Mitä töitä merkantti tekee?

pipo

esimerkiksi?

12

5270

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkantteja

Toimistossa: sihteeri, kopiointi/monistus, lähetti/lajittelu

Myymälässä: myyjänhommat, kassat

Varastoissa: lajittelua, hyllytystä

• M. Erkonomi

Minä olen nyt vähän vajaa 2v (tämän alan) työkokemuksella kans.väl. teleyrityksessä koulutus ja kehitystehtävissä.
        Palkka ei ole hirveän kehuttava, n. 1950e kuukautta kohden viime vuoden ansioista laskettuna, sis. täyden puhelinedun.
        Mutta olen sanonutkin pomolle että jos ei liksa nouse niin ei pysty jäämään vaan täytynee etsiytyä muihin hommiin.

• merkantteja

koulutetaan?

• vissiin

Ainakin suurimmassa osassa kouluja opetetaan suoraan merkonomiksi - ennen merkantti oli siinä 2v kohdalla välitutkinto johon jotkut lopettivat. Heitä on vielä paljon työelämässä.

• Merkantti
        vissiin kirjoitti:

Ainakin suurimmassa osassa kouluja opetetaan suoraan merkonomiksi - ennen merkantti oli siinä 2v kohdalla välitutkinto johon jotkut lopettivat. Heitä on vielä paljon työelämässä.

ei ole valmistunut enää vuosiin. Tosin taitanee olla niin, että nykyinen merkonomin koulutus vastaa suurinpiirtein entistä merkantin koulutusta. Joka tapauksessa aikas turhia koulutuksia molemmat.

• Merkantti

Mie en ainakaan tee mittään. Ihan turha koulutus.

• pipo

miten niin turhia?
        Tarkoitatteko, että on ylitarjontaa avoimiin työpaikkoihin verrattuna?

• ylitarjontaa
        pipo kirjoitti:

miten niin turhia?
        Tarkoitatteko, että on ylitarjontaa avoimiin työpaikkoihin verrattuna?

Joo, ylitarjontaa on. Ja nykyisin tradenomit vie merkonomien paikat. Työkkärissä sanoivat, että pyrkivät ohjaamaan merkonomit uudelleen koulutukseen. Heitä on kortistossa vaikka kuinka paljon. Toisaalta niin on tradenomejakin.

• ei-amis

niin merkantin/merkonomin löytää varmimmin kaupan kassalta, hampurilaisia paistamasta tai piinamasta ihmisiä puhelinmyynnin merkeissä

• merkonomille

Merkonomina olen ajautunut pk-konsernin kirjanpitäjäksi (reskontrat, pääkirjanpito, palkanlaskenta, ja tietysti siinä vasemmalla kädellä puhelinvaihde ja muut toimistorutiinit...)

• Anonyymi

Itsellä kohta 30 vuotias merkonomin tutkinto. En vieläkään ole keksinyt mitä pitäisi tehdä kun sellainen vahinko on päässyt käymään...

• Anonyymi

Suosittelen ammattialan vaihtoa. Minulle kävi samoin reilut 36 vuotta sitten ja tosiaan vaihdoin aivan eri ammattialalle - en KauHan eri ammattinimikkeeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      125
      6388
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6195
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      71
      6143
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3982
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2405
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      130
      1447
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1289
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1118
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      950
    Aihe