KodinValaisimet , ei asiallista toimintaa ?

liinano

Ostin KodinValaisimet kaupasta Hämeentie 109, hki viallisen tuotteen noin kolme kuukautta sitten, mutta he eivät reagoi reklamaatiooni mitenkään. Olen lähettänyt heille pari sähköpostia, sillä puhelimella en ole päässyt läpi (paitsi kerran mutta se katkesi lähes heti). Asun Riihimäellä, joten on aika vaikeaa lähteä sinne käymään, kun duunit, lastenhoito yms. on kaikki täällä. Etenkin kun ostoksen hintakin on alle 80 eur. Silti pännii tuollainen toiminta !

Voisin tietysti postittaa heille viallisen tuotteen, mutta käsitelläänköhän sitä reklamaatiota sittenkään, jos emailiinkaan ei viitsitä vastata ollenkaan ? Sitä paitsi joutuisin postittamaan sen omalla kustannuksellakin, mikä vain lisäisi kulujani, kun en enää luota, että he hyvittävät lamppua muutenkaan.

Onko muilla kokemuksia ? Osaako joku sanoa, mikä pulju tämä on ? Asiallisella paikalla ainakin sijainti (tosin melkoisen sotkuinen ja tuhruinen myymälä) Ja onhan niillä nettimyyntisivustokin. Mietenköhän se toimii, kun tulee ongelmia...huh.

8

1643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olohuoneenlamppu

      Toi on inhottavaa. Sen olen kyllä itsekin huomannut että valaisinliikkeitä tai ainakin valaisimia on vaikea löytää. Netistä kun katsoo niin ei ole riittävästi tietoa tuotteesta (haluan sopivan mittaisen johdon, ei useimmiten selviä onko sokeripala vai töpseli jne). Tällä Kodinvalaisimet-liikkeellä on just niin. Ei riittävästi tietoa.

      Ainakaan tätä Kodinvalaisimet nettimyymälää en nyt edes lähde koittamaan ;) Kun ei näköjään rekkulat toimi sitten jos tuotteen kanssa tulee ongelmia.

      Kodin ykkösessä esim. oli kaikki sokeripalalamppuja ja Prismassa on aika paljon lamppuja, mutta ne on hajallaan eri myymälöissä. Siellä tosin toimii nettimyynti hyvin (myös palautukset) mutta vain vähän lamppuja saa netin kautta.

    • uuno333

      Mistä v..tusta tässä maassa ylipäätään löytyisi kunnon lamppukauppa ????
      Noidenkin valikoima on umpisurkea

    • åkeel

      Mulla on kanssa huonoja kokemuksia, mutta liike sijaitsi silloin jossain muualla kuin Hämeentiellä. Eivät ole näköjään sitten tapojaan muuttaneet. Uskomattoman ylimielistä käytöstä asiakasta kohtaan, jolle ovat myyneet jotain made in china paskaa, mitä ei voi käyttää.
      Suosittelen pysymään erossa

    • pollokana

      Varmin tapa päästä asiakkaista eroon on jättää asiakkaiden aiheelliset valitukset huomiotta tai hoitaa ne liian hitaasti. Puhumattakaan että ei hoida lainkaan.
      Itse olen sitä mieltä, että olisi hyvä, kun netistä löytyisi oikein kunnon sivusto, joka varoittaisi /infoisi kuluttajia tällaisista tapauksista. Kiireisenä ihmisenä olen itsekin joutunut taistelemaan tällaisten kanssa. Joskus ei viitsisi pienen hinnan vuoksi, mutta näitä on ollut viime vuosina sen verran paljon, että kyse on periaatteesta.
      Voihan olla että tämä Kodinvalaisimetkin luottaa siihen, että voi myydä halvalla roskaa ja kuluttaja ei sitten viitsi enää jaksaa...
      Kun nyt muutan tammikuussa , en asioi kyseisessä liikkeessä.

    • HJOOOO

      Jos siinä on takuu, niin valmistaja. Vai ostitko KodinValaisimet -liikkeen itse valmistaman valaisimen?

      Katsoin nettimyyntiä tuolta liikkeeltä, näyttäisivät olevan ihan samoja tuotteita kuin muuallakin.

      Itse kävin tänään Kodin1:ssä muualla kuin Helsingissä. Pakko etsiä uusi pöytävalaisin, kun vanhasta eilen levisi kytkin, vanha olikin jo yli 10 v. vanha, ja huom. siinä oli edelleen sama energiansäästölamppu kuin ostaessa, jota on joka ilta suurin piirtein käytetty kesää lukuun ottamatta valaisimen käytön iän!

      No, kodin1:ssä oli kaiken näköistä, mutta ei oikein sellaista pöytävalaisinmallia kuin etsin. Teinpä sitten itseäni tärkeäksi ja painelin myyjältä vähän kyselemään. Tunnin oli toki pyörinyt jo ainakin siinä heidän naamansa edessä osastolla, mikä toteamus nyt ei tarkoita, että olisi tarvinnut heidät siinä kylkeeni esittelemään mitään. Mutta varmaan jo itsekin ajattelivat, että lähtis jo vetään, ei se mitään osta!
      Kysyin siis sellaisen tyhmän kysymyksen ensin, että voikohan tuohon yhteen tuon varjostimen vaihtaa, jos sattuisi paremman mallisen löytämään, kun siinä alkuperäisessä on yläosakin niin hirveän laajalla aukolla, siis varjostin ei lainkaan kapene ylöspäin... Juu, totta kai voi vaihtaa,,,,, ja sitten alkoi sellainen selitys, kuin olisi vähä-älyinen, hyvä ettei ihan kädestä pitäen näyttänyt että miten se vaihto tapahtuu, ensin lamppu irti ja sitten käännetään se pidike auki ja sitten nostetaan varjostin pois, ja sitten päinvastaisessa järjestyksessä laitetaan uusi varjostin.... joo, tosiaan, olin ihan siis vähä-älyinen...
      Sitten kyselin vielä lampun (siis polttimon tuottaman valon väristä),,,, no, melkeen yhtä samanlainen selitys tuli siinäkin, mutta "valitettavasti meillä nyt on pääasiassa tätä kirkasta puhdasta valkoista valoa tuottavia tällä hetkellä... Joo, kiitti, heippa, ja kävelin ovesta ulos.......

      No, valaisin löytyi sitten prismasta... ja niinpä siihenkin sain vaihtaa varjostimen tuosta vanhasta.... Hyvin sopi.

      Jep.... Että sellainen vähä-älyinen lamppukaupassa!

      Mutta luulisi Helsingissä olevan ihan oikeita valaisinliikkeitä muitakin kuin kodinvalaisimet....

      Kodin1:ssä huomasin sen, että kangasvarjostimella ei oikein pöytävalaisimia löydy. Jotenkin kuvittelen muovin olevan huonompi materiaali....

    • sori_jos

      Vian olisi varmaan pitänyt olla valaisimessa heti oston jälkeen havaittavissa. Nyt ei ole takuita, ettet itse ole rikkonut valaisinta....

    • ewwk

      Minä ostin Kodinvalaisimet-liikkeestä Hämeentiellä kaksi spottivalaisinta tarkoituksena laittaa ne vaatehuoneiden kattoon. Kysyin parikin kertaa, että onko helppo asentaa kattoon. Juu, kuulemma kovin helppo. No, siitä sitten kotiin helppoasenteisten valaisimien kanssa ja tutkimaan asiaa. Ei ollut kovin helppoa vaan itse asiassa täysin mahdotonta. Ei minkään valtakunnan mahdollisuutta saada niitä kattoihin. Koko laite on täysin pielessä kaikilta mittasuhteiltaan ja jo koukkunsa puolesta pelkästään mahdoton saada sovitettua kattoon.

      ASIANTUNTEVA LIIKE KYLLÄ PYSTYY TÄLLAISEN NÄKEMÄÄN JO PÄÄLLE PÄIN: ELI KYSE OLI MIELESTÄNI TAHALLISESTA ASIAKKAAN HUIJAAMISESTA.

      Hinta oli yhteensä 58 eur. Lähtivät muuten noin 30% alennuksella, vaikka en edes alennusta pyytänyt. Eli viittaa siihen että tahallaan myytiin p.ask.aksi tiedettyä tavaraa ??

      No, koska tähän meni jo koko lauantai (paitsi minulta ja muutamalta muultakin), pyysin sähköpostilla hyvittämään tavarat tililleni. Joo, tiedän että pitää palauttaa jne, mutta koska olen sitä mieltä, että kyseessä oli tietoinen kus.etus, vaadin että tulevat hakemaan sontansa pois, mikäli katsovat sen tarpeelliseksi.

      Sieltä tuli vastaukseksi jotain höpötystä siitä, että tee itse oma koukku vaikka rautalangasta ja sitten vaan ruuvaa tiiviisti kattoon kiinni. Olisi nyt ottanut tuotteen käteensä ja kokeillut itse, miten sen muka voi ruuvata tiiviisti kattoon... Ei voi. Omaa koukkuviritystä tuli jo kokeiltuakin, sillä reklamaatioon vastauksen saaminen (joka siis oli nollan arvoinen) kesti sen verran kauan. Vastasin heille, mutta sen jälkeen en ole putiikista mitään kuullut.

      No, 58 eur ei minua kaada, mutta ilmeisesti se on heille niin paljon rahaa, että kannattaa asiakas ärsyttää kunnolla. Asun uudiskohteessa ja sieltä ei ainakaan tähän lamppukauppaan lähdetä asioimaan, vaikka pari naapuria niin aikoikin tehdä... Menivät muualle ostamaan valaisimensa, joista toinen satsasi niihin kuulemma 1200 eur ja toinen 500 eur. Eli karkeasti sanoen menetys olikin 58eur sijasta jopa 1642 eur.... Näinhän tämä toimii, kun myydään roskaa eikä oteta siitä mitään vastuuta.

    • Jonna_0281

      Ostin pari Belid valaisinta kodinvalaisimista joita ei ollut tarjolla Stokkalla vaikka myyvät näitä - tilausaika kuulemma noin kuukausi eikä myyjä ollut kovinkaan inostunut? Tilasin lopulta Kodinvalaisimista paikan päältä ja toimitusaika oli runsas viikko ja sain nämä n. -20% alle Stokkan ilmoittaman hinnan. Nouttaessa ystävällinen ja asiantunteva myyjä vaihtoi odottaessa ripustusjohdon 3,2 m pituiseksi ilman veloitusta, meniköhän siinä 20-30 minuuttia odottaessa (meillä loft -asunto). Hyvää palvelua ja suosittelen :) Onko kenelläkään tietoa mistä saisin Belid "pyramid" kattoplafondiin varakuvun? Tuote lopetettu vuosia sitten ja olen yrittänyt etsiä huutonetistä yms mutta mistään en löydä....meillä alakerrassa kaksi mutta mies vahingossa rikkoi toisesta kuvun kun siirteli tikkaista...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe