Vitara 2015 omistaja

Vitaran_omistaja

Suosittelen koeajamaan auton. oman kokemukseni jälkeen voin vain todeta, että tosi onnistunut auto tällä hinnalla,

61

1901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suzuk

      Mutta kun siinä on sama tekniikka kuin sx 4. Paljon vikoja, kalliita korjauksia takuuajan jälkeen. Varaosien saanti heikkoa, miltei kaikki osat tilataan tehtaalta, josta toimitus aika 3-6 viikkoa. Kokemusta on yhden Suzukin verran.

      • Molarius_

        Uskon sinua, mutta laittaisitko hieman lisätietoa, mitä vikoja ja minkä hintaisia korjauksia autoosi on tehty, niin me täällä itäsuomen Suzuki huollossakin olisimme ajan tasalla. SX nelonen on meidän alueella ollut vallan pirun vähävikainen auto. En voisi oikeestaan mainita, kuin tatapyörän laakerit, joita on muutamiin vaihdettu ja nekin takuuna.
        Vitarassa ei juurikaan ole samaa tekniikkaa vanhemman SX nelosen kanssa. S Crossissa taasen on pitkälti samoja komponentteja Vitaran kanssa.


      • suzuk
        Molarius_ kirjoitti:

        Uskon sinua, mutta laittaisitko hieman lisätietoa, mitä vikoja ja minkä hintaisia korjauksia autoosi on tehty, niin me täällä itäsuomen Suzuki huollossakin olisimme ajan tasalla. SX nelonen on meidän alueella ollut vallan pirun vähävikainen auto. En voisi oikeestaan mainita, kuin tatapyörän laakerit, joita on muutamiin vaihdettu ja nekin takuuna.
        Vitarassa ei juurikaan ole samaa tekniikkaa vanhemman SX nelosen kanssa. S Crossissa taasen on pitkälti samoja komponentteja Vitaran kanssa.

        Tässä hiukan lisätietoa. 5 vaihde hyppää pois päältä, silloin autolla oli ajettu44500 km ja takuu aika loppunut. Osat tilattu tehtaalta, viipyivät 5 viikkoa. Maahantuoja korvasi osat, mutta työt maksoivat 380 €.
        Sitten takajarru laahasi, viety korjaamolle. silloin ajettu 65800 km. ( jarruhuolto tehty 60000 km huollossa) .. Todettu: toisenpuolen jarrusatula rikki , jarrulevyt pilalla ja takapyörän laakeri rikki. Jarrulevyt ja palat vaihdettu, takapyöränlaakeri vaihdettu ja satula puhdistettu.Kustannukset oli698,39 €. Mm. takapyöränlaakeri ei voi vaihtaa, vaan on vaihdettava KOKO pyörän napa.
        Jarrusatula laahasi edelleen, todettiin että se on uusittava, tilatiin tehtaalta, kesti odottaa 3 viikkoa. Sietä tuli väärän puolen satula, ei muuta, kuin uusi tilaukseen, pika toimituksena tuli jopa viikon päästä. Satulan hinta oli 347,00 € ja työt 103,00 € .
        Yht 450,00 €.
        Sitten oli ajettu 71600 km. Tuli käynnistys vaikeuksia ja Esp valot alkoivat vilkkua.
        Viety taas korjaamolle , Todetty akku sökö ja Ratinkääntökulman anturin sisäinen vika. Akku uusittu ja anturi tilattu tehtaalta (hinta 121 €). taas kolmen viikon odotus, viety anturin vaihtoon, jossa todetaan, että tuli väärä osa. Tilataan sopiva osa tehtaalta hintaan 256 €.
        Sen jälkeen alkoi vaihteisto kangerrella. Vaidekepin sivuttaisliike meni hyvin tahmeaksi. Odotettavissa olisi ollut vaihteisto remontti. Sen jälkeen luovuin autosta, vaihdoin toiseen merkkin.


      • Molarius_
        suzuk kirjoitti:

        Tässä hiukan lisätietoa. 5 vaihde hyppää pois päältä, silloin autolla oli ajettu44500 km ja takuu aika loppunut. Osat tilattu tehtaalta, viipyivät 5 viikkoa. Maahantuoja korvasi osat, mutta työt maksoivat 380 €.
        Sitten takajarru laahasi, viety korjaamolle. silloin ajettu 65800 km. ( jarruhuolto tehty 60000 km huollossa) .. Todettu: toisenpuolen jarrusatula rikki , jarrulevyt pilalla ja takapyörän laakeri rikki. Jarrulevyt ja palat vaihdettu, takapyöränlaakeri vaihdettu ja satula puhdistettu.Kustannukset oli698,39 €. Mm. takapyöränlaakeri ei voi vaihtaa, vaan on vaihdettava KOKO pyörän napa.
        Jarrusatula laahasi edelleen, todettiin että se on uusittava, tilatiin tehtaalta, kesti odottaa 3 viikkoa. Sietä tuli väärän puolen satula, ei muuta, kuin uusi tilaukseen, pika toimituksena tuli jopa viikon päästä. Satulan hinta oli 347,00 € ja työt 103,00 € .
        Yht 450,00 €.
        Sitten oli ajettu 71600 km. Tuli käynnistys vaikeuksia ja Esp valot alkoivat vilkkua.
        Viety taas korjaamolle , Todetty akku sökö ja Ratinkääntökulman anturin sisäinen vika. Akku uusittu ja anturi tilattu tehtaalta (hinta 121 €). taas kolmen viikon odotus, viety anturin vaihtoon, jossa todetaan, että tuli väärä osa. Tilataan sopiva osa tehtaalta hintaan 256 €.
        Sen jälkeen alkoi vaihteisto kangerrella. Vaidekepin sivuttaisliike meni hyvin tahmeaksi. Odotettavissa olisi ollut vaihteisto remontti. Sen jälkeen luovuin autosta, vaihdoin toiseen merkkin.

        Ookoo, kiitoksia tiedoista.


      • suzuk
        suzuk kirjoitti:

        Tässä hiukan lisätietoa. 5 vaihde hyppää pois päältä, silloin autolla oli ajettu44500 km ja takuu aika loppunut. Osat tilattu tehtaalta, viipyivät 5 viikkoa. Maahantuoja korvasi osat, mutta työt maksoivat 380 €.
        Sitten takajarru laahasi, viety korjaamolle. silloin ajettu 65800 km. ( jarruhuolto tehty 60000 km huollossa) .. Todettu: toisenpuolen jarrusatula rikki , jarrulevyt pilalla ja takapyörän laakeri rikki. Jarrulevyt ja palat vaihdettu, takapyöränlaakeri vaihdettu ja satula puhdistettu.Kustannukset oli698,39 €. Mm. takapyöränlaakeri ei voi vaihtaa, vaan on vaihdettava KOKO pyörän napa.
        Jarrusatula laahasi edelleen, todettiin että se on uusittava, tilatiin tehtaalta, kesti odottaa 3 viikkoa. Sietä tuli väärän puolen satula, ei muuta, kuin uusi tilaukseen, pika toimituksena tuli jopa viikon päästä. Satulan hinta oli 347,00 € ja työt 103,00 € .
        Yht 450,00 €.
        Sitten oli ajettu 71600 km. Tuli käynnistys vaikeuksia ja Esp valot alkoivat vilkkua.
        Viety taas korjaamolle , Todetty akku sökö ja Ratinkääntökulman anturin sisäinen vika. Akku uusittu ja anturi tilattu tehtaalta (hinta 121 €). taas kolmen viikon odotus, viety anturin vaihtoon, jossa todetaan, että tuli väärä osa. Tilataan sopiva osa tehtaalta hintaan 256 €.
        Sen jälkeen alkoi vaihteisto kangerrella. Vaidekepin sivuttaisliike meni hyvin tahmeaksi. Odotettavissa olisi ollut vaihteisto remontti. Sen jälkeen luovuin autosta, vaihdoin toiseen merkkin.

        Lisätietoa Auto oli 2010 vuosimallia. Unohtui mainita Akun vaihdon kustannukset ja vikakoodi diagnoosi. Hintaa kertyi 266,35 €.


      • Molarius_
        suzuk kirjoitti:

        Lisätietoa Auto oli 2010 vuosimallia. Unohtui mainita Akun vaihdon kustannukset ja vikakoodi diagnoosi. Hintaa kertyi 266,35 €.

        Aika ikäviä vikoja tuon ikäisessä autossa. Huollamme useanpaa merkkiä ja tuo SX nelonen Suzuki on kyllä yksi vähiten vikaantuva auto, kuten Suzukit muutenkin. Ihan vaikka googlaamalla vieraskielisiltä sivuiltakin selviää, että varsin varmatoimisesta autosta on kyse.
        Itse en ole mikään Suzuki fani, johtuen Suzukien tylsyydestä ja ehkäpä prändistä yleisestikkin. Ei mitään hirmuhyviä ajettaviakaan, mutta todella vähä vikaisia ja vois melkeinpä todeta myös, että läpäisevät katsastuksenkin ensi yrittämällä ja tästähän on nykyään jo faktaakin kaikkien luettavana.


    • OnkoBvaikoClaatuaPeräti

      Yksi surkeimmista automerkeistä ikinä !

      • ItseOletÖLaatua

        Sinäkin voisit laittaa jotain linkkiä väitteesi pohjaksi, jahka provoilultasi kerkeät.


    • Vitara_

      Omituista, että on omistanut Suzukin ja auto ollu runsasvikainen ja lopulta henkilö on helpottunut saatuaan vaihdettua sen toiseen merkkiin, kuten tuo nimimerkki "suzuk", mutta kuitenkin jokin kumma asia ajaa häntä Suzuki palstalle ja ihan kommentoimaan..........
      Itse, kun vaihdan merkkiä, niin en todellakaan vilkaise ainoatakaan kirjoitusta tai palstaa kyseisestä merkistä, vaikkakin auto olisi ollut hyvä tai huono, ei vaan kiinnosta enään.

      • suzuk

        Mitäs omituista siinä on, minulla on ollut viittä erimerkistä autoa, seurailen niitä mitä mieltä niistä ollaan ja seuraan myös sellaisia autoja joita en ole omistanut.
        Autot kiinnostaa. Halusin vain tuoda julki omat kokemukset Suzukista.
        Kaikissa autoissa on ollut vikoja, joissain enemmän joissain vähemmän.


      • Vitara_
        suzuk kirjoitti:

        Mitäs omituista siinä on, minulla on ollut viittä erimerkistä autoa, seurailen niitä mitä mieltä niistä ollaan ja seuraan myös sellaisia autoja joita en ole omistanut.
        Autot kiinnostaa. Halusin vain tuoda julki omat kokemukset Suzukista.
        Kaikissa autoissa on ollut vikoja, joissain enemmän joissain vähemmän.

        Miksi pitää mainita vain viat ja huonot puolet? Eikö tosiaan Suzukissasi ollut mitään hyvää? Eli kokemuksesi olivat vain ja ainoastaan huonoja? Eli auto oli mielestäsi kallis, eteni huonosti lumessa, maavara oli olematon ym ym....


      • suzuk

        Mainitsin vain huonot puolet sen takia, että jouduin luopumaan autosta sen runsaiden vikojen takia. Toisaalta oli syynä luopumiseen varaosien saannin vaikeus, kun ne piti tilata tehtaalta ja toimitus aika oli 3-6 viikkoa. Jos auto olisi ollut kestävä, niin olisin vaihtanut sen uuteen Vitaraan. Hyviä puolia SX 4 oli korkea maavara, liikkui lumessa hyvin. Polttimoita ei palanut yhtään koko viiden vuoden aikana.


      • Vitara_
        suzuk kirjoitti:

        Mainitsin vain huonot puolet sen takia, että jouduin luopumaan autosta sen runsaiden vikojen takia. Toisaalta oli syynä luopumiseen varaosien saannin vaikeus, kun ne piti tilata tehtaalta ja toimitus aika oli 3-6 viikkoa. Jos auto olisi ollut kestävä, niin olisin vaihtanut sen uuteen Vitaraan. Hyviä puolia SX 4 oli korkea maavara, liikkui lumessa hyvin. Polttimoita ei palanut yhtään koko viiden vuoden aikana.

        Eli tein uuden auton hankinnan vain ja ainoastaan omaan kokemukseesi perustuen, no mikäs siinä. Toisin sanoen, jos kerran sinulle sattui huono yksilö, niin silloin kaikki Suzukin ovat yhtä huonoja. Normi kansalainen olisi hieman tutkinut asiaa, esim googlaamalla ja jos lontoon murre tuottaa tuskaa, niin henkilökohtainen käynti monimerkki korjaamolla, joilla on myös suzukin huolto ja sieltä kysymällä asiaa. Myös suomenkielistä tietoa löytyy runsaasti esim Trafin katsastuslista.
        Asia, kun nyt vaan on niin ihan todistettavastikkin, että täällä Suomen karuissa oloissa Suzuki SX 4 on yksi varmatoimisimmista autoista, oma veikkaukseni on, ettei Vitarakaan tee poikkeusta tän suhteen. S Crosiista on jo hienoa luettavaa kestävyyden suhteen mm Ruotsista ja Norjasta, joissa kyseisen auton myynti on hieman eri lukemissa, kuin meillä.


      • suzuk

        Tosiaan tein päätöksen oman kokemuksen perusteella. Auton yllä pito tuli aika kalliiksi, 7 kk aikana meni korjauksiin euroja 2056,35. Ja vaihteiston korjaus oli tulossa. Maahantuojan toiminta on vähän heikoissa kantimissa, sillä varaosia ei ole Suomessa, vaan ne tilataan tehtaalta ja niiden toimitusaika on 3-6 viikkoa. Jos autoon tulee sellainen vika, ettei sillä voi ajaa, niin milläs kuljet sen aikaa?.
        Kerro miksi minun olisi pitänyt pysyä samassa merkissä, kun paljon parempia vaihtoehtoja on tarjolla. Samaa virhettä ei kannata tehdä toista kertaa.


      • Vitara_
        suzuk kirjoitti:

        Tosiaan tein päätöksen oman kokemuksen perusteella. Auton yllä pito tuli aika kalliiksi, 7 kk aikana meni korjauksiin euroja 2056,35. Ja vaihteiston korjaus oli tulossa. Maahantuojan toiminta on vähän heikoissa kantimissa, sillä varaosia ei ole Suomessa, vaan ne tilataan tehtaalta ja niiden toimitusaika on 3-6 viikkoa. Jos autoon tulee sellainen vika, ettei sillä voi ajaa, niin milläs kuljet sen aikaa?.
        Kerro miksi minun olisi pitänyt pysyä samassa merkissä, kun paljon parempia vaihtoehtoja on tarjolla. Samaa virhettä ei kannata tehdä toista kertaa.

        Tuon maahantuojan heikkouden ja varaosien saannin hitauden allekirjoitan minäkin täysin, mutta oletko sitä mieltä, että kaikki Suzukit, esim uusi Vitara on yhtä ongelmallinen, kuin vanhasi? Toistan itseäni, mutta ihan todistettavasti Suzuki on yksi vähävikaisempia autoja. Toki tarjolla on paaaaljon suzukia mukavempia ja parempia ajettavia autoja, mutta väitän, ettei vähävikaisempia ole Suomen teillä montaakaan merkkiä. Näin nimettömänä kun keskustellaan, niin laitatko nykyisen autosi merkin, mallin sekä vuosimallin, niin koitan hakea siintä pari linkkiä, joissa olisi faktaa vioista ja laadusta ja laitanpa sitten moisen linkin myöskin SX nelosesta ja uudesta Vitarastakin löytyy jo ensi tietoja laadusta ja kestävyydestä. Siis varusteista ja ajettavuudesta nyt ei ole kyse, ainoastaan vikaherkkyydestä, korjaustoimenpitestä ja laadusta.


      • suzuk

        Sinulla näyttää olevan jokin ongelma sen Vitaran kanssa. Minulle riittää omat kokemukset Suzukin laadusta, en tarvitse keksittyjä juttuja, niitä löytyy netistä pilvin pimein. Sinullekin paljastuu auton laatu, kun ajelet sillä muutaman vuoden.
        Nykyisellä autollani on ajettu vasta 7000 km, ainakin se on vielä toiminut moitteettomasti. On pitkä takuu aika. Tulee huolettomia kilometrejä.


      • Vitara_
        suzuk kirjoitti:

        Sinulla näyttää olevan jokin ongelma sen Vitaran kanssa. Minulle riittää omat kokemukset Suzukin laadusta, en tarvitse keksittyjä juttuja, niitä löytyy netistä pilvin pimein. Sinullekin paljastuu auton laatu, kun ajelet sillä muutaman vuoden.
        Nykyisellä autollani on ajettu vasta 7000 km, ainakin se on vielä toiminut moitteettomasti. On pitkä takuu aika. Tulee huolettomia kilometrejä.

        Nykyinen Vitara, kuten monet edellisetkään autot eivät ole ainakaan minulle ongelma, koska ajan jo yhdeksättätoista vuotta työsuhdeautolla ja vapaalla autoedulla, toki itse valitsen kulloisenkin merkin ja mallin.Pitkä takuu aika tässäkin Vitarassa, vielä yli 2.5 vuotta, eli melkovarmasti huolettomia kilometrejä leasing yhtiöllekkin? Yhtäkään autoa en ole pitänyt edes takuuajan loppuun saakka. Tuo takuu ei ole tae huolettomista kilometreistä. Rahaa ei korjauksiin kulu takuu aikana, mutta huolia tuo se, kun auto seisoo korjaamolla tämän tästä ja pitäisi päästä kulkemaan jollakin. Velipojan KIA Sportace on hyvä esimerkki, auto on nyt hieman yli kaksi vuotias ja huolto käyntejä takana 12 kpl. Rahaa ei kulunut noihin, mutta vaivaa mielettömästi. Muistaakseni kyseinen auto on ollut 9 vuorokautta yhteensä korjaamolla. Veikkaanpa kuitenkin tämänkin auton olevan poikkeus, tiedä häntä? Mutta, jos on aikaa ja korjaamo on lähellä, niin mikä jottei nuo kilometrit ole huolettomia.
        Noista mainitsemistasi keksityistä nettijutuista sen verran, että esim SuomessaTrafin ja Ruotsin sekä Saksan vastaavien laitosten katsastustilastot eivät ole keksittyjä, muuta kuin niiden henkilöiden mielestä, joiden edustama automerkki komeilee listan häntäpäässä;=)


      • suzuk
        Vitara_ kirjoitti:

        Nykyinen Vitara, kuten monet edellisetkään autot eivät ole ainakaan minulle ongelma, koska ajan jo yhdeksättätoista vuotta työsuhdeautolla ja vapaalla autoedulla, toki itse valitsen kulloisenkin merkin ja mallin.Pitkä takuu aika tässäkin Vitarassa, vielä yli 2.5 vuotta, eli melkovarmasti huolettomia kilometrejä leasing yhtiöllekkin? Yhtäkään autoa en ole pitänyt edes takuuajan loppuun saakka. Tuo takuu ei ole tae huolettomista kilometreistä. Rahaa ei korjauksiin kulu takuu aikana, mutta huolia tuo se, kun auto seisoo korjaamolla tämän tästä ja pitäisi päästä kulkemaan jollakin. Velipojan KIA Sportace on hyvä esimerkki, auto on nyt hieman yli kaksi vuotias ja huolto käyntejä takana 12 kpl. Rahaa ei kulunut noihin, mutta vaivaa mielettömästi. Muistaakseni kyseinen auto on ollut 9 vuorokautta yhteensä korjaamolla. Veikkaanpa kuitenkin tämänkin auton olevan poikkeus, tiedä häntä? Mutta, jos on aikaa ja korjaamo on lähellä, niin mikä jottei nuo kilometrit ole huolettomia.
        Noista mainitsemistasi keksityistä nettijutuista sen verran, että esim SuomessaTrafin ja Ruotsin sekä Saksan vastaavien laitosten katsastustilastot eivät ole keksittyjä, muuta kuin niiden henkilöiden mielestä, joiden edustama automerkki komeilee listan häntäpäässä;=)

        Olet kyllä oikeassa. Kyllähän se uusi Vitara olisi minullekkin tullut, mutta kauppa tyssäsi rahoitusyhtiöön. Dacialla kaupat onnistui hienosti, ilman mitään takaajia.


      • suzuk

        Rupesit lainaamaan nimimerkkiä. Ota lääkkeet ja rupea lepäämään.
        Terv. Alkuperäinen Suzuk.


      • Trafin
        Vitara_ kirjoitti:

        Nykyinen Vitara, kuten monet edellisetkään autot eivät ole ainakaan minulle ongelma, koska ajan jo yhdeksättätoista vuotta työsuhdeautolla ja vapaalla autoedulla, toki itse valitsen kulloisenkin merkin ja mallin.Pitkä takuu aika tässäkin Vitarassa, vielä yli 2.5 vuotta, eli melkovarmasti huolettomia kilometrejä leasing yhtiöllekkin? Yhtäkään autoa en ole pitänyt edes takuuajan loppuun saakka. Tuo takuu ei ole tae huolettomista kilometreistä. Rahaa ei korjauksiin kulu takuu aikana, mutta huolia tuo se, kun auto seisoo korjaamolla tämän tästä ja pitäisi päästä kulkemaan jollakin. Velipojan KIA Sportace on hyvä esimerkki, auto on nyt hieman yli kaksi vuotias ja huolto käyntejä takana 12 kpl. Rahaa ei kulunut noihin, mutta vaivaa mielettömästi. Muistaakseni kyseinen auto on ollut 9 vuorokautta yhteensä korjaamolla. Veikkaanpa kuitenkin tämänkin auton olevan poikkeus, tiedä häntä? Mutta, jos on aikaa ja korjaamo on lähellä, niin mikä jottei nuo kilometrit ole huolettomia.
        Noista mainitsemistasi keksityistä nettijutuista sen verran, että esim SuomessaTrafin ja Ruotsin sekä Saksan vastaavien laitosten katsastustilastot eivät ole keksittyjä, muuta kuin niiden henkilöiden mielestä, joiden edustama automerkki komeilee listan häntäpäässä;=)

        Ei kai Trafin tilastoista selviä autojen korjauskustannukset.


      • Vitara_
        suzuk kirjoitti:

        Rupesit lainaamaan nimimerkkiä. Ota lääkkeet ja rupea lepäämään.
        Terv. Alkuperäinen Suzuk.

        Ketähän mahdat tarkoittaa?


      • Vitara_
        Trafin kirjoitti:

        Ei kai Trafin tilastoista selviä autojen korjauskustannukset.

        Ei selviä muu, kuin katsastuksesta hylkäämiset. Ruotsin ja Saksan vastaavat laitokset valvovat myös korjaamoita ja he listaavat myös korjaus kertojen määrät, korjauksien keskihinnat sekä saman minkä Trafikin, eli katsastuksesta hylkäämiset.


    • jskfjsklfjskl

      Altoonkin on tupannut osien saanti kestää viikkokausia. Ensimmäinen ja viimeinen Suzuki ehdottomasti!

    • myös_ex_suitsakuski

      toi osien pitkä toimitusaika on huono juttu, varsinkin silloin, kun auto seisoo korjaamolla odottomassa osia. grand vitarani odotteli kolmisen viikkoa abs keskusyksikköä, toki ajoin autolla tuon kolme viikkoa, mutta abs ja esp oli pois pelistä ja mittaristossa paloi ja vilkkui melkoinen rivi valoja.
      Nooh, työkaverin puolitoista vuotisesta X5 Bemarista hajosi jakovaihteisto vaunua vetäessä ja auto seisoi hiukan vajaat neljä viikkoa korjaamolla, et silleen.

      • hupsee

        Eihän tuo mitään, oma saab 2.2 tdi seisoi 7 viikkoa, kun maahantuojalla ei ollut tarvittavia työkaluja edes puristepainemittaukseen.
        Ainoa auto josta sain seisonta-aikatodistuksen korjaamolta vakuutusyhtiötä varten, ja vuosihan oli 2001


    • xxxx5

      Hei palstalaiset!!Pitääpä itsekkin Suzukin miehenä tänne vastata,eli minulla on Grand vitara vm 2006 ja ajettu 170tkm!Auto ollut minulla reilu 5vuotta ja ajanu sillä n 70tkm, bensa kone,vikoja ollu seuraavasti: etuperän stefan vaihto,etujarrulevyt ja palat,ajaovalojen keokeudensäätö moottori,kustannukset yhteensä n 600euroa osineen ja töineen.
      Tyytyvänen olen valintaani ollut!Vitaraa en ole koeajanut enkä s-crossia,ehkäpä Grand vitaralle on uusikin malli tulossa?Huonoa on Suzukin markkinointi ja joku kirjotteli aikonaan jimnystä että se tuonti listalla vieläkin..noh ohan semmonenkin härpäke tässä taloudessa ollutkin.

      • keokeo

        Suzukissa on tuo keokeudensäätö moottori huonolaatuinen.


    • Jotkuteivaanosaa

      Ei tuollaisia romuja pitäisi tuoda yhtään tänne valkoihoisten kiusaksi !

    • kärryn.vetäjä

      Ihmettelen että kenen tarpeisiin tuo lelu on tehty, eihän sillä saa edes peräkärryä vedellä.

      • käteen.vetäjä

        Anteeksi, tuli tuohon nimimerkkiini kirjoitusvirhe paholainen, piti olla "käteen.vetäjä"
        Tarkistin myös suzukin sivuilta ja saahan sillä piru soikoon kärrejä vedellä.


      • kärryn.vetäjä
        käteen.vetäjä kirjoitti:

        Anteeksi, tuli tuohon nimimerkkiini kirjoitusvirhe paholainen, piti olla "käteen.vetäjä"
        Tarkistin myös suzukin sivuilta ja saahan sillä piru soikoon kärrejä vedellä.

        Suruksi hemmo otti herneen nenäänsä ja yrittää olla vitsikäs, on tosi surkea muulin vetäjä, 400/1200kg, hahahahaaa. Eli tyhjää kärryä, hahahaaaaa.
        Oikeat kärryt kok.painoltaan 750/2000kg


      • hemmo_Suruksi
        kärryn.vetäjä kirjoitti:

        Suruksi hemmo otti herneen nenäänsä ja yrittää olla vitsikäs, on tosi surkea muulin vetäjä, 400/1200kg, hahahahaaa. Eli tyhjää kärryä, hahahaaaaa.
        Oikeat kärryt kok.painoltaan 750/2000kg

        Joo, tosiaankin, olen surkea kärryn vetäjä, varsinkin nyt vanhempana. Tyhjän kärryn tosiaan vaivoin saan vedettyä Vitaran koukkuun. Ota sinäkin ihmeessä autoa hankkiessasi selville, minkä painoista kärryä silla saa vetasta, jottei sitten tule yllätyksenä. Tarvitsee olla juurikin sinunlaisesi paukapää, jolle tulee myöhemmin selville auton alhaiset vetopainot. Työautollani muuten kokonaispaino 76 tonnia, niin vetelen sillä sitten suuremmat kuormat, jos tarvista. Ota muuten ihmeessä se herne nenästäsi pois, se alkaa haisemaan parin päivän päästä:=)


      • kärryn.vetäjä
        hemmo_Suruksi kirjoitti:

        Joo, tosiaankin, olen surkea kärryn vetäjä, varsinkin nyt vanhempana. Tyhjän kärryn tosiaan vaivoin saan vedettyä Vitaran koukkuun. Ota sinäkin ihmeessä autoa hankkiessasi selville, minkä painoista kärryä silla saa vetasta, jottei sitten tule yllätyksenä. Tarvitsee olla juurikin sinunlaisesi paukapää, jolle tulee myöhemmin selville auton alhaiset vetopainot. Työautollani muuten kokonaispaino 76 tonnia, niin vetelen sillä sitten suuremmat kuormat, jos tarvista. Ota muuten ihmeessä se herne nenästäsi pois, se alkaa haisemaan parin päivän päästä:=)

        Ymmärsit taas väärin, sinullehan se herne meni nokkaan, kuten aiemmassa viestissäni jo totesin.


      • hemmo_Suruksi
        kärryn.vetäjä kirjoitti:

        Ymmärsit taas väärin, sinullehan se herne meni nokkaan, kuten aiemmassa viestissäni jo totesin.

        Ymmärsinkö tuonkin sitten väärin, jonka kirjoitit "Suruksi hemmo otti herneen nenäänsä ja yrittää olla vitsikäs, on tosi surkea muulin vetäjä"?? Siis minä olen tosi surkea kärryn vetäjä? Vitarastahan tässä pitäisi olla kyse eikä minusta. Nyt erehdyt herneestä, katsoin tarkkaan ja kokeilinkin nenääni ja siellä ei ole hernettä, eli kuten kirjoitit "sinullehan se herne meni nokkaan, kuten aiemmassa". Eli silloin SINULLA siis herne nenässä, heh.


      • kärryn.vetäjä
        hemmo_Suruksi kirjoitti:

        Ymmärsinkö tuonkin sitten väärin, jonka kirjoitit "Suruksi hemmo otti herneen nenäänsä ja yrittää olla vitsikäs, on tosi surkea muulin vetäjä"?? Siis minä olen tosi surkea kärryn vetäjä? Vitarastahan tässä pitäisi olla kyse eikä minusta. Nyt erehdyt herneestä, katsoin tarkkaan ja kokeilinkin nenääni ja siellä ei ole hernettä, eli kuten kirjoitit "sinullehan se herne meni nokkaan, kuten aiemmassa". Eli silloin SINULLA siis herne nenässä, heh.

        No voi vittu sentään, kun mulla noi sanat sekoaa kun nopsasti yritän naputella. Tarkoitin Vitaraa, enkä sinua. Ja toi herne juttu on niin kuin kirjoitin, eli siis minulla itselläni on herne nenässä, ollu jo Torstaista saakka, kun oli hernekeitto päivä ja tulee hotkimalla kauhottua soppaa naamaan.


      • tökstöksvaan
        kärryn.vetäjä kirjoitti:

        No voi vittu sentään, kun mulla noi sanat sekoaa kun nopsasti yritän naputella. Tarkoitin Vitaraa, enkä sinua. Ja toi herne juttu on niin kuin kirjoitin, eli siis minulla itselläni on herne nenässä, ollu jo Torstaista saakka, kun oli hernekeitto päivä ja tulee hotkimalla kauhottua soppaa naamaan.

        no, hoidata jossain tota lukihäiriöös kondikseen ja kerro lääkärille tost herne hommasata, niin saat lääkityksen ja voit jopa saada täyshoidon jouluks, fagin nuija.


    • Kaksipluskaksi

      Onko täällä joku ehtinyt ajaa vitaraa jossa boosterjetti. Ilmeisesti eroa on aika paljon verrattuna perusmosaan. Hinta tosin nousee aika paljon jos jetin haluaa.

      • viismiinusykx

        Olisit kertonut paikkakunnan, jossa olet, niin sitten voidaan kertoa, onko joku siellä jo ehtinyt koeajamaan. Joo, kuvia noista moottoreista kun katselee vierekkäin, niin kyllä ne eroaa toisistaan, esim ilmanputsarin kotelo on vanhemmassa koneessa musta ja boosterissa harmaa ym ym, öljyproppu myös eri kierteellä ym ym... Joo, jos jetin haluaa, niin hinta riippuu ihan jetin kunnosta ja iästä, kysy neuvoa jostain jettejä myyvästä veneliikkeestä vaikka. Hinta tosiaankin nousee, jos hintalappu putoaa maahan ja se nostetaan takas pöydälle, niin hintahan siinä nousee mukana esim...


    • mohman

      kohta jimnyllä ajettu 60tkm. Myös kesäisin paljon maastoajoa, polttopuuta ajettu kotiin peräkärryllä, auto ostettu uutena, ainoa vika ollut kojelaudan ristipääruuvi, joka rämisi. Itse korjattu lukitteella. Ei muuta vikaa, paitsi ajovalopolttimot H4 (2,95e/kpl) jouduttu uusimaan, ei noi uudenmalliset ajolamput paljoa kestä :)
      eli kyllä susna kestää, verrattuna aikaisempi jeeppini...

      • okkojamuk

        Jeps, vanhat kunnon H4 polttimot ovat edelleenkin asiaa. Mulla myös moiset S Crossissa ja vaihdoin heti uutena hiukan laadukkaammat polttimot alkuperäisten tilalle. Noi kestää varmaan 200000 tuhatta, koska autossa päiväajovalot erikseen. Ilo vasta altaa sitten, kun ajovalo/valot jostain syystä hajoaa, eipä oo kallista korjata halokeeneja, mutta xenonit ja ledi ajovalot kun sammuu, niin tuhannella eurolla sanotaan aluksi päivää korjaamossa:=)
        Uutena ostetulla S Crossilla ajettu nyt 58 tuh ja ainoa korjaus toimenpide on ollu pari kertaa hajonnut päiväajovalojen poltin, jonka vaihto kestää amatööriltäkin 30 sekuntia ja poltin maksaa jopa euron.


    • palaako

      Minkälainen on päiväajovalojen poltin? miksi päiväajovalot pitää polttaa? eikö vaarana ole että palaa koko auto varsinkin kun siinä on palovaarallinen muovialusta.

      • mohman

        Miksi kyselet typeriä, kun googlaamalla löytäisit helposti vastaukset, vai etkö osaa?
        Päiväajovalojen poltin on poltin, jolla poltetaan päiväajovalot. Koko auton palamisesta ei kannata huolestua, sillä päiväajovalot irroitetaan autosta, ennen niiden polttoa ja polttaminen tapahtuu erillisessä polttolaitoksessa, jossa on useiden erilaisten päiväajovalojen polttamiseen erikseen suunniteltuja polttimia.
        Palovaarallinen muovialusta ei ole siinä, vaan se on autossa, joka tässä tapauksessa on S Cross.


    • Kolmepluskolme

      Muovinen alusta on miltei kaikissa autoissa. Mersu taisi olla ensimmäinen joka käytti sitä. Muovipaneelit suojaavat hyvin koria kiveniskemiltä.

      • plastic

        Suzukin tapauksessa ei ole kyse tästä vaan koko alustarakenne on muovia, siitä johtuen autoa ei suositella käytettäväksi yli -15 asteen pakkasella saattaa nimittäin katketa koko auto.


      • palaako
        plastic kirjoitti:

        Suzukin tapauksessa ei ole kyse tästä vaan koko alustarakenne on muovia, siitä johtuen autoa ei suositella käytettäväksi yli -15 asteen pakkasella saattaa nimittäin katketa koko auto.

        Miten tuon nimittäin katkeaminen tapahtuu?


      • katkijaa

        Mietippä sitä joulunpyhien ajan.


      • plastic
        katkijaa kirjoitti:

        Mietippä sitä joulunpyhien ajan.

        Miten ajat niitä joulupyhiä? Onko hyviä ajettavia?


    • ghghgh

      Suzuki Vitara sai kehuja uudessa Auto-Bild lehdessä.

      • Koemusta

        Vitaraa kehuttiin lämpimäksi uudessa TM lehdessä. Olen 2 vuotta ajanut S crossilla ja siinä ilmanvaihto on mielestäni huono,onko kellään Vitarasta tällaisia kokemuksia. Auto muuten erinomainen MINUN käyttöön.


      • Koemusta
        Koemusta kirjoitti:

        Vitaraa kehuttiin lämpimäksi uudessa TM lehdessä. Olen 2 vuotta ajanut S crossilla ja siinä ilmanvaihto on mielestäni huono,onko kellään Vitarasta tällaisia kokemuksia. Auto muuten erinomainen MINUN käyttöön.

        Tosin epäilen tämän huonon ilmanvaihdon johtuvan siitä, että olen kova piereskeleen. Tosiaan kaipaisin tietoa onnistuuko Vitarassa tuhnuttelu?


      • tuhnukka_Esaias

        Hirviisti tykkäjän oman tuhnukan hajusta. Kun ajan pilikkihaalarit päällä autoa ja lasken tymäkät tuhnut, niin mukavasti se tuhnun haju tuloo kauluksen kautta suoraan nenään ja suan naattia rauhassa ikioman tuotoksen annista. Kuskin penkkiä välillä myös haistelen, josko siinäkin olis tuhnukan hajuja...


    • ryömijä

      Vitaralla on tullut ajeltua yli 20.000. Ensimmäinen huolto tehty hinta 160e.
      Bensaa on palanut yllättävän vähän, keskikulutus alle 6 litraa.
      Toistaiseksi ei minkäänlaisia murheita. Kolme Suzukia olen omistanut aiemmin hyvin ovat kestäneet.

      • Ricracing

        Moi ryömijä. Missä olet huollattanut autosi? 160 € on melko edullinen hinta, sisältäen synkikka öljyt 5W-30?
        Asun itse Helsingissä joten vaihtoehdot ovat Helsinki tai Tallinna.
        Sulla lienee 1.6 GLX?


      • sx4

        Öljyn ja suotimen hinta on noin puolet tuosta, loput tarkistuksia. Ei kaikkea tarvitse merkkihuolloissa tehdä takuun säilyttämiseksi


    • Niiimppä

      Niinkuin aikasemmin sanoin suzuki on seniileiden ihmisten valinta. Kun ei ole väliä muulla kuin hinnalla mennään hakemaan se suzuki tai kiia kaupasta. Nämä ovat niitä autoja jotka kasataan vasemmalla kädellä mustalaisen toimesta.

      • KianJaSuzukin.omistanut

        Suomeen tuotavat Suzukit kasataan ilmeisesti Unkarissa Esztergomissa, Kia Ce'ed Slovakian Zilinassa ja mm. Kia Rio Koreassa Soharin tehtaalla. Missä näistä on niitä vasenkätisiä mustalaisia?


    • Ricracing

      Suzuki Vitara on Magyar Suzukin valmistama auto. Tehdas sijatsee Unkarin Esztergomissa. Toki se on Japsien suunnittelema mutta monet osat ovat mm. Boschin ja Mersun valmistamia. '
      Ja varmaa on että ahkerat Unkarin miehet ja naiset ovat tehneet hyvää työtä. Sen näkee auton viimeistelyssä.

      Esim. Audin tehtaita on myös Italiassa, Unkarissa, Espanjassa, Belgiassa, Slovakiassa, Intiassa, Thaimaassa ja Kiinassa. Puhumattakaan muista merkeistä.

      Näin maalima on muuttunut. Todennäköisesti me puhumme Kiinalais valmisteista puhelimesta ja lämmitämme pizzamme Vietnamissa tms valmisteuissa mikrossa.

      Tämä henkilö joka vilisee täällä Suzuki sivustoilla ja viittaa meihin Suzuki kuskeihin seniileihin lienee itse melko paljon ajastaan jäljessä ja on rasisti.
      Olisiko hän ns. varhais dementikko? Suosittelisin hänelle jatkokoulutusta tai edes keskikoulun loppuun viemistä.

    • Suitsa

      Voi luoja näitä juttuja!Miten se asia aina unohtuu ja alkaa se toisten haukkuminen?Eiköhän se oo jokaisenoma asia millä ajelee.

      • KuriJaJärjestys

        Eikä saatana ole!! Teidän muidenkin pitää valita autoksi sama, mikä minullakin on, tai muuten tulen ja vedän turpaan niitä, jotka uskaltavat olla poikkeavia, ja hankkivat muun merkin. Kyllä jämpti on niin!!!!!


    • Anonyymi

      180000 ajettu 2018 vitara ja ei ole tarvinnu muuta kuin öljynvaihdot ja perushuollot,yksi varmempia autoja joita olen omistanut 9.9 pistettä.

      • Anonyymi

        153000 ajettu 2016 vitara 1.4L Boosterjet manual ja myös öljyt / normihuolto kerran vuodessa noin 250e kun omat öljyt (takuuseen meni toinen takapyöränlaakeri kun noin 60000km mittarissa, nyt miettinyt tuota akun vaihtoa kun alkuperäinen Exide vielä ; ajot suht koht aina 100km tai yli niin taitaa akkukin kestää paremmin ja lämpimäs tallis suht koht aina)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3737
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1875
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1701
    4. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1392
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      122
      1248
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      92
      1228
    7. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      32
      1149
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1099
    9. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      68
      1004
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      102
      975
    Aihe