Manipulointi onnistuuko vai ei?

SataJaNakki

En pidä ihmisistä keitä ei voi manipuloida. Poikkeus tapaus on heiltä saatu hyöty.

11

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VäsynytNäihin

En pidä ihmisistä, joiden kaikki toiminta tähtää manipuloimiseen ja joille "totuus" ei edes ole mikään päämäärä tai ideaali, vaan eräänlainen väännelmä kulloisenkin tilanteen ja manipulaation tavoitteen mukaan.

• sisti

Et siedä sitä että joillakin oma terve minuus,tahto ja järki sekä äly,mitä et voi saada manipuloitua,se varmaan kismittää narsistia.Tuntuuko että jalat pettää alta ja luhistut henkisesti koska et pysty manipuloimaan painostavasti kaikkea yrittäämääsi,katsos,narskuillakin on vahvoja vastapuolia ,ja sinäkin olet löytänyt totuudet, et pärjääkään,,,,ja lähteesi ei enää ole sulle tilivelkaa,,,etsi tyhmemepi kusetettava,ps mä en siedä,enkä koskaan ole sietänytkään henkilöitä,ketkä yrittävät manipuloida,katsos,olen saippuaa, mistä kukaan ei saa otetta ja narskujen kanssa elänyt sen verran ettei tätä tyttöä manipuloi kukaan tässä maailmassa.Narsku yrittävät äänenpainollaan epätoivoisesti korostaa omaa mahtipontisuuttaan,mikä ei tietenkään uppa älykkäisiin.

• niinpänäin

Minä olen saanut tarpeekseni siitä, että minua lukuisat ihmiset ovat yrittäneet manipuloida uskomaan, että totuutta ei ole olemassa. Olen kokenut sen henkisenä väkivaltana.

• ahaa_sinä
        niinpänäin kirjoitti:

Minä olen saanut tarpeekseni siitä, että minua lukuisat ihmiset ovat yrittäneet manipuloida uskomaan, että totuutta ei ole olemassa. Olen kokenut sen henkisenä väkivaltana.

ahaa. sinä taas.

• niinpänäin

onnistuit, kyllästyin tähän palstaan... :)

• tytär-

Supermanipuloijat ovat kaksinaamaisia, laskelmoivia ja juonittelevia. Muut ihmiset ovat heille välineitä heidän omiin tavoitteisiinsa.

Iltalehti kertoi tänään tapauksesta, jossa 16-vuotias college-opiskelija Elisa Bianco onnistui manipuloimaan vuosia opettajaansa Sally Retallackia. Bianco sepitti tarinoita tekaistusta syövästään ja alkoholistiperheestään. Tyttö käytti häikäilemättömästi hyväksi opettajansa hyvyyttä ja teki tämän elämästä helvettiä. Kun tapaus paljastui, asiaa käsiteltiin oikeudessa. Bianco on tuomittiin vankeuteen kahdeksi vuodeksi ja 8 kuukaudeksi.

Epäiletkö, että sinua manipuloidaan? Listasimme viisi tapaa, jotka auttavat tunnistamaan manipuloijan.

Saat syyn niskoillesi
        Manipuloija ei ota vastuuta omista virheistään vaan syyttää niistä toisia. Jos kritisoit hänen tekemisiään, lopulta päädyt itse pyytelemään anteeksi. Hän saattaa syyttää syntymäpäiväsi unohtamisesta kiirettä ja stressiä, eivätkä sinun vaatimuksesi anteeksipyynnöstä paranna asiaa. Alat epäilemään, ovatko vaatimuksesi kohtuuttomia, ja päädyt vähättelemään tarpeitasi. Ehkä syntymäpäivän unohtaminen ei ole niin suuri juttu sittenkään? Kyllä se on! Älä hyväksy huonoa anteeksipyyntöä.

Energiatasosi hupenee
        Negatiiviset ihmiset saavat sinutkin tuntemaan itsesi masentuneeksi. Pidä oma energiatasosi ja vaihda seuraa, jos huomaat negatiivisen ilmapiirin leviävän.

Kertomus muuttuu
        Manipuloija avautuu sinulle kahden kesken asioista, mutta kun muita on paikalla hän kiistää sanomisensa. Älä anna tällaisen toiminta hämätä sinua vaan kerro seurassa, mitä henkilö on aiemmin puhunut. Mestarimanipuloija pyrkii jatkuvasti rikkomaan rajoja, johon kuuluu myös todellisuuden rajan rikkominen.

Sinulta odotetaan palveluksia
        Hän toimii taitavasti charmikkuutensa, ystävällisyytensä, syyllisyyden ja itseilmaisun puitteissa. Hän peittää todelliset aikomuksensa. Hän antaa itsestään kuvan auttajana ja tarjoaa palveluksiaan, jotta hän voi odottaa sinulta vastapalvelusta. Mieti, miksi kyseinen henkilö haluaa auttaa sinua. Mikä on hänen motivaationsa?

Henkinen alistaminen
        Aluksi manipuloija vaikuttaa herkältä ja aidolta ihmiseltä, mutta pian huomaat, että hän yrittää jatkuvasti päästä niskan päälle. Hän kertoo epäsuorasti, kuinka hän monissa asioissa hän on parempi kuin sinä. Hänen kokemuksensa ovat aina dramaattisempia, pahempia tai parempia kuin sinun. Hän vetää keskustelussa huomion itseensä. Vähitellen tunnet alemmuutta hänen seurassaan. Kun manipuloija yrittää hakea huomiota, pyydä häntä odottamaan vuoroaan.

Lähteet: Psychology Today, The Mind Unleashed

• uyfrfghfdg

Ainoastaan tuo syntymäpäivä on vähän minusta huono esimerkki. En mitenkään pysty näkemään syntymäpäivän unohtamista vakavana asiana paitsi lasten kohdalla. Riippuu tietysti millaiseen "syntymäpäivälittuuriin" on tottunut. Minusta tuntuisi henkisesti toiseen puuttumiselta, jos joku vaatisi anteeksipyyntöä hänen syntympäivänsä unohtamisesta,
        Mutta minun täytyy todellakin miettiä tätä asiaa, että joillekin ihmisille syntymäpäivät voivat olla oikeasti tärkeitä. En ole tullut ajatelleeksi.

• Haha_Muistan
        tytär- kirjoitti:

Supermanipuloijat ovat kaksinaamaisia, laskelmoivia ja juonittelevia. Muut ihmiset ovat heille välineitä heidän omiin tavoitteisiinsa.

Iltalehti kertoi tänään tapauksesta, jossa 16-vuotias college-opiskelija Elisa Bianco onnistui manipuloimaan vuosia opettajaansa Sally Retallackia. Bianco sepitti tarinoita tekaistusta syövästään ja alkoholistiperheestään. Tyttö käytti häikäilemättömästi hyväksi opettajansa hyvyyttä ja teki tämän elämästä helvettiä. Kun tapaus paljastui, asiaa käsiteltiin oikeudessa. Bianco on tuomittiin vankeuteen kahdeksi vuodeksi ja 8 kuukaudeksi.

Epäiletkö, että sinua manipuloidaan? Listasimme viisi tapaa, jotka auttavat tunnistamaan manipuloijan.

Saat syyn niskoillesi
        Manipuloija ei ota vastuuta omista virheistään vaan syyttää niistä toisia. Jos kritisoit hänen tekemisiään, lopulta päädyt itse pyytelemään anteeksi. Hän saattaa syyttää syntymäpäiväsi unohtamisesta kiirettä ja stressiä, eivätkä sinun vaatimuksesi anteeksipyynnöstä paranna asiaa. Alat epäilemään, ovatko vaatimuksesi kohtuuttomia, ja päädyt vähättelemään tarpeitasi. Ehkä syntymäpäivän unohtaminen ei ole niin suuri juttu sittenkään? Kyllä se on! Älä hyväksy huonoa anteeksipyyntöä.

Energiatasosi hupenee
        Negatiiviset ihmiset saavat sinutkin tuntemaan itsesi masentuneeksi. Pidä oma energiatasosi ja vaihda seuraa, jos huomaat negatiivisen ilmapiirin leviävän.

Kertomus muuttuu
        Manipuloija avautuu sinulle kahden kesken asioista, mutta kun muita on paikalla hän kiistää sanomisensa. Älä anna tällaisen toiminta hämätä sinua vaan kerro seurassa, mitä henkilö on aiemmin puhunut. Mestarimanipuloija pyrkii jatkuvasti rikkomaan rajoja, johon kuuluu myös todellisuuden rajan rikkominen.

Sinulta odotetaan palveluksia
        Hän toimii taitavasti charmikkuutensa, ystävällisyytensä, syyllisyyden ja itseilmaisun puitteissa. Hän peittää todelliset aikomuksensa. Hän antaa itsestään kuvan auttajana ja tarjoaa palveluksiaan, jotta hän voi odottaa sinulta vastapalvelusta. Mieti, miksi kyseinen henkilö haluaa auttaa sinua. Mikä on hänen motivaationsa?

Henkinen alistaminen
        Aluksi manipuloija vaikuttaa herkältä ja aidolta ihmiseltä, mutta pian huomaat, että hän yrittää jatkuvasti päästä niskan päälle. Hän kertoo epäsuorasti, kuinka hän monissa asioissa hän on parempi kuin sinä. Hänen kokemuksensa ovat aina dramaattisempia, pahempia tai parempia kuin sinun. Hän vetää keskustelussa huomion itseensä. Vähitellen tunnet alemmuutta hänen seurassaan. Kun manipuloija yrittää hakea huomiota, pyydä häntä odottamaan vuoroaan.

Lähteet: Psychology Today, The Mind Unleashed

"Hän kertoo epäsuorasti, kuinka hän monissa asioissa hän on parempi kuin sinä. "
        Haha. Muistan kuinka minun vanhanmallisen kansalaiskoulun nipinnapin lintsaten läpikäynyt hyvin epäsosiaalisissa piireissä liikkuva narsisti-psykopaattini alkoi antamaan MINULLE puheopetusta.
        Oli yksi niitä asioita, joiden kohdalla tiesin, hänellä ei ole tajua tästä maailmasta, vaan hän on hyvin, hyvin erittäin pihalla... Asiat, joissa narsisti on erehtynyt kohdallani aivan hirveän kauhean paljon, ovat aiemminkin valaisseet minulle, että hän on jotain kummallista, eikä positiivisessa mielessä.
        "En mitenkään pysty näkemään syntymäpäivän unohtamista vakavana asiana paitsi lasten kohdalla. "
        Samaa mieltä, en myös. Itsekään en mitenkään tahdo aina kaiken menon ja muutoksen keskellä muistaa, ainakaan ihan tarkkaa päivää. Joudun kysymään läheisimmiltä aina uudestaan.
        Olen laittanut vihkoon ylöskin, mutta olen hävittänyt sen vihonkin, se vain on minua. En myöskään vaadi muita muistamaan minun syntymäpäivääni.
        Miesystävä voisi muistaa, ainakin seurusteluvaiheessa. Jos miesystävä lakkaa muistamasta syntymäpäiväni, mutta muistaa kaikkien muiden syntymäpäivän, niin silloin se on hälyttävää. Narsisti-psykopaattiani vaadin muistamaan syntymäpäiväni aikoinaan, koska syntymäpäivät ovat hänelle tärkeitä. Toikin minulle joka vuosi lahjan, niin kauvan kuin viitsin häntä tapailla.

• tytär-

No joo, narsistivanhempi käsittelee näitä juttuja ihan oman kaavan mukaan.

Minä olen kaksoissisarus, jonka kaksoissisarus on menehtynyt tapaturmaisesti jo kauan sitten. Syntymäpäivänäni narsistivanhempi kyllä soittaa minulle. Kertoakseen, kuinka hän on käynyt hautausmaalla ja vienyt kaksoissisarukseni haudalle valkeat ruusut ja laulanut lapselleen siellä >Maan korvessa kulkevi lapsosen tie< Sikäli, todella kaunis ele.
        Mutta minä en saanut edes onnentoivotuksia syntymäpäivänäni, vaikka minullakin oli syntymäpäivä tuolloin, jonka narsistivanhempi taatusti muisti!!??

• raskasta

Osanottoni kaksois-sisaresi poismenosta,tuntuu pahalta lukea kun äitisi ei arvosta elossa olevaa lastaan syntymäpäivätervehdyksellä,lämmin hali sulle vaikken tunnekaan!t narsistin uhri joskus

• tytär-

Kiitos paljon sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4230
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      152
      1794
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1248
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1046
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    9. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      809
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe