Kylpyhuoneen kattovalo sirisee

heikkoja_valaisimia

Lieneekö kattovalo ihan kunnossa kun vaikuttaisi että suihkussa käynnin aikana kosteuden lisääntyessä kattovalo jotenkin naksahtaa ja valaisimesta alkaa kuulua selvä muuntajamainen "ärinä", vähän kuin tällä videolla sähkölaitoksen muuntaja:
https://youtu.be/VKLsWW4gym8?t=12s

Kattovalossa on allaolevan linkin kaltainen 26w kahdella piikillä oleva pienloistelamppu joita on ruennut menemään vuosittain vaihtoon, yhdessä oli loisteputkien ja muovisen jalustan juuressa ikäänkuin mustumia ja sulamisjälkiä.
http://www.taloon.com/kuvat/k/lamput/osram_dulux_d_g24d.jpg

20

4756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se-on-HURINA

      Ettei se nyt vain kuitenkin HURISE?

      • ärisevä_lamppu

        Jokatapauksessa kutsuttiin ääntä miksi tahansa niin äänen syy tai lähde olisi kiinnostavaa tietää.
        Kun kylppärissä ei ole kosteutta, lamppu on aivan hiljaa joten mietin että onkohan siellä joku kosteussuojaus pettänyt, meinaako vetää oikkariin jotain, toisaalta kylppäri on myös vikavirtasuojattu eikä se laukea eikä sulakekaan laukea joten mikä lie ääntelyn syynä. Lamppu myös toimii muuten normaalisti kosteudesta riippumatta.
        Huoneessa on myös peilikaapin lamppu sekä ilmanvaihtokone sekä pyykinpesukone ja mikään näistä ei aiheuta mitään ylimääräistä ääntä olipa sitten suihkusta kostea huone tai kuiva.
        Ilmanvaihtokoneen taustakohina sekä kattolampun särisevä ääni alkaa tuoda olon että käykin suihkussa jossain konehuoneessa missä selän takana jokin muuntaja tms. sähkökaappi eikä normaalin asunnon pesuhuoneessa...


    • kattovalo.on.kunnossa

      Skitsofrenian oireet ovat monimuotoisia, ei ole vain yhdenlaista skitsofreniaa, mutta skitsofreniaa sairastava henkilö eli skitsofreenikko voi kärsiä harhaluuloista (usein eriskummallisia tai vainoavia) ja hallusinaatioista (erityisesti kuuloharhoja).

      • pääkoppa.on.kunnossa

        Hohhoijaa... minkä takia ääni loppuu sitten aina kun sammutan kylppärin valot, jos johtuisi jostain pääkopan sisäisestä asiasta niin eiköhän äänet kuuluisi valaistuksesta riippumatta...


      • Anonyymi

        Ompa säälittävää kommentointia, tuohon tuollaiselle on turha muuta kirjoittaa koska hänen mainitsemat voi olla hyvinkin kirjoittajan omia oireita !


      • Anonyymi
        pääkoppa.on.kunnossa kirjoitti:

        Hohhoijaa... minkä takia ääni loppuu sitten aina kun sammutan kylppärin valot, jos johtuisi jostain pääkopan sisäisestä asiasta niin eiköhän äänet kuuluisi valaistuksesta riippumatta...

        Lähdin just hakeen kans vastauksia kun keittiön kattokruunusta kuuluu juurikin sirinää, eikä ole edes valot päällä ??? Skitsoilijan on turha vastailla toki onko lie edes enää kirjoilla missään kun katsoo vuosilukua !


    • HURINA

      Mikään sähköön liittyvä ei sirise, surise eikä särise, vaan HURISEE (vaikkei äänellä hurinan kanssa mitään tekemistä olisikaan)!

      • heikkoja.valaisimia

        Kuka sellaisen määräyksen on antanut? En minä ainakaan ole kuullut koskaan tuollaista määräystä. Minä käytän mistä tahansa asiasta kuvaavinta adjektiivia minkä vaan satun keksimään.


      • HURINA
        heikkoja.valaisimia kirjoitti:

        Kuka sellaisen määräyksen on antanut? En minä ainakaan ole kuullut koskaan tuollaista määräystä. Minä käytän mistä tahansa asiasta kuvaavinta adjektiivia minkä vaan satun keksimään.

        Missä lukee, että se on määräys? Jos kontaktori surisee, kuten se tekee, sitä ei saa kuitenkaan missään nimessä kutsua surinaksi, vaan se on HURINAA.


      • Anonyymi

        Täällä kyllä apinoilla pointit menee ohi ja puuttuvat epäolelliseen. Säälittävää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kyllä apinoilla pointit menee ohi ja puuttuvat epäolelliseen. Säälittävää

        Oskilloskoopilla tarkasteltuna ymmärtää ettei 50 Hz siniaalto voi olla sirinää tai särinää, vaan puhdasta hurinaa.


      • Anonyymi
        heikkoja.valaisimia kirjoitti:

        Kuka sellaisen määräyksen on antanut? En minä ainakaan ole kuullut koskaan tuollaista määräystä. Minä käytän mistä tahansa asiasta kuvaavinta adjektiivia minkä vaan satun keksimään.

        Samoin ,täällä ja missä muuallakin kommenttikentässä on noita, jotka olettavat että kaikki säännökset on heidän omiaan eikä muu ole mahdollista. Meillä tuo sirisee ja on huolestuttavaa !


      • Anonyymi
        HURINA kirjoitti:

        Missä lukee, että se on määräys? Jos kontaktori surisee, kuten se tekee, sitä ei saa kuitenkaan missään nimessä kutsua surinaksi, vaan se on HURINAA.

        Entäs sirinää, tämähän onkin karmeen iso juttu ja poikkes siitä varsinaisesta kysymyksestä. Minä käytän sirinää, pakastekaappi hurisee jne...........


    • LoistelampunKuristin
      • heikkoja_valaisimia

        Tuossa lampussapa on sellainen kaksipiikkinen sähköliitos eikä tuo normaali kierremallinen hehkulampun kanta. Todella heppoinen lampun kiinnitys kun "poltin" näyttää pyrkivän aikaa myöten roikkumaan kun pehmeä kannan muovi antaa periksi. Miten näin surkeita valaisimia voidaan edes hyväksyä käyttöön?!


      • LoisteLampunKuristin

        Sä et voi vaihtaa loistelamppusi paikalle toisenlaista polttimoa vaihtamatta valaisinta. Osta uusi valaisin ja kutsu sähkömies hommiin. Periaatteessa kiinteästi kytkettyjä valaisimia ei saisi itse edes vaihtaa.


    • ei.sen.vakavampaa

      Jäähdytysvesipumppu sitä ääntä pitää, johtuu juurikin ulkoisesta kosteudesta (vesihöyrystä).

    • kierättäjäfgh

      vaihda lamppu pääset heöpommalla.

    • Anonyymi

      Vaihda lamppu. Siinä nykyisen käytössä on tulipalon riski. Siinä ei auta enää sytyttimen ja loisteputken vaihto, kun valaisimen runko on tullut tiensä päähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe