Bemarissa 3-sylinterinen moottori!

Onko_edes_totta

Uudessa 318i::ssä 1,5 litrainen 3-sylinterinen bensaturbo. Mitä hittoa ne siellä Saksassa oikein touhuavat, johan tuollaisella menee Bemarin maine.

34

9201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienionsöpöä

      Tosi näppärä kone, helppo tehä koneremppa himassa, kun tulee siihen aika?

    • Kehitystä

      Tulevaisuudessa taitaa olla kaikki pienet koneet 2-3 sylinterisiä.

    • Maineonkaupunki

      Jälkijunassa bmv tekee Kolmipyttyistä. Muilla on jo ollut. Mainehan siinä meni. Vanhojen pappojen suto jotka einosaa yhteisiä liikennesääntöjä. En ilkeäidi ajaa pemarilla. Mainehan siinä menisi.

    • 2.4STW_

      bemari on jo pari vuotta sitten ilmoittanut että pikkuhiljaa siirtyvät kokonaan automaatteihin ja pieniin ahdettuihin koneisiin.
      Mikähän maine tuossa oikein menee? BMW on yritys jolle tärkeintä on tuottaa omistajilleen voittoa. Vain lippispäiset mustavalkofanit kuvittelee autolle jonkin elämää suuremman roolin.

    • Jyry_Sisu

      Päästövaatimukset ajavat autotehtaat ahtaalle. Pieni moottori, pienet päästöt. Näin saadaan automerkin keskiarvoiset päästölukemat pieneksi. Mitä järkeä olisi rakentaa 1.5 litrainen kutoskone, kun 3 sylinterinen pieni turbo-kone toimii hienommin. Ei ne mitään F1 moottoreita ole. Formuloissa voi olla esimerkiksi 1,5 litrainen V8 mutta ne koneet ottaa n. 20 000 rpm. Tulevaisuudessa polttomoottoreita ei enää valmista yksikään automerkki, valitettavasti. Ei sillä kylläkään maailmaa pelasteta ja se on hyvä että maailma tuhoutuu, valitettavasti.

    • Prömpötipöts

      Onneksi kajareista voi laittaa urheilulliset soundit kuulumaan..., mutta ohikulkijat voi kyllä hihitellä vajaapyttyisen pörinää.
      http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/2012-04-21/Pröm-pröm-tekopörinää-Audi--ja-BMW-miehille-3308967.html

      • hehe_

        Vai että oikeen kajareista äänet kuulumaan... Kyllä tuollaiset keksinnöt jo hihittelyä aiheuttaa varmasti muissa autovalmistajissakin.


      • Anonyymi
        hehe_ kirjoitti:

        Vai että oikeen kajareista äänet kuulumaan... Kyllä tuollaiset keksinnöt jo hihittelyä aiheuttaa varmasti muissa autovalmistajissakin.

        Ei ne muut valmistat hihittele, ne käyttää samaa noloa äänitekniikkaa. 3 pyttyisestä sinällään tulee rouheammat soundit kuin 4 pyttyisestä. Ei mitkään muhkeat 6 tai 8 pyttyisen tyyppiset soundit, mutta sellaiset pärisevät ralliautomaiset soundit.


    • hehe_

      Bemarin suuritilavuksiset 4 ja 6-sylinteriset moottorit kuuluvat johonkin 70-80-luvulle,lisäksi ne ovat vanhanaikaisia,saastuttavia ja tehottomia. Kukaan ajan tasalla oleva valmistaja enää tee tuollaisia viritelmiä.

      • eivät_kuulu

        Ne kuuluvat nykypäivänäkin Saksan autobahnoille kuten aina ennenkin. Suomessa nyt myydään köyhille kaikkea halpaa krääsää.


      • hehe_
        eivät_kuulu kirjoitti:

        Ne kuuluvat nykypäivänäkin Saksan autobahnoille kuten aina ennenkin. Suomessa nyt myydään köyhille kaikkea halpaa krääsää.

        Lisäksi bemarin laatu on itsessään jo muutenkin halpaa krääsää kun moottorit paukkuu baijerilaisissa jo sadassa tuhannessa ja alle. Sitten tulee se hetki,jolloin omistajan varallisuus punnitaan,onko sitä vai ei. :)


      • veivitmutkalla

        kaverilla bemarin kone kätteli todellakin sadas tonnis, oli venat ja männät hiukan kätelleet ja öljysumut lensi patoputkesta takanatulevien päälle, ei oikein kestävän koneen maineessa. ja ei ollut ainut bemari mikä kätteli


      • tfggg

        onpa bmw sitten huono auto jos ei kone kestä sataa tonnia, huhhui mikä romu


      • tenneee__
        veivitmutkalla kirjoitti:

        kaverilla bemarin kone kätteli todellakin sadas tonnis, oli venat ja männät hiukan kätelleet ja öljysumut lensi patoputkesta takanatulevien päälle, ei oikein kestävän koneen maineessa. ja ei ollut ainut bemari mikä kätteli

        eikö tuo nokka/ajoitus ollu tyyppivika ja johtui siitä hihnasta joka antoi periksi?
        ja syylliseksi tietysti tuli auton ostajat:/
        itsellä jakopää rupes pitämään ääntä melkoisesti vaikka alle sata tonttua oli mittarissa.vein heti huoltoon ja säästyttiin suurelta tuholta vaikka vähä rahaa paloikin.


    • Trezylindre

      Tuo moottori on tehty sillä periaatteella että otetaan bmwn 3 litranen V6 ja sahataan se puoliksi. Venttiilikoneisto aivan samanlainen. Hyvä ja halpa idea. Miksi tässä maine menisi ? Kuka haluaisi jotain janoista isoa V6 konetta, kun ne äänet saa tehtyä kauttimilla.

      • suorakutonen

        Eikös bemarin kutoset ole suoria? Helpompi katkasta.


      • Kehitystä

        Ainakin diseleitä on V6 .


      • Anonyymi

        Sitten bensan kulutuskin puolittuu.


    • amisEiKasvaEikäMuutu

      BMW joutuu vastaamaan maailman haasteisiin ja tuo "pikkumoottori" on oikeasti todella hyvä. Ja löytyy heiltä niitä teinienkin himoitsemia isojakin mosia ja varsinkin niissä vuosimalleissa joihin amiksilla on varaa.

    • powermies

      Bmwn kolmepyttyisen mottorin pääsuunnittelija on wikipedian mukaan Walter Hofler. Siis sama mies joka suunnitteli Fordin litrasen. Fordilla vuodet 1986-2009. Mies näköjään ostettiin pois Fordilta ennenkuin heidän litranen päästettiin markkinoille tai sitten sai potkut. Mene ja tiedä. Ainakin hyvin tehty Bmwltä. Nyt heillä markkinoiden tehokkain kolmipyttyinen moottori. Muistaakseni 150 kW.

      • Nyt_ehtii_noillakin

        En epäile, etteikö tuosta moottorista kyettäisi taikomaan 150 kW:nkin lukemia, mutta perusmallin 318i:n moottoritehoksi kerrotaan 100 kW eli 136 hv ja väännöksi 220 Nm laajalla kierroslukualueella.

        Teho taitaa olla aivan samoissa arvoissa kuin edellismallin 4-pyttyisessä.

        Mersun uusimman C-sarjalaisen lähtötason moottori oli aluksi pitkään 4-sylinterinen 1,6-litrainen teholukemalla 115 kW. Tuon 180-mallin alapuolelle näkyy uusimpaan hinnastoon ilmestyneen malli 160. Sen iskutilavuus ja sylinteriluku ovat samat kuin 180-mallissa, mutta teholukema 95 kW / 129 hv ja suurin vääntö 210 Nm eli vähän kesymmät lukemat kuin Bemarin 3-pyttyisessä 1,5-litraisessa.


      • Waltterin

        Walter Hofler on Fiatilla nykyään hommissa. Ja mistä syystä ? Bmw asiakkaat ei halua kolmipyttyistä laitetta.


    • Nyt_ehtii_noillakin

      Minulla on samankokoisessa kilpailevassa kulkineessa 1,6-litrainen bensaturbonelonen, tehoa 115 kW ja vääntöä laajalla 1 200–4 000 rpm:n alueella mukavanmuhjakat 250 Nm. Riittää minulle oikein hyvin, Suomen liikenteessä en pääse hyödyntämään kunnolla senkään voimavaroja.

      Pari-kolme vuosikymmentä sitten vastaaviin lukemiin tarvittiin noin 2,5-litrainen janoinen (ja tuntuvasti kalliimpi) kuutoskone. Onneksi ei tarvita enää, Bemarillakaan.

    • Heleposti

      Kun V6:n rälläköi, niin siitä saa kätevästi kaksi V3 konetta.

      • Nyt_ehtii_noillakin

        Miksi noin? V3-koneelta voi tuskin odottaa tasaista käyntiä. Minä tavoittelisin rälläköidessäni ilman muuta rivikolmosta eli halkaisisin veekutosen sen vinosti portaittain katkaisemisen asemesta.

        Rivikutosenkin käynti on ehdottomasti siistimpää kuin veesellaisen. M-B teki mielestäni virheen siirtyessään jälkimmäisiin. Harkitsisin vakavasti merkin vaihtoa toiseen takapotkuiseen, jos minulla olisi varaa isompaan (kuutos-) koneeseen ja tarvetta sellaiselle. Nyt tyydyn pienituloisena ja vähävaraisena mielisuosiolla vajaamittaiseen neloseen, se potkii minua eteenpäin aivan riittävän kiivaasti.


      • MERLINPOWER

        MEILLÄ ON PULLERISSA MERLININ 16 PYTTYNEN JA 32 LITRANEN VÄÄNTÄÄ BEMARIT SUOHON JO STARTTIMOOTTORILLA JOSSA HEPOJA ENEMMÄN KUIN BEMARIN KIKOTTIMISSA


      • P.e.n.t.t.t.i

        Onneton laite siinä mielessä, että sen ominaisnopeus jää alle 90 km/h:iin, koska tankkaukseen ja öljyn tarkistukseen 40 km:n välein kuluu aina 10 minuuttia. Kova patinoitunut kuski Corollallakin pyyhkäisee pitdemmällä välillä ohi.


    • Omenat_ja_appelsiinit

      Montako istumapaikkaa tuossa pullerissa on ja kuinka mukava se on tieliikenteessä, sanotaanko vaikkapa talvella, 750 kilometrin päivämatkoilla? Mihin keskinopeuksiin sillä pääsee?

      Kulutus 100 km:llä?

      Leikkikää te Pohjanmaan pikkupojat kaikin mokomin tuollaisilla älyvapailla härveleillä, mutta keskustelkaa niistä ikiomilla palstoillanne! Tämä on autoille omistettu keskustelupalsta.

    • Paska_kinneri

      Onhan se nähty jo formuloissakin ettei ne kinnerikoneet mitään kestä vaikka yli 120HV tehdään sähköllä! Se on faktaa että kun kuutiotilavuutta ja sylintereitä vähennetään kestävyys kärsii!

    • 213213

      Triumpissakin on kolmepyttyinen suora ja aika kivat äänet siinäkin on.

    • Anonyymi

      Kyllä bemarin kolmepyttyinen on tosi miellyttävä ajettava. Vääntöa tulee joka alueella ja 8pykäläinen automaatti vastaa hyvin tähän. Mitä vitun järkeä on vanhoissa kutos koneissa kauhia ulina eikä tapahdu juuri mitään. Ja jos teet remppaa niin on kolmen sylinterin kalut vähemmän ostettavaa .Siis kaks remppaa yhden hinnalla Hah haa

    • Anonyymi

      2026 bem tekee 1 pyttyisen turbon ,.silloin jonne kertoo että paljon vähemmän menee bensaa ja tulee remppa halvemmäksi...put put put. Ja kun suto paalataan ni moottori käy put put put veneeseen.........mitä järkeä on asua kalliissa kivitalossa kun telttoja saa paljon halvemmalla.

    • Anonyymi

      Mulla on Opelissa 4 pyttyä .

    • Anonyymi

      Minulla on hybridissä tuollainen kolmipytty. Hyvin se on pelannut nyt 130 000 km mutta BMW:n VANOS-ongelma tähänkin varmaan tulee. Olen bruukannut ajaa koneen lämpimäksi ennen hybridiajoa (save mode) koska tuntuu vähän hurjalta.kiihdyttää sähköllä motarille jossa kone yhtäkkiä herää täysille kierroksislle. Tämä on tietty ongelma kaikissa hybrideissä - kone käynnistyy nopeasti täyteen vauhtiin.

      Uusi 225e sai vähän ihmettelevät arviot eilisessä hesarissa, minä olen kyllä kyllä tykännyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      79
      9021
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      164
      5739
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      137
      5118
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      25
      3949
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      85
      3500
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      56
      3418
    7. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      103
      2791
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      41
      2773
    9. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2761
    10. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      4
      2100
    Aihe