esimerkiksi?
Mitä töitä merkantti tekee?
12
4770
Vastaukset
- merkantteja
Toimistossa: sihteeri, kopiointi/monistus, lähetti/lajittelu
Myymälässä: myyjänhommat, kassat
Varastoissa: lajittelua, hyllytystä- M. Erkonomi
Minä olen nyt vähän vajaa 2v (tämän alan) työkokemuksella kans.väl. teleyrityksessä koulutus ja kehitystehtävissä.
Palkka ei ole hirveän kehuttava, n. 1950e kuukautta kohden viime vuoden ansioista laskettuna, sis. täyden puhelinedun.
Mutta olen sanonutkin pomolle että jos ei liksa nouse niin ei pysty jäämään vaan täytynee etsiytyä muihin hommiin.
- merkantteja
koulutetaan?
- vissiin
Ainakin suurimmassa osassa kouluja opetetaan suoraan merkonomiksi - ennen merkantti oli siinä 2v kohdalla välitutkinto johon jotkut lopettivat. Heitä on vielä paljon työelämässä.
- Merkantti
vissiin kirjoitti:
Ainakin suurimmassa osassa kouluja opetetaan suoraan merkonomiksi - ennen merkantti oli siinä 2v kohdalla välitutkinto johon jotkut lopettivat. Heitä on vielä paljon työelämässä.
ei ole valmistunut enää vuosiin. Tosin taitanee olla niin, että nykyinen merkonomin koulutus vastaa suurinpiirtein entistä merkantin koulutusta. Joka tapauksessa aikas turhia koulutuksia molemmat.
- Merkantti
Mie en ainakaan tee mittään. Ihan turha koulutus.
- pipo
miten niin turhia?
Tarkoitatteko, että on ylitarjontaa avoimiin työpaikkoihin verrattuna? - ylitarjontaa
pipo kirjoitti:
miten niin turhia?
Tarkoitatteko, että on ylitarjontaa avoimiin työpaikkoihin verrattuna?Joo, ylitarjontaa on. Ja nykyisin tradenomit vie merkonomien paikat. Työkkärissä sanoivat, että pyrkivät ohjaamaan merkonomit uudelleen koulutukseen. Heitä on kortistossa vaikka kuinka paljon. Toisaalta niin on tradenomejakin.
- ei-amis
niin merkantin/merkonomin löytää varmimmin kaupan kassalta, hampurilaisia paistamasta tai piinamasta ihmisiä puhelinmyynnin merkeissä
- merkonomille
Merkonomina olen ajautunut pk-konsernin kirjanpitäjäksi (reskontrat, pääkirjanpito, palkanlaskenta, ja tietysti siinä vasemmalla kädellä puhelinvaihde ja muut toimistorutiinit...)
- Anonyymi
Itsellä kohta 30 vuotias merkonomin tutkinto. En vieläkään ole keksinyt mitä pitäisi tehdä kun sellainen vahinko on päässyt käymään...
- Anonyymi
Suosittelen ammattialan vaihtoa. Minulle kävi samoin reilut 36 vuotta sitten ja tosiaan vaihdoin aivan eri ammattialalle - en KauHan eri ammattinimikkeeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il213502- 2313421
Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess412111Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik2651552Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie561463- 961452
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO2361414Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe2061408- 991338
Kunnan piikkiin meni nuorten surma
Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu561185