mitä mitä....työttömät maksaa 25% veroa 2016

oijoivero

mitä hiisiä.Ansiosidonnaisesta aletaan maksaa 25% veroa ensi vuoden alusta.MItä tämä tarkoittaa?!ensiksikin ansiosidonnainen on vain n 50% tuloista.ja sitten vielä veroa nostetaan.tietysti töitä tehdään...jos niitä olisi.

7

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GSDTYWERT

      Se tarkoittaa että valtiolta on rahat loppu.

    • Vuppana

      Ennakonpidätystä se vain on. Valtio siis ottaa melkein korotonta pakkolainaa työttömiltä ja maksaa sitten palautusta seuraavan vuoden jouluksi. Ja työttömät ovat tyytyväisiä kun saavat "ylimääräistä" rahaa eli omat rahansa 1 - 2 vuotta myöhässä. Siinä välissä niillä ehditään ruokkia monta irakilaista nuorta miestä.

      Sinänsä 25 % kuulostaa ihan hyvältä, kun minulta pidätetään tänä vuonna korvauksesta 32 %.

    • Eritulolaji

      Muutosverokortin etuutta varten voi aina hommata. Tuo 25 % on kaavamainen. Aiempi 20 ei ole tahtonut ansisidonnaisella olevan kohdalla riittää. Kannattaa huomata, että etuutta verotetaan kovemmin kuin vastaavan kokoista palkkaa. Se, että tulo pienenee, ei välttämättä pienennä prosenttia, kun palkasta tehtävät vähennykset poistuu.
      Vertailla voi veroprosenttilaskurilla.

    • HelluHuima

      Just meinasin kysellä samaa asiaa: sain palkkatuloverokortin (perustuu v. 2014 alkuvuoden tuloille) , vaikka olen ollut nyt työtön yli vuoden, Siinä prosentti 30600 EUR oletetuille palkkatuloille oli 15,5 ! Kun sitten soitin verotoimistoon ja sanoin, että olen edelleen työtön ja tod.näk.myös ensi vuonna ja ilmoitin arvioiduksi ansiopäivärahaksi koko ensi vuodelle 25000 EUR, niin pamauttivat, että sittenpä prosentti on 25 ! Mitä helvettiä tämä meinaa ? Miksi työttömät maksavat tuloistaan enemmän veroa kuin työssä käyvät ??? Mihin tämä perustuu ? Kuka tämän on keksinyt ? Täysin epäoikeudenmukaista !

    • HelluHuima

      Just meinasin kysellä samaa asiaa: sain palkkatuloverokortin (perustuu v. 2014 alkuvuoden tuloille) , vaikka olen ollut nyt työtön yli vuoden, Siinä prosentti 30600 EUR oletetuille palkkatuloille oli 15,5 ! Kun sitten soitin verotoimistoon ja sanoin, että olen edelleen työtön ja tod.näk.myös ensi vuonna ja ilmoitin arvioiduksi ansiopäivärahaksi koko ensi vuodelle 25000 EUR, niin pamauttivat, että sittenpä prosentti on 25 ! Mitä helvettiä tämä meinaa ? Miksi työttömät maksavat tuloistaan enemmän veroa kuin työssä käyvät ??? Mihin tämä perustuu ? Kuka tämän on keksinyt ? Täysin epäoikeudenmukaista !

      • Jgkjy

        No siksi että työttömällä ei ole samoja vähennyksiä verotuksessa kuten työmatkakuluja tai tulonhankkimisvähennystä.


    • http://prosentti.vero.fi/VPL2016/Sivut/Henkilotiedot.aspx

      Laske ja tilaa tarvittaessa uusi verokortti. Summa kohtaan Etuudet (ei palkka)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe