Mitä töitä merkantti tekee?

pipo

esimerkiksi?

12

4992

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkantteja

Toimistossa: sihteeri, kopiointi/monistus, lähetti/lajittelu

Myymälässä: myyjänhommat, kassat

Varastoissa: lajittelua, hyllytystä

• M. Erkonomi

Minä olen nyt vähän vajaa 2v (tämän alan) työkokemuksella kans.väl. teleyrityksessä koulutus ja kehitystehtävissä.
        Palkka ei ole hirveän kehuttava, n. 1950e kuukautta kohden viime vuoden ansioista laskettuna, sis. täyden puhelinedun.
        Mutta olen sanonutkin pomolle että jos ei liksa nouse niin ei pysty jäämään vaan täytynee etsiytyä muihin hommiin.

• merkantteja

koulutetaan?

• vissiin

Ainakin suurimmassa osassa kouluja opetetaan suoraan merkonomiksi - ennen merkantti oli siinä 2v kohdalla välitutkinto johon jotkut lopettivat. Heitä on vielä paljon työelämässä.

• Merkantti
        vissiin kirjoitti:

Ainakin suurimmassa osassa kouluja opetetaan suoraan merkonomiksi - ennen merkantti oli siinä 2v kohdalla välitutkinto johon jotkut lopettivat. Heitä on vielä paljon työelämässä.

ei ole valmistunut enää vuosiin. Tosin taitanee olla niin, että nykyinen merkonomin koulutus vastaa suurinpiirtein entistä merkantin koulutusta. Joka tapauksessa aikas turhia koulutuksia molemmat.

• Merkantti

Mie en ainakaan tee mittään. Ihan turha koulutus.

• pipo

miten niin turhia?
        Tarkoitatteko, että on ylitarjontaa avoimiin työpaikkoihin verrattuna?

• ylitarjontaa
        pipo kirjoitti:

miten niin turhia?
        Tarkoitatteko, että on ylitarjontaa avoimiin työpaikkoihin verrattuna?

Joo, ylitarjontaa on. Ja nykyisin tradenomit vie merkonomien paikat. Työkkärissä sanoivat, että pyrkivät ohjaamaan merkonomit uudelleen koulutukseen. Heitä on kortistossa vaikka kuinka paljon. Toisaalta niin on tradenomejakin.

• ei-amis

niin merkantin/merkonomin löytää varmimmin kaupan kassalta, hampurilaisia paistamasta tai piinamasta ihmisiä puhelinmyynnin merkeissä

• merkonomille

Merkonomina olen ajautunut pk-konsernin kirjanpitäjäksi (reskontrat, pääkirjanpito, palkanlaskenta, ja tietysti siinä vasemmalla kädellä puhelinvaihde ja muut toimistorutiinit...)

• Anonyymi

Itsellä kohta 30 vuotias merkonomin tutkinto. En vieläkään ole keksinyt mitä pitäisi tehdä kun sellainen vahinko on päässyt käymään...

• Anonyymi

Suosittelen ammattialan vaihtoa. Minulle kävi samoin reilut 36 vuotta sitten ja tosiaan vaihdoin aivan eri ammattialalle - en KauHan eri ammattinimikkeeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5626
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4277
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      170
      2237
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1936
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1792
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1164
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      998
    Aihe