Tietämäni narsistit ovat kamalan uteliaita toisten asioista,hinku tietää nimet ja osoitteet ja levittää satuja.Mistä ihmeestä he ovat alkujaan oppineet toimintamallin? Kotoa?He ovat yksinäisiä sieluja ja keitä kukaan ei halua päästää lähelleen,katkerana siten alkavat pommittaa ja uhata ja solvata,ihan liki viisikymppisetkin akat varsinkin.Liittyykö pahaan narsisimiin ja persoaanhäiriöiseen ihmiseen psykkootisuus? Eräs henkilö nimittäin nauraa itsekseen ihan suu korvissa hauskaa kun menee yksin ään,ouydon näköistä...ja kuitenkin hänellä on pieni piiri kelle on saanut näytellä fiksumpaakin mitä on,,kummaa kun ihmiset ketkä hänen kanssaa on jotenkin tekemisissä,eivät näe hänen outouttaan tai tiedä hänen rikollisista tempuistaan lähiseudulla,sellaisia on helppo vedättää,,,aikansa!
Narsistit tavattoman uteliaita.
50
428
Vastaukset
- Hasunenn
Nyt ei taida olla narsismista kyse. Nasset eivät ole millään tavoin "outoja" vaan päinvastoin suosittuja ihmisiä, jotka ovat tarkkoja imagostaan ja joilla on laajat sosiaaliset verkostot. Uteliaita he kyllä ovat, helvetin uteliaita ja ovelia.
- sorrytosaybut
Tuosta nyt syntyy vaikutelma, että tunnet katkeruutta jotakin viisikymppistä "akkaa" kohtaan ja haluat leimata hänet sekä narsistiksi että myös säälittäväksi, mielisairaaksi sekä rikolliseksi. Miksiköhän näin?
- Keittiöpsykologejatäynä
Suomi24 palstalla? Mitä hyötyy siitä olisi?
- fixxwqåz
Narsistit ovat sairaan uteliaita. Mutta itse eivät kerro mitään itsestään. Elämästään ym. Mutta toisten asiat kyllä onkivat ihan huomaamatta. Olkaa varovaisia!!!
- uteliaisuushyve
Tämä on totta. Itsestään eivät kero mitään muuta kuin sitten leuhkivat uudella kodillaan, uudella kampauksellaan ym.
Olen kohdannut elämäni aikana kuusi sairasta narsistia. Uteliaisuus on heille hyve ja omien asioiden kertominen maailman suurin pahe.
Utelivat kaikkien tuntemieni ihmisten asioita ja varsinkin niiden, jotka olivat myös heidän tuttaviaan. Ja juuri näin niin kysyvät aina nimet, naispuolisten uudet sukunimet, kaikki haluavat tietää ja sitten se, niin piikki tulee selkään. Oletteko huomanneet selkään piikityksen?
- narsupersu
Joo,onhan sellaisia ihmisiä ketkä ovelasti ovat teennäisen uteliasita ja kiinnostumeita mukamas toisen asioista hyvässä valossa mutta itsestään ei kerro mitään kellekään,ei kellekään.Tuntemani psykoottinen narsku ja persoonahäirikkö ei ole sellainen jota kohtaan kukaan tuntee katkeruutta tai kateutta,piru ihmisen muottiin,väkivaltainen ja ollut vuosia poliisien kanssa tekemisisää toisten taholta,keitä vainonnut.Nauraa oikeesti itsekseen ,usea minun lisäksi nähnyt asian,ei liity kateuteen,nainen on jo pahan näköseksi mennyt sitten vuosikymmenten.Jostain kumman syystä oletetaan että kateus olisi syynä,ei tässä tapauksessa.Ei tunteman narskut ole missään nimessä suosittuja ,aikansa feikattuaan ovat inhokkeja,miehet sensijaan oavt aika suosittuja,koska ovat karismaattisia mutta syvällisemmässä mielessä lapsellisia ja reppanoita oikeesti,mutta onhan sellasia ketkä eivät tunnista heitä,,,,
- narsistinläheinen
Narsistit ovat erittäin vahingoniloisia. Myhäilevät käärmeen hymy huulillaan. Salaperäisiä vahingontuojia. Riidankylväjiä. Tekevät mitä vaan saadakseen aikaan kaaoksen ja riidan. Ja kaikki syy on toisessa. Vika on aina muissa. Valehdellaan..käännetään asiat aivat nurinpäin jne.
Näin toimii auto narsisti. Jota ei kukaan voi parantaa. EI lahkot ei muutkaan.
Omatuntoa ei heillä Ole eikä sitä heille mitenkään saa.
Toivottomat tapaukset. Joiden kuuluisi oli aivan muualla.. - narsistinläheinen
narsistinläheinen kirjoitti:
Narsistit ovat erittäin vahingoniloisia. Myhäilevät käärmeen hymy huulillaan. Salaperäisiä vahingontuojia. Riidankylväjiä. Tekevät mitä vaan saadakseen aikaan kaaoksen ja riidan. Ja kaikki syy on toisessa. Vika on aina muissa. Valehdellaan..käännetään asiat aivat nurinpäin jne.
Toivottomat tapaukset. Joiden kuuluisi oli aivan muualla..Korjaus: Näin toimii aito narsisti...ei auto narsisti:))
- pakkomiellemihin
Korjaus: Näin toimii aito narsisti...ei auto narsisti:))
Pakko kommentoida. Millainen olisi auto narsisti? Narsistisuus näkyy autossa jotenkin, ehkä jotakin huomiota herättävää siinäkin, koska haluaa tulla huomatuksi.
- Naiset_kaapp
Naiset kaappaavat harraste- ja työelämässä itselleen ihmisiä hovikseen, kun kukaan ei pääse karkuun. Kyllä kaappavat myös naapureita, kantabaarilaisia, ihan mitä vain missä käyvät.
Samoin toimivat miehet. Narsisti ei oikeasti ole koskaan suosittu... hän on aina ihmiskaappari. Kaappaus ei tietenkään näy mitenkään selkeästi ulos, vaan vaikuttaa että hän on suosittu, kun hänen ympärillään pörrätään ja puhelinkin soi. Kaapatut panttivangit ne vain siinä pörräävät. - nasseminiänä
Toivottomat tapaukset. Joiden kuuluisi oli aivan muualla..Joka sana täyttä totta.
- poristkai-turku
Naiset_kaapp kirjoitti:
Naiset kaappaavat harraste- ja työelämässä itselleen ihmisiä hovikseen, kun kukaan ei pääse karkuun. Kyllä kaappavat myös naapureita, kantabaarilaisia, ihan mitä vain missä käyvät.
Samoin toimivat miehet. Narsisti ei oikeasti ole koskaan suosittu... hän on aina ihmiskaappari. Kaappaus ei tietenkään näy mitenkään selkeästi ulos, vaan vaikuttaa että hän on suosittu, kun hänen ympärillään pörrätään ja puhelinkin soi. Kaapatut panttivangit ne vain siinä pörräävät.Oon tavannut narsistin yli kymmenen vuotta takaperin, kovan tason narsisti, joka ei hyväksynyt muita kuin yhden ihmisen. No veljeni ex vaimo oli. Minulta tenttasi joka kerran kun pakosta jouduin istumaan samassa pöydässä :" Oletko varmasti kanssani samaa mieltä? Oletko samaa mieltä kuin MINÄ?" Olisi pitänyt jopa olla kaikissa asioissa tuon naisen kanssa samaa mieltä.
Kovantason narskuna kun näen hänet jossakin, niin aina ja joka kerta tulee mollaus päin naamaa, mutta itseään korostaa yli muiden.
Lapsillaan on samoja piirteitä, tyttärellä hyvinkin voimakkaasti. Tytär myöskin nähdessään minut pakosta jossakin mollaa melkeinpä samoin sanoin minua ja muiden kuullen. Myöskin pojalla siis veljeni pojalla samoja narsistisia piirteitä. Komentelee ja määräilee pieniä lapsiaan niin, että viisi vuotias tytär on jo mennyt ihan hiljaiseksi. Pienempi kolme vuotias tytär sanoi vaisulla hiljaisella äänellä :" Isi on paha mies". Lapsetkin huomaavat narskun. On muuten kumma jos joku ei tunnista narskua, kun lapsetkin jo noin varhain näkevät mistä on kysymys.
Melko kummallista pienten lasten kurittamista. Lapsi joutuu nurkkaan häpeämään jos on vahingossa ottanut sisarensa leikin ja leikkii sisarensa nukella. Ruokapöydässä sitten pakottaa lasta maistamaan jokaista ruokalajia, vaikka lapsi itkee ettei halua. Nyt ollaan viisivuotiaan kanssa jo siinä pisteessä, että paino pudonnut ja ei tule lainkaan syömään eli jää ruokapöydästä kokonaan pois. Myöskin tämä narsku puhuu lapsilleen komentaessaan niin vaikealla tavalla, etei lapsi pysty vastaanottamaan tuota tietoa,...lapsi jää sitten kuin shokkitilaan tuijottamaan yhteen suuntaan eikä liiku.
Pienistäkin huomautuksista ( isänsä ) nuo tytöt varsinkin pienempi itkee helposti ja kääntyy poispäin. Ja myöskin kun tuo narsku isä on saanut itselleen niin suuren vallan perheessä, joutuvat muut sitten olemaan varpaillaan kaiken aikaa. lapsista sen huomaa. Ja vielä yksi asia, niin narsku käyttää todella kovaa ääntä ihan puhuessaan mutta sitten oman tahtonsa pitäessään ääni on todella kova.
Samat asiat ihan kuin tuon isi- narskun äidillä on. Eli periytyykö vai oppiiko lapsi perheessä narskuisuuden.
Melko rankkaa varmaan olla narsku, sillä veljeni molemmat lapset kärsivät vakava-asteisesta depressiosta niin kuin jotain muutakin häikkää lääkitään mielenterveyspuolella. Veljeni myöskin sai avioliiton aikana kovat traumat ja on vahvasti lääkitty. mm masennus. Nyt sitten vaan on niin, että itse ex vaimo joutui myöskin terapiaan ja on lääkitty. Jotta silleen. Mahtaakohan näistä kahdesta pikkutytöstä myöskin tulla psykiatrien kultamunia, sille näyttää enemmänkin.
- Sairas_uteliai
Sairas uteliaisuus ei rajoitu tiedonhaluun. Narsisti tallentaa kaikki mahdolliset tiedot tiedostoihinsa myöhempää käyttöä varten.
Hän kerää hovia ja tuttuja mahdollisimman paljon varastoon ja varavarastoon myöhempää käyttöä varten. Yksi keino tutustua mahdollisiin lähteisiin: "tunnen sen ja sen, ai, tunnetko sinäkin? meillä on yhteisiä tuttuja? jne..." Diibadaabaa jota voi jakaa iskeskellessään ja pyörittäessään..
Haistelee ja kuulostelee hyväksikäytettäviä, kenellä rahaa, onko jonkun arvoisia ja minkä? Ei tule loppua vaan kierre jatkuu, niin kauvan kuin narsisti elää. - Moobu
Tuskin tuo alkuperäinen narsismia on, vaan kateutta. Perisyntiä. Siinä on nauranut sulle muka herjaakseen! narsku nauraa päin pläsiä vain kun on ahdistettuna ja puolustautuu, jos osut kipeään paikkaan, aika harvinainen reaktio kuitenkin
- kirsiti
Jep, sairaan eli ei normaalin uteliaita ja hakevat hovinsa, joilta voi udella asioita. Voisiko joku narsistin juorunlähden joskus kyseenalaista, miksi joku kyselee toisen henkilökohtaisia asioita ja olla kertomatta. Parantuisi maailma edes vähän kerrallaan.
- Kyllä_on
Kyllä on kyseenalaistettu. Lähde kerrallaan, ainakin, kun on muuttunut entiseksi heilaksi ja narsistin peli on nähty. Tarvitsee kuitenkin olla hitusen älliä että ymmärtää sulkea suunsa...
Itse en lopuksi puhunut enää mitään, en edes omia asioitani. Ei tiennyt missä käyn tai missä olen työssä, ei niin yhtään mitään. - ihanympyrä
Kyllä_on kirjoitti:
Kyllä on kyseenalaistettu. Lähde kerrallaan, ainakin, kun on muuttunut entiseksi heilaksi ja narsistin peli on nähty. Tarvitsee kuitenkin olla hitusen älliä että ymmärtää sulkea suunsa...
Itse en lopuksi puhunut enää mitään, en edes omia asioitani. Ei tiennyt missä käyn tai missä olen työssä, ei niin yhtään mitään."Tarvitsee kuitenkin olla hitusen älliä että ymmärtää sulkea suunsa..."
Ällin puutteessa siis somessa jaetaan pötypuheita vielä jälkikäteen ajatuksella, että jospa vielä takaisin saisi. Onko kyse ällin puutteesta vai siitä, että on totaalisen sekaisin? - Ihan_en_
ihanympyrä kirjoitti:
"Tarvitsee kuitenkin olla hitusen älliä että ymmärtää sulkea suunsa..."
Ällin puutteessa siis somessa jaetaan pötypuheita vielä jälkikäteen ajatuksella, että jospa vielä takaisin saisi. Onko kyse ällin puutteesta vai siitä, että on totaalisen sekaisin?Ihan en nyt ymmärrä, miksi vastasit minulle noin. Joku varmasti jatkaa tarkoittamassasi mielessä mutta minä en jatka.
Tiedätkö, todellisen narsismipalstan keskustelijan oikealla asialla tunnistaa siitä, että keskustelua käydään henkilökohtaisella tasolla... ei missään nimessä laajoilla yleistyksillä. Sellainen on ulkona tältä palstalta ja keskusteluista auttamatta joka vastaa kenelle tahansa mitä tahansa. Ulkona kuin lumiukko. Jokaisella on ihan ikioma tarina.
Eli sinulle nyt, ihanympyrä, vastaan että voit jostakin elämänalueesta ymmärtää jotakin, mutta narsismista olet pihalla kuin lumiukko. Kysyn myös että mitä teet tällä palstalla? - ihanympyrä
Ihan_en_ kirjoitti:
Ihan en nyt ymmärrä, miksi vastasit minulle noin. Joku varmasti jatkaa tarkoittamassasi mielessä mutta minä en jatka.
Tiedätkö, todellisen narsismipalstan keskustelijan oikealla asialla tunnistaa siitä, että keskustelua käydään henkilökohtaisella tasolla... ei missään nimessä laajoilla yleistyksillä. Sellainen on ulkona tältä palstalta ja keskusteluista auttamatta joka vastaa kenelle tahansa mitä tahansa. Ulkona kuin lumiukko. Jokaisella on ihan ikioma tarina.
Eli sinulle nyt, ihanympyrä, vastaan että voit jostakin elämänalueesta ymmärtää jotakin, mutta narsismista olet pihalla kuin lumiukko. Kysyn myös että mitä teet tällä palstalla?Samaa mitä muutkin hullut, kirjoittelen tänne aivoituksiani. Sori siitä, jos joku on minut vammauttanut ja kirjoittelen mitä sattuu. Olen pahoillani, en muistanut, etteivät kaikki taida ymmärtää, että täällä ei käydä keskustelua henkilökohtaisella tasolla. Sellaisella tasolla käyty keskustelu tapahtuu kasvokkain ja silloin aika harvoin puhutaan soopaa.
Siksi olen juuri täällä, koska olen pihalla kuin lumiukko. Luen ja luen, kerään tietoa suurilta guruilta, eikös täällä niitä ole. Toisekseen en ole velvollinen kertomaan, mitä juuri minä täällä teen anonyymille kyselijälle. Ei minulle tule mieleen kysellä mitä sinä täällä teet ja miksi kirjoittelet, vai pitäisikö kysyä?
Saatan tänään ehtiä lukemaan kaikenlaista tai sitten en. Sori, jos en ehdi lukemaan ihan kaikkia ja satunnaiset kommentit singahtelevat sinne tänne. - Usein_joku
ihanympyrä kirjoitti:
Samaa mitä muutkin hullut, kirjoittelen tänne aivoituksiani. Sori siitä, jos joku on minut vammauttanut ja kirjoittelen mitä sattuu. Olen pahoillani, en muistanut, etteivät kaikki taida ymmärtää, että täällä ei käydä keskustelua henkilökohtaisella tasolla. Sellaisella tasolla käyty keskustelu tapahtuu kasvokkain ja silloin aika harvoin puhutaan soopaa.
Siksi olen juuri täällä, koska olen pihalla kuin lumiukko. Luen ja luen, kerään tietoa suurilta guruilta, eikös täällä niitä ole. Toisekseen en ole velvollinen kertomaan, mitä juuri minä täällä teen anonyymille kyselijälle. Ei minulle tule mieleen kysellä mitä sinä täällä teet ja miksi kirjoittelet, vai pitäisikö kysyä?
Saatan tänään ehtiä lukemaan kaikenlaista tai sitten en. Sori, jos en ehdi lukemaan ihan kaikkia ja satunnaiset kommentit singahtelevat sinne tänne."täällä ei käydä keskustelua henkilökohtaisella tasolla. Sellaisella tasolla käyty keskustelu tapahtuu kasvokkain ja silloin aika harvoin puhutaan soopaa."
Usein joku kirjoittaa sydänverellään tänne, samoin usein moni vastaa sydänverellään... Et kai pyri rajoittamaan tätä?
Täällä ikävä kyllä on myös trolli tai pari, jotka hyvin sinnikkäästi yrittävät katkaista tämän palstan keskusteluja.
"Toisekseen en ole velvollinen kertomaan, mitä juuri minä täällä teen anonyymille kyselijälle."
Et tietenkään. Minäkin kysyin sinulta ihan vapaaehtoisesti, kukaan ei pakottanut.
"Ei minulle tule mieleen kysellä mitä sinä täällä teet ja miksi kirjoittelet, vai pitäisikö kysyä?"
Voit kysyä jos tahdot kysyä. (Vastaan jos trolli ei ehdi ennen minua) - ihanympyrä
Usein_joku kirjoitti:
"täällä ei käydä keskustelua henkilökohtaisella tasolla. Sellaisella tasolla käyty keskustelu tapahtuu kasvokkain ja silloin aika harvoin puhutaan soopaa."
Usein joku kirjoittaa sydänverellään tänne, samoin usein moni vastaa sydänverellään... Et kai pyri rajoittamaan tätä?
Täällä ikävä kyllä on myös trolli tai pari, jotka hyvin sinnikkäästi yrittävät katkaista tämän palstan keskusteluja.
"Toisekseen en ole velvollinen kertomaan, mitä juuri minä täällä teen anonyymille kyselijälle."
Et tietenkään. Minäkin kysyin sinulta ihan vapaaehtoisesti, kukaan ei pakottanut.
"Ei minulle tule mieleen kysellä mitä sinä täällä teet ja miksi kirjoittelet, vai pitäisikö kysyä?"
Voit kysyä jos tahdot kysyä. (Vastaan jos trolli ei ehdi ennen minua)Tämän palstan piirteisiin vain kuuluu ilmeisen voimakkaasti sellainen asia kuin vainoharhaisuus ja ne kuuluisat trollit. Aivan turhaa on kuvitella, että pyrkisin rajoittamaan kirjoittelua. Kirjoittaessaan sydänverellä tai ilman tulisi muistaa, että kaikki ne jäävät tänne ja joskus joku tietoa etsiessään nostelee niitä ylös, silloin tulee lukijana ristiriitaisia tuntemuksia, kun huomaa ilmassa leijuvan bluffin. Minuakin on monesti kuittailtu täällä trolliksi ja mm. joksikin himolissuksi ja mitä kaikkea niitä onkaan. Mutta mitä siitä omaansa kai saa vielä himoita, eikös se syntisempää ole himoita jonkun toisen omaa.
- trejaperi
ihanympyrä kirjoitti:
Tämän palstan piirteisiin vain kuuluu ilmeisen voimakkaasti sellainen asia kuin vainoharhaisuus ja ne kuuluisat trollit. Aivan turhaa on kuvitella, että pyrkisin rajoittamaan kirjoittelua. Kirjoittaessaan sydänverellä tai ilman tulisi muistaa, että kaikki ne jäävät tänne ja joskus joku tietoa etsiessään nostelee niitä ylös, silloin tulee lukijana ristiriitaisia tuntemuksia, kun huomaa ilmassa leijuvan bluffin. Minuakin on monesti kuittailtu täällä trolliksi ja mm. joksikin himolissuksi ja mitä kaikkea niitä onkaan. Mutta mitä siitä omaansa kai saa vielä himoita, eikös se syntisempää ole himoita jonkun toisen omaa.
Täällä on tyypillistä syytellä trolliksi jos kirjoitus poikkeaa omista pinttyneistä ajatusmalleista ja totuuksista. Se on toisen mitätöintiä ja eräänlaista narsismia.
- kysymystää
trejaperi kirjoitti:
Täällä on tyypillistä syytellä trolliksi jos kirjoitus poikkeaa omista pinttyneistä ajatusmalleista ja totuuksista. Se on toisen mitätöintiä ja eräänlaista narsismia.
Millaista se mitätöinti oikein on, kun siitä niin paljon on täällä puhuttu?
- zfhhvb
kysymystää kirjoitti:
Millaista se mitätöinti oikein on, kun siitä niin paljon on täällä puhuttu?
Et taida olla ihan ruudinkeksijä.
- Ilmassa_leijuu
ihanympyrä kirjoitti:
Tämän palstan piirteisiin vain kuuluu ilmeisen voimakkaasti sellainen asia kuin vainoharhaisuus ja ne kuuluisat trollit. Aivan turhaa on kuvitella, että pyrkisin rajoittamaan kirjoittelua. Kirjoittaessaan sydänverellä tai ilman tulisi muistaa, että kaikki ne jäävät tänne ja joskus joku tietoa etsiessään nostelee niitä ylös, silloin tulee lukijana ristiriitaisia tuntemuksia, kun huomaa ilmassa leijuvan bluffin. Minuakin on monesti kuittailtu täällä trolliksi ja mm. joksikin himolissuksi ja mitä kaikkea niitä onkaan. Mutta mitä siitä omaansa kai saa vielä himoita, eikös se syntisempää ole himoita jonkun toisen omaa.
"Kirjoittaessaan sydänverellä tai ilman tulisi muistaa, että kaikki ne jäävät tänne ja joskus joku tietoa etsiessään nostelee niitä ylös, silloin tulee lukijana ristiriitaisia tuntemuksia, kun huomaa ilmassa leijuvan bluffin."
Ilmassa leijuu bluffia, sinun mielestäsi ilmeisesti kirjoituksen kuin kirjoituksen kohdalla.
En tiedä kuka tai mikä sinut on vammauttanut (niinkuin asian ilmaisit), mutta hirveän negatiivinen olet, ja silloin on melkein mahdotonta saada anonyymilla palstalla kontaktia toisiin kirjoittajiin.
Jos toivon sinulle jotain hyvää, niin miten vastaat? - ihanympyrä
Ilmassa_leijuu kirjoitti:
"Kirjoittaessaan sydänverellä tai ilman tulisi muistaa, että kaikki ne jäävät tänne ja joskus joku tietoa etsiessään nostelee niitä ylös, silloin tulee lukijana ristiriitaisia tuntemuksia, kun huomaa ilmassa leijuvan bluffin."
Ilmassa leijuu bluffia, sinun mielestäsi ilmeisesti kirjoituksen kuin kirjoituksen kohdalla.
En tiedä kuka tai mikä sinut on vammauttanut (niinkuin asian ilmaisit), mutta hirveän negatiivinen olet, ja silloin on melkein mahdotonta saada anonyymilla palstalla kontaktia toisiin kirjoittajiin.
Jos toivon sinulle jotain hyvää, niin miten vastaat?Vastaan kiitos, sillä hyvää tarvitaan aina.
Olen onnellinen, että sain herätä tähän aamuun hengissä. Verenvuodot ovat taas alkaneet, eiköhän ne siitä tasoitu.
En pidä siitä, että parin kirjoituksen perusteella syväluotaat ihmisen sielun. Ensimmäistä kertaa kuulen, että olen hirveän negatiivinen. Jos se pitäisi paikkansa, niin olisin ollut hengetön 10.1.2012, sillä negatiiviset eivät selviydy sellaisesta mitä olen kokenut. Bluffitkin analysoit väärin, mutta se on oma asiasi.
Parempaa päivää. - xxxxxxii
Eräs tuttavani kutsuu itseään " timantiksi".. Minusta tuo on aika outoa..
- entinenhäkkilintu
Siitä on nyt jo 4 kuukautta mennyt kun poliisi herätti minut aluskalsareillani kylmästä ja kolkosta sellistä. Sanottakaan se, että minulla oli ollut vähän pervo haave saada nukkua joskus karuimmassa sellissä. Se sitten toteutui. Yöni kylmässä sellissä palellen ja valvoen olin tehnyt päätökseni, jota en päivystäville poliiseille heti alkuun paljastanut. Näyttelin muka "tavanomaista" tapausta. Uhosin, mitä minulle voitte jos jatkan hengiltä juomista. Tilaan taksin ja lähden kaljakapakkaan. Sitten annoin murtumiseni tulla niin syvältä kuin ihminen voi murtua. Siitä olen kirjoittanut aiemmin, joten se siitä.
