Kilpajuoksu pilvikaupunkiin

BigBoomers

Katselin hiljattain uutta "Everything wrong with the Empire Strikes Back" videota Youtubella. Pätkässä käsitellään siis mokia Imperiumin vastaiskussa:

https://www.youtube.com/watch?v=g_0yLbcV3U8

Alkaen kohdasta 11:26 on arvosteltavana kohta, jossa Falcon pakenee tähtiristeilijöiden roskien seassa ja saa Boba Fettin peräänsä. Mielenkiintoista kyllä selostaja on kiinnittänyt huomiota samaan kuin itse kiinnitin, että miten ihmeessä Han ei huomaa Fettin alusta ihan perässään.

Sivuhuomautuksena: Yksi isoimmista älyttömyyksistä koko trilogian juonessa on se, että Han yleensä on edelleen velkaa Jabballe. Episodi IV:n lopussahan hän saa muhkean palkkion jolla maksaa velkansa. Siten Hanilla lienee ollut todella huono onni rahan kanssa väliajalla tai hän on todella surkea käsittelemään rahaa. Joka tapauksessa en ole ikinä saanut selvää miksi hän oli palkkiometsästäjien kohteena.

Noin kohdassa 12:58 Lando pahoittelee ja sanoo, että imppaajat sattuivat Pilvikaupunkiin juuri ennen Falconia. Selostaja ihmettelee että miten.

Ehkä siinä ja siinä miten, mutta pidän sitä itse juuri ja juuri mahdollisena. Elokuvassahan Han puhuu siitä, että Bespin on aika kaukana, mutta he selviäisivät sinne kyllä. Edelleen he eivät voineet käyttää hyperajoa, koska se oli rikki.

Fett ilmeisesti välitti Vaderille tiedon Falconin lentoreitistä ja imppaajat sen jälkeen kiireesti laskivat uudelleen (Vader tosin ennen hyppyä hyperavaruuteen käski laskemaan mahdolliset pakopaikat) kohteet kurssilla ja tiedustelupalvelu saattoi saada selville Hanin ja Landon (ja Falconin) keskinäiset kanssakäymiset aiemmin.

Tämä siis arvioni siitä, miten Vader sai jenginsä sinne ennen sankareita. Se muuten olisi mielenkiintoista tietää, että tuliko Boba Fett vasta Hanin ja kumppaneiden jälkeen kaupunkiin vai vasta jälkeen. Joka tapauksessa hän on Vaderin seurassa ottamassa heitä vastaan.

1

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veteranfan

      Eiköhän pilvikaupungissa ollut imperiumin joukkoja jo valmiina odottamassa,tai ainakin imperiumin agentti oli valvomassa kaupunkia.
      Lando Calrissian ei halunnut imperiumin joukkojen jäävän kaupunkiin.
      Vaderin lupauksista huolimatta joukkoja jätettiin kaupunkiin,joten Lando päätti liittyä kapinallisten puolelle.
      Boba Fettin alus tuskin seurasi Falconia lähietäisyydeltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe