Täällä pohjantähden alla (1970) miesnäyttelijä

wanha_herra

http://aijaa.com/CG9Sg1
minkä niminen on viiksekäs mies joka merkitty keltaisella ympyrällä?

imdb:stä oon ottanu kuvahakuun ihan järjestyksessä kaikki tuntemattomat mutta ei ..

14

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanha_herra

_edit_ siis 1968 piti olla

• Wanharahvas
    • holodan_molokvad

Jos se on joku avustaja niin todennäköisemmin voitat lotossa päävoiton kuin saat nimen tietää.

• wanha_herra

mahdollisesti tämä on sama henkilö joka on niitä keskeisimpiä hahmoja elokuvan oikeuslautakunnassa

• Magisteri

En ole sataprosenttisen varma, mutta kyseessä on mahdollisesti Leevi Linko, joka näytteli Yllön isäntää

• wanha_herra

no juu
        katoin uudelleen google kuvia linkolasta niin jotain yhdennäkösyyttä kyllä yhdessä vanhassa kuvassa on .. ,linkola näkyy myös olevan tuntemattoman sotilaan sinkkonen

• wanha_herra

Linko siis.

• wanha_herra

toinen juttu muuten, tosin akseli ja elina- elokuvasta, siinä alkupuolella ei meinaa saaha mitään selvää mitä se siukola eli jussi jurkka sanoo akselille että '' .. tää s---llista peliä, toi sun lankomiehes, toi kivivuori -? iso noske vettä väkee? <- tuolta se kuulostaa

mahtaako kirjassa olla tätä repliikkiä

• Magisteri

Kommunistit (kuten Siukola) haukkuivat maltillisia sosialidemokraatteja (Kivivuori) noskelaisiksi syyttäen porvareiden myötäilystä. Sanan taustalla saksalainen sosialisti Gustav Noske.

• wanha_herra

ok joo , no siinä selvis nyt yks sana ja tarkotus alkuun ))
        pari sanaa vielä :P

• Varreton_vasara

Kyllä tällainen repliikki kirjasta löytyy (III osa, 1. painos 1962, s. 21-22), kun Akseli nimismiehen luo mennessään tapaa Siukolan:
        "On tää saatanallista peliä. – – – Ja toi lankomiehes, toi oikein iso noske pettää väkee..."

Paljon muutakin Siukola tuossa sanoo, mutta eihän elokuvaan kaikki mahdu.

• wanha_herra

hyvä, kiitos

• allapohjantähden

MIstähän kohtauksesta tuo kuva on? Siinähän näyttäisi olevan Halme pitämässä puhetta. Ja kyllä tuo ympyröity mies on nimenomaan Leevi Linko, joka esitti Yllön isäntää. Vieressä oikealla on Töyryn emäntä ja näkyy siellä olevan ruustinna ja Mellolakin. Tuskin mikään sosialistien kokous ainakaan. Pitiköhän Halme puheen palokunnan talon vihkiäisissä?

• Magisteri

Liekö kohtaus jostakin vuoden 1905 suurlakkoon liittyvästä tilaisuudesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      212
      3946
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      64
      2508
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      392
      2326
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2243
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1267
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      72
      1196
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1146
    Aihe