Porvarit eivät tiedä mitä köyhyys on

Rikas.rakas.köyhä.varas

”Köyhyys on lähes aina ihmisen oma vika, ja lähes jokainen köyhä on yhteiskunnan rupusakkia.”

”Köyhä ei pysty huolehtimaan omasta terveydestään, ja kiinnostuskin siihen sekä ulkonäköön on täysin lopahtanut.”

”Köyhyys on henkistä: yrittämisen puute, huonot valinnat, kyvyttömyys hoitaa omia asioita. Varojen yli eläminen.”

Kuvaukset on poimittu HS:n köyhyyskyselyyn tulleista vastauksista. Ne ovat kaikkein varakkaimpien kirjoituksia, siis sen joukon, jonka tulot ovat 15 500–250 000 euroa kuukaudessa

http://www.hs.fi/sunnuntai/a1450417337441

6

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tallaajat

Mitä ihannuutta on rikkaudessa, jos ei ole tuon enempää järkeä.Joskus elämä vie köyhyyteen, syyt ovat monet rikkaana harva syntyy.

• Minä tiedän mitä köyhyys on. Olen joskus ollut itsekin köyhä, siitä johtuen elän edelleen sen mukaan. Moni ystävistänikin on köyhä. Köyhyys on tulossa minullekin tällä menolla. Olen viimeisen vuoden tehnyt nollatuloksella töitä. Kiitos hyvinvointiyhteiskunnan, saan veronpalautuksia jolla voin tasapainottaa tilannettani.

Ei porvari ole automaattisesti pahansuopainen.

• takana500pv

Köyhyyden syy ainakin mulle , Pikku Porvali myi firman rapakon Etelärannalle .

• Tabularasa12

Ei pidä "jäädä tuleen makaamaan", jos on köyhä. Kun lähdin kodistani opiskelemaan , olin köyhä. Ainoa omaisuuteni oli ruosteinen polkupyörä, jolla poljin laitokselle. Vuosien saatossa olen vaihtanut sosiaaliluokkani toiseksi. Se on mahdollista edelleenkin täällä Suomessa. Asenne ja tahtotila ratkaisevat!

• ota.järki.käteen

Aika lapsellinen kirjoitus. Niin pieni osa ihmisistä saa yli 15.000 euron palkkaa kuukaudessa. Niitä on ehkä 5.000 henkilöä. Nämäkö on nyt sitten niitä kuuluisia porvareita???????

• Hah vitun köyhät mulla kyllä rahaa riittää koska oon maailman paras laulaja. Sori jos pidätte mua itserakkaana ja lisäks mulla on maailman paras perse vaikka oonkin poika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      85
      4614
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      110
      3830
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      175
      3620
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      58
      2052
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1114
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      963
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      882
    Aihe