mitä hiisiä.Ansiosidonnaisesta aletaan maksaa 25% veroa ensi vuoden alusta.MItä tämä tarkoittaa?!ensiksikin ansiosidonnainen on vain n 50% tuloista.ja sitten vielä veroa nostetaan.tietysti töitä tehdään...jos niitä olisi.
mitä mitä....työttömät maksaa 25% veroa 2016
7
<50
Vastaukset
- GSDTYWERT
Se tarkoittaa että valtiolta on rahat loppu.
- Vuppana
Ennakonpidätystä se vain on. Valtio siis ottaa melkein korotonta pakkolainaa työttömiltä ja maksaa sitten palautusta seuraavan vuoden jouluksi. Ja työttömät ovat tyytyväisiä kun saavat "ylimääräistä" rahaa eli omat rahansa 1 - 2 vuotta myöhässä. Siinä välissä niillä ehditään ruokkia monta irakilaista nuorta miestä.
Sinänsä 25 % kuulostaa ihan hyvältä, kun minulta pidätetään tänä vuonna korvauksesta 32 %. - Eritulolaji
Muutosverokortin etuutta varten voi aina hommata. Tuo 25 % on kaavamainen. Aiempi 20 ei ole tahtonut ansisidonnaisella olevan kohdalla riittää. Kannattaa huomata, että etuutta verotetaan kovemmin kuin vastaavan kokoista palkkaa. Se, että tulo pienenee, ei välttämättä pienennä prosenttia, kun palkasta tehtävät vähennykset poistuu.
Vertailla voi veroprosenttilaskurilla. - HelluHuima
Just meinasin kysellä samaa asiaa: sain palkkatuloverokortin (perustuu v. 2014 alkuvuoden tuloille) , vaikka olen ollut nyt työtön yli vuoden, Siinä prosentti 30600 EUR oletetuille palkkatuloille oli 15,5 ! Kun sitten soitin verotoimistoon ja sanoin, että olen edelleen työtön ja tod.näk.myös ensi vuonna ja ilmoitin arvioiduksi ansiopäivärahaksi koko ensi vuodelle 25000 EUR, niin pamauttivat, että sittenpä prosentti on 25 ! Mitä helvettiä tämä meinaa ? Miksi työttömät maksavat tuloistaan enemmän veroa kuin työssä käyvät ??? Mihin tämä perustuu ? Kuka tämän on keksinyt ? Täysin epäoikeudenmukaista !
- HelluHuima
Just meinasin kysellä samaa asiaa: sain palkkatuloverokortin (perustuu v. 2014 alkuvuoden tuloille) , vaikka olen ollut nyt työtön yli vuoden, Siinä prosentti 30600 EUR oletetuille palkkatuloille oli 15,5 ! Kun sitten soitin verotoimistoon ja sanoin, että olen edelleen työtön ja tod.näk.myös ensi vuonna ja ilmoitin arvioiduksi ansiopäivärahaksi koko ensi vuodelle 25000 EUR, niin pamauttivat, että sittenpä prosentti on 25 ! Mitä helvettiä tämä meinaa ? Miksi työttömät maksavat tuloistaan enemmän veroa kuin työssä käyvät ??? Mihin tämä perustuu ? Kuka tämän on keksinyt ? Täysin epäoikeudenmukaista !
- Jgkjy
No siksi että työttömällä ei ole samoja vähennyksiä verotuksessa kuten työmatkakuluja tai tulonhankkimisvähennystä.
http://prosentti.vero.fi/VPL2016/Sivut/Henkilotiedot.aspx
Laske ja tilaa tarvittaessa uusi verokortti. Summa kohtaan Etuudet (ei palkka)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294