Äänteleekö ark,ark, ark kuten hylkeet yleensä vaiko öuh öuh öuh kuten merileijonat ja mursut. Vai jotain siltä väliltä?
Miten norppa ääntelee?
6
394
Vastaukset
- Jeskaman
Nöf, röyf ja öf. Ainakin täällä "Ruokolahden leijonat."
- savolaenenukkel
Paikalliset Norpat ravintelista tullessaan ääntelevät: öööörk, ööööyh, rööööyhh!! Kohta lentääkin jo yyyyrrjööööö!!
En oo kuullu mut luulen norpalla olevan norpan äänet. Ja hyvä että ääntelee. Norppia luonto tarttee ihmisiä ei.
- Luontoilta
Kesäyössä kaikuva norpanlaulu on maailman kaunein luontoääni. Menee nuotilleen. Muistuttaa kuin joku piereskelis finlandiaa.
- uamyön_venemies
Mie oon kuunnellu sitä parin metrin piästä. Semmosta töhähtelyähän se oli. Vaikutti kuitenni että jottain yhteyttä meillä oli. Norppa nakotti minnuu silmiin ja mie kyselin jotta mitäpä kuuluu. Aina se jottain töhähti ja jäi kuuntelemmaan. Ehkä pari minuuttia myö rupateltiin. Samanlaista se oli kuin kiinalaisen kanssa keskustelu, mittään ei toisistamme ymmärretty, paitsi käsiä tai räpylöitä ei käytetty. Jotenkin se tajus etten mie sitä ammu. Kun sanoin että vuota vähän niin käyn venneen hytistä kameran niin eihän se sitä tajunnut vuan sukelsi pois. Ryyppäsin sitten tappauksen kunniaksi roivakat konjakkimoukut ja lorrautin norpallekkii osansa.
- norppaanyhtyjä-mies
saako norppaan yhtyä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815