”Köyhyys on lähes aina ihmisen oma vika, ja lähes jokainen köyhä on yhteiskunnan rupusakkia.”
”Köyhä ei pysty huolehtimaan omasta terveydestään, ja kiinnostuskin siihen sekä ulkonäköön on täysin lopahtanut.”
”Köyhyys on henkistä: yrittämisen puute, huonot valinnat, kyvyttömyys hoitaa omia asioita. Varojen yli eläminen.”
Kuvaukset on poimittu HS:n köyhyyskyselyyn tulleista vastauksista. Ne ovat kaikkein varakkaimpien kirjoituksia, siis sen joukon, jonka tulot ovat 15 500–250 000 euroa kuukaudessa
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1450417337441
Porvarit eivät tiedä mitä köyhyys on
6
106
Vastaukset
- tallaajat
Mitä ihannuutta on rikkaudessa, jos ei ole tuon enempää järkeä.Joskus elämä vie köyhyyteen, syyt ovat monet rikkaana harva syntyy.
Minä tiedän mitä köyhyys on. Olen joskus ollut itsekin köyhä, siitä johtuen elän edelleen sen mukaan. Moni ystävistänikin on köyhä. Köyhyys on tulossa minullekin tällä menolla. Olen viimeisen vuoden tehnyt nollatuloksella töitä. Kiitos hyvinvointiyhteiskunnan, saan veronpalautuksia jolla voin tasapainottaa tilannettani.
Ei porvari ole automaattisesti pahansuopainen.- takana500pv
Köyhyyden syy ainakin mulle , Pikku Porvali myi firman rapakon Etelärannalle .
- Tabularasa12
Ei pidä "jäädä tuleen makaamaan", jos on köyhä. Kun lähdin kodistani opiskelemaan , olin köyhä. Ainoa omaisuuteni oli ruosteinen polkupyörä, jolla poljin laitokselle. Vuosien saatossa olen vaihtanut sosiaaliluokkani toiseksi. Se on mahdollista edelleenkin täällä Suomessa. Asenne ja tahtotila ratkaisevat!
- ota.järki.käteen
Aika lapsellinen kirjoitus. Niin pieni osa ihmisistä saa yli 15.000 euron palkkaa kuukaudessa. Niitä on ehkä 5.000 henkilöä. Nämäkö on nyt sitten niitä kuuluisia porvareita???????
Hah vitun köyhät mulla kyllä rahaa riittää koska oon maailman paras laulaja. Sori jos pidätte mua itserakkaana ja lisäks mulla on maailman paras perse vaikka oonkin poika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti19827596Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2473277Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos293121Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori932734Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s212126Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta231624En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk51199Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.2941145Nurmijärven onnettomuus.
Ihan vain muistutuksena (onnettomuushan tapahtui yksityisellä tiellä) se, että nykyinen hallitus päätti 2023 leikata yks321112- 511091