Taajuudet Suomessa ja puhelimen osto ulkomailta

Tyhmä96

Moi!
Oon jo pidemmän aikaan harkinnut puhelimen ostamista ulkomailta, tarkemmin ebayn kautta, jostakin Euroopasta. Suurin kysymys tässä on puhelimen taajuudet, jotka on seuraavanlaiset:

2G: GSM 900/1800/1900MHz 3G: WCDMA 900/1900/2100MHz 4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz

Mitä tämä siis käytännössä tarkoittaa, toimiiko normaalisti suomen verkoissa? Puhelin jonka olen meinannut hankkia on Umi iron Pro, joten kokemuksia siitä ja ulkomailta puhelimen ostamisesta tähän ketjuun kiitos :)!

5

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikannataei

      Toimii täällä mutta 4G ei välttämättä. En suosittele tuota mallia sillä se on Euroopassa harvinainen. Mieluummin One Plus 2 joka tukee kaikkia suomen verkkoja ja on vieläpä puhdas Android.

    • Taajuuslaajuus

      Maailman mobiilitaajuusalueet:
      http://www.spectrummonitoring.com/frequencies/
      Äkkiseltään näyttäisi, että ainakin 4g lte 800 MHz puuttuu, jolla suomen 4g on osittain rakennettu.
      Ebaystä on tullut kaikki tavarat, jota olen tilannut.

    • Tyhmä96

      Heips taas!
      Toinen vaihtoehto mulla olis Umin Hammer S, mitä on testeissä ainakin aika paljon kehuttu! Sen taajuudet olis seuraavanlaiset:

      2G: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900MHz
      3G: WCDMA 900 / 1900 / 2100MHz
      4G: FDD-LTE 800 / 1800 / 2100 / 2600

      Eli tarkoittaako tää sitä, että 4G toimisi Suomessakin normaalisti

      • Taajuuslaajuus

        Siltähän tuo vaikuttaisi, että toimii.


      • niilläeitee
        Taajuuslaajuus kirjoitti:

        Siltähän tuo vaikuttaisi, että toimii.

        Mutta itse puhelimilla ei tee yhtään mitään..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1143
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1091
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe