Erikoinen Reumasairaus -Mutta mikä?

vaivainen

Menen elämää taaksepäin vuoteen 1986.Olin kipuinen ,särkyinen,saunan jälkeen lihaskankeus paha.Sain paikallisten lääkärien tutkimisien jälkeen lähetteen Turun Kelan tutkimuslaitokselle. jossa olin kolme viikkoa.(yksi viikko keuhkokuumeessa,oli esteenä tutkimusten aloitukseen) Tutkimusten jälkeen sain vain tiedokseni -että minulla on etenevä sairaus. Nimi oli outo , mutta viittasi johonkin reumaan.Nimi alkoi muistini mukaan Fiprlomyälgia????Tammikuu 2016 olen ollut eläkkeellä siitä taudista .14/12-15. pyysin reumaveri kokeeseen ,kun olen väsyinen ,kankea ja mieli maassa. Reumaarvoni oli 113.ja kun viite on > 10- on siinä pikkasen kuin kivuille "alttiutta" temmeltää koko varsi ,olat, nyt pahemmin lanneranka-mennyt kipuillen koko selkärangan ja jäykistänyt sen- ja eikä tiedä minnekkä lähtisin jo apua hakemaan.Burana 800 mg tulehduskipulääkkeet panagor "myrkyt ovat vain -apuna väsyttämiseen ja melkoiseen tuntuun pikku "humalaan.Nilkkanivelet jäykistetty V-08-09.Halu tietää mitä te toiset kipuiset laillani? olette saaneet apua vaivaan joka etenee ,jäykistäen varren ennen" kuolonkankeutta"Odotan valoisia vastauksianne?-- Vesisaderäntä talvi kun pahentavat mielen ja vaivatkin tuntuu kin uutena ,pahenpana.

1

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reumainenihminen

      On varmaan kyse fibromyalgiasta....reumasairaus myös..itselläni selkärankareuma ja myös muut nivelet oireilee..vain reunalääkäri voi antaa avun esim.biologisilla lääkkeillä..ja terveyskeskuksesta nivelpistoksia tarvittaessa..itselläni myös rintakehä ja alaselkä kankeana sairauden aiheuttamana kun sai tehä tuhojaan kymmeniä vuosia ennenkun sain diagnoosin...kipu läsnä päivittäin..jaksamista ja toivon että saat apua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe