Olen vasta 16 vuotias tyttö ja alaselkä on älyttömän kipeä ja jäykkä päivästä toiseen. Liikunta yleensä helpottaa kipua. Istuminen on yhtä helvettiä ja mahalla makaaminen ei ristiselkäkivun vuoksi onnistu. Polvet ja nilkat kipuilevat säännöllisesti ja henkeä on joskus vaikea saada rintarangan jäykkyyden vuoksi. Sormet jäävät kauas lattiasta taivutustestissä.Voltareenia olen hieronut selkään. Aamulla selkä on jäykkä kuin rautakanki. En varmaan muistanut sanoa puoliakaan oireistani mutta tuossa jotain!
Minulta on otettu magneetti ja röntgen kuvat ja niissä ei ollut poikkeavuuksia. Verikokeisda ei löydetty tekijää ja tulehdusarvot olivat normaalit. Lääkäri epäili silti selkärankareumaa mutta laittoi minut fysioterapiaan josta ei ollut mitään apua. Eli lääkäriin menossa taas! Olen lukenut kaiken selkärankareumasta ja oireeni sopivat siihen. Kuitenkin jos täällä on joku tautia sairastava kertoisitko oireistasi ja diagnoosistasi? Näkyikö kuvissa heti muutoksia? Onko sinulla reumaan liittyvä antigeeni? Kiitos!
Asiaa ei yhtään helpota etten voi puhua asiasta kellekkään kun äitikin välillä vaan tiuskaisee että ala venyttelemään enemmän ja jotkut sanoo että olen vain kankea. Harrastan n 4krt viikossa kuntosalia ja olen aktiivinen urheilija. Kivut ovat kovat.
kokemuksia selkärankareumasta?
1
118
Vastaukset
- äippä48
Oireesi ovat kuin selkärankareumassa ja voi olla ettei reumatekijä näy välttämättä vielä kun olet nuori..ota selvää onko suvussa paljon reunaa sairastavia...itselläni samanlaiset oireet oli kun täytin 19..oli usein värikalvon tulehduksia..annettiin vaan jumppaohjeita ja särkylääkettä...hoidettiin iskias kipuna..meni 18 vuotta ennenkun pääsin tutkimuksiin jossa reumalääkäri totesi vanhoista röntgenkuvista selkärankareuman..olikin jo aktiivinen tulehdus päällä magneettikuvissa...lähisuvussani on tätä sairautta ja molempien vanhempieni puolelta..sain lääkkeet ja nyt lähempänä viittäkymmentä oireet välillä koviakin..ja myös nilkat ja polvet ja rintakehä oireilee...koeta päästä magneettikuviin niin asia varmistuisi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2008940
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265438- 534641
- 894427
- 593609
- 513346
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.663263Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262846Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502702- 432611