Päätin ulkoistaa ihmissuhteistani kylmällä kädellä kaikki ne, jotka ovat olleet vahingollisia minua kohtaan, minun mielenterveydelleni/jaksamiselleni. Minä syyllistettynä narsismista, alkoholismista, haureudesta ties mistä aloitin elämäni täysin uudistuneena, puhtaalta pöydältä. Kaikki muut paitsi vaimoni ulkoistin. Miksi läheisriippuvaisen, jopa minua kohtaan vahingollisen vaimoni vielä hyväksyin? Hyvä kysymys hyvin monelle teistä. Ensinnäkin olen hyvin konservatiivinen ihminen. Lisäksi olen hyvin uskovainen ihminen (ortodoksisesti). Olen siis ortodoksi. "Kärsi, kärsi, niin saat kirkkaamman kruunun", näin on joku todennut. Kohdallani ei ole kysymys kärsimyksen marttyyrikruunusta. Kyse on avioliiton sakramentista. Tiedättehän: "myötä ja vasta mäessä.
Suomessa on herätty viimeinkin pahojen katastrofien varalle. Yksilöitä ei enää jätetä yksin kestämään traumojensa jälkiseuraamukset. On luotu turvaverkostoja, akuuttiryhmiä. Tragedian kohdannut ihminen pääsee tuoreeltaan käsittelemään kokemansa kauheudet. Hyvä näin. Alitajuntaan ei pääse pesiytymään järkyttävät kokemukset, jotka sieltä käsin pääsisivät vaikuttamaan tahdottomasti ihmisen tulevaan elämään.
Itse ajauduin tälle palstalle akuutissa tilanteessa 4 kuukautta sitten. Sain sitä akuuttia terapiaa luettuani kohtalotovereideni kokemuksia ja kertomuksia persoonallisuushäiriöisten (narsistienkin) pelinappuloina heidän ihmissuhdepelissään.
Lopuksi aloituksen teemaan. Mikä yhdistää narsistia ja läheisriippuvaista keskenään? Molemmat puhuvat selän takana valheita tarkoitushakuisesti. Kumpikin haluaa tukea tarkoitushakuisuudelleen. Kumpaakaan ei kiinnosta loppupeleissä se, miten käy parjatulle.- Tä_
Tä?
- hakeudu_hoitoon
Tä_ kirjoitti:
Tä?
Ymmärrät varsin hyvin häntä, itsehän kirjoitit sen. Eikö vaan "kaiku"?
- Sinun_täytyy
hakeudu_hoitoon kirjoitti:
Ymmärrät varsin hyvin häntä, itsehän kirjoitit sen. Eikö vaan "kaiku"?
Sinun täytyy vihata minua.
- anteeksi_tuo
Sinun_täytyy kirjoitti:
Sinun täytyy vihata minua.
Äh, en vihaa ja pyydän anteeksi kun ammuin yli. Olen joskus toki tuohtunut kirjoituksistasi ja jääräpäisyydestäsi.
- Joo_tietenkin
Joo... tietenkin... "Tä?" oli kyllä paha...
- NarsistiPELURINA
Narsisti on peluri joka ei kahda keinoja. Kaikki mikä vain saa aikaseksi huomota ovat ovelia ja siihen lankaan menee niin moni. Narsisti ei ole utelias vaan tekeytyy mitä nonaisemmaksi, taituroinnista jopa itseään vahingoittaa jotta huomiota saa osakseen.
Narsistit voivat olla uteliaita jotta pääsi tekemään kiusaa, sen taidon ne kyllä hallitsevat.- Yhdistä_vielä
Yhdistä vielä: keinoja kaihtamaton peluri uteliaisuus.
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että narsisti ei ole utelias varsinaisesti, vaan tarvitsee oikeasti valtavan määrän tietoa muista ihmisistä, koska tarvitsee hyväksikäytettäviä ihmisiä yhä lisää ja lisää, aina vain uusia ja uusia.
Tieto toisista ihmisistä on tärkeää, erittäin tärkeää on tietää uhrista asioita, jotta voi lyödä uhria tiedoilla ja tietojen vääristelyillä.
- kuuinen9
Mutta onhan narskuillakin pahoja tekoja tileillään,ja eivät opi niistä useimmat koska aivot eivät opeta!Narsisti luulee että kukaan ei tiedä hänen tekosistaan mitään,pistää tunteettomana ne taka-alalle ajatukiinsa.Mutta narskuthan on huvittavia pellejä siinä m ielessä ettei tajua että heistäkin juorutaan koko ajan ja nauretaan tyhmyyksilleen,ne tyhmät ketkä ovat antaneet ystävyytensä hänelle,tietämättömyyttän ja hölmöyttään uskovat taas narskuja.Eräs ihminen vaikuttaa hyväntekijänä ongelmaihmisten vapaaehtoisena,hän ei ole koskaan tuntevinaan kun on jonkun oman tuttnsa kanssa,ei tervehdi ja omaa kaverin n äin itselleen ja on tekopirteä ja suosittu olevinaan,kukaan ei tiedä hänen asuinaluettaan ,numeroaan eikä ole kertonut mitään koskaan itsestään,hän onkii toisilta arkoja elämäntietoja ja puhuu muille jopa mulle toisten vankilatuomioista ja kurjasta elämästä.Ja tässä viikonloppuna toistui sama juttu,henkilö ei koko iltana olluit näkevinään eikä edes moikannut,tuli myöhemmin vastaan ihan erilaisena ,iloisena ja tuppantui mun ja sulhaseni seuraan,sanoin että mitäs nyt tuppaan siihen kun et ollut näkevinnään ja tuntevinaan alkuillasta,meme matkoihisi,,,ihminen oli pölkyllä lyöty ihan kuutamolla,,,mweidän tuttavuus loppui siihen...
- Jotain_erikoista_
"Mutta onhan narskuillakin pahoja tekoja tileillään,"
Jotain erikoista artikulaatiossa... en tiedä onko tahallsta, tai mitä.
Mihin tuo kommentti oli vastaus?
Miten niin m u t t a o n h a n? Kuka väittää muuta? Kuka ja missä väittää muuta? Narsistit muotoutuvat pahoista teoista. Pahat teot ovat heidän elämänsä. Ja silloinkin kun eivät yritä vahingoittaa, veri vetää heidät vaistonvaraisesti sen tekemään. Eivät pääse irti itsestään, eivät mitenkään.
Narsismi ilmentyy pahuutena.
- saarika
ps sori noi kirjoitusmokat,ostin uuden näppäimistön ja en ole oikein saanut tuntumaa niistä...mutta narskujen kaverit ovat hupsuja,jos näet heillä kavereita,heillä on heikko tieto ja ihmistuntemustaito....narskut ovat tyhmien kapteeneja ketkä puhaltavat pilliä ja ovat täysin hömelöitä kun antaa kaveruutensa heidänlaisilleen,,,mutta ei he pärjääkään normaalien ihmisten kanssa pidempään aina tulee ongelmia.
- iholle
Moobu,jostain ihmeen syystä sinä jauhat kateudesta-narskusthan aina olettavat että heitä kadehditaan ja ollaan kateellisia jostain kumman eri syistä,ei normaali ajattele että hälle ollaan kateellisia koska on normaali ja terve itsetunto.Narskut luulevat enin osa että heitä jostain erityisestä syystä jotenkin aina kadehditaan,tyypillistä narsisteille,he ovat tässäkin niin napaansa tuijottavia ettei näe muuta selitystä koskaan asioille!Narsistit ovat sairaan kateellisia joka syystä kahdehtimilleen henkilöille,vihaisia ja katkeria kun sielu on turtunut ja tyhjä,peilaa omaa itsetuntoaan muiden nuolijoitensa kautta koska yksin ovat kuin tuuleen heittämät orvot piruparat,joita oikeasti ovatkin ,häviäjiä suhteessa toisiin,aina ja riitaisia!
- piippaus
Narskulle jos on joskus kertonut jotain luottamuksellista,olet pelannut jo pelisi ja maineesi asuinalueellasi tai piirissä joissa olet.Juorut lähtevät heti puhelinlankojen ja netin välityksellä ja ihan pokkana sanovat vaan että-en mää oo mitään sellasta puhunu joo ja lehmät lentää....Sekä ensimmäisen erimielisyyden tullessa hän puukottaa sua luottamiskertomuksella ja alkaa kiristämään asialla ,sellastakin tapahtui erään henkilön naapurina,opetti kovan läksyn,eli älä kerro asioistasi kuin oikealla ystävälle tai ammattihenkilölle joka voi vaitioloisena tukea.
- enkeleitäonkoheitä
Hassua, että eräässä tapauksessa kaikki oli aina "narskun vika"(exä), vaikka itse itsestään uhri tietoa jakoi pikkutarkkoine tapahtumineen. Kaikki käännettiin tai oikea sana olisi ehkä peilattiin hullunkuriseen muotoon, että saatiin uhri näyttämään puhtoiselta pulmuselta. Väistämättä tulee mieleen, että se joka toista haukkuu on itse - tuttu lausahdus ainakin viiskytluvulla syntyneiden lastenkasvatuksessa.
- omma
Niin on että joka toista haukkuu,on itse tai sitä pidetään uhkana egolleen.Eräs pariskunta se vasta olikin,mies kertoi kaiken takapiruksi entisen pahan vaimonsa,mutta tosiasiassa pääpiru olikin tuo entinen puoliso,kaiken tekee itse ,mitä väitti exänsä tekevän.Oikein paha ja tekeekin pahaa ihmisille,mitä kertoi vaimonsa muka tehneen...narskut ovat vaarallisia ihmissuhteissa,varokaa.Niitä vaan on joka puolella,,,ne täytyy haistaa kaukaa.
- kullannuppu1
Siskoni on pahimman luokan narsisti. Onneksi silmäni ovat avautuneet. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Hyvin paljon pahaa hän on saanut aikaiseksi.
Mutta olen selviytynyt hänen kynsistään voittajana.
Ja vielä kun narsisti on kuorrutettu uskonnollisella kuorrutteella niin kaikki on tarkalleen kiilloitettua.
Eikä kukaan ulkopuolinen pysty edes kuvittelemaan kuinka suurta tuhoa narsistit kylvää.
Heidän voimansa on pahuuden voimaa.
Oikea..aito hyvyys on heille täysin tuntematon käsite.
Rakkaudesta he tuskin tietävät yhtään mitään.- Niillä_on
Niillä on sellainen käry rakkaudesta, että se on jotain sellaista, missä ihminen menee alkaa idiootiksi jota ei enää tarvitse kunnioittaa ja silloin heitä voi hyväksikäyttää.
- thiisau
Noin amatööritasolla neuvoisin että aina jos joku henkilö kysyy sulta tai tietämäsi henkilön sukunimeä,työpaikkaa,osoitetta ym puhelin nimeroa,älä vastaa! Palvelet sekä itseäsi että lähimmäisesi,udeltavan elämää .Iyse yleensä olen sanonut että en tiedä tai kysy häneltä itseltään kun näette ,en ala kaivamaan kenenkään tietoja toiselle ilman lupaa.Jotkut saattavat milläkin korvikkeilla esim joulukortin lähettämistäkin varten kysyä,en kommentoi koska narskut alkavat kiusaamaan tavalla tai toisella,eivätkä ole ansainneet luottoa -koska jos henkilön tietoja kysytään tarkkaan ,eikä hänelle ole sitä itse kerrottu,niin ei toistenkan tarvitse kertoa narkuille,he kertovat siten myöhemmin sinun kertoneen tietojaan ja sotkee näin tiedon-antajankin juttuunsa.Olkaa varovaisia uteliaita kohtaan,suojaatte samalla itsenne että läheisenne kestä urkitaan!
- kiapkka
Kuka normaaliälyllä edes alentuu narsistien kaveriksi ,täytyy olla todella kurja elämä itelläänkin,tarkkailtuani narskujen ns kavereita tai oikeasti sokeita asialle,tuntuu että aika tyhmiä jos ei ala säteilemään narskun kanssa.
- Kollander
Jokin hyväkskäyttösuhde puolin ja toisin, voi olla...?!?!
- kossw
Niin saattahan se ollakin,,,Mutta narskut ovat elämässä siitä ns hyödyllisiä että opettavat tyhmiäkin varomaan vastedes kun on tajunnut olevansa huijattu ja otteessa narskun kanssa,narskujen elämäntarkoitus on pelkästään olla pahoina opettamassa ihmisiä elämän pahuuksista ketkä ovat auvoisen tietämättömiä narskujen piruisuuksista,ihan säälittää eräskin fiksu yrittäjä joka on narsisitin talutusnuorassa,palvelee ja kuuntelee loputtomiin,huhuh.Amebaloisia narskut ovat ja ei heillä muuta virkaa täällä olekaan kuin toimia opettamassa kilttejä höpöjä olemasta sokeita sumutettavia,mitään muuta hyötyä heistä ei ole kellekään ihmiselle,myrkynlevittäjät loiset.Narsistien ns ystävätkin ovat kauheita juoruakkoja ja ukkoja,oikein mekot ja helmat heiluu ,kovai haukkumaan kilpaa tuntemiaan henkilöitä,suu vaahdossa oikein kilpaa haukutaan,onnettomia raunoita kaikki kaveritkin,ei mitää järkevää,älykästä puhuttavaa kummillakaan osapuolilla,raukat.yäk-kierrän kaukaa!
- Huomaa_Olet
"heillä muuta virkaa täällä olekaan kuin toimia opettamassa kilttejä höpöjä olemasta sokeita sumutettavia,mitään muuta hyötyä heistä ei ole kellekään ihmiselle,myrkynlevittäjät loiset."
Huomaa! Olet itse narsistin talutusnuorassa ja uskot hänen hyödyllisyyteensä. Uskot, että ihmisiä pitää opettaa elämään ilman, että heitä käytetään hyväksi?
Sen verran sanon, että on todellakin olemassa ihmisiä, jotka eivät tajua hyväksikäyttäjien motiiveja, mutta harvemmassa.
Tuollaisen narsistikouluin voisi perustaa ja oppitunneille laittaa hinnan. Noin jokainen voisi päättää itse, onko halukas maksamaan moisesta ja tarvitseeko sellaista.
Siinä olen sinun kanssasi jyrkästi eri mieltä, ettäkö ihmisten olisi velvollisuus olla varuillaan kaikkien suhteen joka käänteessä. Narsisti etsii kapeaakin rakoa ihmisen varautuneisuudessa.
En ole kanssasi samaa mieltä, että ihmisen saisi ryöstää kun se vain on mahdollista. Jos löydät jonkun kukkaron, sinun kuuluu lain mukaan palauttaa se, et saa pitää sitä itse.
Sinulla, kossw, on varkaan sielu.
Sanon tämän vaikka vihaisit minua ikuisesti kirjoittajana.
En kuulu narsistin hoviin kuten sinä, enkä nuole heidän taka******n kuten sinä. - Ihmisellä_
Ihmisellä on oikeus elää luottaen, että kukaan ei iske puukkoa hänen selkäänsä, ei ryöstä eikä raiskaa häntä.
Ymmärrätkö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181