pyörre käy tankissa 3.3l chrysler

mietityttää

Täydellä tankkilla lähin ajamaan töihin työmaan pihaa oli noin 150 km matkaa. Katsoin sitten bensa mittariin yli 1/4 osa bensaa oli menny. Ja tuosta 150km oli sitten työkämpille matkaa noin 50km nytten on sitten abautti 200km trippi mittarissa kilometrejä nii nyt bensa mittari näyttää puoli tankkii mennyt. Ajan nopeusrajoitusten mukaisesti. Osaisko joku viisaampi kertoa?

10

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silveradot

      Dollari hymyt ne osaa polttaa bensiiniä, vaiha dieseliin!

    • DGC

      Voyagerin saa menemään yllättävän kohtuullisella kulutuksella bensakoneeksi ja kokoonsa nähden. Ei sen pitäisi viedä paljoa enempää kuin ison Volvon. Jos oletetaan, että kuormaa ei ole paljoa, talvirenkailla ja talvirajoituksilla maanteillä vakionopeudensäädin päällä oletettava kulutus olisi jotain 9 ja 10 väliltä. Minä ajan E85:llä ja pääsen kesällä parhaimmillaan 11l/100km kulutukseen, moottoritiellä menee vähän yli 12 ja yli 10 asteen pakkasella litran enemmän. Ajotapa vaikuttaa paljon, jos minun autoni on ollut lainassa, varakuski on yleensä käyttänyt yli litran enemmän kuin minä.

      Jos bensamittari toimii, tuo tekisi jotain 19l/100km. Ensimmäiseksi ehkä kannattaa varmistaa, pitääkö tuo lukema oikeasti paikkansa.
      Onko kulutus ollut joskus järkevämpi?
      Mitä on muuttunut sen jälkeen?
      Mitä ajotietokone näyttää?
      Toimiiko bensamittari? Tankki on 20 gallonaa eli 76 litraa, paljonko mahtuu oikeasti?

      Kuorma ja kova vastatuuli lisäävät kulutusta yllättävän paljon, mutta ei nyt noin paljoa kuitenkaan.
      Oliko tiellä paljon lunta?
      Paljonko oli pakkasta?
      Millaisia nopeuksia ajelit?
      D:llä vai 3:lla?
      Vakionopeudensäätimellä vai kaasupolkimella?

      Ja tekniikkapuolta:
      Kai tuo on etuvetoinen? Nelivedolle tuo ei ole mikään mahdoton lukema.
      Rengaspaineet?
      Suksiboksi?
      Kaikki alipaineletkut paikallaan ja ehjiä?
      Koska sytytystulpat on vaihdettu?
      Kai polttoaine oli bensaa eikä E85:ttä? Tosin, sitäkään ei pitäisi palaa noin paljoa.

    • laskekulutus

      Kokeile paljonko tankkiin menee ainetta. Noissa on bensamittarin anturissa häikkää joskus eli tippuu nopeammin kuin tankki tyhjenee. Eli puolella tankilla näyttää jo tyhjää.

    • rullaillaan

      Bensamittariin ei kanna luottaa. Kuten todettu , ajotapa vaikuttaa paljon. Mittaa tankkauksesta toiseen ja keskity ajamiseen niin totuus löytyy. Tietysti iso auto vie, itsellä oli sekakulutus syystalvella 11,3, kesällä 8,5.

    • eikoppimopo

      No mulla on GV:ssä sekakulutus 13litraa ja pohjoisen reissulla pääsee matka-ajossa helposti alle 10litran jopa 8litraankin on menty. Eihän tuo taloudellisin ole, mutta tuosta mukavammin matkustaa enää isolla vanilla. Enkä muuten ole kulutusta itkenyt, kun tuon tiesin jo ostaessani ja itse maksan polttoaineeni. Tosin jos alkaa viedä sekalaisessa pyörityksessä lähelle 15litraa tai yli ihan normaalilla kaasujalalla, niin joku vika kyllä taitaa olla.

    • perkapita

      Jos kulutuksen jakaa seitsemällä, voi jo hymyillä.

    • put.put

      Katso tankin tilavuus ja mittaa kuinka pitkälle pääset sillä, tuon kokoisella motilla kulutus on noin kympin ympärillä.

    • Anonyymi

      Ajat menemään vaan. Kyllä se 500km tankilla menee helposti.

    • Anonyymi

      Se kaasu ei ole mikään on/off tappi sitten. Ryystäminen alkaa tankissa jos kokoa-ajan veivaat sen kaasun kanssa!!!

      • Anonyymi

        Tappivanukasta syön täällä kyllä. NAMINAMI


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe