Lääkärien palkat epäterveen korkeita

yliarvostettu_ammatti

21

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tomppa34

      Opiskele itse ensin 12 vuotta yhtä varmasti vaativimmista aloista ja tule sen jälkeen sanomaan mikä on kohtuullinen korvaus. Tuolta 12 vuoden ajalta ei juuri tienaa.

    • Tomppa34

      Ja työssäkin on hieman enemmän vastuuta kuin keskivertotyöntekijällä oli sitten vaikka kauppatieteilijä tai oikeustieteilijä.

      • yliarvostettu_ammatti

        Vastuuta? Eikös hippokrateen valakin ole jo poistettu käytöstä...


      • Anonyymi

        Olen törmännyt tyhmiin välinpitämättömiin lääkäreihinkin joille maksetaan aivan turhasta


    • 1plus19

      Mitä kitiset. Kannattaa hyödyntää nuo uskomasi huipputulot eli opiskele lääkäriksi. Suomessa saa kuka tahansa alkaa opiskelemaan sitä ammattia mitä haluaa. Kukaan ulkopuolinen ei ole esteenä, vain omat kyvyt riittää. Jos riittää....

      • yliarvostettu_ammatti

        Korkea moraalini estää minua ryhtymästä lääketeollisuuden menekinedistäjäksi...


      • 1plus19
        yliarvostettu_ammatti kirjoitti:

        Korkea moraalini estää minua ryhtymästä lääketeollisuuden menekinedistäjäksi...

        Mutta korkea moraalisi ei aseta esteitä yleistävän huuhaan kirjoittamiselle? Sitähän kutsutaan nykyaikana myös hienolla termillä disinformaation levittämiseksi.
        Rumempiakin käsitteitä on käytössä.


    • YksiLääkäri

      Kahden alan erikoislääkärinä yliopistosairaalassa säännöllisen työajan palkkani on 4950 euroa kuukaudessa eikä se tule nousemaan lähivuosina. Kokemusta lääkärin työstä on lähes 14 vuotta. Päivystyskorvaus lisää palkkaa mutta se on ylityötä.

      Keskipalkka Suomessa on yksityissektorilla lähes 3500 euroa kuukaudessa. Koulutukseen ja vastuuseen nähden oma palkkani voisi olla korkeampi varsinkin kun progressiivinen verotus tasaa tuloeroja voimakkaasti.

      Sairaalassa ei voi toimia yrittäjänä eli palkasta maksetaan kaikki verot ja sosiaalimaksut. Yksityispuolella ei voi toimia työaikana ja sellaista en itse harrasta. Julkisen sektorin lääkäreistä osa työskentelee yksityispuolella tavallisesti yhtenä iltana viikossa saadakseen vaihtelua työhön. Nykyaikana työajan seuranta on tarkkaa eli varsinaisesta työstä ei voi lähteä ennen virka-ajan loppua.

      • yliarvostettu_ammatti

        Luuletko ettei yksityisellä puolella tavalliset duunaritkin tee ylityötä ja etteikö työaikaa seurattaisi RFID kellokortilla?
        Keskipalkkaa nostaa johtajien huikeat palkat, bonukset jne. mutta todellisuudessa suurin osa duunareista tienaa yksityisellä sektorilla siinä kahden tonnin molemmin puolin kuukaudessa. Siihen nähden palkkasi on yli kaksinkertainen!
        Julkinen sektori ei saisi olla missään tapauksessa palkkajohtaja koska yksityinen sektori ja varsinkin koko ajan hupeneva vientiteollisuus joutuu maksamaan ne palkat mikä rasittaa kohtuuttomasti tätä sektoria ja samalla koko kansantaloutta.

        Ja kuten jo alussa mainitsin, liian korkeat lääkärien palkat ovat omiaan houkuttelemaan alalle valelääkäreitä suurten rahojen perässä ja ihmisten terveyden vaarantaen mutta siitähän nuo moraalittomat rahanahneet paskat eivät piittaa. Ja voi houkutella myös lukemaan lääkäriksi ihan vaan rahan perässä vaikka ala ei muuten edes kiinnostaisi, koulutus menee pillunkuvien piirtelyssä ja ammattitaito jää heikoksi mikä jälleen vaarantaa potilaiden turvallisuuden kun lääkäriä kiinnostaa vaan lihava palkkapussi!


    • Koulutetaanlisää

      Koska ei olla neuvostosysteemissä, niin palkatkin määrittelee kysynnän ja tarjonnan laki.
      Lisää lääkäreitä koulutukseen, niin liksat laskee. Tosin moni lähtee sitten maailmalle, mutta ainahan voisi laittaa karenssin tai maksun kuin ilmavoimien lentäjillä, jos lähtee liian aikaisin.

    • dlkfjsdkljfskdlskld

      Koko ajan paljastuu vain lisää lääkärien tekemiä talousrikoksia, veropetoksia jne.
      Lääkärien palkat alas, lääkärin ammatti on oltava kutsumusammatti eikä tie satumaisiin rikkauksiin mikä on omiaan houkuttelemaan alalle lääkäriksi täysin sopimattomia henkilöitä!

    • minämaksan

      Ei noilla terveysasemien ulkomaisten lääkärien luona käymisestä ole paljon mitään apua. Itäpuolella Helsinkiä jossa ei ole kuin entisistä itäblogin maista tulleita on niin ynseitä lääkäreitä, että se karsii jo asiakkaita, mutta takaa hyvän palkan Suomessa. Eipä taida kukaan vastuullinen taho olla laadusta kiinnostunut.

    • yliarvostettu_ammatti

      Hyvä että muutkin ovat havainneet tämän asian.
      http://www.libera.fi/blogi/laakariliitto-rikkaiden-asialla-koyhia-vastaan/

      Hei lääkäriliitto, eikö se valehteleminen ole väärin, jopa rikos? Mitenkäs sen varsinaisen lääkärintyön rehellisyyden kanssa on, valehdellaanko siinäkin...

      Taitaa nykyään olla niin että köyhä elää pidempään jos välttelee lääkäreitä kuin henkensä edestä...

    • Valenimimerkki

      Aivan yliarvostettu ala. Lääkäriliitto pitää huolen siitä että lääkäritarjonta (koulutuspaikat) pysyy minimissä, lääkäripula jatkuu ja liksaa voi vaatia niinpaljon kun kehtaa. 12v koulutus - pyh.
      Valelääkäri - eli lääkärin toimeen kouluttamaton - Esa Laiho kävi jonkun kahdenviikon kirjekurssin ja osti päästötodistuksen, toimi kymmenen vuotta kovapalkkasena lääkärinä, hoiti tuhansia potilaita. Tuomio tuli kuudesta hoitovirheestä (kaks kuolemantuottamusta ja neljä "pahoinpitelyä") Veikkaan että normi lekurille sattuu ja tapahtuu mokia ihan yhtäpaljon, mutta kun on viralliset paperit, niin kyseiset virheet ovat "komplikaatioita ja yliherkkyyksiä" - ei missään tapauksessa hoitovirheitä.

    • liian.hyvät.olot

      Monet lääkärit tekevät vajaata viikkoa, koska tulot riittävät hyvin laiskotteluun. Tästä syystä lääkäripula pahenee

    • Anonyymi

      Lääkärien kohtuuttomat palkat ovat kestämätön rasite veronmaksajille. Yksityisen sektorin duunarien palkat ovat nykyään niin pieniä että niistä ei tule verotulojakaan valtiolle niin paljoa että pystyisi maksamaan lääkärien palkat ilman velanottoa.
      Lääkärit, ammattinne on kutusmusammatti eikä tie rikkauksiin veronmaksajien kustannuksella!!

      • Anonyymi

        Lisäksi lääkärien varakas elämäntyyli vieraannuttaa heidät köyhistä taviksista ja lääkärit ovat muuttuneet ylimielisiksi ja suorastaan vihamielisiksi tavallisia ihmisiä vastaan. Näkyy vituttavan joutua köyhien kanssa tekemisiin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi lääkärien varakas elämäntyyli vieraannuttaa heidät köyhistä taviksista ja lääkärit ovat muuttuneet ylimielisiksi ja suorastaan vihamielisiksi tavallisia ihmisiä vastaan. Näkyy vituttavan joutua köyhien kanssa tekemisiin...

        Näin on olen törmännyt todella huonoihin lääkäreihin tosin on ollut todella hyviäkin. Esimerkki meni kuulo toisesta korvasta yhden yön aikana . menin työterveyslääkärille joka tutki ja sanoi on tulehtunut tiesin itsekkin väärä diaknoosi määräsi lääkekuurin ei mitään apua . Kun läkeet lopui meni uudelleen kun sanoin en kuule sillä mitttään . Sanoi ei sitä tarvi kaikkea kuullakkaan. Suutui koska minu piti työni takia todella kuulla . Tein valituksen lääkintöhallitukseen kun menin taas kun ei korjaantunut sanoin laita sellaiselle joka tietää oli tulla kurkku kinni pöydän takaa. myöhemmin kuuli että lääkäri on siirretty helpompiin tehtäviin


    • Anonyymi

      Sitä voi itse opiskella lääkäriksi ja vasta sitten miettiä palkan oikeudenmukaisuutta.

      • Anonyymi

        olen ollut ammatissa joka on yhtä vaativa ja vastuullinen palkka puolet lääkärinpalkasta. Vaikka koko ajan piti kouluttautua kun tekniikka kehittyi.
        Nyt vingutaan kun alalle ei saada päteviä tekijöitä ei ole ihme.


    • Anonyymi

      Jälleen räikeä esimerkki lääkärien palkkatasosta:
      https://yle.fi/uutiset/3-10869473

      Lääkärin ammatin tulisi olla kutsumusammatti eikä pikatie rikkauksiin. Sikamaisen korkea palkka houkuttelee alalle lääkäriksi täysin sopimattomia pyrkyreitä ja valelääkäreitäkin!
      Lisäksi mielettömän huikeat palkat maksavat veronmaksajille kohtuuttoman paljon!!

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe