Auttakaa, posket turvonneet ja ihottumaa

Kukkanaama

Oon 19v tyttö, eikä mulla oo tietoisesti ainakaan mitään allergioita, muutakun keväisin. Mulla on tässä muutaman päivän ajan kuumotellut poskia ne on tulikuumat ja punaiset. No tänään sit ne oli herätessäni turvonneet aika paljon niitä kirvelee kutittaa ja ovat punaisia ns läiskiä täynnä, ei selviä läiskiä mutta kuitenkin. Sitten on myös näppyjä heti leuan alla. Mikä ihme voi aiheuttaa oikeestaan pelkkiin poskiin tällasia oireita?? Oon ite miettiny syytä ja no ensinnäkin perjantaina iski kamala virtsatietulehdus että piti päivystykseen lähtä ja mulle kirjotettiin resepti panomax antibiootteihin, se on 5päivän kuuri 2x2 päivässä syödä niitä. Haittavaikutuksissa yleisimmät oireet on ripuli, oksentelu, pahoinvointi. Ja harvinaisempiin kuuluu nokkosihottuma, ihottuma ja tällain. Mut toisaalta kun mietin mulla alko poskia kuumottaan jo ke-to päivinä mut ne ei ollu sillo vielä tällaset ku tänään. Vaalensin 3 päivää sitten alahiuksia koskematta ihoon sillä värillä ollenkaan, mutta jos ois hiusväri allergia oisko se jo mennyt tosi pahaksi vai voiko se puhjeta päiviä myöhemmin, en oo ikinä ennen allergisoitunu millekkään hiusvärille. Eilen myös kokeilin uutta meikkivoidetta mutta se ei sillon ainakaan tuntunut iholla kummoiselta, voiko siinä olla joku allergisoiva aine ja voiko se vasta seuraavana päivänä aiheuttaa reaktion? Ja kasvotkin pesen päivittäin ja rasvaan huolella aamuin illoin. Pelottaa paljon että mitä tää on :/ oon myös ollut monta päivää syömättä Dvitamiinia mut voiko sekään aiheuttaa tätä..? Pitäiskö hakea kortisonivoidetta tms voisko olla mitään apuu? Vai meenkö lääkäriin, ajattelin kyllä huomiseen odottaa että onko tä mennyt mihin suuntaan. Inhottaa vaan tää kokoaikanen kirvely ja kuumotus :( just ku jouluki tulossa niin pitää alkaa oireilee kaikki, viime joulukin meni oksennustaudissa, niin ei taas jotain.... juonu oon myös tän virtsiksen takii paljon vettä ja karpalo/puolukkajuomii et ei ainakaan oo veden puutteesta kyse. Kellää muulla ollut vastaavaa? Jos on mistä johtu? Kuinka pääsit eroon? Auttakaa :O

2

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukkanaama

      Oho siis korjaan toho antobioottiin penomax 200mg kuuri ei panomax :D

    • Kukkanaama

      Mulla on mietoa sibicortia jääkaapis voisko sitä muutes laittaa nuihi poskiin???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe