Lieneekö kattovalo ihan kunnossa kun vaikuttaisi että suihkussa käynnin aikana kosteuden lisääntyessä kattovalo jotenkin naksahtaa ja valaisimesta alkaa kuulua selvä muuntajamainen "ärinä", vähän kuin tällä videolla sähkölaitoksen muuntaja:
https://youtu.be/VKLsWW4gym8?t=12s
Kattovalossa on allaolevan linkin kaltainen 26w kahdella piikillä oleva pienloistelamppu joita on ruennut menemään vuosittain vaihtoon, yhdessä oli loisteputkien ja muovisen jalustan juuressa ikäänkuin mustumia ja sulamisjälkiä.
http://www.taloon.com/kuvat/k/lamput/osram_dulux_d_g24d.jpg
Kylpyhuoneen kattovalo sirisee
20
5165
Vastaukset
- se-on-HURINA
Ettei se nyt vain kuitenkin HURISE?
- ärisevä_lamppu
Jokatapauksessa kutsuttiin ääntä miksi tahansa niin äänen syy tai lähde olisi kiinnostavaa tietää.
Kun kylppärissä ei ole kosteutta, lamppu on aivan hiljaa joten mietin että onkohan siellä joku kosteussuojaus pettänyt, meinaako vetää oikkariin jotain, toisaalta kylppäri on myös vikavirtasuojattu eikä se laukea eikä sulakekaan laukea joten mikä lie ääntelyn syynä. Lamppu myös toimii muuten normaalisti kosteudesta riippumatta.
Huoneessa on myös peilikaapin lamppu sekä ilmanvaihtokone sekä pyykinpesukone ja mikään näistä ei aiheuta mitään ylimääräistä ääntä olipa sitten suihkusta kostea huone tai kuiva.
Ilmanvaihtokoneen taustakohina sekä kattolampun särisevä ääni alkaa tuoda olon että käykin suihkussa jossain konehuoneessa missä selän takana jokin muuntaja tms. sähkökaappi eikä normaalin asunnon pesuhuoneessa...
- kattovalo.on.kunnossa
Skitsofrenian oireet ovat monimuotoisia, ei ole vain yhdenlaista skitsofreniaa, mutta skitsofreniaa sairastava henkilö eli skitsofreenikko voi kärsiä harhaluuloista (usein eriskummallisia tai vainoavia) ja hallusinaatioista (erityisesti kuuloharhoja).
- pääkoppa.on.kunnossa
Hohhoijaa... minkä takia ääni loppuu sitten aina kun sammutan kylppärin valot, jos johtuisi jostain pääkopan sisäisestä asiasta niin eiköhän äänet kuuluisi valaistuksesta riippumatta...
- Anonyymi
Ompa säälittävää kommentointia, tuohon tuollaiselle on turha muuta kirjoittaa koska hänen mainitsemat voi olla hyvinkin kirjoittajan omia oireita !
- Anonyymi
pääkoppa.on.kunnossa kirjoitti:
Hohhoijaa... minkä takia ääni loppuu sitten aina kun sammutan kylppärin valot, jos johtuisi jostain pääkopan sisäisestä asiasta niin eiköhän äänet kuuluisi valaistuksesta riippumatta...
Lähdin just hakeen kans vastauksia kun keittiön kattokruunusta kuuluu juurikin sirinää, eikä ole edes valot päällä ??? Skitsoilijan on turha vastailla toki onko lie edes enää kirjoilla missään kun katsoo vuosilukua !
- HURINA
Mikään sähköön liittyvä ei sirise, surise eikä särise, vaan HURISEE (vaikkei äänellä hurinan kanssa mitään tekemistä olisikaan)!
- heikkoja.valaisimia
Kuka sellaisen määräyksen on antanut? En minä ainakaan ole kuullut koskaan tuollaista määräystä. Minä käytän mistä tahansa asiasta kuvaavinta adjektiivia minkä vaan satun keksimään.
- HURINA
heikkoja.valaisimia kirjoitti:
Kuka sellaisen määräyksen on antanut? En minä ainakaan ole kuullut koskaan tuollaista määräystä. Minä käytän mistä tahansa asiasta kuvaavinta adjektiivia minkä vaan satun keksimään.
Missä lukee, että se on määräys? Jos kontaktori surisee, kuten se tekee, sitä ei saa kuitenkaan missään nimessä kutsua surinaksi, vaan se on HURINAA.
- Anonyymi
Täällä kyllä apinoilla pointit menee ohi ja puuttuvat epäolelliseen. Säälittävää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä kyllä apinoilla pointit menee ohi ja puuttuvat epäolelliseen. Säälittävää
Oskilloskoopilla tarkasteltuna ymmärtää ettei 50 Hz siniaalto voi olla sirinää tai särinää, vaan puhdasta hurinaa.
- Anonyymi
heikkoja.valaisimia kirjoitti:
Samoin ,täällä ja missä muuallakin kommenttikentässä on noita, jotka olettavat että kaikki säännökset on heidän omiaan eikä muu ole mahdollista. Meillä tuo sirisee ja on huolestuttavaa !
- Anonyymi
HURINA kirjoitti:
Missä lukee, että se on määräys? Jos kontaktori surisee, kuten se tekee, sitä ei saa kuitenkaan missään nimessä kutsua surinaksi, vaan se on HURINAA.
Entäs sirinää, tämähän onkin karmeen iso juttu ja poikkes siitä varsinaisesta kysymyksestä. Minä käytän sirinää, pakastekaappi hurisee jne...........
- LoistelampunKuristin
Loistevalaisimessa on kuristin, joka hieman hurisee. Siihen ei kannata kiinnittää huomiota, mutta jos se kovasti risoo, pitää vaihtaa "hehkulamppuvalaisin" ja koska hehkulamppuja ei enää saa, siihen voi laittaa halogeeni tai led-polttimon. vaikka kuvan mukaisen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/438985/Airam-halogeeni-pallolamppu-E27-42W-2800K-630lm-3kpl
- heikkoja_valaisimia
Tuossa lampussapa on sellainen kaksipiikkinen sähköliitos eikä tuo normaali kierremallinen hehkulampun kanta. Todella heppoinen lampun kiinnitys kun "poltin" näyttää pyrkivän aikaa myöten roikkumaan kun pehmeä kannan muovi antaa periksi. Miten näin surkeita valaisimia voidaan edes hyväksyä käyttöön?!
- LoisteLampunKuristin
Sä et voi vaihtaa loistelamppusi paikalle toisenlaista polttimoa vaihtamatta valaisinta. Osta uusi valaisin ja kutsu sähkömies hommiin. Periaatteessa kiinteästi kytkettyjä valaisimia ei saisi itse edes vaihtaa.
- ei.sen.vakavampaa
Jäähdytysvesipumppu sitä ääntä pitää, johtuu juurikin ulkoisesta kosteudesta (vesihöyrystä).
- kierättäjäfgh
vaihda lamppu pääset heöpommalla.
- Anonyymi
Vaihda lamppu. Siinä nykyisen käytössä on tulipalon riski. Siinä ei auta enää sytyttimen ja loisteputken vaihto, kun valaisimen runko on tullut tiensä päähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055038Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453313Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4252357Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2431456Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761227
- 751204
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311168Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1241073