Miten on lievonen, pete ja kumppamit, uskotteko raamatun sanaan? Miten Tuomas olisi lausunut väärän todistuksen Herrastaan?
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
Ei Tuomas lausunut väärää todistusta.
46
114
Vastaukset
Joh.20:24-31
TUOMAAN TUNNUSTUS
--
Opetuslasten murhe muuttui iloksi (Joh.20:20), kun he omin silmin näkevät ylösnousseen Jeesuksen. He ymmärtävät, että ristiinnaulitussa ja ylösnousseessa Jeesuksessa he kohtaavat elävän Jumalan.
Tuomaan kohdalla tämä tapahtui viikkoa myöhemmin (Joh.20:24-31). Tuomaan sanat ”minun Herrani ja Jumalani” vastaavat hyvin Johanneksen evankeliumin alussa lausuttua Sanan ihmiseksitulon tarkoitusta. ”Hänessä oli elämä” (Joh.1:4).
Uskon kautta elämä tulee tänään Kristuksen omien omaksi niillekkin, jotka ”eivät näe” (Joh.20:28).
20. luvun loppujakeet (26-31) sopivat hyvin evankeliumin kokonaisuuden päätökseksi. Tuomaan jalo tunnustus on koko Johanneksen evankeliumin loppuhuipennus. Herran haavojen jäljet havaitessaan Tuomas tunnustaa näkevänsä hänessä Jumalansa. "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" (Joh.20:29).- luetaankosanaa2
Tässä kohtaa on hyvä lukea laajemmin Sanaa, jolloin asia selviää syvemmin !
Siis kun Tuomas sanoi Jeesusta tuossa Jumalaksi, niin "jumalan" Peten opin mukaan, Jeesus olisi syyllistynyt siinä syntiin !
Toisaalla Raamatussa nimittäin on seuraava kertomus:
Apostolien teot 12
21 Niin Herodes määrättynä päivänä pukeutui kuninkaalliseen pukuun, istui istuimelleen ja piti heille puheen;
22 siihen kansa huusi: "Jumalan ääni, eikä ihmisen!"
23 Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden ettei hän antanut kunniaa Jumalalle; ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä.
Siis vastaavan tasoinen synti, eli kuoleman syti, jonka vuoksi Herodes menetti henkensä heti !
Jos siis Jeesus ei olisi Jumala, kuten Pete ja Simelius väittävät, niin Jeesus olisi siis tehnyt kuoleman synnin, kun ei Hän kiistänyt Tuomaksen sanoja !
Mutta kiistämisen sijaan Jeesus sanoikin Tuomakselle: Nyt sinä Uskot !
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"- mohikaanieikirj
Hyvin sanottu ja tervettä Sanan opetusta. Joka tuta ymmärrä , vaan edelleen vänkää harhaisuuttaan on kokonaan pois Kristuksesta. Ja kellä ei ole Kristuksen oppia , ei voi olla Kristuksen oma !
Olen esittänyt vastaväitteitä esitykseenne alapuolella olevassa linkin keskustelussa. Siksi koen turhaksi kertoa tässä viestiketjussa samoja asioita, ainakaan kovin laajasti:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14013185/keskustelua-kolminaisuudesta#comment-82230589
Olette tyystin unohtaneet että "Jumala/jumala"-sanalla on alkuteksteissä moninainen merkitys. Siitä syystä on myös Moosesta, Aaronia, aurinkoa ja kuuta, Jerusalemia, epäjumalia, enkeleitä, tuonelassa olevia ihmisiä, Saaatanaa, mahtavia persoonia, Jumalan sanan saaneita ja Jeesusta, myöskin kutsuttu jumaliksi. Heitä kutsuttiin jumaliksi siksi että he (ja ne) olivat "mahtavia" heidän mielestään jotka kutsuivat heitä jumaliksi. Sana "Jumala/jumala" tulee Raamattuun sanoista "el, elohim ja theos. Ne tarkoittavat samaa asiaa sanakirjojen mukaan, kuten myös etymologian mukaan. "El" tarkoittaa kirjaimellisesti "mahtava" ja "voimallinen". Tuomas piti Jeesusta mahtavana, koska oli Jumalan herättämänä noussut ylös kuolleista. "Jumala" voi siis olla viittauksena meidän ainoaan Jumalaan, joka on luonnostaan Jumala, tai vaihtoehtoisesti persooniin ja asioihin joita pidettiin "mahtavina". Jeesusta pidettiin mahtavana ymmärrettävistä syistä. Samanaikaisesti myös Jeesus piti mahtavina heitä, joille Jumalan sana tuli... sillä Jumalan sana ei voi tyhjiin raueta:
"Joh 10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
Joh 10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - ...".
Tuliko Jumalan sana Jeesukselle? Tuli! Todistetusti tuli, hänen omien sanojensa mukaan. Siis hänkin on silloin "niin sanottu jumala".Kirjoitit:
"Jos siis Jeesus ei olisi Jumala, kuten Pete ja Simelius väittävät, niin Jeesus olisi siis tehnyt kuoleman synnin, kun ei Hän kiistänyt Tuomaksen sanoja !"
Ei Jeesus tietenkään kiistännyt Tuomaksen sanoja, sillä Jeesus tiesi että Tuomas käytti sanaa "theos" aivan samassa merkityksessä kuin hän itsekin oli sitä käyttänyt (adjektiivisena sanana), kertoessaan ja tunnustaen että kaikki he, joille Jumalan sana tuli, ovat jumalia:
Joh 10:34,35 "
Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - ...".
Tuliko Jumalan sana Jeesukselle? Tuli! Todistetusti tuli, hänen omien sanojensa mukaan (Joh.8:28, Joh.12:49,50). Hänkin on siis silloin "niin sanottu jumala", vaikkakin ei se meidän ainut Jumala.
Jeesus on "niin sanottu jumala", mutta ei kuitenkaan se meidän ainoa Jumala:
http://jumalaoppia.com/index.php/teologiaa/157-todisteet-siita-etta-jeesus-ei-ole-luonnostaan-jumala
Onhan Saatanastakin (2.Kor.4:4) käytetty aivan samaa "theos"-sanaa kuin mitä Jeesuksestakin (Joh.20:28) ilman että Saaatanaa uskotaan meidän ainoaksi Jumalaksi. Saaatana on "niin sanottu jumala" niin kauan kun hän on laillinen hallitsija maan päällä (onhan "koko maailma on pahan vallassa"), mutta vain siihen asti kunnes Jumala laittaa Jeesuksen viholliset hänen astinlaudaksi:
"... kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi" (Luuk.20:43).jumalan_pete kirjoitti:
Kirjoitit:
"Jos siis Jeesus ei olisi Jumala, kuten Pete ja Simelius väittävät, niin Jeesus olisi siis tehnyt kuoleman synnin, kun ei Hän kiistänyt Tuomaksen sanoja !"
Ei Jeesus tietenkään kiistännyt Tuomaksen sanoja, sillä Jeesus tiesi että Tuomas käytti sanaa "theos" aivan samassa merkityksessä kuin hän itsekin oli sitä käyttänyt (adjektiivisena sanana), kertoessaan ja tunnustaen että kaikki he, joille Jumalan sana tuli, ovat jumalia:
Joh 10:34,35 "
Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - ...".
Tuliko Jumalan sana Jeesukselle? Tuli! Todistetusti tuli, hänen omien sanojensa mukaan (Joh.8:28, Joh.12:49,50). Hänkin on siis silloin "niin sanottu jumala", vaikkakin ei se meidän ainut Jumala.
Jeesus on "niin sanottu jumala", mutta ei kuitenkaan se meidän ainoa Jumala:
http://jumalaoppia.com/index.php/teologiaa/157-todisteet-siita-etta-jeesus-ei-ole-luonnostaan-jumala
Onhan Saatanastakin (2.Kor.4:4) käytetty aivan samaa "theos"-sanaa kuin mitä Jeesuksestakin (Joh.20:28) ilman että Saaatanaa uskotaan meidän ainoaksi Jumalaksi. Saaatana on "niin sanottu jumala" niin kauan kun hän on laillinen hallitsija maan päällä (onhan "koko maailma on pahan vallassa"), mutta vain siihen asti kunnes Jumala laittaa Jeesuksen viholliset hänen astinlaudaksi:
"... kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi" (Luuk.20:43).>>>Tuliko Jumalan sana Jeesukselle? Tuli! Todistetusti tuli, hänen omien sanojensa mukaan (Joh.8:28, Joh.12:49,50). Hänkin on siis silloin "niin sanottu jumala", vaikkakin ei se meidän ainut Jumala.
Jeesus on "niin sanottu jumala", mutta ei kuitenkaan se meidän ainoa Jumala:<<<
Aika erikoista että sinä toisessa ketjussa kritisoit joitakin kirjoittajia sitä että he menevät yli sen mitä on kirjoitettu. Mutta tässä sinä itse teet juuri niin kuin toisia syytät, sinä menet yli sen mitä on kirjoitettu.
Raamattu ei missään sano että Jeesus on niin sanottu jumala. Eikä Raamattu sano missään että Jeesus ei ole meidän ainoa Jumala. Raamattu todistaa että Jeesus ja Isä on yksi Jumala: Sana ja Henki, yksi Jumala. Raamattu todistaa että Jeesus on meidän ainoa Valtias ja Herra (Juudaan kirje 1:4, Room 9:5, 10:9-10)..
Ainoa Valtias ja Herra on tietysti Jumala Kaikkivaltias. Hän on Herra Jeesus Kristus.
Näin Raamattu, jos pysymme Kirjoituksissa, niin kuin on kirjoitettu,Jaikal91 kirjoitti:
>>>Tuliko Jumalan sana Jeesukselle? Tuli! Todistetusti tuli, hänen omien sanojensa mukaan (Joh.8:28, Joh.12:49,50). Hänkin on siis silloin "niin sanottu jumala", vaikkakin ei se meidän ainut Jumala.
Jeesus on "niin sanottu jumala", mutta ei kuitenkaan se meidän ainoa Jumala:<<<
Aika erikoista että sinä toisessa ketjussa kritisoit joitakin kirjoittajia sitä että he menevät yli sen mitä on kirjoitettu. Mutta tässä sinä itse teet juuri niin kuin toisia syytät, sinä menet yli sen mitä on kirjoitettu.
Raamattu ei missään sano että Jeesus on niin sanottu jumala. Eikä Raamattu sano missään että Jeesus ei ole meidän ainoa Jumala. Raamattu todistaa että Jeesus ja Isä on yksi Jumala: Sana ja Henki, yksi Jumala. Raamattu todistaa että Jeesus on meidän ainoa Valtias ja Herra (Juudaan kirje 1:4, Room 9:5, 10:9-10)..
Ainoa Valtias ja Herra on tietysti Jumala Kaikkivaltias. Hän on Herra Jeesus Kristus.
Näin Raamattu, jos pysymme Kirjoituksissa, niin kuin on kirjoitettu,--- Raamattu ei missään sano että Jeesus on niin sanottu jumala. ---
Ei sanokaan, vaan olen tehnyt sellaisen johtopäätöksen kun tutkin aihepiirin kokonaisilmoitusta Raamatusta. Silloin huomaa aivan selkeällä tavalla sen, että Jeesus kutsui Isää ainoaksi Jumalaksi (Joh.5:44, Joh.17:3) ja ainoaksi hyväksi (Luuk.18:19). Kertoopa Jeesus vielä olevansa luotu (Snl.8:22) ja että Jumala on hänet synnyttänyt ennen maailman luomista (Snl.8:24,25). Toisin sanoen, Jeesus on silloin "jumala" vain siinä merkityksessä että hän on "mahtava" ja "voimallinen", mutta ei siinä mielessä että hän olisi aina ollut olemassa. Paavali tunnustaa että on olemassa paljon "niin sanottuja jumalia" ja samanaikaisesti "vain yksi Jumala" (1.Kor.8:5,6). Jeesus todistaa sitä samaa, kun itsekin kutsuu jumaliksi heitä joille Jumalan sana tuli (Joh.10.34,35).
--- Mutta tässä sinä itse teet juuri niin kuin toisia syytät, sinä menet yli sen mitä on kirjoitettu. ----
Missä minä menen yli kirjoitusten? Siinäkö, kun kerron että Jeesus on ainoastaan "niin sanottu jumala", eikä se sama Jumala jolle hän huusi "Jumalani, Jumalani"?
Muista ja ymmärrä, että Jeesus meidän Herramme on luotu ja synnytetty ennen maailman luomista.
Jumala loi hänet, synnytti hänet, voiteli hänet, korotti hänet ja herätti hänet kuolleista. Se on peruskauraa Raamattua pitkään lukeneille. Tämän opettaa Pyhä Henki kirjoituksista kaikille niille, joilla on avoin sydän totuudelle, ja jotka etsivät Herraa kaikesta sydämestään.
Uskooko Jaikal että Jeesus on Jumalan Poika? Epäilen kovasti. Sinä voit kyllä sanoa että uskot siihen. Mutta todellisuudessa sinä et siihen usko, sillä sinä uskot että Isä ja Poika ovat samaa olemusta, sekä yksi ja sama persoona.
Mistä tiedän? Siitä ettet uskalla tunnnustaa, että Isä rakastaa Poikaansa, koska jos sen tekisit, on oppisi selkeällä tavalla ristiriitainen, sillä sinä uskot heidän olevan yksi ja sama olemus.- luetaankosanaa2
jumalan_pete kirjoitti:
--- Raamattu ei missään sano että Jeesus on niin sanottu jumala. ---
Ei sanokaan, vaan olen tehnyt sellaisen johtopäätöksen kun tutkin aihepiirin kokonaisilmoitusta Raamatusta. Silloin huomaa aivan selkeällä tavalla sen, että Jeesus kutsui Isää ainoaksi Jumalaksi (Joh.5:44, Joh.17:3) ja ainoaksi hyväksi (Luuk.18:19). Kertoopa Jeesus vielä olevansa luotu (Snl.8:22) ja että Jumala on hänet synnyttänyt ennen maailman luomista (Snl.8:24,25). Toisin sanoen, Jeesus on silloin "jumala" vain siinä merkityksessä että hän on "mahtava" ja "voimallinen", mutta ei siinä mielessä että hän olisi aina ollut olemassa. Paavali tunnustaa että on olemassa paljon "niin sanottuja jumalia" ja samanaikaisesti "vain yksi Jumala" (1.Kor.8:5,6). Jeesus todistaa sitä samaa, kun itsekin kutsuu jumaliksi heitä joille Jumalan sana tuli (Joh.10.34,35).
--- Mutta tässä sinä itse teet juuri niin kuin toisia syytät, sinä menet yli sen mitä on kirjoitettu. ----
Missä minä menen yli kirjoitusten? Siinäkö, kun kerron että Jeesus on ainoastaan "niin sanottu jumala", eikä se sama Jumala jolle hän huusi "Jumalani, Jumalani"?
Muista ja ymmärrä, että Jeesus meidän Herramme on luotu ja synnytetty ennen maailman luomista.
Jumala loi hänet, synnytti hänet, voiteli hänet, korotti hänet ja herätti hänet kuolleista. Se on peruskauraa Raamattua pitkään lukeneille. Tämän opettaa Pyhä Henki kirjoituksista kaikille niille, joilla on avoin sydän totuudelle, ja jotka etsivät Herraa kaikesta sydämestään.
Uskooko Jaikal että Jeesus on Jumalan Poika? Epäilen kovasti. Sinä voit kyllä sanoa että uskot siihen. Mutta todellisuudessa sinä et siihen usko, sillä sinä uskot että Isä ja Poika ovat samaa olemusta, sekä yksi ja sama persoona.
Mistä tiedän? Siitä ettet uskalla tunnnustaa, että Isä rakastaa Poikaansa, koska jos sen tekisit, on oppisi selkeällä tavalla ristiriitainen, sillä sinä uskot heidän olevan yksi ja sama olemus.Lopeta jo valheittesi levittely "jumalan" Pete !
Olet jo paljastunut isäsi lapseksi, eli valheen isän lapseksi, ja hän onkin sinun isäsi ja jumalasi !
Älä yritä sotkea asioita jotka ovat aidolle uskovalle selviä, siis sydämen uskon kautta !
Minä sanon samoin kuin Tuomas, eli minun Herrani ja Jumalani, ja se Hän eli Jeesus on Raamatun mukaan !
Sinä reppana et edes tätä perus Totuutta ymmärrä, koska et ole mikään JUmalan lapsi eli Uskova, vaan uskonnollinen teologian tutkija vain, ja siksi kun et ole Hengellinen et myöskään pysty ymmärtämään näitä Hengellisiä asioita !
Raamattu varoittaa takertumasta sanoihin ja niiden merkityksiin, eli Jumala kyllä tiesi ennelta jo, että te Raamatun Sanan ja sen terveen opetuksen vääristelijät juuri kikkailette sanoilla ja niiden merkityksillä, ja siten eksytätte monia, ikävä kyllä ! - Kuplapuhkeaa
Raamattu on ovelasti kirjoitettu. 1Tim.6:16. Biblia. Jolla ainoalla on kuolemattomuus, joka asuu kirkaudessa, johon ei yksikään tulla taida, jota ei yksikään ihminen nähnyt ole, eikä taida nähdä: jolla olkoon kunnia ja ijankaikkinen voima, amen.
luetaankosanaa2 kirjoitti:
Lopeta jo valheittesi levittely "jumalan" Pete !
Olet jo paljastunut isäsi lapseksi, eli valheen isän lapseksi, ja hän onkin sinun isäsi ja jumalasi !
Älä yritä sotkea asioita jotka ovat aidolle uskovalle selviä, siis sydämen uskon kautta !
Minä sanon samoin kuin Tuomas, eli minun Herrani ja Jumalani, ja se Hän eli Jeesus on Raamatun mukaan !
Sinä reppana et edes tätä perus Totuutta ymmärrä, koska et ole mikään JUmalan lapsi eli Uskova, vaan uskonnollinen teologian tutkija vain, ja siksi kun et ole Hengellinen et myöskään pysty ymmärtämään näitä Hengellisiä asioita !
Raamattu varoittaa takertumasta sanoihin ja niiden merkityksiin, eli Jumala kyllä tiesi ennelta jo, että te Raamatun Sanan ja sen terveen opetuksen vääristelijät juuri kikkailette sanoilla ja niiden merkityksillä, ja siten eksytätte monia, ikävä kyllä !Annan sinulle haasteen, koska syytät minua valehtelijaksi:
Osoita minulle edes yksi kirjoittamani lause valheeksi tässä viestiketjussa, lainaamalla sitä suluissa. Todista sen jälkeen viittaamalla tiettyihin raamatunjakeisiin että se on valhe. Jos et voi sitä tehdä, en ota esittämääsi syytöstä vakavasti. Ei siis auta vaikka yrität todistaa minut valehtelijaksi kertomalla lisää syytöksiä, ilman että siteerasit Jumalan sanaa.luetaankosanaa2 kirjoitti:
Lopeta jo valheittesi levittely "jumalan" Pete !
Olet jo paljastunut isäsi lapseksi, eli valheen isän lapseksi, ja hän onkin sinun isäsi ja jumalasi !
Älä yritä sotkea asioita jotka ovat aidolle uskovalle selviä, siis sydämen uskon kautta !
Minä sanon samoin kuin Tuomas, eli minun Herrani ja Jumalani, ja se Hän eli Jeesus on Raamatun mukaan !
Sinä reppana et edes tätä perus Totuutta ymmärrä, koska et ole mikään JUmalan lapsi eli Uskova, vaan uskonnollinen teologian tutkija vain, ja siksi kun et ole Hengellinen et myöskään pysty ymmärtämään näitä Hengellisiä asioita !
Raamattu varoittaa takertumasta sanoihin ja niiden merkityksiin, eli Jumala kyllä tiesi ennelta jo, että te Raamatun Sanan ja sen terveen opetuksen vääristelijät juuri kikkailette sanoilla ja niiden merkityksillä, ja siten eksytätte monia, ikävä kyllä !Kerroppa Raamatun ilmoituksiin vedoten; Kuka teki Nasaretin Jeesuksen Herraksi?
Ilman muuttamatta Sanaa/kaan.- luetaankosanaa2
jumalan_pete kirjoitti:
Annan sinulle haasteen, koska syytät minua valehtelijaksi:
Osoita minulle edes yksi kirjoittamani lause valheeksi tässä viestiketjussa, lainaamalla sitä suluissa. Todista sen jälkeen viittaamalla tiettyihin raamatunjakeisiin että se on valhe. Jos et voi sitä tehdä, en ota esittämääsi syytöstä vakavasti. Ei siis auta vaikka yrität todistaa minut valehtelijaksi kertomalla lisää syytöksiä, ilman että siteerasit Jumalan sanaa."jumalan" Pete !
Sinä sanot, että Jeesus ei ole Jumala, siis se yksi Jumala !
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Tämä selvä Sana ei sinulle maistu, vaan ohitat tämän Totuuden, koska se paljastaa sinut valehtelijaksi ! Kuplapuhkeaa kirjoitti:
Raamattu on ovelasti kirjoitettu. 1Tim.6:16. Biblia. Jolla ainoalla on kuolemattomuus, joka asuu kirkaudessa, johon ei yksikään tulla taida, jota ei yksikään ihminen nähnyt ole, eikä taida nähdä: jolla olkoon kunnia ja ijankaikkinen voima, amen.
Niin, kerropa tuon esim. Jaikalille, eli sen, että Raamattu kertoo Jumalan olevan kuolematon, ja että häntä ei kukaan ole nähnyt. Hän kun ei usko siihen. Hänhän uskoo, että Isä ja Poika ovat samaa olemusta, Jumalan roolileikkejä. Jumalan kuolemattomuudesta huolimatta, hän kertoo uskontunnustuksessaan Jumalan kuolleen ja vuodattaneen verensä. Hän uskoo että ihmiset saivat nähdä tämän kuolleen Jumalan, jonka jälkeen Jumala herätti hänet kuolleista.
Jaikal kun ei tahdo ymmärtää, että Jeesus on Jumalan kuva, samalla tavalla kuin mekin olemme Jumalan kuvaksi luotu.
Jos Jaikal tulostaa tulostimella jonkun alkuperäisen dokumentin ja näyttää meille siitä kopion, ja sen jälkeen suu vaahdossa vakuuttelee meille, että "tämä on se alkuperäinen dokumentti" (koska se näyttää samalta), niin eipä siihen välttämättä uskota, ellei hän ensin ole poistanut ja piilottanut sen alkuperäisen paperin josta hän kopion sai. Mutta miten Isän voi piilottaa, kun Poika hänestä todistaa? Auta armelias jos alkuperäinen paperi tulostimessa todistaa siitä, että kädessä onkin vain kopio. Voi hän sitten yrittää todistaa että joka on nähnyt kopion, on nähnyt myös aluperäisen. Mutta ei se vakuuttelu tee kopiosta sitä alkuperäistä.
Jeesus on luotu:
Kol.1:15, Ilm.3:14, Snl.8:22, Snl.8:24,25, Ps.2:7, Heb.1:5, Heb.2:11, Heb.5:5, Room.8:29, RKK-Joh.3:16,18, Apt.13:33 .
Siksi hän ei voi olla se Jumala josta puhutaan mainitsemassasi jakeessa, 1.Tim.6:16.
Jaikal uskoo modalistina että Jumala rukoilee itseänsä, senkin jälkeen kun hän heräsi kuolleista (1.Kor.15:27,28, 1.Kor.11:3). Niinhän tuo sana todistaa noissa jakeissa, että Jeesus yhä rukoilee.
Jaikal uskoo että Jeesus puhalsi ulos itsensä ja Isänsä oman suunsa kautta, silloin kun hän puhalsi ja sanoi opetuslapsilleen, "Ottakaa Pyhä Henki".
Jaikal ei usko että Jeesus puhui Isälleen, silloin kun hän huusi ristillä, "Jumalani, Jumalani", vaan Jaikal uskoo, että hän huusi itselleen.
Ja kun Isä sanoi Pojalleen olevansa mielistynyt häneen, hän ei usko hänen sanoneen sen Pojalleen, vaan itselleen, sillä he ovat hänen mielestään samaa olemusta.
Jaikal uskoo myös että Jumala on itsensä palvelija, eikä niin että Jeesus olisi Jumalan palvelija:
Jes.42:1, Jes.49:5, Jes.52:13, Jes.53:11, Matt.12:18, Joh.4:34, Joh.5:36, Joh.6:38,39, Joh.14:31, Joh.17:4, RKK-Apt.3:13, RKK-Apt.3:26, Fil.2:7, Heb.10:7-9.
Kupla on jo puhjennut!luetaankosanaa2 kirjoitti:
"jumalan" Pete !
Sinä sanot, että Jeesus ei ole Jumala, siis se yksi Jumala !
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Tämä selvä Sana ei sinulle maistu, vaan ohitat tämän Totuuden, koska se paljastaa sinut valehtelijaksi !Tulet huomaamaan, että kun/jos lähdet tutkimaan Uutta Testamenttia, kreikankielisistä alkuteksteistä esim. sanakirjojen avulla, että "logos" (sana) pitää sisällään myös sellaisen ajatuksen, että se on viittaus Jumalan suunnitelmaan ja sanomaan, jonka hän toteutti Jeesuksen kautta, jolloin Jeesusta alettiin kutsumaan "Jumalan sanaksi":
"... ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana" (Ilm.19:13).
Jeesus oli Jumalan äänitorvi ja hän on Jumalan palvelija. Kristus on Jumalan! Jumala käski hänen välittämään kansalle sanoman. Siksi Jumala sanoi hänestä seuraavat sanat:
""Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille" (Matt.12:18).
"Sana" (kreik: "logos") on Jumalan omistusta koska sana on JumalaN, tuossa edellä olevassa jakeessa (genetiivi muodossa). Eli kun Joh.1:14 täydentää ykkösjaetta (Joh.1:1) ja kertoo että sana tuli lihaksi, niin se tarkoittaa että Jumalan sanoma/ viesti/ ajatus tuli lihaksi, silloin kun Jeesus tuli maailmaan Jumalan lähettämänä.
Raamatusta saa monista jakeista vahvistuksen siihen, että Jeesus on Jumalan palvelija, ja että hän ei toteuttanut omaa tahtoaan puhuessaan, vaan lähettäjänsä Jumalan tahdon (Jes.42:1, Jes.49:5,6, Jes.52:13-15, Jes.53:11, Matt.12:18-20, Joh.4:34, Joh.5:36, Joh.6:38,39, Joh.14:31, Joh.17:4, RKK Apt.3:13, RKK Apt.3:26, Fil.2:5-8, Heb.10:5-10).
Toisin sanoen: Kun Joh.1:1c kertoo meille, että "sana" ("logos") oli "Jumala", niin se voi hyvinkin tarkoittaa, että se oli Jumala itse joka seisoi alussa sanojensa takana. Paljastaahan sen luomikertomuskin, että Jumala loi alussa sanojensa kautta, ja nimenomaan a-l-u-s-s-a. Silloin Jumala puhui, ja Jeesus toteutti sen, sen samaisen voimavaikutuksen kautta (pyhän hengen), jonka Jumala antoi virrata ainosyntyisen Poikansa kautta. Jeesus jopa elää tuon samaisen voiman kautta, eikä itsensä kautta (2.Kor.13:4).
On myös toinen varteen otettava selitys Joh.1:1c:lle. Se on se, että sanoa "theos" on monimerkityksellinen, aivan samalla tavalla kuin sana "elohim" VT:ssa. Elohimeiksi ja theokseiksi on Ramatussa kutsuttu, ei ainoastaan ainoata Jumalaamme, vaan myös heitä joille Jumalan sana tuli (Joh.10:35). Tuliko Jumalan sana Jeesuksellekin? Tuli varmasti, sillä hän sanoi puhuvansa sen, minkä Jumala oli hänet käskenyt puhua (Joh.8:28, Joh.12:49,50). Jumalan suunnitelma ja idea oli siis tullut lihaksi Jeesuksen kautta.
"Jumala"-sanan monikäyttöisyys Raamatussa, tulee esille mm. siinä, että myös Moosesta, Aaronia, aurinkoa ja kuuta, enkeleitä, epäjumalia, Jumalan sanan saaneita ja jopa Saatanaaa on kutsuttu jumalaksi. Ajatella, jopa Saatanaaa on kutsuttu jumalaksi (2.Kor.4:4), aivan samalla sanalla kuin Jeesustakin (sanalla "theos), siitäkin huolimatta että tämä sielunvihollinen on tätä nykyä alistettu Jeesuksen herruuden alle, koska meidän ainoa Jumala, Isä, on niin nähnyt asian hyväksi.
Paavali valaisee asian hyvin kirjoituksessaan:
"Sillä vaikka olisikin NIIN SANOTTUJA JUMALIA, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja NIITÄ ON PALJON SEMMOISIA JUMALIA ja herroja, niin ON MEILLÄ KUITENKIN AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa" (1.Kor.8:5,6).
Huomasitko?
...NIIN SANOTTUJA JUMALIA...
... NIITÄ ON PALJON SEMMOISIA JUMALIA...
... ON MEILLÄ KUITENKIN AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ...
Sanat "elohim" ja "theos" tarkoittaa samaa asiaa. Sen ymmärtää kun tutkii noita sanoja sanakirjoista. Sana "elohim" tulee juurisanasta "el". Sana "el" tarkoittaa kirjaimellisesti "mahtava" ja "voimallinen". Eli ne Paavalin mainitsemat, "niin sanotut jumalat", ovat joillekin ihmisille jumalia, koska he pitivät heitä "mahtavina" ja "voimallisina". Entäs kuka on tämän maailman väliaikainen hallitsija ja ilmavallan hallitsija? Saaatana! Siksi häntäkin kutsutaan jumalaksi Raamatussa (2.Kor.4:4).luetaankosanaa2 kirjoitti:
"jumalan" Pete !
Sinä sanot, että Jeesus ei ole Jumala, siis se yksi Jumala !
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Tämä selvä Sana ei sinulle maistu, vaan ohitat tämän Totuuden, koska se paljastaa sinut valehtelijaksi !1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Tiesitkö,- ettei Jeesus Kristus JUMALAN Poika puhunut yhtään omaa sanaa,- vaan KAIKKI sanat, joita Poika puhui , niin oli JUMALAN sanoja. JUMALA, joka puhui Pojan KAUTTA.
Juuri tuohon liittyy tuo tuomasi ilmoitus. Sana on JUMALA. JUMALA oli Jeesuksessa ja teki ihme / tunnusteot Jeesuksen KAUTTA.
22. Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta JUMALA todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita JUMALA HÄNEN KAUTTANSA TEKI / hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
Niin, on täysin kaksi eri asiaa. Olla JUMALA kuin JUMALA toimi Jeesuksen kautta.
6. YKSI JUMALA JA KAIKKIEN ISÄ / yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Onko Jeesus sinun mielestäsi kaikkien Isä? Jos olisi, niin silloin hän täyttäisi JUMALAN määritelmän.markkulievonen kirjoitti:
"...6. YKSI JUMALA JA KAIKKIEN ISÄ / yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Onko Jeesus sinun mielestäsi kaikkien Isä? Jos olisi, niin silloin hän täyttäisi JUMALAN määritelmän..."
Isän ja pojan yksi merkittävä ero on se, että isällä ei ole "isää ja Jumalaa", mutta pojalla on "isä ja Jumala", "Jeesuksen kristuksen Jumala ja isä"(2Kor 1:3; Efe 1:3, 17; 1Piet. 1:3).
Toinen merkittävä ero on se, että Jeesus on Raamatun mukaan ihminen, mutta isä Jumala ei ole ihminen. Ja sikäli kuin ihminen ja Jumala ovat eri olentoja, on Jeesus kristus eri olento kuin Jumala.markkulievonen kirjoitti:
1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Tiesitkö,- ettei Jeesus Kristus JUMALAN Poika puhunut yhtään omaa sanaa,- vaan KAIKKI sanat, joita Poika puhui , niin oli JUMALAN sanoja. JUMALA, joka puhui Pojan KAUTTA.
Juuri tuohon liittyy tuo tuomasi ilmoitus. Sana on JUMALA. JUMALA oli Jeesuksessa ja teki ihme / tunnusteot Jeesuksen KAUTTA.
22. Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta JUMALA todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita JUMALA HÄNEN KAUTTANSA TEKI / hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
Niin, on täysin kaksi eri asiaa. Olla JUMALA kuin JUMALA toimi Jeesuksen kautta.
6. YKSI JUMALA JA KAIKKIEN ISÄ / yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Onko Jeesus sinun mielestäsi kaikkien Isä? Jos olisi, niin silloin hän täyttäisi JUMALAN määritelmän.>>>Onko Jeesus sinun mielestäsi kaikkien Isä? Jos olisi, niin silloin hän täyttäisi JUMALAN määritelmän.<<<
ON!
KENEN LAPSI SINÄ OLET?
Sinä sait alkusi äitisi kohdussa. Siihen tarvittiin siemen sekä isältäsi että äidiltäsi. Tällä perusteella isäsi ja äitisi, joista sait alkusi, ovat sinun biologiset vanhempasi. Olet siis heidän lapsi. Tämä on luonnollisen sikiämisen ja syntymän luonnollinen seuraus. Jokaisella ihmisellä on siis biologiset vanhemmat.
Nyt puhumme toisesta syntymästä. Puhumme hengellisestä syntymästä. Puhumme uskoon tulosta joka on uudesti syntyminen. Uudesti syntymisessä Ihmisestä tulee Jumalan lapsi. Uudesti syntymiseen tarvitaan Jumala ja Jumalan siemen. Siihen tarvitaan sekä Jumalan Sana että Pyhä Henki. Jumalan Sana ja Pyhä Henki on saumattomassa yhteistyössä jokaisen ihmisen uskoon tulossa. Ilman Jumalan Sanaa ei synny yhtään Jumalan lasta. Ilman Pyhää Henkeä ei myöskään synny yhtään Jumalan lasta. Jos sinä siis olet uudesti syntynyt uskova, olet syntynyt;
1. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23).
2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:3-8).
3. Olet silloin syntynyt Jumalasta (Joh 1:13).
Koska sinä olet syntynyt Jumalan Sanasta ja Jumalan Hengestä, sinä olet Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen lapsi. Sana ja Henki on sinun Taivaallinen Isäsi (Jes 9:5, Gal 4:6). Olet Herran Jeesuksen Kristuksen lapsi koska Jeesus Kristus on lihaksi ihmiseksi tullut Jumalan Sana. Olet Jumalan lapsi koska Sana ja Henki on yksi Jumala. Siksi Raamattu todistaa yhteenvetona että uskova on syntynyt Jumalasta (Joh 1:13, 1 Joh 3:1-2).
Pyhä Henki ja Jumalan Sana on siis yksi Jumala. Koska Pyhä Henki ja Jumalan Sana on yksi Jumala, Pyhä Henki on Jumala. Näin olet kolmiyhteisen Jumalan; Isän, Pojan ja Pyhän Hengen lapsi. Olet myös ylösnousemuksen lapsi. Ylösnousemus on persoona. Herra Jeesus Kristus on ylösnousemus ja Elämä (Joh 11:25 ja 14:6).
"ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle. Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia" (Luuk 20:35-36).
Tässä Jeesus todistaa olevansa Jumala koska Hän sanoo Jumalan lasten olevan ylösnousemuksen lapsia. Jeesus sanoo olevansa ylösnousemus ja elämä ja näin Jumala (Joh 11:25). Ylösnousemus ja elämä on siis persoona. Hän on Jumala. Hän on lihassa ilmoitettu ja ilmestynyt Herra Jeesus Kristus. ---Ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja käsin kosketelleet iankaikkista elämää joka ilmestyi meille ihmisen olemuksessa Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan Pojassa (1 Joh 1:1-2).
Hänestä on kaikki elämä mitä on olemassa. Koska Jeesus Kristus on elämä, Hän on Jumala, sillä Jumala on elämä ja kaiken elämän alku ja lähde. Myös Johannes todistaa evankeliumissaan Jeesuksen olevan Jumala sitomalla Jumalan lapseksi tulemisen Jumalan Sanaan ja Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaiseen vastaanottamiseen. Jeesukseen uskomalla ja Jeesuksen vastaanottamalla ihmisestä tulee Jumalan lapsi (Joh 1:1-14). Tästä johtuen uskomalla Jeesukseen, uskotaan Jumalaan (Joh 12:44, 1 Piet 1:21).
Koska Jeesus Kristus on Jumalan lasten hengellinen Isä, Hän puhutteli omiaan, melkein samanikäisiä miehiä lapsinaan.
"Niin Jeesus sanoi heille: "Lapset, onko teillä mitään syötävää?" (Joh 21:5).
"Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne" (Joh 13:33).
"En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne" (Joh 14:18).
Jeesus lupaa ettei Hän jättäisi omiaan orvoiksi. Isänsä kuolemassa menettänyt lapsi on orpo. Jeesus puhui tulevasta kuolemastaan ja Isän luokse taivaaseen paluustaan. Hän kuitenkin lupasi ettei Hän jättäisi omiaan isättömiksi ts. orvoiksi. Hän tulisi takaisin opetuslastensa luokse. Miten, missä ja koska Jeesus tuli takaisin?
Jeesus tuli takaisin helluntaipäivänä Isänsä kanssa Pyhässä Hengessä jolloin Jumala vuodatti Henkensä kaiken lihan päälle (Joh 14:23, Apt 2:1-4). Kolmiyhteinen Jumala asuu seurakunnassaan Pyhässä Hengessä ja Sanassa (Joh 14:23, 2 Kor 6:16, Matt 18:19-20). Jumalan Henkeä ja Jumalan Sanaa ei voi erotta toisistaan koska Isä ja Poika ovat yksi Jumala ja yhtä (Ef 4:6, Joh 10:25-30). ”Ne sanat jotka minä olen teille puhunut ovat Henki ja ovat elämä” (Joh 6:63).
Jeesuksen biologinen Isä on Pyhä Henki (Matt 1:18-20, Luuk 1:35). Silloin Pyhä Henki on Jumala (Heb 3:7-15, Apt 5:1-4, 28:25-28). Herra Jeesus Kristus on lihaan tullut Jumalan Sana (Joh 1:1,14). Jumalan Sana on Jumala, Henki ja Elämä (Jes 9:5, Room 9:5, Joh 6:63) Ilmoitettu ihmisen lihassa (Joh 1:1,14, 1 Tim 3:16, 1 Piet 1:14-23, Fil 2:5-11).
http://www.jaikal.se/48683134jumalan_pete kirjoitti:
Niin, kerropa tuon esim. Jaikalille, eli sen, että Raamattu kertoo Jumalan olevan kuolematon, ja että häntä ei kukaan ole nähnyt. Hän kun ei usko siihen. Hänhän uskoo, että Isä ja Poika ovat samaa olemusta, Jumalan roolileikkejä. Jumalan kuolemattomuudesta huolimatta, hän kertoo uskontunnustuksessaan Jumalan kuolleen ja vuodattaneen verensä. Hän uskoo että ihmiset saivat nähdä tämän kuolleen Jumalan, jonka jälkeen Jumala herätti hänet kuolleista.
Jaikal kun ei tahdo ymmärtää, että Jeesus on Jumalan kuva, samalla tavalla kuin mekin olemme Jumalan kuvaksi luotu.
Jos Jaikal tulostaa tulostimella jonkun alkuperäisen dokumentin ja näyttää meille siitä kopion, ja sen jälkeen suu vaahdossa vakuuttelee meille, että "tämä on se alkuperäinen dokumentti" (koska se näyttää samalta), niin eipä siihen välttämättä uskota, ellei hän ensin ole poistanut ja piilottanut sen alkuperäisen paperin josta hän kopion sai. Mutta miten Isän voi piilottaa, kun Poika hänestä todistaa? Auta armelias jos alkuperäinen paperi tulostimessa todistaa siitä, että kädessä onkin vain kopio. Voi hän sitten yrittää todistaa että joka on nähnyt kopion, on nähnyt myös aluperäisen. Mutta ei se vakuuttelu tee kopiosta sitä alkuperäistä.
Jeesus on luotu:
Kol.1:15, Ilm.3:14, Snl.8:22, Snl.8:24,25, Ps.2:7, Heb.1:5, Heb.2:11, Heb.5:5, Room.8:29, RKK-Joh.3:16,18, Apt.13:33 .
Siksi hän ei voi olla se Jumala josta puhutaan mainitsemassasi jakeessa, 1.Tim.6:16.
Jaikal uskoo modalistina että Jumala rukoilee itseänsä, senkin jälkeen kun hän heräsi kuolleista (1.Kor.15:27,28, 1.Kor.11:3). Niinhän tuo sana todistaa noissa jakeissa, että Jeesus yhä rukoilee.
Jaikal uskoo että Jeesus puhalsi ulos itsensä ja Isänsä oman suunsa kautta, silloin kun hän puhalsi ja sanoi opetuslapsilleen, "Ottakaa Pyhä Henki".
Jaikal ei usko että Jeesus puhui Isälleen, silloin kun hän huusi ristillä, "Jumalani, Jumalani", vaan Jaikal uskoo, että hän huusi itselleen.
Ja kun Isä sanoi Pojalleen olevansa mielistynyt häneen, hän ei usko hänen sanoneen sen Pojalleen, vaan itselleen, sillä he ovat hänen mielestään samaa olemusta.
Jaikal uskoo myös että Jumala on itsensä palvelija, eikä niin että Jeesus olisi Jumalan palvelija:
Jes.42:1, Jes.49:5, Jes.52:13, Jes.53:11, Matt.12:18, Joh.4:34, Joh.5:36, Joh.6:38,39, Joh.14:31, Joh.17:4, RKK-Apt.3:13, RKK-Apt.3:26, Fil.2:7, Heb.10:7-9.
Kupla on jo puhjennut!Sinä olet uskosta osattoman luonnollisen ihmisen kanssa samaa mieltä Jeesuksesta Kristuksesta. Raamattu todistaa että luonnollinen ihminen (uskosta ja Pyhästä Hengestä osaton uudestisyntymätön ihminen) ei ota vastaa Jumalan Hengen asioita koska ei voi niitä ymmärtää. Jumalan asiat ovat hänelle hullutusta. Ja niin ne ovat myös sinulle, vaikka esiinnytkin täällä uskovana, miksi?
Raamatun jakeita voi yhdistellä mielivaltaisesti tukemaan aiemmin omaksumaansa omaa oppia. Niin myös tuossa edellä. Mutta meidän ei ole hyvä tai viisasta tehdä niin. On parasta pysyä Raamatun kirjoitusten mukaisissa sanoissa ja sanonnoissa. Niinpä
- Raamatussa ei sanota kertaakaan meitä Jumalan pojan tai herran Jeesuksen kristuksen lapsiksi, mutta meitä sanotaan hänen veljikseen (Hebr 2:12).
- Meitä kutsutaan Raamatussa "Jumalan lapsiksi" (ei Jumalan pojan tai herran Jeesuksen lapsiksi)
- Jeesus neuvoi meitä rukoilemaan isää Jumalaa hänen nimessään (Johannes ja Matteus)
- Raamatussa erotetaan toisistaan toistuvasti isä ja poika (Jeesus), eikä tämä erottelu koske vain Jeesuksen elämää ihmisenä ennen ristinkuolemaa vaan myös sen jälkeistä aikaa, kun hän on isän tykönä taivaassa hänen valtaistuimellaan.
Meidän tulisi puhua Jumalasta samalla tavalla kuin Raamatussa hänestä puhutaan ja silloin tarkoitetaan Jumalalla (lähes) aina "Jeesuksen kristuksen Jumalaa ja isää", ei Jeesusta kristusta tai kolmiyhteistä Jumalaa.
Meidän tulisi puhua Jeesuksesta samalla tavalla kuin Raamatussa hänestä puhutaan: hän on Jumalan poika, kristus ja herra, mutta häntä ei sanota yleisesti "Jumalaksi"
Meidän tulisi puhua pyhästä hengestä samalla tavalla kuin Raamatussa siitä puhutaan: Jumala toimii historiassa ja palvelijoissaan henkensä kautta, ja kun "Henki" tekee jotakin, niin silloin Jumala tekee sen henkensä kautta.luetaankosanaa2 kirjoitti:
Lopeta jo valheittesi levittely "jumalan" Pete !
Olet jo paljastunut isäsi lapseksi, eli valheen isän lapseksi, ja hän onkin sinun isäsi ja jumalasi !
Älä yritä sotkea asioita jotka ovat aidolle uskovalle selviä, siis sydämen uskon kautta !
Minä sanon samoin kuin Tuomas, eli minun Herrani ja Jumalani, ja se Hän eli Jeesus on Raamatun mukaan !
Sinä reppana et edes tätä perus Totuutta ymmärrä, koska et ole mikään JUmalan lapsi eli Uskova, vaan uskonnollinen teologian tutkija vain, ja siksi kun et ole Hengellinen et myöskään pysty ymmärtämään näitä Hengellisiä asioita !
Raamattu varoittaa takertumasta sanoihin ja niiden merkityksiin, eli Jumala kyllä tiesi ennelta jo, että te Raamatun Sanan ja sen terveen opetuksen vääristelijät juuri kikkailette sanoilla ja niiden merkityksillä, ja siten eksytätte monia, ikävä kyllä !Hyvin sanottu. Toivottavasti peteparka herää syvästä unestaan ja kääntyy Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen ja saisi synnit anteeksi Häneltä.
2 Kor 3:12-4:6
"Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista. Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä; mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus. Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki. Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu, vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.Kuplapuhkeaa kirjoitti:
Raamattu on ovelasti kirjoitettu. 1Tim.6:16. Biblia. Jolla ainoalla on kuolemattomuus, joka asuu kirkaudessa, johon ei yksikään tulla taida, jota ei yksikään ihminen nähnyt ole, eikä taida nähdä: jolla olkoon kunnia ja ijankaikkinen voima, amen.
Raamattu on kirjoitettu niin että Jumalaa rakastava ja kaikesta sydämestään etsivä ihminen löytää Jumalan ja oppii tuntemaan Hänet. Muille Jumala jää tuntemattomaksi ja etäiseksi. Siksi tälläkin palstalla on voimakkaita eriäviä mielipiteitä Jumalasta.
Monet "tutkivat" Raamatun Kirjoituksia ilman rakkautta Jumalaan ja Hänen Sanaansa ja ilman Jumalan antamaa opetusta. Heille ei Jumala ilmoita itseään. Silloin he eivät voi tulla tuntemaan Jumalaa. Ihminen oppii tuntemaan Jumalaa vain ja ainoastaan siinä määrin kuin Jumala itse paljastaa ja selittää itseään ihmiselle. Mutta nämä ihmiset, jotka eivät tunne Jumalaa, pyrkivät ilmoittamaan Jumalan toisille, Jumalan, jota he eivät tunne. Siksi Raamattu varottaa kovin monia PYRKIMÄSTÄ opettajiksi.En lähtisi arvioimaan toisten rakkautta Jumalaa tai Jeesusta kohtaan sen perusteella, miten he tämän asian ymmärtävät.
Tomumaja. Mutta, huomaatko tänä päivänä ja tuona Raamatun aikana, miten IHMISET kutsuivat ja uskottelivat millä nimillä tahansa. On siis kuvauksia tilanteista.
Mutta, - taas Pyhä Henki Raamatun ilmoituksin ILMOITTAA ja OPETTAA Jeesuksen olevan JUMALAN Poika.
Niin, Raamatun ilmoituksia lukiessamme ihmisen tulee käyttää äidinkieltään ja siten ymmärtää teksti.
Niin, eikö jo tämä ilmennä - JUMALAN Poika,- kuka on Pojan Isä ja kuka on JUMALA. Todella Isä on JUMALA ja Poika on Poika.
Todellisuus on, miten näkymätön JUMALA on kaikkien Isä ja kaikkien KAUTTA kaikessa. Tämä on se JUMALA,- minkä kolminaisuusoppi/laat kumoavat - epäuskossaan väärentävät.
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
KAIKKI ilmoitukset uudessa tesatamentissa kulminoituvat tuon jakeen ympärille,- miten todella totinen JUMALA oli Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Tuota todelllisuutta ei kukaan Pyhässä Hengessä oleva ihminen edes epäile."Tomumaja. Mutta, huomaatko tänä päivänä ja tuona Raamatun aikana, miten IHMISET kutsuivat ja uskottelivat millä nimillä tahansa. On siis kuvauksia tilanteista."
Siis epäuskossaan kutsuivat Jeesusta millä nimillä tahansa ja erikoisesti EIVÄT USKONEET, miten näkymätön JUMALA,- siis Pojan Isä oli antanut kaiken vallan Jeesukselle mm antaa syntiä anteeksi.
No jos tarkkoja ollaan, niin Tuomas ei sanonut "sinä Jeesus olet minun herrani ja Jumalani". Ja vaikka hän olisikin tarkoittanut, että Jeesus on hänen herransa ja hänen jumalansa, niin jumalan_peten perustelu on pätevä.
Kannattaa huomata, että Johannes ei sano Jeesusta Jumalaksi tämän kohtauksen kuvaamisen jälkeen vaan hän sanoo Jeesusta "Jumalan pojaksi", mikä on häneen uskovalle iankaikkisen elämän ehto.
Johanneksen evankeliumi:
20:30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
20:31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
Toinen selitys Tuomaan sanoille on se, että Tuomas näki lopulta ylösnousseessa Herrassa asuvan Isän Jumalan. Aiemmin hän ei tätä asiaa nähnyt. (vrt. Joh. 14:1-11)
Tahtoisin johdattaa keskustelua siihen, miten ymmärrätte Jeesuksen ihmisyyden? Nimittäin: jos Jeesus on ihminen, niin hän on eri olento kuin Jumala.
Ihminen ja Jumala ovat eri olentoja.--- Tahtoisin johdattaa keskustelua siihen, miten ymmärrätte Jeesuksen ihmisyyden? Nimittäin: jos Jeesus on ihminen, niin hän on eri olento kuin Jumala.
Ihminen ja Jumala ovat eri olentoja. ---
Olet oikeassa. Siihen on satoja todisteita Raamatussa. Ei ole järkeä sanoa että rakastaa jotain toista, jos tarkoittaa sanomisellaan että rakastaakin itseään, tai roolileikkiään.
2.Piet.1:17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on MINUN RAKAS POIKANI, johon minä olen mielistynyt".
Eikä ole mitään järkeä huutaa ristillä, "Jumalani, Jumalani" jos uskoo olevansa itse tuo samainen Jumala. Eikä olisi mitään järkeä sanoa että "mene ylös Isäni ja Jumalani tykö", jos loppujen lopuksi uskoo olevansa se sama olemus ja Jumala joka on siellä ylhäällä.
Joh.20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun ISÄNI TYKÖ ja teidän Isänne tykö, ja MINUN JUMALANI TYKÖ ja teidän Jumalanne tykö".
Jeesus siis sanoi menevänsä ISÄNSÄ TYKÖ ja JUMALANSA TYKÖ, eikä suinkaan itsensä tykö. Mietipä sitä, Jaikal!!!Tähän liittyy vielä se kysymys, onko Jeesus yhä vielä ihminen kun on Isän tykönä taivaassa, vai onko hän lakannut olemasta ihminen? Aika moni maallikko ajattelee, että Jeesus ei ole enää ihminen vaan hän on muuttunut Jumalaksi/ jumal-olennoksi, jollainen hän oli ennen syntymistään ihmiseksi.
Jos tämä olisi totta, niin olisiko Jeesus koskaan ollut ihminen (täysin ihminen, täydellinen ihminen, tosi ihminen)? Voiko ihminen muuttua jumal-olennoksi tai Jumalaksi ja lakata olemasta ihminen?
Miten on meidän laitamme?
Lakkaammeko olemasta ihmisiä ylösnousemuksessa?ekkleesia kirjoitti:
Tähän liittyy vielä se kysymys, onko Jeesus yhä vielä ihminen kun on Isän tykönä taivaassa, vai onko hän lakannut olemasta ihminen? Aika moni maallikko ajattelee, että Jeesus ei ole enää ihminen vaan hän on muuttunut Jumalaksi/ jumal-olennoksi, jollainen hän oli ennen syntymistään ihmiseksi.
Jos tämä olisi totta, niin olisiko Jeesus koskaan ollut ihminen (täysin ihminen, täydellinen ihminen, tosi ihminen)? Voiko ihminen muuttua jumal-olennoksi tai Jumalaksi ja lakata olemasta ihminen?
Miten on meidän laitamme?
Lakkaammeko olemasta ihmisiä ylösnousemuksessa?--- Tähän liittyy vielä se kysymys, onko Jeesus yhä vielä ihminen kun on Isän tykönä taivaassa, vai onko hän lakannut olemasta ihminen? ---
Mielestäni Jeesus on vieläkin ihminen, koska Paavali oli sitä mieltä että hän on ihminen, vielä hänen ylösnousemuksensa jälkeenkin:
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN KRISTUS JEESUS,..." (1.Tim.2:5).
Sitä vastoin en usko että häntä kutsutaan ihmiseksi, siksi että hän olisi vieläkin lihaa ja verta:
"Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta" (1.Kor.15:50).
Jeesus nousi ylös Isän tykö ylösnousemusruumissa joka ennen kuin taivaasen astui, muuttui taivalliseksi ruumiiksi (metamorfoosin kautta) ja siten hän sai myös itselleen eri kirkkauden kuin mitä hänellä oli maan päällä vaeltaessaan:
"Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten" (1.Kor.15:40).
Jeesuksella on nyt Isänsä kirkkauden säteily (vaikka sitä oli jo jonkin verran myös maan päällä):
"... ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva..." (Heb.1:3).Paavali ei viittaa välttämättä Jeesuksen sen hetkiseen olotilaan taivaassa, kun hän kirjoitti 1. kirjeen Timoteukselle:
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
Tästä voisi päätellä, että puhuu pikemminkin kristuksen elämästä juuri ristinkuoleman hetkellä ja sitä ennen.- Simelius
ekkleesia kirjoitti:
Tähän liittyy vielä se kysymys, onko Jeesus yhä vielä ihminen kun on Isän tykönä taivaassa, vai onko hän lakannut olemasta ihminen? Aika moni maallikko ajattelee, että Jeesus ei ole enää ihminen vaan hän on muuttunut Jumalaksi/ jumal-olennoksi, jollainen hän oli ennen syntymistään ihmiseksi.
Jos tämä olisi totta, niin olisiko Jeesus koskaan ollut ihminen (täysin ihminen, täydellinen ihminen, tosi ihminen)? Voiko ihminen muuttua jumal-olennoksi tai Jumalaksi ja lakata olemasta ihminen?
Miten on meidän laitamme?
Lakkaammeko olemasta ihmisiä ylösnousemuksessa?Jeesushan rukoilee tälläkin hetkellä. Unitaarisesti tajuaa että on hierarkia mutta trinitaarisesti asia muuttuu vaikeaksi käsittää.
Raamatussa todella sanotaan niin, että Jeesus rukoilee tällä hetkellä ylimmäisenä pappina Isää taivaassa pyhien puolesta.
Loogisesti ajateltuna Jumalan poikaa voidaan pitää siten yhä vielä Isälle alamaisena, sillä ylimmäinen pappi on arvossa ja vallassa (hierarkia) alempi kuin Jumala, jota hän rukoilee.
Kolminaisuusopin kannattajat selittävät tämän asia kuitenkin siten, että Jeesuksesta tulee hierarkkiassa saman arvoinen Isän kanssa vasta kuolleiden ylösnousemuksen ja/tai viimeisen tuomion jälkeen, kun näemme kaiken alistettuna hänen valtaansa.
Mitä Jeesuksen ihmisyyteen tulee, ne, jotka eivät usko Jeesuksen olevan ihminen tällä hetkellä, eivät pidä välttämättömänä sitä, että Jeesus olisi ylimmäisenä pappina ihminen, vaan hän voi olla siinä tehtävässään Jumala tai jumal-olento.jumalan_pete kirjoitti:
--- Tahtoisin johdattaa keskustelua siihen, miten ymmärrätte Jeesuksen ihmisyyden? Nimittäin: jos Jeesus on ihminen, niin hän on eri olento kuin Jumala.
Ihminen ja Jumala ovat eri olentoja. ---
Olet oikeassa. Siihen on satoja todisteita Raamatussa. Ei ole järkeä sanoa että rakastaa jotain toista, jos tarkoittaa sanomisellaan että rakastaakin itseään, tai roolileikkiään.
2.Piet.1:17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on MINUN RAKAS POIKANI, johon minä olen mielistynyt".
Eikä ole mitään järkeä huutaa ristillä, "Jumalani, Jumalani" jos uskoo olevansa itse tuo samainen Jumala. Eikä olisi mitään järkeä sanoa että "mene ylös Isäni ja Jumalani tykö", jos loppujen lopuksi uskoo olevansa se sama olemus ja Jumala joka on siellä ylhäällä.
Joh.20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun ISÄNI TYKÖ ja teidän Isänne tykö, ja MINUN JUMALANI TYKÖ ja teidän Jumalanne tykö".
Jeesus siis sanoi menevänsä ISÄNSÄ TYKÖ ja JUMALANSA TYKÖ, eikä suinkaan itsensä tykö. Mietipä sitä, Jaikal!!!2.Korinttolaiskirje:12:4 "temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua."
Voiko uskova tänäkin päivänä kuulla Jumalalta sanomattomia sanoja? Onko se Jumalalle mahdollista? Entä miten kerrot toiselle ihmiselle sanomattomat sanat?
1 Kor 2:6 "Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat, vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,"
TÄMÄN MAAILMAN VIISAUS EI KYKENE YMMÄRTÄMÄÄN JUMALAN VIISAUTTA. Jumala on antanut meille Pyhän Hengen JOTTA TIETÄISIMME.
Pyhä Henki voi antaa ilmestystietoa, sanomattomia sanoja, joita ihminen ei voi toiselle sanoa koska ei ole sanoja. Henki ne asiat ilmoittaa ilman sanoja, jos ja kelle ilmoittaa. Niin miten puet ne sanoiksi? Hengellinen ihminen ei kykene pukemaan kaikkea tietoaan Jumalasta sanoiksi. Eikä luonnollinen ihminen voi ymmärtää hengellistä oppia.
2:10-15 "Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan."Jaikal91 kirjoitti:
2.Korinttolaiskirje:12:4 "temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua."
Voiko uskova tänäkin päivänä kuulla Jumalalta sanomattomia sanoja? Onko se Jumalalle mahdollista? Entä miten kerrot toiselle ihmiselle sanomattomat sanat?
1 Kor 2:6 "Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat, vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,"
TÄMÄN MAAILMAN VIISAUS EI KYKENE YMMÄRTÄMÄÄN JUMALAN VIISAUTTA. Jumala on antanut meille Pyhän Hengen JOTTA TIETÄISIMME.
Pyhä Henki voi antaa ilmestystietoa, sanomattomia sanoja, joita ihminen ei voi toiselle sanoa koska ei ole sanoja. Henki ne asiat ilmoittaa ilman sanoja, jos ja kelle ilmoittaa. Niin miten puet ne sanoiksi? Hengellinen ihminen ei kykene pukemaan kaikkea tietoaan Jumalasta sanoiksi. Eikä luonnollinen ihminen voi ymmärtää hengellistä oppia.
2:10-15 "Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan."Mutta, ymmärrä hyvä ihminen,- ettei Pyhä Henki ala muuttamaan sitä kirjoitusta,- minkä JUMALA on ilmoittanut.
Esim. jos JUMALA on ilmoittanut tämän;
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Niin, meille pakanoille Jeesus on aina Herra ja tämän todellisuuden sinäkin tulet aikanaan tunnustamaan. Siis Jeesus Kristus ei ole JUMALA, vaan JUMALAN tekemä Herra. Niinm, ja yhtään tavua- sanaa- lausetta, et tule muuttamaan. JUMALA vaatii sinultakin tuon Jeesuksen Herrauden tunnustamisen. Tuossa tilantessa sinulta kariutuu koko uskonnollisuus ja sydämmeesi annetaan JUMALAN tekemä usko.
Toisaalta punainen lanka ihmisen pelastumisessa.- jaikaliiii
markkulievonen kirjoitti:
Mutta, ymmärrä hyvä ihminen,- ettei Pyhä Henki ala muuttamaan sitä kirjoitusta,- minkä JUMALA on ilmoittanut.
Esim. jos JUMALA on ilmoittanut tämän;
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Niin, meille pakanoille Jeesus on aina Herra ja tämän todellisuuden sinäkin tulet aikanaan tunnustamaan. Siis Jeesus Kristus ei ole JUMALA, vaan JUMALAN tekemä Herra. Niinm, ja yhtään tavua- sanaa- lausetta, et tule muuttamaan. JUMALA vaatii sinultakin tuon Jeesuksen Herrauden tunnustamisen. Tuossa tilantessa sinulta kariutuu koko uskonnollisuus ja sydämmeesi annetaan JUMALAN tekemä usko.
Toisaalta punainen lanka ihmisen pelastumisessa.>>>Niin, meille pakanoille Jeesus on aina Herra <<<
Kuinka monta Herraa sinulla on? Huomaa että en kysy kuinka monta herraa. Kysyn kuinka monta Herraa. Raamattu todistaa että on vain yksi Herra ja yksi Jumala. Mutta herroja ja jumalia lieneen miljoonittain.
Raamattu todistaa että Jeesus on Jumala ja Herra. Yksilön pelastus alkaa tuosta tunnustuksesta. Mutta jos Jumala on eri persoona kuin Jeesus ja Jeesus on Jumalaa pienempi jumala, niin kuin sinä väität, silloinhan sinulla on kaksi Herraa koska uskot Jeesuksen Herraksi. Vai eikö Jumala ole Herra sinulle?
Mutta jos sekä Jumala että Jeesus on Herra, silloinhan meillä on kaksi Herraa, sinun oppisi mukaan. Ja oppisi on ristiriidassa Raamatun Sanan kanssa: "Yksi Herra ja yksi Jumala" (Ef 4:5-6). Mutta jos Jeesus on Herra Jumala, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa, silloin meillä on yksi Herra, Jeesus Kristus ja oppimme sopusoinnussa Raamatun Sanan kanssa. jaikalii kirjoitti: "...Raamattu todistaa että Jeesus on Jumala ja Herra. Yksilön pelastus alkaa tuosta tunnustuksesta..."
Ei kai se nyt kuitenkaan tuosta tunnustuksesta ala...? :-)
Paavalin sanat "yksi herra ja yksi Jumala" viittaavat kahteen eri olentoon, jolloin "herra" on "Jeesus kristus" ja "Jumala" on "isä Jumala". Tämä sama "kaava" toistuu usein hänen kirjeissään:
Efesolaiskirje:
6:23 Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
2.Tessalonikalaiskirje:
1:2 Armo teille ja rauha Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
1.Timoteuksen kirje:
1:2 Timoteukselle, oikealle pojallensa uskossa. Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Kristukselta Jeesukselta, meidän Herraltamme!
2.Timoteuksen kirje:
1:2 rakkaalle pojalleni Timoteukselle. Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Kristukselta Jeesukselta, meidän Herraltamme!
Tiituksen kirje:
1:4 Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta!
Paavali erottaa näillä sanoilla nämä kaksi (isän ja pojan) toisistaan sen sijaan, että hän väittäisi heidän olevan yhden ja saman Jumalan kaksi eri persoonaa niin kuin kolminaisuusopissa väitetään.jaikaliiii kirjoitti:
>>>Niin, meille pakanoille Jeesus on aina Herra <<<
Kuinka monta Herraa sinulla on? Huomaa että en kysy kuinka monta herraa. Kysyn kuinka monta Herraa. Raamattu todistaa että on vain yksi Herra ja yksi Jumala. Mutta herroja ja jumalia lieneen miljoonittain.
Raamattu todistaa että Jeesus on Jumala ja Herra. Yksilön pelastus alkaa tuosta tunnustuksesta. Mutta jos Jumala on eri persoona kuin Jeesus ja Jeesus on Jumalaa pienempi jumala, niin kuin sinä väität, silloinhan sinulla on kaksi Herraa koska uskot Jeesuksen Herraksi. Vai eikö Jumala ole Herra sinulle?
Mutta jos sekä Jumala että Jeesus on Herra, silloinhan meillä on kaksi Herraa, sinun oppisi mukaan. Ja oppisi on ristiriidassa Raamatun Sanan kanssa: "Yksi Herra ja yksi Jumala" (Ef 4:5-6). Mutta jos Jeesus on Herra Jumala, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa, silloin meillä on yksi Herra, Jeesus Kristus ja oppimme sopusoinnussa Raamatun Sanan kanssa.>Kuinka monta Herraa sinulla on? Huomaa että en kysy kuinka monta herraa. Kysyn kuinka monta Herraa. Raamattu todistaa että on vain yksi Herra ja yksi Jumala. Mutta herroja ja jumalia lieneen miljoonittain.
Raamattu todistaa että Jeesus on Jumala ja Herra.<
JUMALA todistaa selkein sanoin ja helposti ymmärrettävästi miten ihminen pelastuu ja kuinka monta Herraa on. Kollektiivista ihmisen pelastusta ajatellen, JUMALA HUOMIOI JUMALA itse ilmoittaa mikä Herra on pelastuksen takana;
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Ihmisen pelastaa vain ja ainoastaan JUMALAN tekemä Herra ja tämä Herra on Jeesus Kristus.
