markka takaisin

omavaluutta

haluaisin markan takaisin. se oli suomen tunnus. nyt kaikilla on euro. eikös olisi mukava saada markka takaisin.

11

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvometallinen

      Jokaisella itsenäisellävaltiolla tulisi olla oma valuutta. Oma raha on ensimmäinen tervetulotoivotus ja myös hyvä matkamuisto. Valuutanvaihto on helppo toimitus kaikille kansakoulun käyneille. Vaihtelun vuoksi Pohjoismaitten kannattaisi kuitenkin ottaa yhteinen valuutta käyttöön, sitten kun maahanmuutto ongelma on ratkaistu ja maahantunkeutujat kotimaihinsa palautettu.

    • talipäät

      Ilman muutta markka olisi poikaa,mutta ehdotukseni olisi siirtyä usa: dollariin.

      Ruplaan ei eikä kruunuun.

      Mutta kuinka kertoa tämä ajoissa meidän viisaille talipää johtajille (päättäjille).

    • poiseuro

      Unohdin mainita euron olevan katasrofi valuutta.

      Aivan roskan arvoinen.

      Se on nytkin liian arvokas jolloin suomi ei pääse vientiin mukaan.

    • eurotpoistileiltä

      Eli näiden jotka pelkäävät ja ovat saamattomia tämän verran pitäs siirtää dollareiksi samantien.En minä ainakaan pidä euroja kun nähty miten huijari firma on kyseessä.

      "80 miljardia vain lojuu Suomessa – näin niillä saataisiin talous nousuun"

      Suomalainen ei säästä sukanvarteen vaan pankkiin. Tuoton kannalta kumpikin vaihtoehto on nollakorkojen aikakaudella yhtä huono. Mikä olisi Suomen kannalta parasta rahojen käyttöä?

      • lhku

        "80 miljardia vain lojuu Suomessa – näin niillä saataisiin talous nousuun"

        Suomalaiset osaa erinomaisen hyvin käyttää muiden rahoja. Tietävät ehdottomasti rahojen haltijaa paremmin, mihin ne pitäisi laittaa.

        "Pakkohan" nykyisin on pitää osa rahoista tilivaluuttana, kun korkorahastoista ei ole tällä hetkellä mihinkään. Pitkien korkojen tuotto-odotus on negatiivinen ja lyhyiden korkojen tuotto suunnilleen samaa tasoa käyttötilin kanssa. Oi niitä aikoja, kun Seligsonin rahamarkkinarahasto tuotti yli 5 % vuodessa...


      • Markka_vie_romahdukseen
        lhku kirjoitti:

        "80 miljardia vain lojuu Suomessa – näin niillä saataisiin talous nousuun"

        Suomalaiset osaa erinomaisen hyvin käyttää muiden rahoja. Tietävät ehdottomasti rahojen haltijaa paremmin, mihin ne pitäisi laittaa.

        "Pakkohan" nykyisin on pitää osa rahoista tilivaluuttana, kun korkorahastoista ei ole tällä hetkellä mihinkään. Pitkien korkojen tuotto-odotus on negatiivinen ja lyhyiden korkojen tuotto suunnilleen samaa tasoa käyttötilin kanssa. Oi niitä aikoja, kun Seligsonin rahamarkkinarahasto tuotti yli 5 % vuodessa...

        Siihen aikaan kun meillä oli markka, minä sain pankkitalletuksesta 14,5 prosentin korkoa. Jonkun siis ilmeisesti piti maksaa luotostaan vielä enemmän.

        Ilmankos taloudella ei mennyt oikein hyvin silloin 90-luvun alussa. Ja tätä mikkihiirirahaa jotkut vaan jaksavat haikailla takaisin. Pistäkääpä meinaan tähän tilanteeseen vielä kunnon korot päälle, niin kaikki romahtaa.


    • Oivoimitä

      Markka aikaiset hankinnat on nyt 5,95 jaolla jotta olis euron arvo. Mutta kun ei aina hoksaa tätä jekkua ja tulee joskus kuusinkertainen moka. 1 markan kahvi kertaa 6 on 1€ kahvi!

      • Jakajana_kymmenen

        Ja 15 markan voipaketti maksaa nykyisin 1,49. EU-jäsenyyden alusta on sentään jo yli 20 vuotta, mutta tällaiset tuotteet ovat nimellisestikin vielä reilusti halvempia kuin ennen sitä. Kyllä meitä kusetettiin markka-aikanakin.


      • Iipää

        Onkohan parjatuilla maataloustuilla siihen vaikutusta?


    • omavaluutta
    • eieuroja

      "Pakkohan" nykyisin on pitää osa rahoista tilivaluuttana, kun korkorahastoista ei ole tällä hetkellä mihinkään. Pitkien korkojen tuotto-odotus on negatiivinen ja lyhyiden korkojen tuotto suunnilleen samaa tasoa käyttötilin kanssa. Oi niitä aikoja, kun Seligsonin rahamarkkinarahasto tuotti yli 5 % vuodessa...

      -No ei euroissa pidä pitää mitään juuri.Dollari tili on eri juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1935
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      102
      965
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      574
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe