu synteihin. Jumalan Hengessä ihminen ei enää yritä itse olla hyvä ja synnitön vaan tekemiset ja haluamiset vaikuttaa Jumalan Henki ihmisessä. Tarjolla niille, jotka haluavat Jumalan valtakuntaan sisälle.

    • HänSeOn

      Mistä Jeesus pelastaa? Öö, miten voi olla ettet tiedä sitä? Sielun Rauhaan Jeesus pelastaa, koska ei kukaan Jeesukseen uskova ollut "jumalaton => rauhaton"; ja muutamasta tämänkin elämän aikana tapahtuvasta vaarallisesta tilanteesta, ja iankaikkiselta kadotukselta ja LIIALLISELTA hengelliseltä köyhyydeltä. Ruumiimme kuolemasta, ei Jeesus pelasta, eikä tämä nykyinen olekaan vielä niin täydellinen, että haluaisinkaan tämän kehoni pelastuvan, vain sen haluan pelastuvan, että pääsen aika ajoin uuteen kehoon, iankaikkisuudessaan, siihen Jeesus pelastaa, vaikka luulette minuakin nyt kai Buddhaksi.

    • 456w456jj

      Esimerkiksi siltä ettet tuomitsisi ihmisiä narsisteiksi, narsismi ei perustu raamatunoppeihin, eikä raamatusta löydä mitään sitä puolustelevaa. Raamattu kehoittaa että elä tuomitse ettei teitä tuomittaisi. toisia narsisteiksi tuomitseva ihminen hylkää oman inhimillisyytensä.

    • Howli

      Kiitos teille yllättävän asiallisista vastauksista! Niissä oli osittain samoja ajatuksia, kuin myös eriäviä mielipiteitä. Voin siis vetää sen johtopäätöksen, että Jeesus pelastaa moraaliselta rappiolta sielun kuolemalta, mikäli tätä iankaikkisen elämän koulukuntaa on uskominen.

      • 456w456jj

        sanon ja korotan sanaa"VOI" pelastaa.


    • EiMullaMuuta

      Väännetänpä ei rautalangasta vaan silta-I-palkista. Raamatun mukaan helvetti on TODELLINEN PAIKKA ja ikuisuus on PITKÄ AIKA. Jeesus pelastaa helvetiltä.

      • Ja sitten väännetään ihan järjestä: raamatut itse on pelkkiä satuja. Joten helvetti ei ole todellinen. Simppeliä.

        *kop kop*
        "Kuka siellä?"
        "Jeesus. Avaa ovi, jotta voin pelastaa sinut."
        "Miltä?"
        "Siltä mitä teen sinulle jos et avaa ovea!"


      • cxz1

        Tuo on kyllä niitä parhaimpia tiivistelmiä ristinuskon hulluudesta!


    • Vastauksiin

      Vaikka väärästä syyllisyydestä, ihminen tuntee vain omista teoistaan syynalaisuutta. Seuraava askel on totuuden valaiseminen joka tahtoo kuunnella.
      Raamatussa opetus alttarin peittämisestä kyynelillä, itkulla ja huokauksilla, tarkoitetaan heitä jotka estävät muita pääsemästä Jeesuksen luo.

    • "Jeesus pelastaa meidät synniltä" tai "tulevasta tuomiosta" on hyvin yleinen vastaus, mutta omalla kohdallani täytyy tunnustaa, että Jeesus pelastaa minut omalta itseltäni. Olen luullut aika ajoin, että olen hyvä ihminen, ja kun olen siihen harhaan langennut, olen kohta rypenyt synnissä, sillä hyvä ihminen ei tarvitse Jeesusta vapahtajakseen ja pelastajakseen. Vain tuntemalla "oman lihani" petollisuuden voin välttyä elämästä synnissä, sillä silloin Jumala saa vaikuttaa minussa tahtomista ja tekemistä Pyhän hengen kautta, jonka hän on minulle antanut oikeamielistä elämää varten. Lankean syntiin heti, kun alan kuvitella että selviäisin ilman syntiä tästä elämästä ilman Herraa Jeesusta Kristusta ja Jumalaa.

    • JSK2015

      Synnin palkka on kuolema, mutta kyseessä ei ole tämän maallisen ruumiin kuolema vaan sielun ikuinen ja peruuttamaton kuolema tulisessa järvessä. Jos tunnustautuu syntiseksi ja pyytää anteeksiantoa Jumalalta Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä, pelastuu tuolta tuhoutumiselta ja pääsee ikuiseen elämään Jumalan valtakunnassa jossa on loputtomasti ennenkokemattomia mahdollisuuksia.

      Johanneksen 3:16
      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

      Roomalaisille 6:23
      23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

      Luukkaan 13:2-5
      2 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
      3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
      4 Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
      5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."

      1 Korinttilaisille 2:9
      9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".

    • JSK2015

      onsekummallista
      11.12.2015 1:23

      "Mikä on Jeesuksen puhelin numero? Että voisin soittaa kun tarvitsen pelastusta. Nykyinen 112 on aika onneton joten voisin siirtyä toiseen numeroon."

      --> Et tarvitse puhelinnumeroa etkä fb-tägiä. Hiljenny rukoukseen, pyydä Jeesusta antamaan syntisi anteeksi ja kulkemaan kanssasi tästä eteenpäin. Lue Raamattua, älä muiden silmien ja puheiden kautta, vaan itse. Pyydä Jumalalta viisautta huomata mikä on Hänen tahtonsa missä tahansa asiassa, pyydä rohkeutta tarttua siihen ja voimaa pysyä siinä.

      "Ja toisaalta ihmetyttää että sanotaan "jeesus tulee" mutta en ole vielä kertaakaan kullut että tulee?"

      --> Jeesuksen paluun päivän ja hetken tietää vain Isä Jumala yksin, ei kukaan muu. Siis ei kukaan muu, ei koskaan, ei missään. Vain Isä Jumala yksin! Lue Raamatusta lopun aikojen merkeistä niin tiedät että elämme niitä aikoja. Se miksi Jeesuksen paluu ei ole vielä tapahtunut ja tuntuu edelleen kestävän kauan, ei johdu siitä että Jumala viivyttelisi vaan siitä että Hän on pitkämielinen ja armollinen ihmiskuntaa kohtaan ja haluaa että kaikki kääntyisivät Hänen puoleensa Hänen Poikansa kautta. Jumala haluaa että mahdollisimman moni ottaisi Hänet vastaan elämäänsä ja pelastuisi. Jumala haluaa että ihmiset valitsevat Hänet omasta vapaasta tahdostaan.

      "Miten voi pelastaa, jos ei ole vielä edes tullut. Tätä ristiriitaa olen miettinyt."

      --> Jumala lähetti Jeesuksen maan päälle opettamaan Hänen Sanaansa. Pelastustyö tapahtui jo Golgatan ristillä, jossa Jeesus sovitti hengellään ja verellään ihmiskunnan kaikki synnit. Jumala on säätänyt synnin palkaksi kuoleman. Jeesus maksoi tuon hinnan sinunkin puolesta, sinun ei tarvitse maksaa synneistäsi itse jos hyväksyt Jeesuksen Herraksesi. Synti ja kuolema voitettiin jo tuolloin tuona päivänä. Jumala herätti Jeesuksen ja nosti Hänet takaisin luokseen. Nyt on kyse enää siitä että hyväksyykö ihminen Jeesuksen Vapahtajakseen vai jatkaako hän vain itseensä ja tähän maailmaan uskomista. Kun Jeesus tulee takaisin, Hän nostaa Häneen uskoneet kuolleet ja elävät luokseen ja tuhoaa jumalattomat pahuuksien tekijät.

      Tässä muutamia avainkohtia Raamatusta:

      Johanneksen 3:17
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

      2 Pietarin 3:3-7
      3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
      4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
      5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
      6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
      7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

      2 Pietarin 3:9
      9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

      Roomalaisille 6:23
      23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

      Johanneksen 3:16
      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

      Heprealaisille 9:27-28
      27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
      28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.

      Malakian 4:1
      4 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

      Heprealaisille 11:1
      11 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

      Jeremian 29:11
      11 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.

      1 Korinttilaisille 2:9
      9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".

    • Jeesus pelastaa ikuisesta kuolemasta,koska ihminen kerran lankesi uskoi paholaisen valheeseen,te tulette tietämään yhtä pajonkuin Jumala.
      On Jumala sanonut älä syö siitä puusta, näin hän käärme kysyi Eevalta vasta on sanonut,ette suinkaan kuole vasta käärme siinä valehteli ,vaikka Jumala sanoi älkää syökö ette kuolisi,siis ihminen rikkoi sanaa vastaan söi ja kuoli hiengeliseti sillä hetkellä,ei ollut enään yhteydessä vaan pelkäsi ja pakeni puitten taakse.Huomasivat olevansa alasti häpesisvät alastumuuttaan sitä ennen se oli luonollista ja kaunista.

    • ajattelen_siis_olen

      Niin, mistä Jeesus pelastaa? Jumalan vihasta, eikö totta? Ikuisesta rangaistuksesta eli helvetistä, jonne Jumala karkoittaa kaikki jotka eivät usko että Jumala tapatti Jeesuksen uhrina ihmisten synneistä. Näinhän meille on opetettu. Niin luterilainen kirkko, helluntaiseurakunta kuin vapaakirkko, ilmeisesti myös adventistit ja jehovalaiset ja tietysti katolinen ja ortodoksinen kirkko julistavat tätä sanomaa. Käsi sydämelle, voitteko todella olla sitä mieltä, että Jumala on rakkaus, jos samaan aikaan uskotte tuohon? Miksi Jeesus rukoili heidän puolestaan, jotka naulitsivat häntä ristille, jos kaikki oli Jumalan tahtoa ja suunnitelmaa? Kaikki ristiinnaulitsemiseen tavalla tai toisella "syypäät", Juudas Iskariot, ylipappi Kaifas, Pontius Pilatus, roomalaiset sotilaat ym. toteuttivat siis Jumalan tahtoa? Meidän pitäisi kai olla heille kiitollisia siitä että he mahdollistivat meille pelastuksen, vai?

      Entäpä sitten se, että jos Jumala todella vaati Jeesuksen uhrina, niin olisitko itse valmis uhraamaan hänet, jos kaikki tapahtuisi meidän ajassamme? Vai oletko iloinen siitä, että nuo ihmiset kauan sitten tekivät sen sinun puolestasi, ja sinä voit rauhassa vain kiitellä, et tosin varmaan kiitä näitä ihmisiä, jotka suorittivat uhrauksen, heitä sinä kai kauhistelet ja uskot että he joutuivat helvettiin? Olenko minä ainoa, jonka mielestä tässä on jotain perin ristiriitaista?

    • Oletolemassa

      ajattelen_siis_olen
      12.9.2016 14:28
      Ajattelusi on ainut oikea. Kannattaa todella kysyä kuka on syyllinen koska kaikki mitä on on Jumalan tahdosta.
      Aatamin olisi voinut myös estää syömästä omenaa jos se olisi ollut Jumalan tahto.
      Nyt eri uskontokunnat kilpailevat säännöistä milloin on otettava ihmisen tahto yli Jumalan tahdon ja syyllistettävä "väärään" kohtaan rajan tekijät? Vääräuskoiset.

      "syypäät", Juudas Iskariot, ylipappi Kaifas, Pontius Pilatus, roomalaiset sotilaat ym. toteuttivat siis Jumalan tahtoa?
      Ja kaikki sitä ennen ja sen jälkeen.

    • Oletolemassa

      Jeesus pelastaa kuvitelmalta että keho eli ruumis olisi jotenkin merkityksellinen ruumin kuoleman jälkeen. Kehon kuolema ei lopeta hengen toimintaa -elämää kuten Jesus esimerkillään osoitti. Ihmisen tietoisuus jatkaa toimintaansa heti jätettyään kehon.
      Olet olemassa heti kuoltuasi, tietoisuus ei kuole.

    • Vitunrunkkarit

      SuperJeesuksen osanotto = persereikä. ja Amen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      142
      1865
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1457
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1267
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1262
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1155
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      198
      1040
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      973
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      44
      924
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      201
      916
    10. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      838
    Aihe