Taas vanhan testamentin aikaan JUMALAN KANSALLE - ISRAELILAISILLE JUMALA OLI HEILLE HERRA.
Lehti kääntyi kun JUMALA kääntyi meidän pakanoiden puoleen. Kukaan pakana ei kuulu Israelilaisiin.
Huomaatko, ettet halua uskoa JUMALAN aivoituksiin? Oppillasiko kuvittelet muuttavasi JUMALAN tekemän Herran ja siten mitätöidä kollektiivisen ihmisen pelastuksen.On se vain syvään juurtunut se käsitys, että tämän asian oikein ymmärtäminen on pelastumisen ehto. Voi sentään...
Simelius kirjoitti:
Jeesushan rukoilee tälläkin hetkellä. Unitaarisesti tajuaa että on hierarkia mutta trinitaarisesti asia muuttuu vaikeaksi käsittää.
>>>Jeesushan rukoilee tälläkin hetkellä. Unitaarisesti tajuaa että on hierarkia mutta trinitaarisesti asia muuttuu vaikeaksi käsittää.<<<
Ei se muutu vaikeaksi käsittää. Se on mahdoton käsittää ellei Pyhä Henki opeta ihmistä (1 Kor 2.).Toinen yleinen väite kadotustuomion lisäksi on se, että "Pyhä Henki on minua opettanut". Näin voivat sanoa kaikki, mutta erityisesti ne, jotka eivät pysty asiallisiin perusteluihin kantansa tueksi.
Asiallinen perustelu ei ole Raamatun jakeiden lainailu ilman niitä tukevaa selitystä, koska sillä tavalla voidaan perustella mitä tahansa kantaa.
- selväjapiste
Mitä tällä aihepiirillä on merkitystä pelastuskokonaisuuden ja evankeliumin esilläpidon kanssa?
vastaan itse ei mitään, kokoaihen on turhaakin turhempi ihmisten kiistankipyksien ylläpijä ja ajankulu ja rasite, siinä kaikki aiheesta.
Jeesus on Jumala meille ihmisille ja sillä hyvä. Kyllä Isä ja Poika välinsä selvittävät siellä missä ovat, siihen ei meitä tarvita.Ei tällä asialla olekaan kovin suurta merkitystä kristityn elämässä arjen keskellä eikä evankelioinnin kannalta. Vielä vähemmän sillä on merkitystä sielun pelastumisen kannalta, vaikka monet kirkkokunnat ja lahkot ovatkin panneet kolminaisuusopin tai Jeesuksen jumaluuden tunnustamisen pelastumisen ehdoksi. Ehkäpä juuri sen vuoksi olisi hyvä keskustella tästä asiasta, että turhat kadotustuomiolla uhkailut jäisivät vähitellen pois tai ainakin vähenisivät?
Olen samaa mieltä siinä, että Jeesus on Jumala ja Herra meille ihmisille, kuitenkin sillä tavalla, mitä sanalla Jumala ja Herra tässä yhteydessä Raamatussa tarkoitetaan (eli sillä tarkoitetaan eri asiaa kuin Isästä puhuttaessa).
Täydentäisin vielä niin, että Jeesus kristus on kaikkivaltias luotuja kohtaan (kaikki ovat hänen valtansa alle alistetut), mutta Isälle hän on alamainen nyt ja ikuisesti.Jos kokonaisuutta ajatellaan ihmisen pelastumisesta, niin tällä aiheella on merkityksensä,- jopa suuri.
Niin, jos ihminen omaa mielen tulla ja olla JUMALAN lapsi, niin juuri Jeesus Kristus JUMALAN Poika on silta JUMALAN luo. Ihminen ei koskaan pääse totisen JUMALAN lapseuteen kuin tunnustamalla suullaan ; Jeesus Kristus on Herra - ja syntiensä sovittaja ja tämä tila /usko vie ihmisen JUMALAN tykö.
Niin, kenellä ei ole Poikaa,- niin tällä ei ole myöskään JUMALAA.
Mutta,- iloitkaamme yhdessä, miten joka ikiselle ihmiselle tulee kerran aikanaan valkenemaan tämä salaisuus; Jeesus Kristus on Herra ja totisesti JUMALAN tekemä ja joka ikinen ihminen tulee notkistamaan polvensa ja suullaan tunnustamaan tämän JUMALAN tekemän Herran.
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Huomatkaapa, miten JUMALA ottaa tästä kunnian / on Hänen aivoituksensa toteutus. Fil 2markkulievonen kirjoitti:
Jos kokonaisuutta ajatellaan ihmisen pelastumisesta, niin tällä aiheella on merkityksensä,- jopa suuri.
Niin, jos ihminen omaa mielen tulla ja olla JUMALAN lapsi, niin juuri Jeesus Kristus JUMALAN Poika on silta JUMALAN luo. Ihminen ei koskaan pääse totisen JUMALAN lapseuteen kuin tunnustamalla suullaan ; Jeesus Kristus on Herra - ja syntiensä sovittaja ja tämä tila /usko vie ihmisen JUMALAN tykö.
Niin, kenellä ei ole Poikaa,- niin tällä ei ole myöskään JUMALAA.
Mutta,- iloitkaamme yhdessä, miten joka ikiselle ihmiselle tulee kerran aikanaan valkenemaan tämä salaisuus; Jeesus Kristus on Herra ja totisesti JUMALAN tekemä ja joka ikinen ihminen tulee notkistamaan polvensa ja suullaan tunnustamaan tämän JUMALAN tekemän Herran.
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Huomatkaapa, miten JUMALA ottaa tästä kunnian / on Hänen aivoituksensa toteutus. Fil 2Niin, kyllähän pyhä henki opettaa, että Jeesus kristus on Jumalan poika, mutta tätähän eivät ketkään lähelläkään kristinuskoa olevat kiellä.
ekkleesia kirjoitti:
Ei tällä asialla olekaan kovin suurta merkitystä kristityn elämässä arjen keskellä eikä evankelioinnin kannalta. Vielä vähemmän sillä on merkitystä sielun pelastumisen kannalta, vaikka monet kirkkokunnat ja lahkot ovatkin panneet kolminaisuusopin tai Jeesuksen jumaluuden tunnustamisen pelastumisen ehdoksi. Ehkäpä juuri sen vuoksi olisi hyvä keskustella tästä asiasta, että turhat kadotustuomiolla uhkailut jäisivät vähitellen pois tai ainakin vähenisivät?
Olen samaa mieltä siinä, että Jeesus on Jumala ja Herra meille ihmisille, kuitenkin sillä tavalla, mitä sanalla Jumala ja Herra tässä yhteydessä Raamatussa tarkoitetaan (eli sillä tarkoitetaan eri asiaa kuin Isästä puhuttaessa).
Täydentäisin vielä niin, että Jeesus kristus on kaikkivaltias luotuja kohtaan (kaikki ovat hänen valtansa alle alistetut), mutta Isälle hän on alamainen nyt ja ikuisesti.>Täydentäisin vielä niin, että Jeesus kristus on kaikkivaltias luotuja kohtaan (kaikki ovat hänen valtansa alle alistetut), mutta Isälle hän on alamainen nyt ja ikuisesti.<
Niimpä. Muuten tässäkin tulee esille ristiriidottomasti, miten JUMALA on kaikki kaikissa;
27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Niin, todellisuudessa JUMALA on alistanut kaiken Poikansa KAUTTA.
Niin, JUMALA,- josta kinastellaan, niin on täysin erillinen Isä. Tämä,- jota JUMALAKSI kutsutaan ja on,- toimii aina jonkun kautta aivoituksiensa toteuttamisessa.markkulievonen kirjoitti:
>Täydentäisin vielä niin, että Jeesus kristus on kaikkivaltias luotuja kohtaan (kaikki ovat hänen valtansa alle alistetut), mutta Isälle hän on alamainen nyt ja ikuisesti.<
Niimpä. Muuten tässäkin tulee esille ristiriidottomasti, miten JUMALA on kaikki kaikissa;
27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Niin, todellisuudessa JUMALA on alistanut kaiken Poikansa KAUTTA.
Niin, JUMALA,- josta kinastellaan, niin on täysin erillinen Isä. Tämä,- jota JUMALAKSI kutsutaan ja on,- toimii aina jonkun kautta aivoituksiensa toteuttamisessa.Juuri tämä Paavalin kirjeen kohta (1Kor. 15:27-28) todistaa selvimmin siitä, että Jeesus on oleva alistettu isän Jumalan valtaan ikuisesti eikä vain ajallisesti.
- UskoToivonen
Tässä ketjussa on vivahteita opeista, mitkä pyrkivät viemään ihmisen loitommaksi
Jeesuksesta Kristuksesta.
Herrasta Jeesuksesta pyritään tekemään vain joku, eräs, jumala, vain ihminen, vain alistettu jne ...
Ihmisen pelastumisesta sanotaan ( Room. 10:13-14 ).
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
Monetkin ovat kuulleet ja kääntyneet Jeesuksen puoleen, huutaneet Hänen nimeään avukseen. ( Jeesus armahda ).
Sitten on armeija, joka julistaa toista oppia, "Jeesus on vain alistettu", näin eksyttäen ihmisiä pois turvautumasta ainoaan nimeen, missä ihmisen pitää pelastuman.
12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Apt. 4.
Saulus tarsolainen kiivaili Jumalan puolesta, mutta vainosi Jumalan seurakuntaa.
Saulus tarsolainen huusi sitten avukseen Jeesusta ja näin hänestä tuli uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa.
16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Apt. 22.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 226636
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 613726
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292948Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342732Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452516Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262415- 401783
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 251685