Mitä valmennus miettii

onnima

Suomen painissa jäljellä muutama Olympialaisiin uransa päättävä urheilija,muutama Juniori-ikäinen kaveri ja isoissa sarjoissa pari kolme aikuista miestä.Miten tällaiseen tilanteeseen on voitu ajautua,eikö ole pelisilmää valinnoissa kansainvälisiin kisoihin,onko leiritys mennyt metsään,huolehtiiko valmennusporukka urheilijoiden harjoittelu-ohjelmien järkevyydestä,onko urheilijat tasavertaisia keskenään ,kun valmennuksesta vastaavat kuitenkin seuravalmentajat,mikä helvetti oikeen on vialla,kun hieno laji saadaan lähes tapettua muutamassa vuodessa.

5

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinsevainon

Suomen nuoriso on joukkuelajien lumoissa. Ei kovin moni halua enää painia tai työntää kuulaa tms.

• Tuskavääntäjä

Liialla kisojen kiertämisellä pitkin maakuntia ala-asteikäisestä lähtien tehdään lasten urheilusta sellaista, että se kiinnostaa lähinnä heidän vanhempiaan (vrt. ravihevosten omistajiin).

Se heppa ei välttämättä halua vietää koko päivää odotellen niitä paria matsia ja mitalien jakoa, vaikka olisi kisat omalla paikkakunnallakin. Siinä mielessä ehkä ruotsalaisten systeemi (olikos se niin, etteivät alle 12-vuotiaat saa kilpailla painissa eikä judossa - nyrkkeilystä tietysti puhumattakaan?) voisi kuitenkin olla järkevämpi. Murrosiässä sitten useimmat hepat tuumivat, että eiköhän tässä ole jo ravattu ihan tarpeeksi, ymmärrettävästi.

Pikkukisat tyyliin Tähtipainit on tietysti ihan eri juttu. Hieno laji, mutta mutta...

• näinsevaanonpi

Itsekeskeisyydellä seurojen taholta, ainoa oikea syy, ei yhteistyötä.
      Minä minä minä minä ajattelu, ilmajoki hyvä esimerkki, toiveena että olisi suomen ainoa painiseura...

Vastuuvalmentajatkin voisi vaihtaa välillä, vaikka ihan jonkun toisen lajin valmentajaan, menestyksettömyyteen silläkään ei olisi mitään väliä, alemmas kun ei enään pääse..

• johdostalöytyysyy

Rauhala Rauhala Rauhala Vehviläinen Vehviläinen Vehviläinen miettikää Hei mitä ne on oikeesti tehnyt asian eteen esim. Viimeisen 10 v sisään ?

- omaa uraa pönkittäneet

• käsikieppi

Nyt tulee muutos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe