palautuskeskus ahvenanmaalle!

savoboo

palautuskeskusta suunnitellaan ahvenanmaalle;)

se onkin hyvä idea, mamut puolivälissä sinne mistä on tulleet.. tai jääkööt sinne!;)

22

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surusvekot_kanssa

      Palautetaan myös ensimmäiset mamumme Ruotsiin, vaikka ovat asuneet täällä jo 500 vuotta. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan...

    • tarkkanäköinen

      Täydellinen paikka palautuskeskukselle ,ei kait sitä voida mihinkään kaupunkiin perustaa.

    • TilaaRiittää

      Mantereen kaikki surut mahtuisivat hyvin elämään Ahneidenmaan saaristossa.

      Ainakin he, jotka haluavat etuilla muiden kansanosien kustannuksella.

    • tarkkanäköinen

      Putinilla on siellä yli 10 hehtaarin huvilatontti. pian pääsee ahvenanmaan sivarit Putinin ruohikkoa leikkaamaan

    • Verkkokauppa

      Menisivätkin sinne töihin. Kun tilaa Ahvenanmaalta jotain postimyynnistä, niin sieltä tulee mitä sattuu. Jospa sitten toimitus pitäisi yhtä tilauksen kanssa.

      • Pakkosuomettaja

        Oliskohan kielimuuri, vähän pakkosuomea niin ymmärtäisivät mikä on esim. Sukka.


    • Ahvenloinen

      Meillä on itsehallinto. Me päätämme tuleeko pakolaisia tänne vai ei. Ja sanomme NEJ! Vain työhakemusten kautta, kiitos.

      • Ahvenloinen tuskin on täkäläisiä (nimimerkistä päätellen) ja jos on, niin on huonosti perillä asioista. Maarianhaminaan on juuri tullut pakolaisia ja Jomalaan on tulossa. Maakuntahallitus on ilmoittanut olevansa valmis vastaanottokeskuksen perustamiseenkin, mutta Maahanmuuttovirasto (mantereella), joka näistä asioista päättää (ahvenloinen ei näköjään tiedä, että pakolaisasiat eivät kuulu itsehallinnon piiriin), ei ole asiasta innostunut.


      • tarkkanäköinen
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenloinen tuskin on täkäläisiä (nimimerkistä päätellen) ja jos on, niin on huonosti perillä asioista. Maarianhaminaan on juuri tullut pakolaisia ja Jomalaan on tulossa. Maakuntahallitus on ilmoittanut olevansa valmis vastaanottokeskuksen perustamiseenkin, mutta Maahanmuuttovirasto (mantereella), joka näistä asioista päättää (ahvenloinen ei näköjään tiedä, että pakolaisasiat eivät kuulu itsehallinnon piiriin), ei ole asiasta innostunut.

        MannerSuomen verorahoilla elävä loislauma te olette , kaikki tyyni , missä tuottava teollisuus ???? pummit ja vielä kerran pummit!!!!!!!!!!!!!!


      • OttaaaNeuvvostaOppia
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenloinen tuskin on täkäläisiä (nimimerkistä päätellen) ja jos on, niin on huonosti perillä asioista. Maarianhaminaan on juuri tullut pakolaisia ja Jomalaan on tulossa. Maakuntahallitus on ilmoittanut olevansa valmis vastaanottokeskuksen perustamiseenkin, mutta Maahanmuuttovirasto (mantereella), joka näistä asioista päättää (ahvenloinen ei näköjään tiedä, että pakolaisasiat eivät kuulu itsehallinnon piiriin), ei ole asiasta innostunut.

        Ahvenanmaalla ei ole vielä tajuttu sitä että vastaanottokeskus on tuottavaa pisnestä niille jotka sen ottavat taloonsa. Valtio maksaa mitä vain kunhan pakolaisia otetaan ja heidän vaatimuksiaan täytetään kaikilta osiltaan.
        SPR toimii hyvänä välittäjänä verorahojen siirrossa ja kansa maksaa ne kun ei voi asialle mitään. Ahvenanmaan poliitikkojen pitää keskustella Sipilän kanssa tuosta kultakaivoksesta ja pakolaisia tulee riittämään maailmantappiin asti eikä miesmäärät varmasti lopu koskaan. Ahvenanmaalla on myös mahdollisuus sillä nämä mieslaumat joita eninosa tulijoista on ovat useimmiten koulutettuja Isis-sotureita ja näin heistä Ahvenanmaa saisi koottua oman armeijan.


    • Chipters, Plasto ja Optinova voidaan ottaa esimerkiksi teollisuudesta täällä. Carus on menestyvä yritys, mutta on tietotekniikka-alalla. Mutta eihän se vanhnaaikainen teollisuus (metsä ja metalli) niin kovin hyvin menesty siellä mantereellakaan, joten turhaa sellaista on tänne haikailla. Veroja yrityksemme maksavat sinne mantereelle ihan hyvin. Pummit löytyvät kyllä ihan muualta.
      Ja ketään en puolustele, oion vain pahimpia väärinkäsityksiä Ahvenanmaasta.

      • et_onnistu_hämäämään

        Affenoiden suomalasivastainen inho ja rasismi ei todellakaan ole mitään väärinkäsitystä vaan erittäin hyvin tunnettua oikeinkäsitystä!

        Sinun tehtäväsi on nimenomaan "oikoa oikeinkäsitystä".


      • et_onnistu_hämäämään kirjoitti:

        Affenoiden suomalasivastainen inho ja rasismi ei todellakaan ole mitään väärinkäsitystä vaan erittäin hyvin tunnettua oikeinkäsitystä!

        Sinun tehtäväsi on nimenomaan "oikoa oikeinkäsitystä".

        Täytyy sanoa, että sellaista inhoa/vihaa/halveksuntaa jota tällä palstalla saa lukea ahvenanmaalaisia kohtaan en ole koskaan huomannut ahvenamaalaisissa mannersuomalaisia kohtaan. Eikö tällä palstalla nimenomaan esinny rasismia ahvenanmaalaisia/suomenruotsalaisi kohtaan?Miksi se sinuista on sallittua?


      • sanningen
        ahvennainen kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että sellaista inhoa/vihaa/halveksuntaa jota tällä palstalla saa lukea ahvenanmaalaisia kohtaan en ole koskaan huomannut ahvenamaalaisissa mannersuomalaisia kohtaan. Eikö tällä palstalla nimenomaan esinny rasismia ahvenanmaalaisia/suomenruotsalaisi kohtaan?Miksi se sinuista on sallittua?

        Alla de här hatskriverierna skulle ALDRIG vara tillåtna mot några andra minoriteter,men ålänningar och svenskspråkiga finländare är fritt byte.


      • se_suuri_ero
        ahvennainen kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että sellaista inhoa/vihaa/halveksuntaa jota tällä palstalla saa lukea ahvenanmaalaisia kohtaan en ole koskaan huomannut ahvenamaalaisissa mannersuomalaisia kohtaan. Eikö tällä palstalla nimenomaan esinny rasismia ahvenanmaalaisia/suomenruotsalaisi kohtaan?Miksi se sinuista on sallittua?

        Jos OIKEUTETUSTI tunnetaan närkästystä rasismista, niin sitä ei voi verrata rasistien inhoon!!!


    • tarkkanäköinen

      Totuuden lausuminen ei ole rasismia , tuliko se "ahvenalle " selväksi, Turussa vanhempi nais ihminen kysyi kahdelta somalimieheltä , missä käyvät työssä , vastaus oli TUO ON RASISMIA; TOU ON RASISMIA , ja tämä tarina on tosi, pummit on pummeja ,niin ahvenat kuin somalit.

      • kundevaraintressant

        Hur många "aitosuomalaisia " lever på samhället ?Kanske det borde göras en undersökning om den frågan ?


    • ahvenloisiinkin pätee sama vanha totuus : suomenruotsalaisten (ei kaikkien) "kuulu" suvaitsevaisuus on vain näennäistä. suvaitsevaisuutta vaaditaan muilta, ei itseltä.

      • Eli kun keksitään ihan omasta päästä, että ahvenanmaalaiset ovat rasisteja ja pummeja, niin heitä saa vapaasti haukkua niin paljon kuin ilkeää (ja se on paljon). Minä vaadin asiallista kohtelua! Se ei ole rasismia tai suvaitsevaisuuttta. Ahvenamaalaset eivät ole pummeja eivätkä suhtaudu vihamielisesti mantereella asuviin, mutta jos ymmärtäisivät esimerkiksi tänne kirjotetut herjaukset, olivat loukkaantuneita ja hämmästyneitä. On käsittämätöntä, että isanmaallisena itseään pitävät nettifennot vihaavat osaa isänmaastaan noin järjettömästi.


      • tarkkanäköinen
        ahvennainen kirjoitti:

        Eli kun keksitään ihan omasta päästä, että ahvenanmaalaiset ovat rasisteja ja pummeja, niin heitä saa vapaasti haukkua niin paljon kuin ilkeää (ja se on paljon). Minä vaadin asiallista kohtelua! Se ei ole rasismia tai suvaitsevaisuuttta. Ahvenamaalaset eivät ole pummeja eivätkä suhtaudu vihamielisesti mantereella asuviin, mutta jos ymmärtäisivät esimerkiksi tänne kirjotetut herjaukset, olivat loukkaantuneita ja hämmästyneitä. On käsittämätöntä, että isanmaallisena itseään pitävät nettifennot vihaavat osaa isänmaastaan noin järjettömästi.

        Miksi eivät ymmärrä sinne kirjoitettuja herjoja????????? Siksikö ,että ne on kirjoitettu SUOMEKSI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Olette niin isänmaallisia ,ettette HALUA opetella isänmaanne kieltä. Se pieni rymä joka sitä osaa ei HALUA sitä puhua , tämän olette itse sanoneet ja me olemme kokeneet.


      • Vapausahvenille
        ahvennainen kirjoitti:

        Eli kun keksitään ihan omasta päästä, että ahvenanmaalaiset ovat rasisteja ja pummeja, niin heitä saa vapaasti haukkua niin paljon kuin ilkeää (ja se on paljon). Minä vaadin asiallista kohtelua! Se ei ole rasismia tai suvaitsevaisuuttta. Ahvenamaalaset eivät ole pummeja eivätkä suhtaudu vihamielisesti mantereella asuviin, mutta jos ymmärtäisivät esimerkiksi tänne kirjotetut herjaukset, olivat loukkaantuneita ja hämmästyneitä. On käsittämätöntä, että isanmaallisena itseään pitävät nettifennot vihaavat osaa isänmaastaan noin järjettömästi.

        Jos Ahvenanmaan vaalimateriaali jaetaan vaikka kuinka monella kielellä ja sieltä jätetään suomi pois niin mitä muuta se on kun pahemmanlaatuista rasismia. Kaikille olisi parempi jos Ahvenanmaa palaisi alkuperäiseen vaatimukseensa olla osa Ruotsia.


      • tarkkanäköinen
        Vapausahvenille kirjoitti:

        Jos Ahvenanmaan vaalimateriaali jaetaan vaikka kuinka monella kielellä ja sieltä jätetään suomi pois niin mitä muuta se on kun pahemmanlaatuista rasismia. Kaikille olisi parempi jos Ahvenanmaa palaisi alkuperäiseen vaatimukseensa olla osa Ruotsia.

        VOI SITÄ RIEMUN PÄIVÄÄ,sanoi jo muinoin nummisuutari ja tätä eroa hänkin tarkoitti , ilman muuta . Siitä erossa ei häviä yksikään Suomalainen, se on saletti.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe